Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-5: Diesel Skyactiv se bude prodávat i v Japonsku

David Bureš
Diskuze (13)
Díky nízkým emisím NOx bude Mazda prodávat nové dieselové motory i na domácím trhu.

Mazda bude na domácím japonském trhu prodávat model CX-5 i se svým novým vznětovým motorem 2,2 Skyactiv-D. Dieselové jednotky nejsou v Japonsku příliš populární, a to kvůli místním přísným emisním normám.

V Japonsku jsou přísně omezovány emise oxidů dusíku. Důvod, proč se zde auta s dieselovými motory tolik neprodávají, je ten, že vznětové jednotky vyprodukují mnohem více NOx než ty zážehové.

Díky své konstrukci však 2,2 Skyactiv-D produkuje malé množství NOx, motor dokonce ani nepotřebuje katalyzátor se zachytávačem NOx.

Nová Mazda CX-5 s jednotkou 2,2 Skyactiv-D se začne v Japonsku prodávat na jaře 2012. Turbodiesel o objemu 2,2 litru bude kombinován s automatickou převodovkou. Motor nabídne výkon 129 kW a maximální točivý moment 420 Nm. Jeho udávaná spotřeba v japonském cyklu JC08 je 5,4l/100km.

Mazda CX-5 s agregátem 2,2 Skyactiv-D má být prvním prodávaným osobním autem v Japonsku kombinujícím dieselovou jednotku a start-stop systém. Ten automobilka ve svých vozech označuje jako i-stop.

Na evropských trzích bude prodej Mazdy CX-5 rovněž zahájen na jaře příštího roku. Nabídka motorů bude čítat vedle 2,2 Skyactiv-D o výkonu 129 kW i slabší variantu této jednotky se 110 kW a dvě verze zážehového dvoulitru Skyactiv-G o 121 kW a 118 kW.

David Bureš
Diskuze (13)
Avatar - WinDiesel
27. 10. 2011 11:48
Re: uvidime co to bude
Dle mých informací má být vstřikovací tlak až 2 500 bar, což znamená vynikající atomizaci paliva a tím pádem málo nepáleného uhlíku = malý a výkonný DPF bez potřeby časté regenerace nezvyšující spotřebu.
26. 10. 2011 22:23
Re: uvidime co to bude
Ve specifikaci se píše:
- A highly efficient Mazda active ceramic diesel particulate filter (DPF)

ale snad nebude tak otravný >:D
Avatar - WinDiesel
26. 10. 2011 21:11
Re: uvidime co to bude
Ale jasně že DPF bude. Ale nebude filtr zachytávající a likvidující NOx (oxidy dusíku). Ti zmatkaři tam píší to samé 2x - selektivní katalytická redukce = redukce NOx na H2O a N2 - vodu a dusík. Katalyzátor se zachytávačem NOx neboli oxidů dusíku je to samé. Bez DPF se Euro6kové motory neobejdou. Přál bych si to ale myslím že to není technicky dosažitelné.
Avatar - Shr3k
26. 10. 2011 17:07
Re: uvidime co to bude
DPF nebude.
26. 10. 2011 16:17
Re: uvidime co to bude
nejaky odkaz? pokud vim tak dpf nebude.