Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncern Volkswagen poprvé prodal více než 6 milionů aut

Václav Pavlečka
Diskuze (72)
Koncern Volkswagen má ambici stát se největším prodejcem automobilů na světě. Našlápnuto má slušně. Vloni poprvé dosáhl 6,189 milionu prodaných vozidel. To je růst o 7,9 %. VW hodlá úspěch letos zopakovat.

Podle zdrojů blízkých koncernu počítá Volkswagen s tím, že se stane největším výrobcem aut v letech 2014 až 2015. Volkswagen je v tuto chvíli světovou čtyřkou. Produkce vedoucí Toyoty překračuje hranici 9 milionů prodaných vozů. VW však letos hlásí povzbudivá čísla.

SEAT stagnuje, ostatní značky jsou na solidním vzestupu

Ačkoliv celému koncernu se daří, španělský SEAT si celosvětově polepšil jen o 0,4 % a prodej vozů této značky dosáhl v roce 2007 431.000 vozidel. Ostatní značky jsou na tom podstatně lépe. Volkswagen prodal pod svým jménem 3,66 milionu aut (o 7,8 % meziroční nárůst), Audi 964.200 vozů (růst o 6,5 %). Nejvíce si však polepšila Škoda Auto, která se svými 630 tisíci prodanými automobily uspokojila v roce 2007 o 14,8 % více zákazníků než v roce předchozím.

Z prémiových značek se nejcitelněji zvedla poptávka po značce Bugatti, která však přesto zůstává raritní exkluzivitou. Bugatti se prodalo celosvětově pouze 81 kusů, což je však o 80 % více než v roce 2006. Supersportovní Lamborghini zaznamenaly stejný růst jako Škoda, tedy o 14,8 %. Do nového sporťáku s býkem ve znaku tak v roce 2007 nasedlo 2400 nových majitelů. Bentley poprvé překročil hranici 10 tisíc prodaných aut a při růstu prodejů o 6,7 % zaznamenal historicky nejlepší rok.

VW se daří v zemích s rychlým tempem hospodářského růstu

Nejnadějnější regiony jsou pro koncern Volkswagen jednoznačně Brazílie, Čína a východní a střední Evropa. V Brazílii vzrostla poptávka zákazníků o koncernová auta o 32 % (581.300 prodaných aut), v Číně o 28 % (910.500 prodaných vozů) a ve východní a střední Evropě o 20,9 % (496.400 prodaných automobilů).

Naopak v Německu klesl zájem o vozy koncernu o 4,8 % a v Severní Americe o zanedbatelnou půlku procenta. Pokles však nastal i v Jižní Africe, a to o 8,7 %.

O vysvětlení propadu na německém trhu se postaralo tiskové oddělení německého koncernu, když ve své zprávě uvádí, že na nechuti německých spotřebitelů utrácet se podepsalo zvýšení spotřební daně a že těžkými časy na tomto trhu prošli všichni automobiloví prodejci.

Václav Pavlečka
Diskuze (72)
16. 1. 2008 08:13
Re: Veľký úspech Forda takmer položil...
To by som netvrdil. Vynimocne produkty stavaju aj automobilku do pozicie vynimocneho a najlepsieho. VW je prikladom priemernosti. Ma predajne uspechy. Ale tym v mojich ociach nie je najlepsi.
15. 1. 2008 22:37
Re: VW = tragedie
ještě to by nám chybělo ke štěstí
15. 1. 2008 20:02
Re: Veľký úspech Forda takmer položil...
Sakra, a já si myslel, že pětkový Golf jezdí na multilinku. Tak to jsem se asi spletl a spolu se mnou všichni redaktoři motoristických časopisů... >:D ;-)
15. 1. 2008 17:46
Re: Veľký úspech Forda takmer položil...
Pozrel si odkazy? To boli vozítka. nech mi niečo táňaké, čo chytí za srdce a pritom to nezruinuje moju peňaženku ponúknu aj dnes...
15. 1. 2008 17:42
Re: Veľký úspech Forda takmer položil...
Každý má svoj pohľad a svoj názor. ;-)
Míľniky, ktoré som spomenul, v prípade Citroenu a Renaultu nesiahajú tak hlboko do minulosti, aby sa nemohli porovnávať s VW...