Lexus IS 220d – Stálým převodem ke zlatu

Lexus IS 220d – Stálým převodem ke zlatu

 
 

Jak se jezdí s nejmenším Luxusem v kombinaci s kratším stálým převodem?

V prvním testu turbodieselové motorizace vozu Lexus IS 220d jsme poněkud žehrali na extrémně dlouhé převody, respektive jejich relativně malý vliv na úspornost provozu. S o to větší zvědavostí jsme tedy usedali do vozu s totožnou motorizací, ale se stálým převodem upraveným na běžnější hodnotu 3,26 (oproti extrémním 2,47 v dříve testované verzi).

Samotnou změnu převodu nabízí Lexus bez příplatku, vyžadována jsou jen nadstandardní 17“ kola. V našem případě pak byl kratší stálý převod součástí paketu Luxusy, který za nemalých 180 tisíc Kč nabízí pevně danou, leč chvalitebně rozsáhlou sestavu doplňků – seznam najdete tradičně pod článkem. Navenek se samozřejmě na voze nic nezměnilo, vínový lak nám připadá i k poměrně netypickému vozu přiměřenější než dříve testovaná olivová metalíza.

obrázek [555 x 304]
 

Po nastartování také není znát rozdíl – nadstandardně dobré odhlučnění a zážehově neznatelné vibrace jsou vskutku na špičce třídy. Pravý rozdíl je znát ale už při rozjezdu. Oproti variantě s dlouhými převody se řidič nemusí nic učit, spojka, první převodový stupeň i motor se nehledají a akcelerace nezůstává jen u dusivých pokusů… Ale vážně – První stupeň lze využít stále jen k prvotnímu uvedení vozu do pohybu, další převody ale umožňují využívat potenciálu motoru podstatně plynuleji, než „dlouhá“ verze. Vzdor marketingovému označení nejde ani tak o „sportovnější“ jízdu, spíše máme pocit větší předvídatelnosti.

obrázek [555 x 279]
 

Přesně a v krátkých drahách jdoucí řazení kvitujeme u tohoto vozu stále, kratší převody ale neubraly kupodivu ani na hlučnosti v kabině ve vyšších rychlostech. Ve 130 km/h na šestý stupeň už motor netočí strašidelně nízkých 1900 ot./min jako ve verzi s „delším“ diferenciálem, i aktuálních 2500 otáček ovšem neznamená pro ucho výraznější zátěž. Motor sám o sobě je při solidním výkonu 130 kW také technologickým unikátem, zvláště díky systému dodatečného čištění výfukových plynů.

obrázek [555 x 299]  

Zajímavé je porovnání spotřeby. Zatímco výrobce oproti dlouhé verzi (město 7,9, mimo město 5,4, kombinace 6,3 l/100 km) udává relativně vysoký nárůst (9,5/6,2/7,4), v praxi jsme s nijak nešetřeným vozem dosáhli bez problémů spotřeby 7,8 l/100 km. A proč to chlubení? Podíváme-li se na výsledek redakčního testu spotřeby „dlouhé verze“ (7,9 l/100 km v podobném poměru režimů jízdy), můžeme konstatovat, že na spotřebu nemá v praxi zvolený stálý převodový poměr vliv. Příčinu papírově různých, leč reálně podobných hodnot je třeba hledat pravděpodobně v technologii měření spotřeby která tolik nezohledňuje dynamiku vozu a díky které dokáže Lexus s „rychlejším“ stálým převodem dosáhnout limitů připravované emisní normy Euro 5.

obrázek [300 x 272] Nyní testovaná varianta je tedy v dobrém slova smyslu konzervativní – řidič není překvapován nemožností řadit „šestku“ dříve než na dálnici, k běžnému provozu jsou převody uzpůsobeny rozhodně lépe – a to vše bez faktického příplatku a bez ohledu na spotřebu.

Dříve testovanou verzi s delším stálým převodem a výrazně nižšími emisemi můžeme po této zkušenosti doporučit těm, kteří budou velmi často cestovat na dlouhé vzdálenosti.
 

