Mercedes-Benz E - připraven na rok 2000

Mercedes-Benz E - připraven na rok 2000

 
 

Po čtyřech letech výroby a prodeji miliónu kusů Mercedes-Benz třídy E přichází první facelift. Celkem jde o více než 1800 dílů, kde došlo ke změnám nebo vylepšením.

Mercedes E

- premiéra pětiválcových a šestiválcových motorů CDI

- nižší spotřeba dosažená novou šestistupňovou manuální převodovkou

- ESP a okenní airbagy v seriové výbavě každého modelu

"Třída E je podstatnou garancí obratu a výnosu našeho koncernu. Tedy pádný důvod proto, abychom jí věnovali zvláštní pozornost a její modely vybavili inovacemi, které v poslední době Mercedes-Benz vyvinul. Je jedno jde-li o seriové zavedení ESP, okenních airbagů, nových motorů CDI, ještě hodnotnějšího interiéru nebo o řadu změn v exteriéru - vše totiž směřuje k tomu, aby třída E byla po modernizaci pro naše zákazníky ještě atraktivnější než doposud", říká profesor Jürgen Hubbert, člen představenstva DaimlerChrysler AG zodpovědný za odbyt prodeje osobních vozů Mercedes-Benz.

Design přední části vozu: nové tvary krytu motoru, blatníků a nárazníků

Markantní čelo vozu se čtyřmi samostatnými světlomety, se kterými třída E přišla v roce 1995 jako s pokrokovým stylistickým trendem, má nyní nový, dále propracovaný design. O dva centimetry snížená čelní partie s odlišně tvarovaným krytem motoru, maskou chladiče a nárazníky bez dělící spáry integrovanými do karoserie více zdůrazňují dynamiku limuzíny i kombi.

Lehce tvarově modifikované přední blatníky umožnily umístit plošší světlomety o něco níž. U provedení kombi došlo k formálnímu přizpůsobení zadních světel, krytů zpětných zrcátek a střešních lyžin.

CDI - motory: nárůst točivého momentu až o 42 procent

U vozů třídy E se objevují dva zcela nové vznětové motory v pěti- a šestiválcovém provedení. K jejich technickému vybavení patří přímý vstřik nafty s využitím systému common - rail, chladič nasávaného vzduchu stlačeného turbodmychadlem a měnitelná geometrie rozváděcích lopatek turbíny turbodmychadla.

U modelu E 270 CDI dává pětiválec výkon 125 kW a již od 1800 ot/min disponuje točivým momentem 370 Nm. To je asi o 23 procent více než u dosavadního pětiválcového vznětového motoru. Obdobně příkladná je i normovaná spotřeba - pouhých 6,9 l/100 km.

S ještě větším točivým momentem pracuje další nový šestiválec v modelu E 320 CDI. Od 1800 ot/min vykazuje tento motor o výkonu 145 kW jeho nejvyšší hodnotu 470 Nm, kterou drží až do 2600 1/min. Dostal se tak o více než 42 procent nad nejvyšší točivý moment dosavadního vznětového šestiválce ve třídě E. V evropském jízdním cyklu se tento šestiválec spokojí se spotřebou 7,8 l/100 km.

Také oba čtyřválce CDI, které Mercedes-Benz ve třídě E od července 1998 nabízí, dostaly nové variabilní turbodmychadlo. To zvyšuje výkon těchto vznětových agregátů až o 14 procent: Model E 200 CDI tak dává 85 kW (115 k) a model E 220 CDI pak 105 kW (143 k). Zároveň došlo ke zlepšení točivého momentu obou čtyřválců o 15 procent a sice na 250 Nm resp. 315 Nm.

Do modelového programu třídy E patří i nadále zážehové motory se čtyřmi, šesti a osmi válci. Kromě modelů E 280 a E 320 je nyní k dostání na přání také osmiválec v modelu E 430 (limuzína, kombi) s inovovaným pohonem všech kol 4MATIC. Celkem je v této modelové řadě výběr deseti motorů ve výkonovém spektru od 85 kW do 260 kW (115 k - 354 k).

Šestistupňová převodovka - přednosti v komfortu a spotřebě

Pro vznětové a zážehové motory do objemu 2,8 l vyvinul Mercedes-Benz novou šestistupňovou převodovku, která je součástí sériové výbavy. Šestý stupeň je jako "ekonomický" a při jízdě po dálnici výrazně snižuje otáčky motoru. Řidič tak může podle svého způsobu jízdy, charakteru vozovky a typu motoru ušetřit až 0,5 l paliva na 100 km.

