Test Auto.cz

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion R-Line – Je nejsilnější zároveň nejlepší?

2.10. 2017
Verdikt
 

Nová vlajková loď Volkswagenu doslova zaplavila český reklamní prostor. Tak masivní kampaň si však může dovolit – nic krásnějšího totiž automobilka snad ještě nevyrobila!

Od té doby, co koncern Volkswagen představuje jeden nový model za druhým, se cyklus odhalování, prvního seznámení a velkých jízdních testů podstatně zkracuje. Ostatně Volkswagen Arteon je toho jasným důkazem. Letos v Ženevě se už sériový vůz objevil na scéně jako blesk z čistého nebe a navazující procesy na sebe nenechaly dlouho čekat. V červnu jsem jej poprvé řídil v rámci mezinárodní prezentace, ještě v tomtéž měsíci proběhlo uvedení na český trh, a začátkem července už „visel“ na Auto.cz první redakční test verze s dvakrát přeplňovaným turbodieselem. Nyní je začátek října a od uvedení arteonu jsme už stihli vyzkoušet šestou generaci Volkswagenu Polo a zanedlouho projedeme i nové SUV T-Roc. Je to prostě kalup!

Ale víte co? Díky za něj, protože to, co Volkswagen poslední dobou předvádí v oblasti designu, se prostě jenom tak nevidí. Když pominu kultovní Beetle, byl design vozů Volkswagen vždycky vesměs funkční, nekonfliktní a konzervativní, tedy alespoň pokud se nebavíme o vozech R a GTI, které určité množství emocí přece jenom vyzařují. Jenomže dneska už se ve Wolfsburgu hraje i na trochu jinou notu. Nastává doba nápaditých detailů spojených v mimořádně povedený celek. Jistě, stále najdete v nabídce spoustu spíše konzervativních modelů, je ale zkrátka hezké vidět, že to jde i jinak.

TEST 2017: Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI 4Motion – Víc než Passat?


Revolucionářem v oblasti designu je jednoznačně Volkswagen Arteon, který nebere design pouze jako nedílnou součást auta, v rámci automobilky jej chce povýšit na umění. A daří se mu to! Zkoušený exemplář R-Line v barvě Kurkuma (21.400 Kč) stojí na dvacetipalcových tmavých kolech za 28.500 Kč (v základu jsou osmnáctky), široký nárazník s velkými nasávacími otvory po stranách se stará o pořádně rozkročený postoj, čisté linie zádi s plastickými svítilnami také vypadají úžasně, byť trochu připomínají současná kupé od Mercedesu, a všechno dolaďuje decentní odtrhová lišta víka kufru.

Nebudu vám lhát, takhle konfigurovaný arteon se mi vážně líbí a soudě podle reakcí okolí nejsem sám. Lidé žasnou, přestože se toho například vzadu ve srovnání s předchůdcem, modelem CC, zase tak moc nezměnilo. Tedy alespoň na první pohled. Na rozdíl od „cé-céčka“ už totiž arteon nyní typické čtyřdveřové gran turismo, ale liftback s výklopnou zadní stěnou jako v případě Škody Superb.

Vozy mají stejnou modulární techniku MQB, stejné motory i pohony a jsou si rozměrově velmi blízké, jenže se pořád nemůžu zbavit dojmu, že kde byl Jozef Kabaň s designem na vrcholu možností Mladé Boleslavi, začali ve Wolfsburgu teprve kreslit první skici. Hezky se podařilo zamaskovat i vyšší kapotu danou současnými nároky na bezpečnost chodců. Zasahuje hluboko do předních blatníků, čemuž bylo uzpůsobeno i pro Volkswagen netradiční řešení pantů. Prostě radost pohledět!

Uvnitř Passat, ale ne zcela

Zatímco na exteriéru se designéři pořádně vyřádili, uvnitř už to takové terno není. Přístrojová deska v podstatě odpovídá modelu Passat, avšak s jedním „drobným“ rozdílem. Vrcholná navigace Discover Pro má v sedanu stále matnou obrazovku a klasická tlačítka po stranách, zatímco arteon vsadil na modernější provedení s lesklou plochou displeje, jednoznačně citlivější odezvou a ovládáním gesty. Středová konzola vypadá hodnotněji, tedy alespoň pokud si zvyknete ji čas od času přeleštit jemným hadříkem.

