Kia Venga: Motory
V případě motorů spalujících benzin se jedná o pohonné jednotky řady Gamma – 1,4 CVVT naladěný na 66 kW a 1,6 CVVT o výkonu 92 kW, který Venga sdílí se Soulem.
Oba turbodiesely jsou novinkou. Patří do konstrukční rodiny U2, která nahrazuje starší typy U1. Vznikly ve vývojovém centru Kia v německém Rüsselsheimu a vyrábí se ve slovenské Žilině. Oběma objemovým variantám je společné vstřikování common-rail s až pěti vstřiky za jeden cyklus a filtr pevných částic. Změnou proti starším agregátům Kia je dostupnost 90 % nejvyššího točivého momentu již od 1500 min-1, o 1,1 % nižší hlučnost a servisní interval prodloužený na 30 tisíc km (nebo 12 měsíců).
Nový motor 1,4 CRDi je ve Venze nasazen vůbec poprvé. Dodávat se bude ve variantách s výkonem 55 a 66 kW, obě mají maximum točivého momentu 220 Nm. Přeplňování zajišťuje turbodmychadlo s pevnými lopatkami a obtokovým ventilem. Agregát 1,6 CRDi o výkonu 94 kW má turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, představil se již loni například ve faceliftovaném Ceed’u.
Kia Venga - technická data a ceny při uvedení na český trh (prosinec 2009) | |||||
Motor | 1,4 CVVT | 1,6 CVVT | 1,4 CRDi | 1,4 CRDi | 1,6 CRDi |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1396 | 1681 | 1396 | 1396 | 1582 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 66/6300 | 92/6300 | 55/4000 | 66/4000 | 94/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 137/4000 | 156/4200 | 220/1750-2350 | 220/1750-2350 | 260/1900-2750 |
Max. rychlost [km/h] | 167 | 182 | 157 | 167 | 182 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,9 | 10,9 | 17,4 | 14,5 | 11,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,2 (5,9) | 6,7 (6,2) | 4,8 (4,4) | 4,7 (4,5) | 4,9 (4,5) |
Všechny motory vyhovují emisní normě Euro 5 a mohou být na přání vybaveny systémem automatického vypínání motoru ISG, který dle konkrétní motorizace snižuje kombinovanou spotřebu o 0,2 až 0,5 l/100 km (v tabulce údaje v závorkách).