Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mastretta MXT: Do Evropy lehčí a výkonnější

Michal Fokt
Diskuze (0)
První mexický sporťák se vyrábí už od roku 2011, do Evropy ale míří až teď. Čekání nám má vykompenzovat výrazné vylepšení auta.

O záměru značky Mastretta vyrábět v domovském Mexiku sportovní kupé MXT, je znám od roku 2008 a o tři roky později se postupně rozjela výroba, přičemž se výrobce zaměřil na méně náročný domácí trh a země Střední a Jižní Ameriky. Nyní se chystá do Evropy a to po třech letech ve faceliftované verzi.

Tou nejdůležitější inovací je náhrada atmosférického dvoulitru Duratec od Fordu za 2.0 EcoBoost, pohánějící Focus ST. Mexičané jej patrně nebudou upravovat, což znamená, že bude mít 250 k (184 kW) a 360 N.m, v MXT ale bude uložen podélně a bude pohánět zadní kola.

Dynamické parametry zatím nejsou známy, ale společně s drobnými úpravami vzhledu přichází prý i snížení váhy. Jen lehké, protože už nyní auto váží lehce pod 1000 kg. I pokud by k redukci hmotnosti nedošlo, zajistí přeplňovaný dvoulitr velmi slušnou dynamiku.

Mastretta MXT zatím nemá evropskou homologaci, nicméně zástupci značky věří, že se povede veškerou administrativu vyřešit v průběhu letošního roku a od 2015 se začne kupé nabízet. Plány jsou zatím skromné - vyrobit a prodat zde padesát aut ročně.

Michal Fokt
Diskuze (0)