Kia Optima Hybrid: Full hybrid střední třídy se 152 kW

Kia Optima Hybrid: Full hybrid střední třídy se 152 kW

 
 

Hyundai Sonata Hybrid se dočkala sourozence se stejnou technikou a evropsky střiženým dynamičtějším kabátem.

Jednou z očekávaných novinek autosalonu v Los Angeles je Kia Optima Hybrid. Nový sedan střední třídy, který nahrazuje i u nás prodávaný Magentis (v USA se i on prodával jako Optima), tímto krokem dostává stejný full-hybridní pohonný systém jako sesterský Hyundai Sonata.

V Evropě se Optima bude prodávat s trojicí relativně malých motorů: 2,0 CVVT (125 kW, 196 Nm) a turbodieselem 1,7 CRDi (100 kW, 330 Nm), který později doplní 1,7 CRDi biturbo (117 kW, 373 Nm). Američané jsou zvyklí na zážehové motory většího objemu, resp. výkonu a Kia jim jde vstříc – nabízí 2,0 Turbo (204 kW) a atmosférický 2,4 GDI (150 kW).

Korejský full hybrid

Hybridní pohon má jako základ právě motor 2,4 l z konstrukční řady Theta II. Jedná se o paralelný plně hybridní systém, který dokáže pohánět vozidlo i samostatně elektromotorem, a to až do rychlosti 100 km/h.

Na rozdíl od konkurenčních řešení Toyoty (Camry Hybrid) a amerického Fordu (Fusion Hybrid) má Kia elektromotor uložený samostatně mimo převodové ústrojí. Díky tomu je možné použít řadu komponent z jiných vozů, včetně šestistupňové automatické převodovky určené pro motor 2,4 Theta II v modelech Optima a Sorento.

Převodovka dostala elektricky poháněné čerpadlo, které je nezávislé na spalovacím motoru a udržuje v hydraulickém okruhu převodovky potřebný tlak i při vypnutém motoru.

Jake.auto.cz: Kia Optima – všechny články

Motor 2,4 Theta II byl upraven pro činnost v Atkinsonově cyklu, který je vhodný pro hybridní ústrojí. Pohonná jednotka má o 20 % větší kompresi a o 10 % nižší spotřebu paliva než standardní 2,4 GDI v Optimě.

Elektromotor samotný může k pohonu auta přispět 30 kW a 205 Nm. Nachází se mezi motorem a převodovkou na místě hydrodynamického měniče, od obou agregátů je oddělen spojkami. Toto konstrukční řešení připomíná aplikace v prémiových sedanech BMW, Mercedes-Benz nebo Infiniti.

Celkový výkon hybridní soustavy při současné činnosti spalovacího motoru a elektromotoru je 152 kW a točivý moment má maximum 265 Nm.

Místo startéru a alternátoru používá Kia Optima Hybrid zařízení HSG (Hybrid-Starter-Generator) o výkonu 8,5 kW, které je k motoru připojeno řemenem, je napájeno stejným 270V okruhem jako trakční elektromotor a plní úlohu startéru i alternátoru.

Napájení elektromotoru zajišťuje lithium-polymerová baterie ze společného vývoje s korejským LG Chem. Kompaktní a lehký akumulátor má 30 kW, přitom váží jen 43 kg, o třetinu méně než konkurenční NiMH baterie. Také díky relativně lehkému akumulátoru váží Kia Optima Hybrid slušných 1570 kg.

Kia Optima: První dojmy (Pařížský autosalon 2010)

Los Angeles Auto Show 2010: Přehled novinek

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Svezli jsme se Kiou Optima Sportwagon GT. Hot-kombi jezdí perfektně! Svezli jsme se Kiou Optima Sportwagon GT. Hot-kombi jezdí perfektně!

Kia Optima Sportwagon přináší několik zajímavých novinek.…

Kia Optima Sportwagon dorazila do Česka. Kolik stojí větší kufr? Kia Optima Sportwagon dorazila do Česka. Kolik stojí větší kufr?

Vedle cen provedení Sportwagon zveřejnilo české…

 



 
Online: Kvalifikace na GP Monaka 2017

Räikkönen získal po devíti letech pole position. Ferrari ovládlo první řadu!

Dnes 13:49

Poprvé od Velké ceny Francie 2008 a po 128 závodech získal Kimi Räikkönen pole position.




Blesk.cz

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě zemřelo 29 křesťanů

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě…

Radikální organizace Islámský stát (ISIS) se v sobotu přihlásila k pátečnímu útoku na koptské křesťany v…

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce. Injustice 2 je přesto super bojovka

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce.…

Superhrdinové a padouši spolu v komiksech bojují od samotného vzniku bublinkového čtiva. Postavit je proti sobě…

 

iSport.cz

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je i zlínský Páník

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je…

Na další trenérskou rošádu se chystá Jihlava. Klub sice v lize zachránil Josef Jinoch, ale jeho krátká mise dnes…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…

Dojede trutnovský festival na chaos?

Dojede trutnovský festival na chaos?

Trutnovský festival, nazývaný často „český Woodstock“, byl a snad dosud i je symbolem svobody. Vždyť za…