První cena vozu884.000,- (IS 220d 130 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací884.000,- (IS 220d 130 kW)
Základní cena testovaného vozu884.000,- (IS 220d 130 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.217.000,- (IS 220d 130 kW)

Plusy:

  • oproti nesportovní verzi realističtější převodové poměry
  • tichý a výkonný motor
  • realistická spotřeba
  • pokrokový systém čištění výfukových plynů
  • bohatá základní výbava
  • konečně pořádná zpětná zrcátka

Minusy

  • šířka na předních a výška na zadních sedadlech
  • vazba výbavy na pakety
  • vyšší hodnota emisí oproti verzi s „dlouhým“ převodem

Související články:

Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus IS 220d

Cena v základní výbavě: 884 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 217 000 Kč

Základní výbava:ABS, EBD, TRC, VSC, BA, čelní airbag řidiče s dvoufázovým systémem, dvoukomorový čelní airbag předního spolujezdce s dvoufázovým systémem, vypínatelný, boční airbagy pro řidiče a předního spolujezdce, přední a zadní hlavové airbagy, kolenní airbagy pro řidiče a předního spolujezdce, alarm s dvojitým zámkem dveří „Double Lock“, přední 3bodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači tahu, výškově nastavitelné, zadní 3bodové bezpečnostní pásy (3x) s předpínači a omezovači tahu (vnější sedadla), s upevněním dětské sedačky na vnějších sedadlech, optický a akustický výstražný systém při nepřipoutání řidiče a spolujezdce, uchycení dětské sedačky ISOFIX s horním upevňovacím bodem (2x vzadu), dětská pojistka v zadních dveřích, přední mlhovky zabudované v nárazníku, halogenové světlomety s automatickým zapínáním a vypínáním pomocí světelného senzoru, s regulací dosahu světla, systém bezklíčového nastupování a startování „Smart Entry and Start“, upínací kroužky pro zajištění zavazadel v zavazadlovém prostoru, 16“ šestipaprsková kola z lehkých slitin s pneumatikami 205/55 R16, brzdová a zadní světla z LED diod, systém osvětlení vstupu pomocí LED diod, vnější zpětné zrcátko elektricky ovládané a sklopné (vyhřívané, s vypínací automatikou, se změnou polohy při zařazení zpětného chodu, s povrchem odpuzujícím vodu), přední boční okna s povrchem odpuzujícím vodu, vrstvené bezpečnostní čelní sklo, čelní a boční bezpečnostní skla s tepelnou izolací, tónovaná, se zvýšeným ochranným účinkem proti ultrafialovému a infračervenému záření, anténa zabudovaná do zadního skla, 6stupňová manuální převodovka, sedadla s látkovými potahy, tempomat, audiosystém (tuner FM/AM s RDS, CD přehrávač na 6 disků kompatibilní s MP3 a WMA, konektor pro přenosné audio zařízení, 13 reproduktorů), automatická klimatizace (oddělené ovládání pro řidiče a spolujezdce, aktivní pylový filtr, přepínání uzavřeného oběhu vzduchu a přívodu čerstvého vzduchu), volant ( tříramenný ve sportovním designu, nastavitelný ve dvou osách, potažený kůží, s vestavěným ovládáním audiosystému a multifunkčního displeje), palubní počítač, ukazatel vnější teploty, optitronové měřicí přístroje, EPS (elektrický posilovač řízení), elektricky ovládaná okna, středová konzola s vestavěnou odkládací přihrádkou, s 12V zásuvkou, se zásuvkou pro připojení externího přehrávače, střední loketní opěrka, sluneční clony s osvětlenými kosmetickými zrcátky

Výbava testovaného vozu:Paket Luxury - Kožená sedadla, vpředu elektricky nastavitelná s pamětí nastavení, s vyhříváním a ventilací, nastavitelná bederní podpěra, desetipaprsková kola z lehkých slitin, pneumatiky 225/45 R17 vpředu a 245/R17 vzadu, bi-xenonové přední světlomety s výsuvnými ostřikovači, I-AFS (adaptivní přední světlomety), dešťový senzor, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, samostmívací vnější zpětná zrcátka, elektricky nastavitelný volant ve dvou osách (výškově a podélně), elektrická zadní sluneční clona s automatickým vysouváním a spouštěním, osvětlení prahů předních dveří, obložení interiéru dřevem, kratší stálý převod – (180.000,-), Paket Multimediální a navigační systém - 7“ dotyková obrazovka, Navigační systém DVD, Připojení mobilního telefonu pomocí Bluetooth® s ovládáním na volantu, Audiosystém Mark Levinson® se 14 reproduktory, Přehrávač na 6 disků DVD s digitálním prostorovým zvukem 5.1, Parkovací kamera, Hlasové ovládání navigace, audiosystém, klimatizace, telefonu (130.000), metalický lak (23.000,-)

