6.11. 2017 Stanislav Kolman Stanislav Kolman - sko.png

Koenigsegg to znovu natřel Bugatti a má světový rekord. Ale jaká byla nejrychlejší auta minulosti?

Během pár týdnů dokázal švédský výrobce sesadit Bugatti ze dvou trůnů. Po rekordu v disciplíně 0-400-0 km/h se model Agera RS stal nejrychlejším sériově vyráběným vozem planety.

Počátkem října jsme vás informovali o rekordní jízdě vozu Koenigsegg Agera RS, jenž zrychlení z klidu na 400 km/h a následné zastavení absolvoval za 36,44 sekundy. Bugatti Chiron, jehož tvůrci se ze stejného rekordu radovali jen pár dní, potřebuje na totéž 42 vteřin.

Nyní přišla řada na další lámání chleba, tentokrát v prosté maximální rychlosti. Koenigsegg se stejným modelem zabojoval o post nejrychlejšího sériově vyráběného auta planety. A povedlo se! Asi netřeba uvádět, koho Švédi pokořili. Ano, bylo to opět Bugatti, konkrétně model Veyron, jenž triumf zaznamenal v roce 2010.

Koenigsegg: Dali bychom Nürburgring za 6:40! Kdybychom chtěli...

Rekordní jízda proběhla v Nevadě a velkým překvapením je, že se uskutečnila na veřejné silnici, pochopitelně uzavřené. Při první jízdě se maximální rychlost vyšplhala na hodnotu 437,8 km/h, druhý pokus na zpáteční cestě byl o poznání lepší – 457,5 km/h. Oba výsledky ze průměrují, takže rekord má nyní hodnotu 444,6 km/h.

Teď je na tahu Bugatti, které oficiální měřený pokus s modelem Chiron zatím neabsolvovalo. Důvodem je čekání na obutí od společnosti Michelin, jež umožní zvednout maximální rychlost ze 420 km/h o minimálně 30 km/h. Francouzská značka nicméně věří, že její nejnovější model může atakovat i 480 km/h! Zavře Bugatti všem konkurentům ústa překonáním magické hranice 300 mil za hodinu (483 km/h)? Odpověď se dozvíme už brzy…

Rekord roste konstantně

Věděli jste, že rychlostní rekordy sériových vozů se zaznamenávají již od roku 1894? Prvním automobilem byl Benz Velo. Není divu, když šlo o vůbec první produkční auto všech dob. Další rekord se datuje do roku 1949 a na svědomí jej má Jaguar XK120. Ten se dostal na 200,5 km/h. V některých publikacích se dočtete o rychlosti 214 km/h. Té model skutečně dosáhl, ale pouze coby prototyp, nikoliv jako sériový vůz.

Koenigsegg vyprodal model Regera. Co bude dál?

Rychlost v průběhu více než 120 let rostla konstantně, žádné velké skoky v historických tabulkách zaznamenány nejsou. Podíváme-li se na její opačný konec, zjistíme, že Koenigsegg je třetím držitelem rekordu tohoto milénia. Roku 2005 uháněl rychlostí 408,47 km/h Bugatti Veyron EB 16.4, o pět let později pak Francouzi vytloukli klín klínem, když rychlost 431,072 km/h zaznamenali s typem Bugatti Veyron 16.4 Super Sport. Ten byl nejrychlejším sériovým vozem až do listopadu tohoto roku.

Nejrychlejší sériové vozy světa
RokAutomobilMaximální rychlostPočet vyrobených kusů
1894Benz Velo20 km/h1.200
1949Jaguar XK120200,5 km/h12.000
1955Mercedes-Benz 300SL242,5 km/h1.400
1959Aston Martin DB4 GT245 km/h75
1963Iso Grifo GL 365259 km/hvíce než 400
1965AC Cobra Mk III 427266 km/hméně než 25
1967Lamborghini Miura P400275 km/hvíce než 750
1968Ferrari 365 GTB/4 Daytona280 km/hokolo 1.400
1974Lamborghini Countach LP400288 km/h158
1982Lamborghini Countach LP500 S293 km/h323
1984Ferrari 288 GTO303 km/h272
1986Porsche 959317 km/h337
1987Ruf CTR342 km/h29
1995Ruf CTR2350 km/h31
1998McLaren F1355 km/h64
2005Bugatti Veyron EB 16.4408,47 km/h300
2010Bugatti Veyron 16.4 Super Sport431,072 km/h30
2017Koenigsegg Agera RS444,6 km/h25







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 



Koenigsegg končí s výrobou světového rekordmana. Na řadě je Regera Koenigsegg končí s výrobou světového rekordmana. Na řadě je Regera

Model Agera RS se v loňském roce zapsal do historie…

Takto to vypadá, když svištíte přes 450 km/h na veřejné silnici Takto to vypadá, když svištíte přes 450 km/h na veřejné silnici

Automobilka Koenigsegg zaznamenala počátkem listopadu…

 



 
Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

TEST: Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

Dnes 13:03

Vlajkovou lodí Renaultu je od roku 2015 model Talisman. Po vrcholných verzích Initiale Paris s motorem dCi 160 jsme po určité době usedli za volant verze dCi 130 Intens.




Blesk.cz

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku (†90) nahradila neteř a ornamenty kreslí jinak

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku…

Sláva, unikátní tradice nezaniká! Kapličku v Louce zdobí po padesáti letech o něco jiné vzory než obvykle.…

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy nebude stejná!

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy…

Bolestné chvíle prožívají Dáda Patrasová (62) s dcerou Annou Slováčkovou (22). Přišly o milovaného člena jejich…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka z Kladna!

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga zná šampiona, sestupující, i nováčky, a začínají vycházet na povrch nové…

 

Reflex.cz

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci definitivně, nebo ne?

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci…

Slyšel o něm každý, ale nikdo ho neviděl. Alespoň ne tak, aby věrohodně potvrdil jeho existenci. Jaký tajemný…

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra jsme v troubě

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra…

Civilizaci žene kupředu energie. Kdyby došly cenově přijatelné a únosné zdroje energie, tak se naše civilizace…