Mercedes-Benz E - připraven na rok 2000

Mercedes-Benz E - připraven na rok 2000

 
 

Po čtyřech letech výroby a prodeji miliónu kusů Mercedes-Benz třídy E přichází první facelift. Celkem jde o více než 1800 dílů, kde došlo ke změnám nebo vylepšením.

Mercedes E

- premiéra pětiválcových a šestiválcových motorů CDI

- nižší spotřeba dosažená novou šestistupňovou manuální převodovkou

- ESP a okenní airbagy v seriové výbavě každého modelu

"Třída E je podstatnou garancí obratu a výnosu našeho koncernu. Tedy pádný důvod proto, abychom jí věnovali zvláštní pozornost a její modely vybavili inovacemi, které v poslední době Mercedes-Benz vyvinul. Je jedno jde-li o seriové zavedení ESP, okenních airbagů, nových motorů CDI, ještě hodnotnějšího interiéru nebo o řadu změn v exteriéru - vše totiž směřuje k tomu, aby třída E byla po modernizaci pro naše zákazníky ještě atraktivnější než doposud", říká profesor Jürgen Hubbert, člen představenstva DaimlerChrysler AG zodpovědný za odbyt prodeje osobních vozů Mercedes-Benz.

Design přední části vozu: nové tvary krytu motoru, blatníků a nárazníků

Markantní čelo vozu se čtyřmi samostatnými světlomety, se kterými třída E přišla v roce 1995 jako s pokrokovým stylistickým trendem, má nyní nový, dále propracovaný design. O dva centimetry snížená čelní partie s odlišně tvarovaným krytem motoru, maskou chladiče a nárazníky bez dělící spáry integrovanými do karoserie více zdůrazňují dynamiku limuzíny i kombi.

Lehce tvarově modifikované přední blatníky umožnily umístit plošší světlomety o něco níž. U provedení kombi došlo k formálnímu přizpůsobení zadních světel, krytů zpětných zrcátek a střešních lyžin.

CDI - motory: nárůst točivého momentu až o 42 procent

U vozů třídy E se objevují dva zcela nové vznětové motory v pěti- a šestiválcovém provedení. K jejich technickému vybavení patří přímý vstřik nafty s využitím systému common - rail, chladič nasávaného vzduchu stlačeného turbodmychadlem a měnitelná geometrie rozváděcích lopatek turbíny turbodmychadla.

U modelu E 270 CDI dává pětiválec výkon 125 kW a již od 1800 ot/min disponuje točivým momentem 370 Nm. To je asi o 23 procent více než u dosavadního pětiválcového vznětového motoru. Obdobně příkladná je i normovaná spotřeba - pouhých 6,9 l/100 km.

S ještě větším točivým momentem pracuje další nový šestiválec v modelu E 320 CDI. Od 1800 ot/min vykazuje tento motor o výkonu 145 kW jeho nejvyšší hodnotu 470 Nm, kterou drží až do 2600 1/min. Dostal se tak o více než 42 procent nad nejvyšší točivý moment dosavadního vznětového šestiválce ve třídě E. V evropském jízdním cyklu se tento šestiválec spokojí se spotřebou 7,8 l/100 km.

Také oba čtyřválce CDI, které Mercedes-Benz ve třídě E od července 1998 nabízí, dostaly nové variabilní turbodmychadlo. To zvyšuje výkon těchto vznětových agregátů až o 14 procent: Model E 200 CDI tak dává 85 kW (115 k) a model E 220 CDI pak 105 kW (143 k). Zároveň došlo ke zlepšení točivého momentu obou čtyřválců o 15 procent a sice na 250 Nm resp. 315 Nm.

Do modelového programu třídy E patří i nadále zážehové motory se čtyřmi, šesti a osmi válci. Kromě modelů E 280 a E 320 je nyní k dostání na přání také osmiválec v modelu E 430 (limuzína, kombi) s inovovaným pohonem všech kol 4MATIC. Celkem je v této modelové řadě výběr deseti motorů ve výkonovém spektru od 85 kW do 260 kW (115 k - 354 k).

Šestistupňová převodovka - přednosti v komfortu a spotřebě

Pro vznětové a zážehové motory do objemu 2,8 l vyvinul Mercedes-Benz novou šestistupňovou převodovku, která je součástí sériové výbavy. Šestý stupeň je jako "ekonomický" a při jízdě po dálnici výrazně snižuje otáčky motoru. Řidič tak může podle svého způsobu jízdy, charakteru vozovky a typu motoru ušetřit až 0,5 l paliva na 100 km.

