Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada Priora: 2110 je asi nesmrtelná, pojede dál

Aleš Dragoun
Diskuze (75)
AvtoVAZ představí na autosalonu v Moskvě novou Vestu. Spekulovalo se tak o konci výroby Priory, ale ruská značka jim učinila přítrž. Předchůdce se na odpočinek rozhodně nechystá!

Lada odhalila na oficiálním facebookovém profilu 24. srpna novou Prioru, její vizualizaci také představila na prezentaci v čečenské metropoli Grozném. Od moskevské premiéry radikálně modernizované řady 2110/11/12 uplynulo již osm let, první výsledek „Projektu 2170“ je dokonce jedenáct let starý. Nastal tedy čas... nikoli na odchod do zaslouženého důchodu, nýbrž na facelift! Již dříve avizovaná Vesta se sice stane jejím nástupcem, ale Priora zůstane ve výrobě ještě nějaký čas vedle ní a bude se určitě prodávat coby levnější alternativa. Alespoň takové jsou plány, ale proč ne, na východě po ní určitě poptávka je. Lada se s „veterány“ vždy loučila těžko, ať už se Samarou, či klasickými žigulíky.

Jak je vidět ze zatím jediného snímku, Priora se zepředu změní radikálně. A to posledními jemnými vzhledovými úpravami prošla na začátku loňského roku! Místo voštinové mřížky chladiče orámované chromem dostane dvě vodorovné lamely, nad kterými končí kapota motoru. Šedočerný plast ovšem zabíhá až do nárazníku a propojuje i maličké mlhovky. Hlavní světla s čirými kryty se lehce protáhla směrem dolů, aby korespondovala s redesignem ostatních partií. I staré známé logo s plachetnicí vypadá dynamičtěji. Zaujmou také černé střední sloupky. Sama automobilka tvrdí, že se jedná zatím o návrh a existuje i trojrozměrný model. Zároveň použila oblíbenou marketingovou frázi, která říká, že „vzhled koresponduje s aktuální DNA“. Ale jinak nesdělila oficiálně zhola nic.

Nepředpokládáme tedy, že by novinku představila už na nadcházejícím autosalonu v Moskvě, který začíná novinářskými dny 27. srpna. Pokud se tak stane, bude to opravdu velké překvapení! Zatím zkoumá reakce odborníků a znamená to, že chybí i jakékoli snímky interiéru. Ten se při radikálních úpravách změnil oproti řadě 2110/11/12 k nepoznání, ale pochopitelně by další modifikace potřeboval jako sůl. Skelet z ní však stále vychází a je to na něm vidět. Vždyť první ještě nefunkční prototyp předchůdce se objevil už v roce 1984! Šlo o statický model v životní velikosti s označením 2112, který měl ovšem čtyřdveřovou karoserii připomínající zvětšenou Samaru. Nakonec se tvary postupně zakulatily...

Priory v provedení sedan (2170), hatchback (2172) a kombi (2171) nabízel i importér CS AutoLada. Kupé s kódem 21728 bohužel nikdy nemělo západoevropskou homologaci. Jejich čtyřválcové motory 1,6 l 72 kW disponují sice již dlouho čtyřventilovou technikou, splňují však pouze emisní normu Euro 5. A to je v době nástupu „šestky“ problém. Prioru tak v současnosti v České republice nekoupíte...

Aleš Dragoun
Diskuze (75)
28. 8. 2014 22:09
pouze euro 5?!
a kolko inych automobilov 6 ku nesplnuje?! rovnako ako ked napisali ked prislo nove hodnotenie euroncap..puze 4 hvezdy..a pre niekoho 4 hvezdy bez pouze...
28. 8. 2014 08:19
Re: MAJN GOT, UŽ NÉÉÉ LADU
Jablonec nad Nisou. Myslel jsem, že jsou plynový autobusy MHD normální ale když se tomu tak divíš tak jsme asi nějaký výjimečně pokrokový město. :-)
Je vidět, že seš mladej a víš kulový když mi tu cpeš nějaký RTU a neznáš RTO. Zkus příště strejdu googla ;-) ;-) [odkaz]
27. 8. 2014 10:48
Re: MAJN GOT, UŽ NÉÉÉ LADU
VYPLÝNULO TO Z PSYCHOANALÝZY TVÉHO PSANÝHO PROJEVU
27. 8. 2014 10:34
LADA
je vecne mLADA
[odkaz] >:D
27. 8. 2014 10:08
Re: MAJN GOT, UŽ NÉÉÉ LADU
ty jsi psychopat, fanaticky za každou cenu i kdyby to měla být pravda bráníš tu svoji spalovací popelnici by se ti nezhroutil svět bo co :-)

Co si jako myslíš? že si ztebe bububu sednem naprdel?? >:D >:D >:D >:D >:D