14.10. 2017 Jiří Baborský

Jízdní dojmy s Kiou Stinger: Jak jezdí korejská prémiová zadokolka?

 

Kia míří do prémiového světa. Stinger se dobře připravil – má charisma, šestiválec i zadní pohon a jezdí tak dobře, jak vypadá.

Dávno pryč jsou doby, kdy Kia nabízela jen pár levných modelů. Dnes má ucelené portfolio od miniauta po velké SUV a hledá, kudy dál. Aktuálně si vytyčila cestu do prémiového segmentu. Tam, kde si spokojeně žijí Audi, BMW a Mercedes a jen tu a tam se odváží někdo z ostatních.

Je to dravec

Kia Stinger je hodně zajímavý počin. Řízný vzhled dělá nizoučký fastback nezaměnitelným, kuráži designérů se v současnosti může postavit jen Volkswagen Arteon. Ten nám ke stingeru ideově sedí nejlépe, ale po technické stránce má korejská zbraň navrch. Motory umístěné podélně a pohon zadních nebo všech kol, to je ta správná vizitka prémiového zboží. Vše bylo navrženo v německém oddělení a pečlivě vyladěno kde jinde než na Nürburgringu.

My teď stojíme v boxech o něco skromnějšího okruhu na Mallorce a jsme pořádně nažhavení. Vydatně topí slunce, asfalt i rozpálené brzdy.

Rozměry
Délka (mm) 4830
Šířka (mm) 1870
Výška (mm) 1400
Rozvor (mm) 2905
Kufr (l) 406/1114

Stinger rozumu

Okruh má demonstrovat skutečný potenciál novinky, nikoli však její domácí prostředí. Je to velké, 4,8 metru dlouhé gran turismo, jehož doménou budou při práci dálnice a ve volném čase klikaté okresky. Diesel 2.2 CRDI 147 kW je v tak žhavém kabátě volbou rozumu. Dostanete jej s pohonem zadních nebo všech kol, jede příjemně svižně, ale nedivočí. Automat vlastní konstrukce je standardem všech stingerů, řadí jemně, rychle a v podstatě se neobtěžujeme ručním pádlováním ve vodách osmi stupňů.

Na trati je jasně vidět, o kolik má podvozek nad dieselem navrch. Stinger je sice dost těžký (s řidičem váží 1,7 až 1,9 tuny), ale řídí se lehce, přesně, ochotně mění směr a navzdory větším náklonům neomylně drží stopu. Zadní diferenciál s omezenou svorností se v zatáčkách činí, ale na driftování dnes nedojde. Ani nejsportovnější z jízdních režimů zcela nevypne stabilizační systém, byť kontrolka se tak tváří. Záď se krátce sklouzne bokem, ale nic víc. Ani to, ani náklony karoserie nám ale nevadí. Tak zběsile jako my teď se stingerem nikdo jezdit nebude a na silnici beztak přijdete na jiné myšlenky. Uchlácholí vás totiž ticho a parádní cestovní komfort. Dlouhý rozvor se jen pohupuje, po přejetí pár výmolů a vystouplých kanálů si libujeme, jak hezky tlumiče fungují. Správně odrušit zadní pohon od všech vibrací a hluků je kumšt, však se do tak nákladné práce v době šetření nikdo moc nehrne. O to víc si ceníme kuráže i skvělého výsledku. A to pořád sedíme v tom racionálním dieselu, který nechává srdce dost chladné, zatímco peněženka se raduje. První zkušenost ukazuje na běžnou spotřebu od šesti do sedmi litrů, přičemž nás překvapilo, že apetit čtyřkolky je podle výrobce o citelných 0,8 litru vyšší.

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Stinger srdce

O dost víc zavání adrenalinem přeplňovaný benzinový čtyřválec. Prodává se výhradně se zadním pohonem a s 255 koníky jistě pobaví. Osobní zkušenost zatím nemáme, nicméně s dvoulitrem před námi po okruhu uhání instruktor a rozhodně není o moc pomalejší než my ve verzi GT, na kterou jsme se celou dobu těšili. Pod kapotou ševelí šestiválec 3,3 litru se dvěma turby! Výkon 370 koní a točivý moment 510 N.m bychom si přáli mít jen vzadu, nicméně GT se bude nabízet pouze s pohonem 4x4, ovšem zřetelně preferujícím zadní kola. Na výjezdu z ostré zatáčky nás začíná zadek předbíhat, ani v tomto případě jej ale ESP nenechá zajít za bezpečnou hranici. Cítíme, že práci šestiválce trochu maří prokluzující odlehčené přední kolo, tady by se hodila nějaká samosvorná berlička. Pořád ale zbývá dost síly na zběsilý úprk z apexu zakončený plnými brzdami na konci rovinky. GT má zpomalovadla Brembo, a to je panečku jiná liga než vadnoucí běžné brzdy dieselu.

Motory pro Kiu Stinger
Verze 2.0 T-GDI 3.3 T-GDI 2.2 CRDI
Uspořádání a počet válců R4 V6R4
Zdvihový objem (cm3) 1998 3342 2199
Výkon (kW při ot./min) 188/6200 272/6000 147/3800
Točivý moment (N.m při ot./min) 353/1400–4000 510/1300–4500 440/1750–2750
Maximální rychlost (km/h) 240 270 230
Zrychlení 0–100 km/h (s) 6,0 4,9 7,6
Převodovka, pohon 8A, zadní 8A, 4x4 8A, zadní 8A, 4x4
Provozní hmotnost (kg) 1717 1909 1778 1849
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 7,9 10,6 5,6 6,4

Šestiválec jsme vyvenčili také v ostrovních serpentinách a bylo to pochutnání. Adaptivní tlumiče posouvají zážitek z jízdy do další dimenze. Málokteré dnešní auto je na devatenáctipalcových kolech tak pohodlné, stabilita v zatáčkách je přitom pořád příkladná.

