21.1. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

McLaren 650S Le Mans: 50 aut na oslavu vítězství v legendárním závodě

 

V roce 1995 McLaren vyhrál s modelem F1 GTR čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans. Další vozy této značky tehdy skončily na třetím, čtvrtém, pátém a 13. místě.

McLaren letos slaví 20 let od vítězství modelu F1 GTR v legendárním vytrvalostním závodě v Le Mans. Na oslavu tohoto výročí automobilka představuje model 650S ve své speciální edici Le Mans. Na vzhledu tohoto speciálu z dílny divize McLaren Special Operations pracoval i designér McLarenu F1 Peter Stevens.

Design 650S Le Mans se inspiroval vítězným F1 GTR, za jehož volantem se při čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans 1995 střídali Yannick Dalmas, Masanori Sekiya a JJ Lehto. Na lemanského vítěze jasně odkazují pětipaprsková kola (19palcová vpředu a 20palcová vzadu) a tzv. šnorchl neboli otvor na střeše vozu vedoucí vzduch k motoru. Odkazem na F1 GTR je i šedá metalíza Sarthe.

Dalšími úpravami jsou karbonové detaily jako přední „lízátko“ nebo zadní nárazník. Specialitou jsou též rozšířené prahy nebo zadní difusor, což jsou prvky dostupné v rámci příslušenství od divize McLaren Special Operations.

Interiér kombinuje kůži s alcantarou. Celek je černý, doplněný o oranžové detaily. Chybět samozřejmě nemohou nezbytná loga Le Mans, vyobrazená na koberečkách nebo opěrkách hlavy sedaček.

K tématu: McLaren Special Operations – Jak si upravit britský supersport?

Pohonné ústrojí se proti výchozímu 650S nezměnilo. O pohon vozu se tedy stará uprostřed uložený 3,8litrový osmiválec twin-turbo o výkonu 478 kW (650 koní) a točivém momentu 678 N.m. V případě potřeby tuto sílu krotí standardně dodávané karbon-keramické brzdy s oranžově lakovanými třmeny, což je typická barva pro vozy z Wokingu.

Automobilka postaví pouze 50 exemplářů modelu 650S Le Mans. Všechny vyrobené vozy budou kupé, jejich cena s ohledem na unikátnost auta není nízká, startuje na částce 244.500 liber (8,9 milionu korun). První majitelé se auta dočkají v polovině roku.

McLarenu F1 GTR se podařilo zvítězit hned ve svém prvním ročníku čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans. Vítězství je úchvatné i v tom, že závodní verze odvozená od sériového auta dokázala porazit speciály, které byly primárně navrženy pro tento závod. Výhra to ale byla jediná, úspěch už McLaren v následujících ročnících Le Mans nedokázal zopakovat.

Spolupracujeme s TipCars.com
Český pracovní trh je pro firmy nejatraktivnější z okolí Český pracovní trh je pro firmy nejatraktivnější z okolí

V Česku je velký potenciál pro zřizování vývojových…

Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 



McLaren začíná odhalovat druhou generaci Super Series McLaren začíná odhalovat druhou generaci Super Series

Britská automobilka McLaren Automotive na letošním…

McLaren 650S: Extrémní proměna od Liberty Walk McLaren 650S: Extrémní proměna od Liberty Walk

Svůj typický styl s mocně rozšířenými blatníky aplikovala…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Odvrácená tvář Karibiku: Moře kolem poklidných ostrovů pohltily lidské odpadky

Odvrácená tvář Karibiku: Moře kolem poklidných…

Tohle je opravdu děsivé! Fotografka zachytila nechutnou záplavu lidského odpadu, která doslova pozřela moře…

Moderátor se vysmál obličeji Jožo Ráže po nehodě: Vypadá jako z filmu Hory mají oči, pardon oko!

Moderátor se vysmál obličeji Jožo Ráže po nehodě:…

Sedmnáct let po ošklivé autonehodě, při níž známý slovenský zpěvák Jožo Ráž (63) málem přišel o život, se našel…

 

iSport.cz

SOUHRN LM: Liberec s Třincem slaví postup do semifinále, Kometa padla

SOUHRN LM: Liberec s Třincem slaví postup do…

SOUHRN | Úřadující český mistr dotahoval, ale marně. Hokejisté Komety Brno prohráli domácí odvetu čtvrtfinále…

Volba šéfa fotbalu: Malík se stal předsedou, uspěli opět Berbr a Zlámal

Volba šéfa fotbalu: Malík se stal předsedou, uspěli…

Novým šéfem českého fotbalu se stal Martin Malík. Již v 1. kole ho zvolili delegáti na mimořádné valné hromadě,…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…