Mercedes-Benz CLK DTM AMG Cabriolet: čtyřmístné kabrio co umí 300 km/h
Stokusová série kupé CLK DTM AMG byla rozebrána brzy po uvedení na trh, podobný osud zřejmě potká její otevřenou verzi. Omezovač totiž zasahuje až při 300 km/h, což je na čtyřmístný kabriolet už opravdu hodně...
Mechanicky přeplňovaný vidlicový osmiválec AMG 5,5 l (přesně 5439 cm3), známý z řady dalších modelů AMG, byl pro limitovanou edici upraven (písty, kliková skříň, chlazení, sání, výfuk, kompresor), aby mohl dávat 428 kW maxima výkonu při 6100 ot/min a 800 Nm maxima točivého momentu ve 3500 ot./min. To stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 4 sekundy a výkon krotí teprve ve 300 km/h omezovač.
Automatická převodovka AMG Speedshift je jako jedna z mála schopná přenášet mamutí výkony, takže vyznavači manuální volby se musí spokojit s řazením automatu vynuceným tlačítky pod volantem.
Jestliže jsou mnohé aerodynamicky tvarované kreace mnohdy až úsměvné, uvědomíme-li si jaké výkony ve skutečnosti bývají pod kapotou, v případě tohoto vozu nejde o přehánění. Podle výrobce jde o nejrychlejší sériově vyráběné čtyřmístné kupé současné doby. S původním CLK samozřejmě již tento automobil nemá mnoho společného, sériové díly byly nahrazeny nově tvarovanými, v případě kapoty, dveří nebo zadních blatníků byl použit kompozit vyztužený uhlíkovými vlákny. Kontakt s vozovkou zajišťují pneumatiky Dunlop o rozměru 225/35 R19 vpředu a 285/30 R 20, obuté do vícedílných kol AMG.
První kusy kabrioletu CLK DTM AMG dostanou zákazníci v prvním pololetí roku 2006.