Mercedes-Benz E - připraven na rok 2000

Mercedes-Benz E - připraven na rok 2000

 
 

Po čtyřech letech výroby a prodeji miliónu kusů Mercedes-Benz třídy E přichází první facelift. Celkem jde o více než 1800 dílů, kde došlo ke změnám nebo vylepšením.

Mercedes E

- premiéra pětiválcových a šestiválcových motorů CDI

- nižší spotřeba dosažená novou šestistupňovou manuální převodovkou

- ESP a okenní airbagy v seriové výbavě každého modelu

"Třída E je podstatnou garancí obratu a výnosu našeho koncernu. Tedy pádný důvod proto, abychom jí věnovali zvláštní pozornost a její modely vybavili inovacemi, které v poslední době Mercedes-Benz vyvinul. Je jedno jde-li o seriové zavedení ESP, okenních airbagů, nových motorů CDI, ještě hodnotnějšího interiéru nebo o řadu změn v exteriéru - vše totiž směřuje k tomu, aby třída E byla po modernizaci pro naše zákazníky ještě atraktivnější než doposud", říká profesor Jürgen Hubbert, člen představenstva DaimlerChrysler AG zodpovědný za odbyt prodeje osobních vozů Mercedes-Benz.

Design přední části vozu: nové tvary krytu motoru, blatníků a nárazníků

Markantní čelo vozu se čtyřmi samostatnými světlomety, se kterými třída E přišla v roce 1995 jako s pokrokovým stylistickým trendem, má nyní nový, dále propracovaný design. O dva centimetry snížená čelní partie s odlišně tvarovaným krytem motoru, maskou chladiče a nárazníky bez dělící spáry integrovanými do karoserie více zdůrazňují dynamiku limuzíny i kombi.

Lehce tvarově modifikované přední blatníky umožnily umístit plošší světlomety o něco níž. U provedení kombi došlo k formálnímu přizpůsobení zadních světel, krytů zpětných zrcátek a střešních lyžin.

CDI - motory: nárůst točivého momentu až o 42 procent

U vozů třídy E se objevují dva zcela nové vznětové motory v pěti- a šestiválcovém provedení. K jejich technickému vybavení patří přímý vstřik nafty s využitím systému common - rail, chladič nasávaného vzduchu stlačeného turbodmychadlem a měnitelná geometrie rozváděcích lopatek turbíny turbodmychadla.

U modelu E 270 CDI dává pětiválec výkon 125 kW a již od 1800 ot/min disponuje točivým momentem 370 Nm. To je asi o 23 procent více než u dosavadního pětiválcového vznětového motoru. Obdobně příkladná je i normovaná spotřeba - pouhých 6,9 l/100 km.

S ještě větším točivým momentem pracuje další nový šestiválec v modelu E 320 CDI. Od 1800 ot/min vykazuje tento motor o výkonu 145 kW jeho nejvyšší hodnotu 470 Nm, kterou drží až do 2600 1/min. Dostal se tak o více než 42 procent nad nejvyšší točivý moment dosavadního vznětového šestiválce ve třídě E. V evropském jízdním cyklu se tento šestiválec spokojí se spotřebou 7,8 l/100 km.

Také oba čtyřválce CDI, které Mercedes-Benz ve třídě E od července 1998 nabízí, dostaly nové variabilní turbodmychadlo. To zvyšuje výkon těchto vznětových agregátů až o 14 procent: Model E 200 CDI tak dává 85 kW (115 k) a model E 220 CDI pak 105 kW (143 k). Zároveň došlo ke zlepšení točivého momentu obou čtyřválců o 15 procent a sice na 250 Nm resp. 315 Nm.

Do modelového programu třídy E patří i nadále zážehové motory se čtyřmi, šesti a osmi válci. Kromě modelů E 280 a E 320 je nyní k dostání na přání také osmiválec v modelu E 430 (limuzína, kombi) s inovovaným pohonem všech kol 4MATIC. Celkem je v této modelové řadě výběr deseti motorů ve výkonovém spektru od 85 kW do 260 kW (115 k - 354 k).

Šestistupňová převodovka - přednosti v komfortu a spotřebě

Pro vznětové a zážehové motory do objemu 2,8 l vyvinul Mercedes-Benz novou šestistupňovou převodovku, která je součástí sériové výbavy. Šestý stupeň je jako "ekonomický" a při jízdě po dálnici výrazně snižuje otáčky motoru. Řidič tak může podle svého způsobu jízdy, charakteru vozovky a typu motoru ušetřit až 0,5 l paliva na 100 km.

