Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Soul: Nové informace, nové fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Kia zveřejnila novou sadu snímků a informací, týkajících se sériového provedení nového crossoveru. Na trh příjde na konci zimy v únoru 2009, a to se třemi motory, které známe ze Cee'du. Pohon všech kol není v plánu.

Nový kompaktní crossover Soul se ukáže v sériové podobě na začátku října v Paříži. Evropské trhy se dočkají prvních vozů v únoru 2009. Automobil, který má vnější rozměry 4105 x 1785 x 1610 mm a rozvor 2550 mm, bude mít v modelovém portfoliu korejské automobilky neobvyklou roli. Nemá totiž přímého předchůdce, a tak všechny jeho zákazníky bude muset přivést od konkurence. Na druhou stranu, s tím už jisté zkušenosti značka má díky Cee'du.

Automobilka dnes oznámila, že vyšší hatchback bude mít pod kapotou některý z trojice motorů. Zážehové motory bude zastupovat motor 1,6 VVT (90 kW), turbodiesely pak budou nabízeny dva 1,6 CRDi (85 kW) a 2,0 CRDi (103 kW). Všechny známe ze současného výrobního programu, ale není jisté, jestli budou mít také shodnou charakteristiku a parametry, proto berte údaje v závorkách jako předběžné. S pohonem všech kol se nepočítá.

Se studií Kia Soul jsme se v uplynulých letech setkávali v různých podobách na světových autosalonech. Poprvé se objevila před dvěma lety v Detroitu, na tuto studii navázala trojice konceptů Soul Burner, Soul Diva a Soul Searcher na letošním ženevském autosalonu.

Reakce veřejnosti byly příznivé, takže se Kia rozhodla dovést celý projekt do podoby produkčního auta. Původní koncept vznikl ve spolupráci kalifornského a korejského designového centra, verzi pro Ženevu připravovalo evropské studio pod vedením Gregoryho Guillauma a do prací zasahoval také šéfdesignér Kia Peter Schreyer.

Kia Soul je globální model, který rozšíří stávající nabídku. Název Soul odkazuje na sídlo automobilky a zároveň v angličtině znamená duše. Výroba začne v září, do Evropy se první kusy dostanou na počátku příštího roku. Kia slibuje zákazníkům široké možnosti individualizace, podobně jako to prezentovaly ženevské studie.

