Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Sportage 2,0 CRDI (135 kW): Vrchol za 739.980,-Kč

David Bureš
Diskuze (12)
Špičkovou motorizací dnes už v Evropě nebývají zážehové motory, ale turbodiesely. Je to i případ nového čtřválce 2,0 CRDI (135 kW) ve Sportage.

Nabídka motorizací pro řadu Kia Sportage byla rozšířena o diesel 2,0 CRDI s výkonem 135 kW, který se tak stává vrcholem nabídky. Nejsilnější dieselový agregát je možné pořídit pouze ve dvou nejvyšších stupních výbavy. Standardem pro tento motor je pohon všech kol a šestistupňový manuál, šestistupňový automat je za příplatek 40.000,- Kč.

Vrchol točivého momentu tohoto vznětového řadového čtyřválce je 383 Nm mezi 1800-2500 min-1. Ve spojení s automatickou převodovkou leží vrchol točivého momentu výše, v hodnotě 392 Nm. Kombinovaná spotřeba motoru v kombinaci s manuální převodovkou je 6,0 l/100 km, v kombinaci s automatem pak 7,1 l/100 km.

První cena nové Sportage zůstává na hodnotě 419.980,- Kč. Za tuto částku získá zákazník benzinovou dvoukolku 1,6 GDI Active vybavenou dvěma airbagy, manuální klimatizací, rádiem s 6 reproduktory, CD, MP3 přehrávačem, AUX a USB portem, palubním počítačem, brzdovým asistentem BAS, elektricky ovládanými okny, šestnáctipalcovými hliníkovými koly, či elektrickými vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky.

Kia Sportage - technická data a ceny dieselových motorizací na českém trhu
Motor1,7 CRDi2,0 CRDi2,0 CRDi2,0 CRDi
Převodovka6M6M6M (6A) 4x46M (6A) 4x4
Zdvihový objem [cm3]1685199519951995
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/4000100/4000100/4000135/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]260/1500-2750320/1800-2500319 (375)/1800-2500383 (392)/1 800-2 500
Max. rychlost [km/h]173182181194 (195)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,310,811,3 (12,1)9,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,3/5,25,55,7 (6,9)6,0 (7,1)
Cena Active [Kč]504.980,-554.980,-584.980,--
Cena Active Plus [Kč]539.980,-589.980,-619.980,--
Cena Comfort [Kč]559.980,-609.980,-639.980,--
Cena Comfort Plus [Kč]589.980,-639.980,-669.980,-689.980,-
Cena Exclusive [Kč]639.980,-689.980,-719.980,-739.980,-

Příplatek 35 tisíc Kč za verzi Active Plus znamená zlepšení pasivní i aktivní bezpečnosti – k dispozici jsou boční a hlavové airbagy, aktivní opěrky hlav předních sedadel či elektronický stabilizační systém s mnoha podsystémy. Active Plus přidává i podélné střešní ližiny.

Comfort Plus je s nově nabízeným vznětovým dvoulitrem za 689.980,- Kč. Tato výbava zahrnuje LED světla pro denní svícení, mlhovky s funkcí „Cornering“, duální elektronickou klimatizaci, Bluetooth handsfree, ovládání audia na volantu, vyhřívaná přední i zadní sedadla, tempomat, kožený volant a hlavici řadicí páky, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s integrovanými blikači, zadní parkovací asistent či dešťový senzor. Vzhled vylepší chromované kliky dveří či ochranné a okenní lišty.

Vrcholem nabídky pro Sportage je stupeň Exclusive s xenonovými světlomety, osmnáctipalcovými koly z lehkých slitin, polokoženým čalounění, parkovací kamerou, bezklíčovým vstupem, startování tlačítkem či ztmavená zadní a boční okna. S novým motorem 2,0 CRDI (135 kW) stojí takto vybavená Sportage 739.980,-Kč.