Nákladnou vícekuželovou synchronizací rychlostních stupňů jedna až čtyři se dále zvýšil komfort řazení nové převodovky. Síly potřebné pro změnu převodového stupně se oproti dosavadní pětistupňové převodovce snížily o více než 25 procent.

Samočinná pětistupňová převodovka je nyní vybavena elektronicky kontrolovaným postupným řazením, které zvyšuje komfort při ručních změnách převodových stupňů.

Seriová výbava: okenní airbagy, ESP a nová koncepce ovládání

Všechny výbavy vycházejí ze značně rozšířené sériové výbavy, která nyní mimo nové bezpečnostní systémy jako ESP (elektronický program stability) a okenní airbagy obsahuje také multifunkční volant ze třídy S, který zjednodušuje ovládání autoradia a autotelefonu.

K nové koncepci ovládání a indikace u třídy E patří také přehledný centrální displej v kombinovaném přístroji. Ten informuje řidiče nejen o funkcích sériově dodávaného radia, autotelefonu a ostatních systémů, ale prostřednictvím tlačítek na volantu mu umožňuje také jejich individuální programování.

Na přání je možno dodat další inovace používané v modelech třídy S: aktivně odvětraná sedadla pro řidiče a spolujezdce, dynamický navigační systém (DynAPS) nebo moderní systém COMAND určený pro ovládání a zobrazování řady funkcí včetně televizního přijímače, radia nebo měniče CD.

Ceny a technické údaje inovovaného Mercedesu E najdete v našem katalogu automobilů.



Jednání o vládě budou pokračovat příští týden, účastnit se jich budou i nadále komunisté Jednání o vládě budou pokračovat příští týden, účastnit se jich budou i nadále komunisté

 Jednání předsedů hnutí ANO Andreje Babiše a sociálních…

Rusové se vrací. Počet zahraničních turistů v Česku přesáhl rekordních deset milionů Rusové se vrací. Počet zahraničních turistů v Česku přesáhl rekordních deset milionů

Počet zahraničních turistů, kteří loni přespali v českých…

Zisk Gazpromu klesl o čtvrtinu, přesto překonal očekávání analytiků Zisk Gazpromu klesl o čtvrtinu, přesto překonal očekávání analytiků

Čistý zisk ruského plynárenského gigantu Gazprom loni…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

 





 
Pekingský autosalon 2018 ve velké fotogalerii. Krásné, ošklivé i bizarní novinky

Pekingský autosalon 2018 ve velké fotogalerii. Krásné, ošklivé i bizarní novinky

Dnes 18:50

Hlavní prim na letošním autosalonu v Pekingu hrají SUV. Najdeme mezi nimi díla čínského majitele Volva, BMW i Škodovky.




Blesk.cz

Chat s právníkem dTestu: Na co máte jako zákazník právo?

Chat s právníkem dTestu: Na co máte jako zákazník právo?

Musíte ještě platit poplatky za platbu kartou? Jak rychle musí banka vyřídit vaši reklamaci? Jak se bránit…

Dukovi je dnes 75 let. K narozeninám musel podepsat rezignaci

Dukovi je dnes 75 let. K narozeninám musel podepsat…

Pražský arcibiskup kardinál Dominik Duka se 26. dubna dožívá 75 let. Po tomto termínu musí podle kanonického…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Chcete na Rosického rozlučku? Lístky už jdou do veřejného prodeje

Chcete na Rosického rozlučku? Lístky už jdou do…

Úderem pátečního poledne startuje volný prodej lístků na slavnostní rozlučku Tomáše Rosického, která je na…

 

Reflex.cz

Seriál Trust: Zbohatlíci Gettyovi + miláček Danny Boyle = ?

Seriál Trust: Zbohatlíci Gettyovi + miláček Danny Boyle = ?

„Dlouhodobý vztah se ženou je možný, jen pokud jste v byznysu smolař.“ Tak pravil J. Paul Getty (15. 12. 1892 –…

Před 85 lety bylo v Německu založeno obávané gestapo

Před 85 lety bylo v Německu založeno obávané gestapo

Geheime Staatspolizei (tajná státní policie) neboli zkráceně gestapo patřilo mezi nejobávanější represivní…