Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Concept Coupé SUV: X6 ze Stuttgartu s třílitrovým twin-turbem

Michal Fokt
Diskuze (27)
Mercedes v Pekingu odhalil studii velkého "SUV kupé" a tento koncept už má dokonce svou kompletní technickou specifikaci. Proč asi...

První fotografie vozu Concept Coupe SUV, u něhož je od první chvíle jasné, že má být reakcí na úspěch BMW X6, se na síť dostaly už před necelými dvěma týdny, nyní však v Pekingu nastal čas kompletního odhalení. Esúvéčko se siluetou kupé tak nejen že si můžete prohlédnout v rozsáhlé fotogalerii, ale seznámím vás dokonce s jeho technickou specifikací, která jasně signalizuje, že od premiéry sériové verze nás dělí maximálně pár měsíců.

Móda velkých SUV s omezeným prostorem pro hlavu a poměrně malým kufrem jde poněkud mimo mě a necítím se tedy povolán nějak hodnotit vzhled tohoto počinu od Mercedesu. Oproti X6 má trochu horší poměr pontonu a prosklené plochy, ale zase (asi) elegantnější siluetu, každopádně z každého pohledu působí tak, jak takové auto má, tedy arogantně...

Určitě zajímavým stylistickým prvkem jsou do tenkého pásku zakomponované zadní LED svítilny, uvidíme, zda toto řešení bude použito i u produkční verze. Concept Coupé SUV zatím neodhalil interiér, zato víme, co se skrývá, respektive bude skrývat pod kapotou sériovky. Srdcem auta se stane (mimo jiné) benzinový motor V6 3,0 l twin-turbo, jenž by v tomto případě roztáčel 22" kola, obutá do pneumatik o rozměru 305/45.

Šestiválec má výkon 245 kW (333 k) při 5500 otáčkách a jeho točivý moment 480 N.m je k dispozici v rozmezí 1400-4000/min. Zkombinován je s devítistupňovou automatickou převodovkou, disponující funkcí uzamykání měniče a pěti volitelnými režimy včetně individuálně nastavitelného. Samozřejmostí je pohon všech kol 4Matic a nesmí chybět spousta elektronických pomocníků v čele se systémem stop-start.

Studie dostala do vínku rozměry 4935 x 2044 x 1739 mm, rozvor 2916 mm a rochod kol vpředu/vzadu 1683/1768 mm. Přední náprava využívá dvojité lichoběžníkové závěsy, vzadu byste našli multilink, odpružení je vzduchové a nechybí systém aktivního potlačování náklonů v zatáčkách Active Curve System. Studie využívá keramických brzdových kotoučů, ruční brzda je elektrická a součástí balíčku je systém nouzového brzdění Pre-Safe.

Michal Fokt
Diskuze (27)
22. 4. 2014 22:07
Re: 3,0 twinturbo
Jo, ale to je precijenom pul litru rozdil, coz je dost. Koncern taky jeste dela 3,6ku 220kW. A jak hondacka 3,5, tak koncernova 3,6 nebudou v realu prilis ziznivejsi, nez jakykoli turbem dopovany trilitr.
22. 4. 2014 22:03
Re: 3,0 twinturbo
ale jo,to mas recht...len v tom skorej vidim zase len emisie...no ved taka Honda dokaze 300koni z 3,5L... v kazdom pripade ten mercedes nevyzera pekne ;-)
Avatar - EauRouge
22. 4. 2014 11:43
Re: v com ja ta finta
Ber to jako GTéčko na kvalitní silnice našich krajin a v tu chvíli to má i celkem smysl. O Číně to platí dvojnásob. A jak už psal nonsense, hodnota auta není přímo úměrná prostoru nad hlavou a velikostí kufru. U CLS nebo 6GC by sis taky nestěžoval na prostor.

PS: Co je horší poměr pontonu a prosklené plochy?
22. 4. 2014 10:47
Re: v com ja ta finta
Sám si si aj odpovedal, niektorí ľudia chcú auto pre jedného, ktoré je veľké ako tank. Podľa mňa je to obyčajný egodoping. Já nato mám... Načo je niekomu 50 metrová jachta? Načo je niekomu bugatti? Načo je niekomu briliant za mega? Niektoré veci sa nemerajú podľa priestoru na nohy a hlavu. Nehodnotím to, mne je ten prístup cudzí, ale proti gustu žádná.
22. 4. 2014 04:57
Re: WTF is this?
Proč?