Ondřej Láník
Diskuze (19)
18. 7. 2008 12:24
Re: Verzatilka
Je radost si precist prispevek, ze ktereho se clovek dozvi zajimoavou informaci nebo fundovany nazor. Skoda ze je to tady, ale i na webovych diskuzich vseobecne, stale vzacnejsi jev. Kez by prispevku jako jsou tvoje bylo vice. Pockame si. Za tri mesice budeme moudrjsi, jak ohledne Soulu, tak EcoCeedu
18. 7. 2008 10:08
Re: Verzatilka
Neumím posoudit situaci v jednotlivých evropských zemích, někde už mají slevy z daní za eko vozidla a taková Toyota s Hondou je tam běžně prodávají. Ostatně u nás má Honda hybridní Civic také ve standardní nabídce, stejně jako Toyota Prius. Pokud by se ČR rozhoupalo k daňovému zvýhodnění eko vozidel, distributoři by se určitě rychle osmělili. - Pokud jde o "čisté" systémy, máš určitě pravdu, že někdy jde jen o optimalizaci klasických pohonů, ale i to se počítá - nejen kvůli snížené gramáži CO2, ale i úsporám fosilních paliv. Viz oblíbené kalifornské normy ULEV (o 50% nižší emise než průměrné nové vozy) a SULEV (o 90% nižší) - přesně na ty s Hyundai v US zaměřuje. Chápu, že hybridy jsou trochu kyselé jablko, protože komplikují konstrukci a následnou údržbu. Že zázračné palivové články do plug-inů musí odněkud dostat elektřinu, která se musí vyrobit, žeby z uhlí? Že ani vodík není ideální, atd. Nicméně vývoj u všech relevantních automobilek jede na plné obrátky a myslím, že nejpozději do 2 let se dočkáme komerčně přijatelných řešení - jelikož, souhlasím s tebou,jde o to, aby výsledné auto nebylo dražší, než je trh ochoten absorbovat. Pěkný den :yes:
18. 7. 2008 02:27
Re: Verzatilka
Dik za info. Tak uvidime. V Evrope je situace v modernich technologiich vseobecne tristni. Podle mne i v Evrope je trh pro tyto technologie a posledni dobou skryta poptavka znatelne roste. Skryta je proto, ze zakaznik, ktery by rad koupil, narazi na v podstate nulovou nabidku, a nakonec koupi co je na krame, protoze jinou moznost nema. Kdo prvni prijde s "normalnim evropskym" uspornym a cistym autem za rozumnou cenu, tak bude vysokou poptavkou prekvapen. Klidne by to mohl byt volny prostor pro Korejce, ve kterem by nemuseli (alespon z pocatku) bojovat s dlouhodobe zavedenou konkuranci. Podobne jako se jim podarilo obsadit segment kompaktnich SUV, kde teprve po nekolika letech stacili evropane zareagovat. Co se tyka EcoCeedu tak se u konceptu hovorilo o Stop&Go a regenerativnich brzdach. Ale vydane informace o produkcnim modelu uz o tom nehovori a vznikla z toho normalni "marketingova" uspornost - naftak + par co nejjednodussich uprav, jak to ted delaji vsichni. Takze asi zase nic pro mne. Budu rad, pokud se mylim.
17. 7. 2008 18:53
Re: Verzatilka
No pravda je, že tyhle retušfotky, které už většinou vyšly v první ofiko sadě v květnu, jsou dost toporné, asi zaměřené na americké streetfightery. Zato vanilka s hagusy na střeše z nové sady vypadá přívětivě. Skoro nejlepší dojem ve mně zatím zanechalo spy video z YouTube někdy loni z prosince, ale už ho nikde nemůžu najít funkční. Soul je na něm sice zapytlovaný, ale normální záběry bez PR ambicí dobře ukazují hmotu v pohybu a typické tvary. Imho na něm podobně jako filozofií blízký Fusion v pohybu vypadá přirozeně a dobře. Ovšem každý má své gusto. - Pokud jde o eko-eko, Kia nás má na seznamu zaostalých zemí, takže sem svou ekokampaň zatím moc nehrne. Ale ve skutečnosti třeba právě v USA jsou ekologické prvky jedním z hlavních argumentů tamního dobývání trhu - Hyundai a Kia na PR masírce jako vždy vzorně spolupracují. A jejich ekoprogram je hodně široký - od soft-hybridů, LPG hybridů, až po velké ambice společně s LG na fungl nové "baterky", superčistý dieselmotor a lecos dalšího. Moje osobní prognóza je, že nový Kappa motor se v modifikaci stane do 2 let běžnou součástí hybridních pohonů Hyundaie-Kie. Info o nové benzinové 1,6 musíš číst jako zprávu pro Američany - je to vlastně eko-upoutávka ve stylu "uvědomělý občan používá malý motor". Donedávna si mysleli, že nejmenší motor má dva litry. Ostatně LPG verze 1.6 je součástí hybridní Elantry, která jde do výroby pro USA....Vzhledem k tomu, že mimo Evropu se např, Accent v lehkém hybridu pokud vím normálně prodává, a na podzim jde na trh eco-cee'd a např. Hyundai má v Koreji smlouvu na dodávku ekologických městských autobusů, záleží jen na komerčním rozhodnutí, ve kterých teritoriích půjdou hybridy v nových modelech do nabídky. Pro zajímavost přehled zpráviček z vývojářské police Kie: [odkaz]
17. 7. 2008 18:02
Re: Pravda?
Ne že bych se považoval za povolaného, ale díky :-) Nevím, kde to idnes vzala, tuhle zprávu jsem nikde nečetl. Samozřejmě můžeme spekulovat, že za jistých okolností může kia zkusit nějakým dovozem, jestli by evropský trh akceptoval její nižší střední sedan (ale přestavovat výrobní program v Žilině asi nebude). Zatím nejnovější "únik" informací říká, že v roce 2011 přijde "kompletně přepracovaný" cee'd - jinak řečeno se na něm už intenzivně pracuje a určitě na něm Schreyer a evropská designérská parta použijí jednotící prvky značky, čili i dost z Forte. Myslím už se to kalendárium dalších modelů Kie objevilo někde i česky, tak jen pro zajímavost tenhle odkaz: [odkaz]