Celé auto je laděné hodně noblesně, nečekejte hřmící sporťák, ale kultivovaně zabalenou sílu a rychlost. Automat si s šestiválcem rozumí ještě lépe a o jeho práci vůbec nevíme. Stinger GT letí v mžiku dvě stě, kolony předjíždí, sotva na to pomyslíte. To vše nenuceně, s nadhledem, v tichu a pohodě za 13 l/100 km.

Kia Stinger: Čekání na GT končí, novinka má zadní pohon a 365 koní!

Prémiová i cena

První exempláře stingeru už překročily české hranice a čekají na oficiální zahájení prodeje ve druhé polovině října. Teprve potom se dozvíme ceny. Zatím víme, že se má novinka v hierarchii nabídky zařadit až nad hybridní optimu, která jako kombi stojí 1.199.980 Kč. U stingeru tedy očekáváme rozmezí od 1,2 do 1,5 milionu, což odpovídá uvažovaným německým konkurentům.

V6 jen s 4x4?

V zemích s levostranným provozem, a tedy pravostranným řízením se bude šestiválcový stinger prodávat výhradně se zadním pohonem. Tyč řízení na pravé straně totiž koliduje s hnací hřídelí přední nápravy. Pokud je řízení vlevo, je Stinger V6 vždy vybaven pohonem 4x4. Kiu k takovému rozhodnutí vedla situace u konkurence. Zákazníci kupují tento typ auta se silným motorem prakticky vždy jako 4x4.

Plusy

  • Nepřehlédnutelný design
  • Výborný podvozek z hlediska
  • komfortu i jízdních vlastností
  • Parádní šestiválec
  • Dlouhý interiér

Minusy

  • Vyšší hmotnost
  • Nárůst spotřeby u 4x4
  • Místo na výšku vzadu

Spolupracujeme s TipCars.com
Tesla má opět problém s výrobní kapacitou, nestíhá dodávat „domácí baterie“ Tesla má opět problém s výrobní kapacitou, nestíhá dodávat „domácí baterie“

Společnost Tesla nezvládá uspokojovat poptávku po svých…

TOP 4: Největší investice George Sorose. Kde drží nejvíce peněz? TOP 4: Největší investice George Sorose. Kde drží nejvíce peněz?

Investiční fond amerického finančníka a miliardáře George…

Podnikové služby zaměstnávají již 100 tisíc lidí a 4000 „robotů“ Podnikové služby zaměstnávají již 100 tisíc lidí a 4000 „robotů“

Český sektor podnikových služeb vzrostl v roce 2018 o 12…

Miliardář Hubáček prodal distributora elektřiny Miliardář Hubáček prodal distributora elektřiny

Společnost Unicapital Energy patřící do skupiny…

 
 

Přidat názorDiskuse: Jízdní dojmy s Kiou Stinger: Jak jezdí…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Ještě před oficiální premiérou v Ženevě nám SsangYong…

 



Kia zvažuje stylovější, luxusnější i výkonnější Stinger Kia zvažuje stylovější, luxusnější i výkonnější Stinger

Kia Stinger se představila v loňském roce a i přes dnešní…

Euro NCAP 2017: Kia Stinger – Pět hvězd pro korejskou zadokolku Euro NCAP 2017: Kia Stinger – Pět hvězd pro korejskou zadokolku

Kia může být s modelem Stinger skutečně spokojena. Po…

 



 
McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

Včera

Heslem nikdy neříkej nikdy se britský výrobce supersportů neřídí. Zastoupení McLarenu totiž trvá na tom, že sportovně-užitkový vůz nikdy nenabídne.




Blesk.cz

Babiše s „vymóděnou“ Monikou vítali Žilková a Stropnický. V Izraeli řešili komplikace

Babiše s „vymóděnou“ Monikou vítali Žilková a…

Premiér Andrej Babiš (ANO) a jeho žena Monika jsou na návštěvě Izraele. Kvůli zrušenému summitu V4 ale musel…

Nevěsta ISIS (19) po porodu: Vězení se nebojí, ztráty syna ano. A promluvila o střílení lidí

Nevěsta ISIS (19) po porodu: Vězení se nebojí,…

Pokud se jí splní přání a vrátí se do Británie, je smířená s tím, že může skončit ve vězení. Šamima Begumová…

 

iSport.cz

Sázkařská kauza? Je to špína! Sankce by klub zlikvidovaly, říká šéf Znojma

Sázkařská kauza? Je to špína! Sankce by klub…

Jednatel druholigového 1. SC Znojmo Jiří Tunka tvrdí, že klub nemá s ovlivňováním přípravných zápasů nic…

SESTŘIHY: Olomouc obrala Spartu 3:1. Vítkovice zničily Chomutov 9:1

SESTŘIHY: Olomouc obrala Spartu 3:1. Vítkovice…

SOUHRN | Tak to byl restart na výbornou. Třinečtí hokejisté ve 46. kole Tipsport extraligy porazili Litvínov 5:0…

 

Reflex.cz

Nejznámějšímu českému komiksu je 50 let. Čtyřlístek výročí oslaví v kině v novém animovaném filmu

Nejznámějšímu českému komiksu je 50 let. Čtyřlístek…

Čtyři legendární postavičky Pinďa, Bobík, Myšpulín, Fifinka se poprvé objeví v klasické animované podobě a…

Putin ve Venezuele riskuje obří prohru na mezinárodní scéně. Rusko mají spasit fake news

Putin ve Venezuele riskuje obří prohru na…

Pokud je potřeba, nasadí ruský prezident Vladimir Putin sílu. Uplatnil ji kdysi v Gruzii a v posledních letech…