Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Loňský zisk Volkswagenu vzrostl o polovinu na 4,1 miliardy eur

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
Největší evropská automobilová skupina překonala loňskými rekordními výsledky očekávání a slíbila pro letošek další zlepšení. Její čistý zisk loni vzrostl o více než 50 procent na 4,1 miliardy eur (102,5 mld. korun) ze 2,7 miliardy eur v roce 2006.

Skupina, která zahrnuje i českou Škodu Auto, zvýšila prodej automobilů o téměř osm procent na nový rekord 6,2 milionu, vyplývá z dnešního oznámení Volkswagenu.

Tržby skupiny, kam kromě Škody a vlajkové značky VW patří ještě Audi, Seat, Lamborghini a Bentley, vzrostly o čtyři procenta na 108,9 miliardy eur. Provozní zisk se zvýšil o 40 procent na 6,15 miliardy eur a zhruba o pět procent překonal očekávaní analytiků.

V letošním roce Volkswagen plánuje další zlepšení prodeje u všech svých značek. "V roce 2008 přijdou téměř všechny značky s novými atraktivními modely, což nám umožní doplnit produktové portfolio skupiny a obsadit další tržní segmenty," uvedla společnost.

Mezi nadějnými novými modely firma jmenovala například český vůz Škoda Roomster nebo Audi A5. "Předpokládáme, že dodávky automobilů překonají rekord z roku 2007 a prodej poroste zejména v Asii a střední a východní Evropě," uvádí se ve sdělení.

Dobré výsledky pomohly v pátek akciím Volkswagenu překonat pokles celého evropského akciového trhu a jejich kurz byl na konci obchodování mírně vyšší. "Jsou to superčísla," řekl agentuře Reuters analytik Christian Breitsprecher z firmy Sal. Oppenheim.

Příznivé loňské výsledky umožnily firmě navrhnout zvýšení dividendy z ročního zisku na 1,80 eura na akcii z 1,25 eura za rok 2006. Nejvíc z toho bude těžit automobilka Porsche, která je největším akcionářem Volkswagenu a chce se stát i většinovým vlastníkem.

Volkswagen v minulých letech zeštíhloval a rušil tisíce pracovních míst. V poslední době si díky lepší formě zvyšoval tržní podíl v Evropě, kde vytváří nejvíce svého zisku; zároveň skupina dál expanduje na lukrativních rozvojových trzích jako jsou Rusko a Indie. Dlouhodobým plánem Volkswagenu je vyrovnat se v horizontu deseti let světové automobilové jedničce Toyota.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)