Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda plánuje resuscitaci označení MPS

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (74)
Aktuální Mazdy sice patří k tomu nejzábavnějšímu pro řidiče v rámci svých tříd, ale samotné automobilce v nabídce chybí sportovně laděné modely.

Zájemci o sportovní Mazdu mají dnes jednu jedinou možnost v podobě modelu MX-5, ale malý roadster s plátěnou střechou je i přes své prodejní úspěchy přeci jen poněkud úzkoprofilovým zbožím, zatímco hot-hatch nebo ostřejší sedan nabízí univerzálnější možnosti využití.

To ostatně velmi dobře předvádějí konkurenti aktuálních modelů Mazda 2, 3 a 6 z řad evropských i asijských značek. Vedení japonské automobilky si je této skutečnosti vědomo a hodlá na trh vrátit modely s označením MPS, které ještě nedávno nesly hatchbacky řady 3 a sedany řady 6.

V rozhovoru pro britský Autocar se o návratu MPS zmínil Ayumu Doi, hlavní inženýr vývoje nové Mazdy 2, který uvedl, že se v současné době je zvažováno, jakým směrem se mají tyto modely vydat.

Mazda totiž MPS nepovažuje za ukončenou minulost, ale zvažuje zda jej použít jako označení pro modely, které budou představovat provedení s nejvýkonnějším motorem a nejvyšším stupněm výbavy v rámci modelové řady nebo se vydat podobnou cestou jako například Ford s modely ST a zaměřit se na další zlepšení jízdních vlastností ve spojení s výkonnější pohonnou jednotkou a agresivnější vizáží.

Mazda 3 MPS: Turbo a pohon všech kol?

V obou zmiňovaných případech můžeme očekávat, že se modely s označením MPS do nabídky Mazdy vrátí a kromě řad 3 a 6 je s největší pravděpodobností nabídne i malý hatchback 2 a vyloučena není ani ostřejší MX-5.

Mazda 2 MPS: Jak by mohla vypadat?

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (74)
5. 2. 2015 23:06
Re: Cele zle
S tim, ze poptavka po takovych autech neni, bych nesouhlasil. Minimalne v Nemecku, Rakousku, Velke Britanii a USA o ne zajem je. Extremnim prikladem je pak Svycarsko, kdy v roce 2010 byl nejprodavanejsi verzi Golfu Golf R, tedy model, ktery tehdy vysel na takrka trojnasobnou castku co zakladni motorizace. :-)
Avatar - Emel
5. 2. 2015 22:33
Re: wankel
To nejsou výjimky, to je pravidlo. Každé prodávané auto musí plnit aktuální normu Euro, aktuálně tedy Euro 5 nebo vyšší. Aston, Rolls, Lambo, Bentley, Ferrari - ti všichni dokážou emise splnit i při vyšší spotřebě než má RX-8. Výjimka je totiž ten Wankel.
Avatar - Bully_
5. 2. 2015 21:48
Re: wankel
Rikam, ze jsou vyjimky a nevim, kolik penez ma Lambo vyhrazeno na uplatky >:D (nadsazka). Je mne skutecne zahadou, jak toho dosahli, kdyz obecne plati neco jineho.
Avatar - Emel
5. 2. 2015 21:41
Re: wankel
Kombinovaná spotřeba RX-8 je 11.4. Kombinovaná spotřeba Lamborghini Aventador je 17.2. A hádej co - Aventador plní Euro 6. To není výjimka, totéž samozřejmě platí pro všechna výkonná auta dneška.

Větší spotřeba = větší emise = horší třída Euro neplatí. Platí pouze větší spotřeba = větší emise CO2. Jasné :-) ?
Avatar - Bully_
5. 2. 2015 21:23
Re: wankel
Boha, CO2 jsi sem zacal motat ty, ja to po tobe jenom omylem zopakoval. Rec byla o spotrebe a ty jsi zminil emise v souvislosti s plnenim Euronorem, proto jsem ti rekl, ze vetsi spotreba = vyssi emise = horsi trida Euro. CO2 s tim skutecne moc spolecneho nema.

Jinak tvoje doplneni- nektere modely muzou mit urcite i s podobnou spotrebou ruznou hodnotu emisi. Jde o vyjimky, obecne ale auto, co jezdi za 12, nebude splnovat Euro6, i kdyby melo 5 katalyzatoru za sebou.