Mercedes-Benz E - připraven na rok 2000

Mercedes-Benz E - připraven na rok 2000

 
 

Po čtyřech letech výroby a prodeji miliónu kusů Mercedes-Benz třídy E přichází první facelift. Celkem jde o více než 1800 dílů, kde došlo ke změnám nebo vylepšením.

Mercedes E

- premiéra pětiválcových a šestiválcových motorů CDI

- nižší spotřeba dosažená novou šestistupňovou manuální převodovkou

- ESP a okenní airbagy v seriové výbavě každého modelu

"Třída E je podstatnou garancí obratu a výnosu našeho koncernu. Tedy pádný důvod proto, abychom jí věnovali zvláštní pozornost a její modely vybavili inovacemi, které v poslední době Mercedes-Benz vyvinul. Je jedno jde-li o seriové zavedení ESP, okenních airbagů, nových motorů CDI, ještě hodnotnějšího interiéru nebo o řadu změn v exteriéru - vše totiž směřuje k tomu, aby třída E byla po modernizaci pro naše zákazníky ještě atraktivnější než doposud", říká profesor Jürgen Hubbert, člen představenstva DaimlerChrysler AG zodpovědný za odbyt prodeje osobních vozů Mercedes-Benz.

Design přední části vozu: nové tvary krytu motoru, blatníků a nárazníků

Markantní čelo vozu se čtyřmi samostatnými světlomety, se kterými třída E přišla v roce 1995 jako s pokrokovým stylistickým trendem, má nyní nový, dále propracovaný design. O dva centimetry snížená čelní partie s odlišně tvarovaným krytem motoru, maskou chladiče a nárazníky bez dělící spáry integrovanými do karoserie více zdůrazňují dynamiku limuzíny i kombi.

Lehce tvarově modifikované přední blatníky umožnily umístit plošší světlomety o něco níž. U provedení kombi došlo k formálnímu přizpůsobení zadních světel, krytů zpětných zrcátek a střešních lyžin.

CDI - motory: nárůst točivého momentu až o 42 procent

U vozů třídy E se objevují dva zcela nové vznětové motory v pěti- a šestiválcovém provedení. K jejich technickému vybavení patří přímý vstřik nafty s využitím systému common - rail, chladič nasávaného vzduchu stlačeného turbodmychadlem a měnitelná geometrie rozváděcích lopatek turbíny turbodmychadla.

U modelu E 270 CDI dává pětiválec výkon 125 kW a již od 1800 ot/min disponuje točivým momentem 370 Nm. To je asi o 23 procent více než u dosavadního pětiválcového vznětového motoru. Obdobně příkladná je i normovaná spotřeba - pouhých 6,9 l/100 km.

S ještě větším točivým momentem pracuje další nový šestiválec v modelu E 320 CDI. Od 1800 ot/min vykazuje tento motor o výkonu 145 kW jeho nejvyšší hodnotu 470 Nm, kterou drží až do 2600 1/min. Dostal se tak o více než 42 procent nad nejvyšší točivý moment dosavadního vznětového šestiválce ve třídě E. V evropském jízdním cyklu se tento šestiválec spokojí se spotřebou 7,8 l/100 km.

Také oba čtyřválce CDI, které Mercedes-Benz ve třídě E od července 1998 nabízí, dostaly nové variabilní turbodmychadlo. To zvyšuje výkon těchto vznětových agregátů až o 14 procent: Model E 200 CDI tak dává 85 kW (115 k) a model E 220 CDI pak 105 kW (143 k). Zároveň došlo ke zlepšení točivého momentu obou čtyřválců o 15 procent a sice na 250 Nm resp. 315 Nm.

Do modelového programu třídy E patří i nadále zážehové motory se čtyřmi, šesti a osmi válci. Kromě modelů E 280 a E 320 je nyní k dostání na přání také osmiválec v modelu E 430 (limuzína, kombi) s inovovaným pohonem všech kol 4MATIC. Celkem je v této modelové řadě výběr deseti motorů ve výkonovém spektru od 85 kW do 260 kW (115 k - 354 k).

Šestistupňová převodovka - přednosti v komfortu a spotřebě

Pro vznětové a zážehové motory do objemu 2,8 l vyvinul Mercedes-Benz novou šestistupňovou převodovku, která je součástí sériové výbavy. Šestý stupeň je jako "ekonomický" a při jízdě po dálnici výrazně snižuje otáčky motoru. Řidič tak může podle svého způsobu jízdy, charakteru vozovky a typu motoru ušetřit až 0,5 l paliva na 100 km.