Nákladnou vícekuželovou synchronizací rychlostních stupňů jedna až čtyři se dále zvýšil komfort řazení nové převodovky. Síly potřebné pro změnu převodového stupně se oproti dosavadní pětistupňové převodovce snížily o více než 25 procent.

Samočinná pětistupňová převodovka je nyní vybavena elektronicky kontrolovaným postupným řazením, které zvyšuje komfort při ručních změnách převodových stupňů.

Seriová výbava: okenní airbagy, ESP a nová koncepce ovládání

Všechny výbavy vycházejí ze značně rozšířené sériové výbavy, která nyní mimo nové bezpečnostní systémy jako ESP (elektronický program stability) a okenní airbagy obsahuje také multifunkční volant ze třídy S, který zjednodušuje ovládání autoradia a autotelefonu.

K nové koncepci ovládání a indikace u třídy E patří také přehledný centrální displej v kombinovaném přístroji. Ten informuje řidiče nejen o funkcích sériově dodávaného radia, autotelefonu a ostatních systémů, ale prostřednictvím tlačítek na volantu mu umožňuje také jejich individuální programování.

Na přání je možno dodat další inovace používané v modelech třídy S: aktivně odvětraná sedadla pro řidiče a spolujezdce, dynamický navigační systém (DynAPS) nebo moderní systém COMAND určený pro ovládání a zobrazování řady funkcí včetně televizního přijímače, radia nebo měniče CD.

Ceny a technické údaje inovovaného Mercedesu E najdete v našem katalogu automobilů.



Šéf VZP: Valorizace není jediný klíč ke stabilizaci zdravotnictví Šéf VZP: Valorizace není jediný klíč ke stabilizaci zdravotnictví

Pravidelná automatická valorizace plateb za státní…

Číňané zprovoznili největší teleskop na světě. V průměru má půl kilometru Číňané zprovoznili největší teleskop na světě. V průměru má půl kilometru

Čína dnes uvedla do provozu největší teleskop na světě,…

Volbám neutečete. Prohlédněte si čím strany polepily pražské Jižní Město Volbám neutečete. Prohlédněte si čím strany polepily pražské Jižní Město

Volební lístky jsou již u adresátů a kampaň finišuje.…

Pomůžeme vám dobýt Rakku, ale bez Kurdů, slíbil Erdogan USA Pomůžeme vám dobýt Rakku, ale bez Kurdů, slíbil Erdogan USA

Turecko se chce po boku Spojených států podílet na boji s…

 
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně

Copak je to za Bentaygu? Má černou masku chladiče a čtyři…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Dnes 11:20

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Exploze vyděsila Budapešť. Někdo odpálil domáckou bombu plnou hřebíků

Exploze vyděsila Budapešť. Někdo odpálil domáckou…

Velká rána, zmatek a strach. Takto dramatické chvíle prožívali v sobotu v pozdních večerních hodinách obyvatelé…

Otec přejel na Kolínsku vlastního syna (†1,5): Srazil ho při couvání!

Otec přejel na Kolínsku vlastního syna (†1,5):…

Během několika okamžiků se mu zhroutil celý svět. Otec (33) z Ratenic na Kolínsku srazil vlastní dítě (†1,5).…

 

iSport.cz

Krpálek hodil Koukalovou na žíněnku, pak potkal zlatého paralympika

Krpálek hodil Koukalovou na žíněnku, pak potkal…

Emotivní setkání zažili judista Lukáš Krpálek a paralympijský plavec Arnošt Petráček. Během plzeňského dílu…

Petržela vymyslel klíčový gól Plzně: Šlápnutí a pískot? Nebyl to úmysl

Petržela vymyslel klíčový gól Plzně: Šlápnutí a…

Šlo o utkání, které bylo ze strany Milana Petržely velmi dobré. V Teplicích se mu dařilo, plzeňský záložník…

 

Reflex.cz

Týdenní dekomprese: Youtubeři brzo získají zbraň hromadného ničení

Týdenní dekomprese: Youtubeři brzo získají zbraň…

Snapchat stvořil periferii, která vám ze života udělá veřejné peklo. Hillary Clintonová si ze sebe ve volném…

Orbán navrhl funkční řešení migrační krize

Orbán navrhl funkční řešení migrační krize

Východní postkomunistická Evropa působí v časech migrační krize rozumněji a efektivněji než totálně…