Nákladnou vícekuželovou synchronizací rychlostních stupňů jedna až čtyři se dále zvýšil komfort řazení nové převodovky. Síly potřebné pro změnu převodového stupně se oproti dosavadní pětistupňové převodovce snížily o více než 25 procent.

Samočinná pětistupňová převodovka je nyní vybavena elektronicky kontrolovaným postupným řazením, které zvyšuje komfort při ručních změnách převodových stupňů.

Seriová výbava: okenní airbagy, ESP a nová koncepce ovládání

Všechny výbavy vycházejí ze značně rozšířené sériové výbavy, která nyní mimo nové bezpečnostní systémy jako ESP (elektronický program stability) a okenní airbagy obsahuje také multifunkční volant ze třídy S, který zjednodušuje ovládání autoradia a autotelefonu.

K nové koncepci ovládání a indikace u třídy E patří také přehledný centrální displej v kombinovaném přístroji. Ten informuje řidiče nejen o funkcích sériově dodávaného radia, autotelefonu a ostatních systémů, ale prostřednictvím tlačítek na volantu mu umožňuje také jejich individuální programování.

Na přání je možno dodat další inovace používané v modelech třídy S: aktivně odvětraná sedadla pro řidiče a spolujezdce, dynamický navigační systém (DynAPS) nebo moderní systém COMAND určený pro ovládání a zobrazování řady funkcí včetně televizního přijímače, radia nebo měniče CD.

Ceny a technické údaje inovovaného Mercedesu E najdete v našem katalogu automobilů.



Sakura je mezi šestnácti nejlepšími stavbami světa Sakura je mezi šestnácti nejlepšími stavbami světa

Rezidence Sakura skupiny T.E je mezi 16 nejlepšími…

Aero Vodochody představily nástupce letounu L-159 Aero Vodochody představily nástupce letounu L-159

Výrobce letecké techniky Aero Vodochody ukázal na…

Bílý dům: Trump vměšování Ruska nepopírá Bílý dům: Trump vměšování Ruska nepopírá

Bílý dům odmítl závěry médií, že si prezident Donald…

OBRAZEM: Pustý Detroit. Jak vypadá město pět let po největším krachu v historii USA OBRAZEM: Pustý Detroit. Jak vypadá město pět let po největším krachu v historii USA

Detroit, svého času jedno z nejlidnatějších měst USA…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní…

Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT

Po internetu se šíří první fotografie Škody Kodiaq GT.…

 





 
Další parádní Lego stavebnice! Bondův Aston Martin DB5 z kostek má unikátní výbavu

Další parádní Lego stavebnice! Bondův Aston Martin DB5 z kostek má unikátní výbavu

Včera

Lego stavebnice nejslavnějšího auta Jamese Bonda má dokonce i výbavu svého předobrazu.




Blesk.cz

Lucie Bílá už netají lásku! Testosteronového anděla bere do společnosti

Lucie Bílá už netají lásku! Testosteronového anděla…

Lucie Bílá (52) už svou znovu nalezenou lásku k »testosteronovému andělovi« netají. Společně s Radkem Filipim…

Úchvatné Santorini: Nejkrásnější a nejfotografovanější

Úchvatné Santorini: Nejkrásnější a nejfotografovanější

Setkáte se s ním kdekoli v Řecku. Můžete jet na ostrovy Rhodos, Kos či Zakynthos, stejně jako kamkoliv do…

 

iSport.cz

Před Froomem jede na Tour domestik. Ale pořád je lídrem, tvrdí Thomas

Před Froomem jede na Tour domestik. Ale pořád je…

Krev bojovníka nezapře. Britský cyklista Geraint Thomas je ve stáji Sky ve stínu týmového lídra Chrise Froomea…

Plzeň má před startem ligy dilema v útoku. Odejde Bakoš, nebo Chorý?

Plzeň má před startem ligy dilema v útoku. Odejde…

Směrem dovnitř je kádr Plzně už uzavřen, ve hře je naopak ještě několik odchodů. Redukce soupisky se…

 

Reflex.cz

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci aneb Agrokozel nejvyšším zahradníkem

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci…

Někdy si říkám, že už mne v Česku nemůže nic překvapit, avšak… Premiér Andrej Babiš se nově stal nejvyšším (!!)…

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi probíhaly soutěže o nejkrásnější dívku. Podívejte se

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi…

V současnosti je Írán země, kde vládne tvrdý islámský režim. Ne vždy tomu tak ale bylo. Před islámskou revolucí…