Brexit by neměl ohrozit finanční stabilitu eurozóny, tvrdí ECB Brexit by neměl ohrozit finanční stabilitu eurozóny, tvrdí ECB

Odchod Británie z Evropské unie by neměl představovat…

Lidovce a starosty povede v Praze do voleb Gazdík, dvojkou bude Herman Lidovce a starosty povede v Praze do voleb Gazdík, dvojkou bude Herman

Koalici KDU-ČSL a Starostů a nezávislých (STAN) povede v…

IKEA vymění ředitele, do čela nastoupí Jesper Brodin IKEA vymění ředitele, do čela nastoupí Jesper Brodin

Švédský nábytkářský řetězec IKEA Group jmenoval novým…

Komentář Bohumila Pečinky: Zajímavá bude hlavně koncovka Komentář Bohumila Pečinky: Zajímavá bude hlavně koncovka

Pokud si někdo myslí, že výměnou ministra financí skončí…

 
Technické údaje
Motor Lexus IS 220d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2231
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 130 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.5 / 6.2 / 7.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 378 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1660 / 415
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4575
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1440
d) rozvor (mm): 2730
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 400
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Lexus IS 220d
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Lexus: Dvoulitrový turbomotor z NX 200t také pro model IS (+ video) Lexus: Dvoulitrový turbomotor z NX 200t také pro model IS (+ video)

Lexus NX přinesl řadu novinek. Jednou z nich je i první…

Spy Photos: Lexus IS 2014 dostane hybrid místo turbodieselu Spy Photos: Lexus IS 2014 dostane hybrid místo turbodieselu

Lexus v Belgii testuje třetí generaci modelu IS, který…

 



 
Budoucnost BMW: Autonomita „s mírou”, palivové články a diesel!

Budoucnost BMW: Autonomita „s mírou”, palivové články a diesel!

Dnes 08:00

Bavorská automobilka má v plánu se více zabývat autonomními vozidly. A nejen tím. Tradiční „orientace na řidiče“ však z vozů BMW údajně nevymizí.




Blesk.cz

Jak dnes žije rodina z Dovolené v protektorátu? Děsivé zážitky v nás zůstaly! Vážíme si svobody a jídla

Jak dnes žije rodina z Dovolené v protektorátu?…

 Jsou to dva roky, co rodina Dočekalových a Lustykových žila po dobu dvou měsíců zpět v době protektorátu Čechy…

Cisterna s 28 tunami cementu se zřítila ze srázu na Chrudimsku: Řidič jako zázrakem přežil

Cisterna s 28 tunami cementu se zřítila ze srázu na…

Rychlá jízda se málem stala osudnou řidiči cisterny z ciziny. V nebezpečném úseku na Chrudimsku se v sobotu i s…

 

iSport.cz

United můžou ve finále pomoci Zlínu. Jde jim o peníze či Griezmanna

United můžou ve finále pomoci Zlínu. Jde jim o…

Již dnes usednou fotbalisté, vedení i fanoušci Zlína k televizi a budou fandit Manchesteru United. Pokud totiž…

Hotovo! Vukadinovič jde do Sparty, Jugas upřednostnil Slavii

Hotovo! Vukadinovič jde do Sparty, Jugas upřednostnil Slavii

Přestupová sága dvou zlínských hvězd končí. Stoper Jakub Jugas (24) podepsal tříletý kontrakt se Slavií a…

 

Reflex.cz

Nový policejní prezident i likvidátor Sobotky. Internet si dělá legraci z Kajínkova propuštění

Nový policejní prezident i likvidátor Sobotky.…

Je to pár hodin, co se Jiří Kajínek zjevil před zástupem novinářů ve svítivě zeleném tílku a po 23 letech poprvé…

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky kolumbijských geril ve výslužbě?

Polepšení bojovníci: Co bude s příslušníky…

Letos po více než padesáti letech podepsala kolumbijská vláda s nejstarší gerilou v zemi FARC dohodu o příměří.…