Nákladnou vícekuželovou synchronizací rychlostních stupňů jedna až čtyři se dále zvýšil komfort řazení nové převodovky. Síly potřebné pro změnu převodového stupně se oproti dosavadní pětistupňové převodovce snížily o více než 25 procent.

Samočinná pětistupňová převodovka je nyní vybavena elektronicky kontrolovaným postupným řazením, které zvyšuje komfort při ručních změnách převodových stupňů.

Seriová výbava: okenní airbagy, ESP a nová koncepce ovládání

Všechny výbavy vycházejí ze značně rozšířené sériové výbavy, která nyní mimo nové bezpečnostní systémy jako ESP (elektronický program stability) a okenní airbagy obsahuje také multifunkční volant ze třídy S, který zjednodušuje ovládání autoradia a autotelefonu.

K nové koncepci ovládání a indikace u třídy E patří také přehledný centrální displej v kombinovaném přístroji. Ten informuje řidiče nejen o funkcích sériově dodávaného radia, autotelefonu a ostatních systémů, ale prostřednictvím tlačítek na volantu mu umožňuje také jejich individuální programování.

Na přání je možno dodat další inovace používané v modelech třídy S: aktivně odvětraná sedadla pro řidiče a spolujezdce, dynamický navigační systém (DynAPS) nebo moderní systém COMAND určený pro ovládání a zobrazování řady funkcí včetně televizního přijímače, radia nebo měniče CD.

Ceny a technické údaje inovovaného Mercedesu E najdete v našem katalogu automobilů.



Rallye Dakar 2018
Sněmovna vydala Babiše s Faltýnkem k trestnímu stíhání Sněmovna vydala Babiše s Faltýnkem k trestnímu stíhání

Premiér a předseda hnutí ANO Andrej Babiš byl spolu s…

Největší ropná firma světa výrazně zlevní zpracování „černého zlata“ Největší ropná firma světa výrazně zlevní zpracování „černého zlata“

Saúdskoarabská společnost Saudi Aramco a firmy CB&I a…

Milek chce v Česku vybít téměř celou kančí populaci Milek chce v Česku vybít téměř celou kančí populaci

Evropa by kvůli africkému moru prasat měla prudce snížit…

Maďarský Wizz Air zruší pražskou základnu, výrazně sníží počet linek Maďarský Wizz Air zruší pražskou základnu, výrazně sníží počet linek

V polovině června zruší maďarská aerolinka Wizz Air svou…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 





 
Poprvé za volantem Toyoty Yaris GRMN. Parádní oldschool. Ale jednu chybu má...

Poprvé za volantem Toyoty Yaris GRMN. Parádní oldschool. Ale jednu chybu má...

Dnes 12:52

Fiesta ST, Clio R.S. nebo Polo GTI by se měly třást. Do jejich teritoria zamířil Yaris GRMN, který má ambice být nejlepším malým hot hatchem.




Blesk.cz

Drahošová se uřekla: V ČT nám fandí, ale nesmí to říct. Co na to televize?

Drahošová se uřekla: V ČT nám fandí, ale nesmí to…

Prezidentský kandidát Jiří Drahoš zapojil do kampaně ke 2. kolu prezidentských voleb naplno i svoji ženu Evu. Ve…

Těžkotonážní youtuber FattyPillow hubne! Tvrdou dietu už ale porušil

Těžkotonážní youtuber FattyPillow hubne! Tvrdou…

Karel Sivák (35) je populární český youtuber a bavič, kterého fanoušci znají především pod přezdívkou…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Rulík o Spartě: Takovou nabídku bych nečekal ani v nejlepších snech

Rulík o Spartě: Takovou nabídku bych nečekal ani v…

Musela to být bleskovka. Minulé úterý pod ním rupla židle v Litvínově, a zatímco mu přátelé a známí kondolovali,…

 

Reflex.cz

Napsali bestsellery o svém umírání. A jejich partneři se díky tomu do sebe zamilovali

Napsali bestsellery o svém umírání. A jejich…

Paulu Kalanithimu bylo 37 let, když podlehl rakovině plic. Jeho autobiografická kniha Můj poslední výdech vyšla…

Drahoš má k vítězství daleko, voliče jiných kandidátů nedokázal zatím ničím přesvědčit

Drahoš má k vítězství daleko, voliče jiných…

Přestože voličský potenciál Miloše Zemana by se už mohl zdát víceméně naplněný a Jiří Drahoš by mohl naopak…