David Bureš
Diskuze (12)
30. 3. 2011 16:22
Re: to fakt
tak to aj ja, nechapem preco by som si mal s niekym nadavat pre jeho nazor na auta, ved rovnako moze on nadavat na moj, ked ho nemame rovnaky...tiez nenadavam niekomu, ze pocuva hiphop, len preto, ze mne sa pacia Pink Floyd...
30. 3. 2011 16:04
Re: to fakt
fiha ale som sa rozpisal
30. 3. 2011 16:04
Re: to fakt
vcelku suhlasim s Tvojim prispevkom, no dovolim si oponovat ohladne High End zvuku,
samozrejme aj v tomto obore sa najdu znacky, ktore sa len tvaria a maju cenovku High end, ale tento segment tvoria hlavne znacky, ktore nie su zostavene zo smejdu a nie su hlavne zostavene ako ausus. Samozrejme nie su to znacky, ktore pokryvaju cele spektrum zakaznikov od zakladneho konzumu po top. Su to znacky specializujuce sa na urcity druh - zosilnovace, repro, zdroje, kable atd...pripadne viacero druhov no vzdy zostavene na spici. To ale neznamena, ze budu fungovat na vecne veky, len dokazu hudbu podat realne a maju primeranu vydrz. I v nasom byvalom Ceskoslovensku je ich relativne dost...
Rozdiely medzi autami sa samozrejme nedaju zrovnat s hudbou ale princip je podobny. Napr. Fabia 1: ma dostatocny priestor, vynikajucu karoseriu z pohladu tuhosti a korozie a laku, vyborne materialy a takmer bezchybne spracovanie. Jej ergonomia je standardne na spici, daju sa prislusne funkcie ovladat bez odvratenia pohladu od cesty, vyborne jazdne vlastnosti a vcelku dobry komfort pruzenia. Nestane sa, ze by nejaky cudlik niekomu ostal v ruke, aj po 200tis kilometroch je od plastov v aute klud, dvere robia zamatove buch - na svoju triedu, skvelo svieti, gumy na nu stoja relativne malo, rovnako ostatne diely /mimo autorizaku/, vyfuk vydrzi bezproblemov 10 rokov, ked sa nieco pokazi tak je to bud ocakavana "spotrebka" alebo nieco s cim sa bude jazdit dalsich 5 rokov...Prevodovka funguje po 300tis stale rovnako presne ako ked bola nova a spojka je dost mozno povodna. Celkovo jazda v nej je kultivovanejsia a celkovo univerzalnejsia. Htp staci beznemu uzivatelovi a ma celkom nasrdeny zvuk - osobne by som to nechcel. Stvorvalce ju posunu o triedu "vyssie". Tdi z nej robi grand male auto a vo vrzii RS je z neh brilantny cestovatel /lepsie sedacky/, skvely vykon a spotreba uzasna....To nedokaze Clio, 206, kija, hjundaj. Vie to este Polo...Som fanda Skodovky ale za poslednych pat rokov moj entuziazmus znacne poklesol...Doma mam uplne inu znacku, ale musim povedat, ze Fabia je skvele auto a podla mna hodne svojej ceny a s privretymi ocami aj ceny priplatkov. Urcite sa nestane so Skodou to, ze po 30tis a3 rokoch, ked vam ju niekto zbura, poistovna nevyhlasi totalku - to u korejca s najvacsou pravdepodobnostou ano. A vzdy sa lahko preda a kopec veci spravi Honza z nasej dediny. NIE SOM TAK BOHATY ABY SOM SI KUPOVAL LACNE VECI...
30. 3. 2011 15:25
Re: to fakt
jasne ale osobne ci mam dat za kiju 740 alebo za misaka 770 - nemam o com uvazovat, a skludom by som dal za skodovku o 90 viacej...je to rozdiel v cene 11% takze...
aj keby je rozdiel 200tis - hlavne by to ukazovalo na na kvalitu a aj ukazuje, to nie je tak, ze skodovka je chamtiva a kija nie - obe znacky su chamtive ale ta kija je prosto ausus, preto bawo nestoji 549 tis 320d...ale 920tis
magnetak na burze stoji 50e a ten z horsou vybavou a menej funkciami v kamennom obchode a s osvedcenou zanckou 80...tiez nemam o com
30. 3. 2011 12:38
Re: to fakt
nie len ojazdene, vsimni si, ze som napisal BMW 3 - to moze byt skludom nove a spusta inych....A prijde mi hodnotnejsie vysolit 30tis za jednu novu Octaviu + ojazdenú MX5, alebo novú MX5 + ojazdenu Octaviu...toto je ako : heeeej a ja chcem byt taki ako ty vX5 ale nemam na to tak si kupim na burze kazetak s nalepkou 500W - X5 a podobne vobec neuznavam....