Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus NX: První neoficiální fotografie

Aleš Jungmann
Diskuze (4)
Automobilka Lexus připravuje konkurenta pro zavedená prémiová SUV, zde je první obrázek.

Lexus už nebude ignorovat segment kompaktních SUV, ve kterém nemá, na rozdíl od prémiové konkurence, svého zástupce. Připravuje se premiéra modelu menšího než je RX, který by se postavil proti zavedeným hráčům na trhu, jakými jsou například Audi Q5, Mercedes-Benz GLK či BMW X3.

Už před časem jsme vám mohli přinést obrázky konceptu, který byl představen na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Na jediném známém obrázku, na kterém je pravděpodobná podoba modelu NX zachycena, se potvrzují dřívější vyjádření zástupců Lexusu. Ti už ve Frankfurtu prohlašovali, že sériová podoba se změní jen málo, že zákazníci si přejí být šokováni. Koncept LF-NX se s celkovou délkou 4640 mm a rozvorem náprav 2700 mm povážlivě blíží aktuální generaci větší řady RX (4770, resp. 2740 mm).

Vedení Lexusu však jistě šokovalo to, že se obrázek sériového auta dostal omylem do detroitské prezentace o budoucnosti Jima Lentze, šéfa severoamerické Toyoty. Zřejmě jsou obě verze opravdu tak podobné, že to zmátlo i zkušené autory prezentací. Oficiální premiéru si vůz odbude, podle posledních informací, nikoliv v Ženevě ale na pozdějším autosalonu v Pekingu. Sériové vozy by následně měly přijít i na náš trh ve druhé polovině roku.

Co bude pod kapotou? První verze konceptu LF-NX ukrývala hybridní pohon, spojující 2,5litrový čtyřválec a dvojici elektromotorů – stejné agregáty pohání nový Lexus IS 300h, ale také americké modely ES 300h a HS 250h, které mají spalovací motor uložený napříč. Verze určená pro tokijský autosalon dostala zcela nový agregát – přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec.

Nově vyvinutý motor se postupně dostane i do dalších modelů Lexusu, například do řad IS a GS. Předpokládá se, že jeho parametry budou přibližně ekvivalentem aktuálně prodávaného 2,5litrového V6 – ten má 152 kW a 250 N.m. Nový model by měl dostat oba zatím prezentované druhy pohonu, už dříve si totiž Lexus registroval ochranné známky NX 300h a NX 200t. Určitě se pod kapotu nedostane žádný turbodiesel, pohon všech kol bude k mání v základním provedení na vybraných trzích.

Za pozornost určitě stojí speciální lak Lexus LF-NX, jemuž Japonci říkají „kartáčovaný kov“ a má evokovat dojem, že je celá karoserie vytesána z jediného kusu kovu. Interiér zatím také působí hodně koncepčně, lze ale očekávat, že budou zachovány základní tvary palubní desky i středového panelu. Posouzení vzhledu ponechám na vás, pouze doplním, že Lexus opět slibuje použití nejmodernější hybridní techniky a svůj důraz na snadnost ovládání demonstruje použitím výhradně dotykových ovladačů.

peking

Aleš Jungmann
Diskuze (4)
12. 2. 2014 08:12
Re: Komické drama...
Ty se směješ, ale mně to mohlo zabít, mám fobii z bodavýho hmyzu a zaútočit na mně na kruháči tenhle sršeň s useknutou prd*elí, jezdím tam dokola tak rychle, až se uvidím zezadu! >:D
Avatar - Dinar
12. 2. 2014 07:34
Komické drama...
>:D >:D :no:
11. 2. 2014 19:25
.
Síce 2 týždňové oneskorenie ale predsa lepšie ako nič [odkaz] - 28.1.2014
Avatar - rimow11
11. 2. 2014 18:58
lex
:yes: