Test Auto.cz

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion R-Line – Je nejsilnější zároveň nejlepší?

2.10. 2017
Verdikt
 

Nová vlajková loď Volkswagenu doslova zaplavila český reklamní prostor. Tak masivní kampaň si však může dovolit – nic krásnějšího totiž automobilka snad ještě nevyrobila!

Od té doby, co koncern Volkswagen představuje jeden nový model za druhým, se cyklus odhalování, prvního seznámení a velkých jízdních testů podstatně zkracuje. Ostatně Volkswagen Arteon je toho jasným důkazem. Letos v Ženevě se už sériový vůz objevil na scéně jako blesk z čistého nebe a navazující procesy na sebe nenechaly dlouho čekat. V červnu jsem jej poprvé řídil v rámci mezinárodní prezentace, ještě v tomtéž měsíci proběhlo uvedení na český trh, a začátkem července už „visel“ na Auto.cz první redakční test verze s dvakrát přeplňovaným turbodieselem. Nyní je začátek října a od uvedení arteonu jsme už stihli vyzkoušet šestou generaci Volkswagenu Polo a zanedlouho projedeme i nové SUV T-Roc. Je to prostě kalup!

Ale víte co? Díky za něj, protože to, co Volkswagen poslední dobou předvádí v oblasti designu, se prostě jenom tak nevidí. Když pominu kultovní Beetle, byl design vozů Volkswagen vždycky vesměs funkční, nekonfliktní a konzervativní, tedy alespoň pokud se nebavíme o vozech R a GTI, které určité množství emocí přece jenom vyzařují. Jenomže dneska už se ve Wolfsburgu hraje i na trochu jinou notu. Nastává doba nápaditých detailů spojených v mimořádně povedený celek. Jistě, stále najdete v nabídce spoustu spíše konzervativních modelů, je ale zkrátka hezké vidět, že to jde i jinak.

TEST 2017: Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI 4Motion – Víc než Passat?


Revolucionářem v oblasti designu je jednoznačně Volkswagen Arteon, který nebere design pouze jako nedílnou součást auta, v rámci automobilky jej chce povýšit na umění. A daří se mu to! Zkoušený exemplář R-Line v barvě Kurkuma (21.400 Kč) stojí na dvacetipalcových tmavých kolech za 28.500 Kč (v základu jsou osmnáctky), široký nárazník s velkými nasávacími otvory po stranách se stará o pořádně rozkročený postoj, čisté linie zádi s plastickými svítilnami také vypadají úžasně, byť trochu připomínají současná kupé od Mercedesu, a všechno dolaďuje decentní odtrhová lišta víka kufru.

Nebudu vám lhát, takhle konfigurovaný arteon se mi vážně líbí a soudě podle reakcí okolí nejsem sám. Lidé žasnou, přestože se toho například vzadu ve srovnání s předchůdcem, modelem CC, zase tak moc nezměnilo. Tedy alespoň na první pohled. Na rozdíl od „cé-céčka“ už totiž arteon nyní typické čtyřdveřové gran turismo, ale liftback s výklopnou zadní stěnou jako v případě Škody Superb.

Vozy mají stejnou modulární techniku MQB, stejné motory i pohony a jsou si rozměrově velmi blízké, jenže se pořád nemůžu zbavit dojmu, že kde byl Jozef Kabaň s designem na vrcholu možností Mladé Boleslavi, začali ve Wolfsburgu teprve kreslit první skici. Hezky se podařilo zamaskovat i vyšší kapotu danou současnými nároky na bezpečnost chodců. Zasahuje hluboko do předních blatníků, čemuž bylo uzpůsobeno i pro Volkswagen netradiční řešení pantů. Prostě radost pohledět!

Uvnitř Passat, ale ne zcela

Zatímco na exteriéru se designéři pořádně vyřádili, uvnitř už to takové terno není. Přístrojová deska v podstatě odpovídá modelu Passat, avšak s jedním „drobným“ rozdílem. Vrcholná navigace Discover Pro má v sedanu stále matnou obrazovku a klasická tlačítka po stranách, zatímco arteon vsadil na modernější provedení s lesklou plochou displeje, jednoznačně citlivější odezvou a ovládáním gesty. Středová konzola vypadá hodnotněji, tedy alespoň pokud si zvyknete ji čas od času přeleštit jemným hadříkem.

