6.11. 2017 Stanislav Kolman Stanislav Kolman - sko.png

Koenigsegg to znovu natřel Bugatti a má světový rekord. Ale jaká byla nejrychlejší auta minulosti?

Během pár týdnů dokázal švédský výrobce sesadit Bugatti ze dvou trůnů. Po rekordu v disciplíně 0-400-0 km/h se model Agera RS stal nejrychlejším sériově vyráběným vozem planety.

Počátkem října jsme vás informovali o rekordní jízdě vozu Koenigsegg Agera RS, jenž zrychlení z klidu na 400 km/h a následné zastavení absolvoval za 36,44 sekundy. Bugatti Chiron, jehož tvůrci se ze stejného rekordu radovali jen pár dní, potřebuje na totéž 42 vteřin.

Nyní přišla řada na další lámání chleba, tentokrát v prosté maximální rychlosti. Koenigsegg se stejným modelem zabojoval o post nejrychlejšího sériově vyráběného auta planety. A povedlo se! Asi netřeba uvádět, koho Švédi pokořili. Ano, bylo to opět Bugatti, konkrétně model Veyron, jenž triumf zaznamenal v roce 2010.

Koenigsegg: Dali bychom Nürburgring za 6:40! Kdybychom chtěli...

Rekordní jízda proběhla v Nevadě a velkým překvapením je, že se uskutečnila na veřejné silnici, pochopitelně uzavřené. Při první jízdě se maximální rychlost vyšplhala na hodnotu 437,8 km/h, druhý pokus na zpáteční cestě byl o poznání lepší – 457,5 km/h. Oba výsledky ze průměrují, takže rekord má nyní hodnotu 444,6 km/h.

Teď je na tahu Bugatti, které oficiální měřený pokus s modelem Chiron zatím neabsolvovalo. Důvodem je čekání na obutí od společnosti Michelin, jež umožní zvednout maximální rychlost ze 420 km/h o minimálně 30 km/h. Francouzská značka nicméně věří, že její nejnovější model může atakovat i 480 km/h! Zavře Bugatti všem konkurentům ústa překonáním magické hranice 300 mil za hodinu (483 km/h)? Odpověď se dozvíme už brzy…

Rekord roste konstantně

Věděli jste, že rychlostní rekordy sériových vozů se zaznamenávají již od roku 1894? Prvním automobilem byl Benz Velo. Není divu, když šlo o vůbec první produkční auto všech dob. Další rekord se datuje do roku 1949 a na svědomí jej má Jaguar XK120. Ten se dostal na 200,5 km/h. V některých publikacích se dočtete o rychlosti 214 km/h. Té model skutečně dosáhl, ale pouze coby prototyp, nikoliv jako sériový vůz.

Koenigsegg vyprodal model Regera. Co bude dál?

Rychlost v průběhu více než 120 let rostla konstantně, žádné velké skoky v historických tabulkách zaznamenány nejsou. Podíváme-li se na její opačný konec, zjistíme, že Koenigsegg je třetím držitelem rekordu tohoto milénia. Roku 2005 uháněl rychlostí 408,47 km/h Bugatti Veyron EB 16.4, o pět let později pak Francouzi vytloukli klín klínem, když rychlost 431,072 km/h zaznamenali s typem Bugatti Veyron 16.4 Super Sport. Ten byl nejrychlejším sériovým vozem až do listopadu tohoto roku.

Nejrychlejší sériové vozy světa
RokAutomobilMaximální rychlostPočet vyrobených kusů
1894Benz Velo20 km/h1.200
1949Jaguar XK120200,5 km/h12.000
1955Mercedes-Benz 300SL242,5 km/h1.400
1959Aston Martin DB4 GT245 km/h75
1963Iso Grifo GL 365259 km/hvíce než 400
1965AC Cobra Mk III 427266 km/hméně než 25
1967Lamborghini Miura P400275 km/hvíce než 750
1968Ferrari 365 GTB/4 Daytona280 km/hokolo 1.400
1974Lamborghini Countach LP400288 km/h158
1982Lamborghini Countach LP500 S293 km/h323
1984Ferrari 288 GTO303 km/h272
1986Porsche 959317 km/h337
1987Ruf CTR342 km/h29
1995Ruf CTR2350 km/h31
1998McLaren F1355 km/h64
2005Bugatti Veyron EB 16.4408,47 km/h300
2010Bugatti Veyron 16.4 Super Sport431,072 km/h30
2017Koenigsegg Agera RS444,6 km/h25







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

 






 
Škoda Octavia G-Tec se dočkala nové techniky. Má 1.5 TSI a větší nádrže na CNG

Škoda Octavia G-Tec se dočkala nové techniky. Má 1.5 TSI a větší nádrže na CNG

Dnes 13:32

Octavia na stlačený zemní plyn (CNG) má o 15 kW vyšší výkon než dosud. Nové plynové nádrže pak vystačí na ujetí až 480 km při pohonu na zemní plyn.




Blesk.cz

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Přinesli jste si z lesa koše plné hub, ale došly vám nápady, co si z nich ukuchtit? Přinášíme tři snadné, rychlé…

Z ruiny se stal domov důchodců. V Praze 13 otevřeli svoji největší letošní investici

Z ruiny se stal domov důchodců. V Praze 13 otevřeli…

Budova v ulici Za Mototechnou dlouho jenom chátrala. Po náročné rekonstrukci se v pátek 21. září slavnostně…

 

iSport.cz

Pavelcův konec řeší i v zámoří. Užij si zasloužený důchod, říká bývalý parťák

Pavelcův konec řeší i v zámoří. Užij si zasloužený…

V 31 letech měl před sebou ještě několik hokejových roků, ale Ondřej Pavelec se rozhodl s hokejem skončit. V NHL…

ZNÁMKOVÁNÍ Slavie: Traoré je jako chobotnice, Stochovi to teď nejde

ZNÁMKOVÁNÍ Slavie: Traoré je jako chobotnice,…

Fotbalisté Slavie zvládli vstup do Evropské ligy výtečně. Doma porazili Bordeaux 1:0 a získali důležité body v…

 

Reflex.cz

Revoluce v dopravě: Německo testuje první vlaky na vodíkový pohon

Revoluce v dopravě: Německo testuje první vlaky na…

Francouzská firma Alstom začala v minulých dnech testovat v německé spolkové zemi Dolní Sasko první dva vlaky s…

Taťána G. Brzobohatá: Pierra Richarda dojali čeští senioři a chce jim pomáhat osobně

Taťána G. Brzobohatá: Pierra Richarda dojali čeští…

Každý, kdo se se zakladatelkou nadace Krása pomoci Táňou G. Brzobohatou, aktivistkou a jedinou českou vítězkou…