Lexusy RX350, LS460 a GS450h míří do Ženevy
Trojice luxusních vozů již byla představena za mořem, ale Evropa se jich dočká jen s malým zpožděním. Modelová ofenzíva japonské značky v prémiovém segmentu pokračuje.
Nový Lexus LS 460: evropská premiéra
Čtvrtá generace vlajkové lodi značky Lexus, která se u evropských prodejců objeví na konci letošního roku, je vybavena zcela novým zážehovým motorem 4,6 l o výkonu 279 kW. Tato pohonná jednotka zároveň patří mezi nejhospodárnější vidlicové osmiválce na trhu – v kombinovaném provozu činí její spotřeba 10,8 l/100 km. K plnému využití výkonového potenciálu vozu slouží rychle a hladce řadicí osmistupňová samočinná převodovka.
Lexus poprvé ve své nejdražší řadě nabízí verzi s prodlouženým rozvorem. Karosérie standardního LS460 měří 5029 mm, rozvor pak 2969 mm, prodloužený Lexus LS460L má u obou rozměrů 12 cm více, takže délka měří 5151 mm a rozvor 3091 mm. Tímto se Lexus dostává na hodnoty předchozího Mercedesu řady S, ale aktuální verze má ještě o několik milimetrů větší rozvory 3035/3165 mm i délky 5076/5206 mm (krátká/dlouhá karosérie).
Hybridní GS 450h: první luxusní sedan s hybridním pohonem
Lexus 450h, nejvýkonnější model řady GS, je prvním luxusním sedanem s hybridním pohonem na světě a vůbec prvním hybridním vozem, který k dosažení sportovní jízdní dynamiky kombinuje vpředu uložený motor a pohon zadních kol.
Lexus GS 450h, jenž se začne v Evropě prodávat počátkem léta 2006, je vybaven vidlicovým zážehovým šestiválcem 3,5l a vysokovýkonným elektromotorem s permanentními magnety, které v součinnosti poskytují největší výkon až 250 kW. Díky tomu Lexus GS 450h zrychluje z 0 na 100 km/h za necelých 6 sekund.
Pohonné ústrojí zaručuje novému Lexusu GS 450h výkonové charakteristiky srovnatelné s modely vybavenými zážehovým motorem V8 o objemu 4,5 l, spotřeba paliva je přitom shodná jako u automobilů s dvoulitrovým benzinovým agregátem.
Lexus GS 450h je hospodárnější než srovnatelné sportovní sedany - v kombinovaném provozu vystačí s 7,9 l benzinu na 100 km a může se pochlubit nízkou hodnotou emisí CO2 (186 g/km), která je mnohem menší než u konkurenčních sedanů prémiového segmentu vybavených motorem s ekvivalentním výkonem.
RX 350: evropská premiéra
Lexus RX 350 se začne v Evropě prodávat v dubnu letošního roku a díky novému zážehovému vidlicovému šestiválci 3,5 l, který je jedním z nejvýkonnějších v daném segmentu, bude poskytovat ještě větší požitek z jízdy. Ve spojení s mimořádně plynule řadící pětistupňovou samočinnou převodovkou disponuje tento vynikající motor vyššími hodnotami výkonu (203 kW při 6200 ot./min) a točivého momentu (342 Nm při 4700 ot./min) než předchozí model RX 300, zatímco spotřeba paliva v porovnání s modelem RX 300 klesla o 8 %.
Vyšší úroveň protihlukových a protivibračních opatření přispěla k dalšímu snížení hladiny hluku při všech jízdních režimech a rychlostech. Ve výbavě nového luxusního SUV značky Lexus najdeme špičkový audiosystém Mark Levinson Premium a nejmodernější navigační systém Lexus s mimořádně velkým rozlišením a vysokou operační rychlostí.