Pravdou nicméně zůstává, že se běžně displeje vlastně nemusíte vůbec dotýkat. Spoustu zásahů totiž obstaráte z volantu. Data do navigace velmi jednoduše zadáte pouze hlasově, vozy koncernu Volkswagen mají tento způsob ovládání snad nejvychytanější, a nezapomínejme ani na zmíněná gesta, kterými lze přepínat stanice rádia nebo se pohybovat v menu. Zkrátka vůbec nemusíte sundávat ruce z volantu, tedy alespoň pokud nemáte v plánu nastavovat jízdní režimy, vyladit nastavení velmi slušného audia a podobně.

obrázek [600 x 403]  

Ty nejzásadnější změny ve srovnání s passatem představují bezrámová boční okna (měl je už Passat CC, později CC) a hlavně pocit za volantem. Samotná pozice se prakticky nezměnila, nízká linie střechy v kombinaci s širokým interiérem však arteon staví spíše do pozice velkého čtyřdveřového kupé než modelu, který svou technikou de facto vychází z golfu. Sedíte nízko, přední sloupky a střešní oblouky vás v zájmu lepšího výhledu na křižovatkách nutí trochu přikrčit hlavu, ale ve srovnání s CC vlastně žádný rozdíl. Zároveň vám však garantuji, že se vám z vozu nebude chtít vystoupit – tak skvělá ergonomická přední sedadla má totiž v segmentu málokdo. Jsou široká, řidič si může prodloužit sedák a ani po celém odpoledni za volantem se necítíte unaveně.

Za volantem VW Arteon: Výkladní skříň moderní techniky, která není pro každého


Velmi příjemně je také na zadních sedadlech, při nastupování si pouze musíte dát pozor na hlavu. Rozvor 2837 milimetrů stojí za obrovským prostorem před koleny, nízko ukotvené sedáky vás nutí trochu vystrkovat kolena, ovšem pouze v případě, že si „podrazíte“ paty pod zadek. A to díky podélnému místo rozhodně nemusíte. Atmosféra je vzadu vlivem nízkých střešních oblouků hodně intimní, ve srovnání s passatem toho vidíte ven o poznání méně, na dlouhých cestách však alespoň máte větší pohodu k odpočinku či při práci. Krajní sedadla mohou být vyhřívaná, dozadu fouká čerstvý vzduch díky třízónové klimatizaci, nechybí zásuvky na 12 a 230 voltů, a samozřejmě ani nabíjecí USB. Přesto existuje něco, co jinak dokonalý pocit narušuje, ale o tom až později.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion R-Line

Cena v základní výbavě: 1 332 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 509 300 Kč

Základní výbava:Devět airbagů, 18palcová litá kola, multifunkční kožený volant R-Line, černé čalounění stropu, nástupní lišty z ušlechtilé oceli, potahy sedadel Alcantara/Vienna, adaptivní diodové světlomety s dynamickým přisvěcováním do zatáček, koncová diodová světla, vyhřívané přední sedačky, navigační systém Discover Media s osmipalcovou obrazovkou, digitální přístrojový štít Active Info Display, rozpoznávání dopravních značek, plnohodnotné rezervní kolo, multifunkční kožený volant, vyhřívaná, elektricky nastavitelná a sklopná vnější zpětná zrcátka, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, bluetooth handsfree, palubní počítač, dešťový a světelný senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatická klimatizace, adaptivní tempomat fungující do rychlosti 210 km/h, sedm airbagů, udržování vozidla v jízdním pruhu, parkovací senzory vpředu a vzadu, zadní parkovací kamera, adaptivní podvozek DCC a další.

Výbava testovaného vozu:Litá 20palcová kola (+28.500 Kč), systém monitorování okolí (+11.100 Kč), navigace (+28.600 Kč), čalounění Alcantarou (+45.100 Kč), sledování jízdního pruhu a asistent parkování (+13.500 Kč), bezdotykové ovládání víka kufru včetně bezdotykového odemykání a startování (+28.200 Kč), metalíza Kurkuma (21.400 Kč).

Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
Technické údaje
Motor VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion R-Line
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 206 / 5100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1700 - 5600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 6.1 / 7.3
Emise CO2:162
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 563 / 1571
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1716 / 599
Rozměr pneu:245/35 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4862
b) šířka (mm): 1871
c) výška (mm): 1450
d) rozvor (mm): 2837
e) rozchod vpředu (mm): 1591
f) rozchod vzadu (mm): 1581
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion R-Line – Je…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



Milovníci kombíků zbystřete! Volkswagen potvrdil příchod Arteonu Shooting Brake Milovníci kombíků zbystřete! Volkswagen potvrdil příchod Arteonu Shooting Brake

V době klesajícího zájmu o kombíky výrobci hledají různé…

Euro NCAP 2017: Volkswagen Arteon – Pět hvězd pro německého elegána Euro NCAP 2017: Volkswagen Arteon – Pět hvězd pro německého elegána

Volkswagen se u nástupce modelu CC vedle atraktivního…

 



 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…