Lexus CT200h přiveze do nižší střední adaptivní tempomat a pre-crash systém

Lexus CT200h přiveze do nižší střední adaptivní tempomat a pre-crash systém

 
 

Až se začátkem roku 2011 dočkají první evropští zákazníci nového hatchbacku Lexus CT200h, dostanou podle výrobce jeden z nejbezpečnějších modelů ve třídě.

Lexus ukázal předsériovou podobu nového CT200h letos na autosalonu v Ženevě. Ačkoliv je evropský trh pro Lexus relativně malý (loni prodáno asi 27 tisíc vozů) ve srovnání s USA (200 tisíc vozů ročně), známé parametry směřují novou modelovou řadu právě na vyspělé trhy starého kontinentu.

Lexus CT200h bude nejmenším vozem značky v celé její skoro pětadvacetileté historii. Je poháněn řadovým zážehovým čtyřválcem objemu 1,8 litru s variabilním časováním ventilů VVT-i, který doplňuje synchronní elektromotor s permanentním magnetem. Nenapájejí jej v současné době hojně užívané lithium-iontové baterie, nýbrž nikl-metal hydridové (NiMH).

Výkonové parametry systému, který je označován jako Lexus Hybrid Drive, dosud nebyly zveřejněny, ve firemních materiálech se ale jedna důležitá informace objevuje. CT 200h je totiž full-hybrid, tedy je schopen jízdy čistě na elektřinu. Bohužel velmi krátké, jen zhruba 2 km rychlostí do 45 km/h. Ještě k Lexus Hybrid Drive: v novince má celkem tři režimy: Eco, Normal a Sport.

CT 200h má poháněná přední kola, o přenos točivého momentu se stará ústrojí E-CVT s plynulou změnou převodů. Hřebenové řízení je vybaveno elektrickým posilovačem. Podvozek s rozvorem 2600 mm a rozchodem kol 1525 mm je zcela nový, není tedy odvozen ze žádného většího modelu. Přední zavěšení obstarávají vzpěry McPherson, vzadu jsou dvojitá příčná ramena. Vůz má jezdit na sedmnáctipalcových kolech z lehkých slitin.

Lexus klade velký důraz na vysokou úroveň bezpečnostní výbavy, kterou dostane CT200h do vínku. Standardem mají být nejen obvyklé čelní, boční a hlavové airbagy, ale taky kolenní airbagy pro řidiče a spolujezdce. Poprvé se do vozu nižší střední třídy dostane adaptivní tempomat, udržující odstup od pomalejšího vozidla v jízdním pruhu. S technikou adaptivního tempomatu bude pracovat taky přednárazový bezpečnostní systém, který zmírňuje následky nevyhnutelné kolize.

Základní vnější rozměry karoserie jsou 4320 x 1765 x 1430 mm, rozvor měří 2600 mm.

Výroba i celosvětový prodej nového zástupce nižší střední třídy začne ještě letos. První vozy budou zákazníkům v Evropě dodány v roce 2011. S novou menší modelovou řadou může Lexus v roce 2011 v Evropě počítat se zvýšením loňského prodeje o 70 až 100 %.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Lexus CT: Kompaktní hatchback by mohlo nahradit SUV Lexus CT: Kompaktní hatchback by mohlo nahradit SUV

Luxusní značky Toyoty hledá způsoby, jak zvýšit své…

Lexus CT 200h: Nová generace v roce 2017 Lexus CT 200h: Nová generace v roce 2017

Kompaktní hybridní Lexus se má do dvou let dočkat uvedení…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…