Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus CT 200h: Spotřeba 3,8 l/100 km, cena 699.000,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (25)
Lexus dnes v předpremiéře představil českým médiím sériovou podobu nového luxusního modelu nižší střední třídy.

Po řadě sedanů (IS, GS, HS, LS,...) a SUV (RX, GX) se letos na trh dostane první hatchback značky Lexus. Pětidveřová karoserie má jednoznačné cílení - silné evropské trhy.

CT 200h je pro Lexus prostředkem, jak rozšířit řady zákazníků na starém kontinentě, kde se luxusní modely nižší střední třídy nejvíce prodávají. Novinka má konkurovat především modelům Audi A3 a BMW 1, v širším konkurenčním koši ale bude i několik dalších vozů.

Vozu se budeme v nejbližších dnech věnovat na Auto.cz a Autofun.cz v několika dalších článcích, nyní se jen zastavíme u technických dat, která byla dosud neveřejná.

Lexus v Evropě laboruje už několik měsíců s myšlenkou zúžení nabídky na výhradně hybridní modely v jednotlivých modelových řadách, a tak nepřekvapí, že CT 200h bude standardně vybaven hybridní soustavou. Její technika je příbuzná té, kterou známe z Toyoty Prius a Toyoty Auris HSD.

CT 200h je vozidlo s hnacím agregátem (spalovací motor, elektromotor, převodovka, další pomocné komponenty) uloženým vpředu napříč, hnací jsou přitom přední kola. Spalovací motor má zdvihový objem 1,8 l (73 kW při 5200 min-1, 142 Nm při 4000 min-1), synchronní elektromotor s permanentním magnetem dává maximálně 60 kW, resp. 207 Nm. Celkový výkon soustavy činí 100 kW.

Energie je uchovávána v palivové nádrži (45 l) a akumulátorové sady, uložené pod podlahou zavazadelníku. Akumulátory pracují s napětím 201,6 V a mají kapacitu 6,5 Ah.

Lexus CT 200h je postaven na nové podlahové platformě, vpředu jsou kola uchycena pomocí vzpěr McPherson, vzadu je lichoběžníková náprava. Hřebenové řízení s elektrickým posilovačem dostalo poměrně přímý převod (14,6:1), mezi krajními polohami napočítáte 2,7 otáčky volantu.

Karoserie nejmenšího Lexusu má vnější rozměry 4320 x 1765 x 1430 mm, rozvor měří 2600 mm, součinitel odporu vzduchu se podařilo snížit na hodnotu cx=0,28. Zavazadelník má základní objem 375 l, po sklopení zadních opěradel vzniká zcela rovná ložná plocha a užitečný objem 985 l.

Pohotovostní hmotnost Lexusu CT 200h činí 1370 kg, celková 1790 kg.

Kombinovaná spotřeba 3,8 l/100 km odpovídá hodnotě, kterou dosahuje Toyota Auris HSD, stejně jako maximální rychlost 180 km/h. Zrychlení Lexusu je ale svižnější, z 0 na 100 km/h potřebuje jen 10,3 s, zatímco Auris HSD 11,4 s.

Od konkurentů by měla malý Lexus odlišovat nejen hybridní hnací soustava, ale i sofistikovaná sada elektronické výbavy (adaptivní tempomat, přednárazový systém, apod.), velmi tichý provoz, nebo aktivní tlumiče bočních sil.

První cena Lexusu CT 200h na českém trhu bude pravděpodobně začínat na 699.000,-Kč, definitivní částka, stejně jako rozsah standardní výbavy, bude oznámen v listopadu 2010, kdy bude možno vozy již také objednávat.

Ondřej Láník
Diskuze (25)
17. 9. 2010 06:37
Re: toyota, lexus a ich hybridy
sam nie som priaznivcom nafty, ale pozeram sa na to z druhej strany....faktom je to, ze viac motorizacii (nehybridnych) by neuskodilo
16. 9. 2010 23:25
Re: Autíčko je nádherný, ale
to máš pravdu, ale když ta A3 bude "skladovka" dostaneš se s cenou podstatně níž, u Toyoty se snaží držet ceny zubynehty 8-s
16. 9. 2010 22:51
Re: Autíčko je nádherný, ale
Muzes mit A3 tdi nebo tohle. Co si vyberes?
16. 9. 2010 22:50
Re: toyota, lexus a ich hybridy
3,8 na sto, i kdyby do 5 litru realna.. super vysledek, diesel netreba- vetsi hlucnost, vibrace a hmotnost.
0,28 odpor vzduchu, na hatch mooc peknej vysledek. Oproti primym konkurentum cena privetiva a silnicni dan taky.
16. 9. 2010 22:46
Re: Spotřeba pěkná
Cheche, hezky mu odpovedel >:D