Pravdou nicméně zůstává, že se běžně displeje vlastně nemusíte vůbec dotýkat. Spoustu zásahů totiž obstaráte z volantu. Data do navigace velmi jednoduše zadáte pouze hlasově, vozy koncernu Volkswagen mají tento způsob ovládání snad nejvychytanější, a nezapomínejme ani na zmíněná gesta, kterými lze přepínat stanice rádia nebo se pohybovat v menu. Zkrátka vůbec nemusíte sundávat ruce z volantu, tedy alespoň pokud nemáte v plánu nastavovat jízdní režimy, vyladit nastavení velmi slušného audia a podobně.

obrázek [600 x 403]  

Ty nejzásadnější změny ve srovnání s passatem představují bezrámová boční okna (měl je už Passat CC, později CC) a hlavně pocit za volantem. Samotná pozice se prakticky nezměnila, nízká linie střechy v kombinaci s širokým interiérem však arteon staví spíše do pozice velkého čtyřdveřového kupé než modelu, který svou technikou de facto vychází z golfu. Sedíte nízko, přední sloupky a střešní oblouky vás v zájmu lepšího výhledu na křižovatkách nutí trochu přikrčit hlavu, ale ve srovnání s CC vlastně žádný rozdíl. Zároveň vám však garantuji, že se vám z vozu nebude chtít vystoupit – tak skvělá ergonomická přední sedadla má totiž v segmentu málokdo. Jsou široká, řidič si může prodloužit sedák a ani po celém odpoledni za volantem se necítíte unaveně.

Za volantem VW Arteon: Výkladní skříň moderní techniky, která není pro každého


Velmi příjemně je také na zadních sedadlech, při nastupování si pouze musíte dát pozor na hlavu. Rozvor 2837 milimetrů stojí za obrovským prostorem před koleny, nízko ukotvené sedáky vás nutí trochu vystrkovat kolena, ovšem pouze v případě, že si „podrazíte“ paty pod zadek. A to díky podélnému místo rozhodně nemusíte. Atmosféra je vzadu vlivem nízkých střešních oblouků hodně intimní, ve srovnání s passatem toho vidíte ven o poznání méně, na dlouhých cestách však alespoň máte větší pohodu k odpočinku či při práci. Krajní sedadla mohou být vyhřívaná, dozadu fouká čerstvý vzduch díky třízónové klimatizaci, nechybí zásuvky na 12 a 230 voltů, a samozřejmě ani nabíjecí USB. Přesto existuje něco, co jinak dokonalý pocit narušuje, ale o tom až později.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion R-Line

Cena v základní výbavě: 1 332 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 509 300 Kč

Základní výbava:Devět airbagů, 18palcová litá kola, multifunkční kožený volant R-Line, černé čalounění stropu, nástupní lišty z ušlechtilé oceli, potahy sedadel Alcantara/Vienna, adaptivní diodové světlomety s dynamickým přisvěcováním do zatáček, koncová diodová světla, vyhřívané přední sedačky, navigační systém Discover Media s osmipalcovou obrazovkou, digitální přístrojový štít Active Info Display, rozpoznávání dopravních značek, plnohodnotné rezervní kolo, multifunkční kožený volant, vyhřívaná, elektricky nastavitelná a sklopná vnější zpětná zrcátka, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, bluetooth handsfree, palubní počítač, dešťový a světelný senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatická klimatizace, adaptivní tempomat fungující do rychlosti 210 km/h, sedm airbagů, udržování vozidla v jízdním pruhu, parkovací senzory vpředu a vzadu, zadní parkovací kamera, adaptivní podvozek DCC a další.

Výbava testovaného vozu:Litá 20palcová kola (+28.500 Kč), systém monitorování okolí (+11.100 Kč), navigace (+28.600 Kč), čalounění Alcantarou (+45.100 Kč), sledování jízdního pruhu a asistent parkování (+13.500 Kč), bezdotykové ovládání víka kufru včetně bezdotykového odemykání a startování (+28.200 Kč), metalíza Kurkuma (21.400 Kč).

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Technické údaje
Motor VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion R-Line
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 206 / 5100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1700 - 5600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 6.1 / 7.3
Emise CO2:162
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 563 / 1571
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1716 / 599
Rozměr pneu:245/35 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4862
b) šířka (mm): 1871
c) výška (mm): 1450
d) rozvor (mm): 2837
e) rozchod vpředu (mm): 1591
f) rozchod vzadu (mm): 1581
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion R-Line – Je…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Euro NCAP 2017: Volkswagen Arteon – Pět hvězd pro německého elegána Euro NCAP 2017: Volkswagen Arteon – Pět hvězd pro německého elegána

Volkswagen se u nástupce modelu CC vedle atraktivního…

Za volantem VW Arteon: Výkladní skříň moderní techniky, která není pro každého Za volantem VW Arteon: Výkladní skříň moderní techniky, která není pro každého

Nový Arteon se nachází přesně na pomezí mainstreamových a…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…