Kia zvažuje ukončení vývoje dieselelektrického hybridu
Kia před pár lety došla k názoru, že optimální kombinací pro hybridní systém pohonu bude elektromotor s turbodieselem a tuto vizi zhmotnila v konceptu Optima T-Hybrid. Uplynuly však dva roky a ohledně novinky žádné informace. Co se stalo?
Vlastně dohromady nic, vývoj podle slov Alberta Biermanna, šéfa projektů výkonných aut značky, stále ještě probíhá. Jenže v posledních měsících management trošku ztratil víru v to, že jde o dobrou cestu. Jedním z důvodů je skandál Dieselgate, jenž "jede" zejména v USA, které představuje největší odbytiště hybridů a Korejci se obávají, že by dieselelektrický hybrid nemusel získat potřebnou důvěru zákazníků.
Druhým důvodem je pak cena. Tato technika totiž kombinuje dvojici systémů, které jsou v současné masové produkci nejdražší a Kia přemýšlí, jestli se to v kombinaci s prvně uvedeným faktorem vlastně vyplatí. Kdy padne konečné rozhodnutí není momentálně známo, ovšem i v případě, že bude vývoj nakonec zastaven, nepřijde vniveč. Podle Biermanna může být elektrická část pohonu upravena pro spolupráci s benzinovým motorem, jen spotřeba by nedosahovala slibovaných hodnot, které měly být o 15-20 % lepší, než u srovnatelných konkurenčních systémů se zážehovými motory.