Mazda vyrobila celkem 3 miliony trojek

Mazda vyrobila celkem 3 miliony trojek

 
 

První generace Mazdy 3 se začala vyrábět před sedmi lety a deseti měsíci.

Japonská automobilka Mazda oznámila, že 26. dubna 2011 vyrobila model Mazda 3 s pořadovým číslem 3.000.000. Podle továrny je trojka nejrychleji prodávaný současný model v nabídce, který tuto metu překonal. První generace Mazdy3 se začala vyrábět před sedmi lety a deseti měsíci.

Model nižší střední třídy se vyrábí na třech místech, v japonské továrně Hofu v prefektuře Jamaguči, v čínské Changan Ford Mazda Automobile ve městě Nanking a v Thajsku. Vůz se prodává asi v 90 státech světa.

Auta určená pro evropské trhy se vyrábí v Japonsku, kde byl rovněž vyroben tří miliontý exemplář. Výročním kusem se stal pětidveřový hatchback, určený pro japonský trh, kde se trojka prodává pod označením Axela. Vůz je lakován bílou perletí Crystal White Pearl Mica, v jeho motorovém prostoru pracuje 2,0 MZR doplněný o systém start-stop, Mazdou nazývaný i-stop.

Mazda3 2,0 MZR i-stop – Aj stop, aj start

Mazda3 se začala prodávat v roce 2003, kdy nahradila předchozí model 323. Přechod od trojciferného značení vozů k jednocifernému byl jedním z mnoha znaků zoom-zoom image značky, který byl představen společně s první generací Mazdy6. Nabídka karosářských variant se zúžila na pětidveřový hatchback a čtyřdveřový sedan.

V polovině roku 2006 byl automobil mírně modernizován. Faceliftovaná trojka dostala pozměněnou masku chladiče či upravené nárazníky, uvnitř se objevilo mimo jiné nové čalounění sedadel a dveřních výplní.

Novinkou v nabídce se stala i ostrá verze MPS s přeplňovaným zážehovým motorem DISI 2.3L Turbo poskytujícím maximální výkon 191 kW při 5500 min-1 a točivý moment 380 Nm při 3000 min-1.

Moje.auto.cz: Recenze Mazdy3

Druhá generace ve verzi sedan byla poprvé představena na autosalonu v Los Angeles v roce 2008, premiéra pětidveřového hatchbacku následovala o měsíc později v Boloni. Cílem konstruktérů bylo posunout filozofii zoom-zoom dále kupředu a navázat na úspěšnou první generaci, která dosáhla za pět let 1,8 milionu vyrobených kusů.

Nová příď nesená z větší části nárazníkem dostala centrálně umístěný velkoplošný pětiúhelníkový otvor pro sání a chlazení a po stranách menší designové prvky, zvýrazňující sportovní naturel vozu. Přední blatníky byly po vzoru ostatních modelů značky Mazda zvýrazněny jednoznačným kruhovým prolisem.

Na únorovém autosalonu v Torontu byla představena modernizace druhé generace, která lehce upravila masku chladiče, rámečky kolem předních mlhovek, optiku světel a design disků kol. Úpravy provedené na karoserii spolu s novým zakrytováním podvozku se mají podílet na lepším obtékání vzduchu kolem vozu a přispívají k snížení spotřeby paliva.

Hlavní novinkou faceliftované trojky je dvoulitrový čtyřválec Skyactiv-G, který v severoamerickém provedení dosahuje výkonu 116 kW (157 k) při 6000 min-1. Snížit spotřebu má i nový šestistupňový automat Skyactiv-Drive. Uvedené novinky jsou však zatím dostupné jen na severoamerickém trhu.

Jake.auto.cz: Mazda 3 (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Mazda 3 MPS vs. Ford Focus ST - Sportování za hubičku? Mazda 3 MPS vs. Ford Focus ST - Sportování za hubičku?

Dovozce zlevnil Mazdu 3 MPS o osmdesát tisíc, takže ji…

Nová Mazda 3 bude lehčí a úspornější Nová Mazda 3 bude lehčí a úspornější

Pro příští Mazdu3 se chystá podobný balíček technických…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…