Mercedes-Benz E - připraven na rok 2000

Mercedes-Benz E - připraven na rok 2000

 
 

Po čtyřech letech výroby a prodeji miliónu kusů Mercedes-Benz třídy E přichází první facelift. Celkem jde o více než 1800 dílů, kde došlo ke změnám nebo vylepšením.

Mercedes E

- premiéra pětiválcových a šestiválcových motorů CDI

- nižší spotřeba dosažená novou šestistupňovou manuální převodovkou

- ESP a okenní airbagy v seriové výbavě každého modelu

"Třída E je podstatnou garancí obratu a výnosu našeho koncernu. Tedy pádný důvod proto, abychom jí věnovali zvláštní pozornost a její modely vybavili inovacemi, které v poslední době Mercedes-Benz vyvinul. Je jedno jde-li o seriové zavedení ESP, okenních airbagů, nových motorů CDI, ještě hodnotnějšího interiéru nebo o řadu změn v exteriéru - vše totiž směřuje k tomu, aby třída E byla po modernizaci pro naše zákazníky ještě atraktivnější než doposud", říká profesor Jürgen Hubbert, člen představenstva DaimlerChrysler AG zodpovědný za odbyt prodeje osobních vozů Mercedes-Benz.

Design přední části vozu: nové tvary krytu motoru, blatníků a nárazníků

Markantní čelo vozu se čtyřmi samostatnými světlomety, se kterými třída E přišla v roce 1995 jako s pokrokovým stylistickým trendem, má nyní nový, dále propracovaný design. O dva centimetry snížená čelní partie s odlišně tvarovaným krytem motoru, maskou chladiče a nárazníky bez dělící spáry integrovanými do karoserie více zdůrazňují dynamiku limuzíny i kombi.

Lehce tvarově modifikované přední blatníky umožnily umístit plošší světlomety o něco níž. U provedení kombi došlo k formálnímu přizpůsobení zadních světel, krytů zpětných zrcátek a střešních lyžin.

CDI - motory: nárůst točivého momentu až o 42 procent

U vozů třídy E se objevují dva zcela nové vznětové motory v pěti- a šestiválcovém provedení. K jejich technickému vybavení patří přímý vstřik nafty s využitím systému common - rail, chladič nasávaného vzduchu stlačeného turbodmychadlem a měnitelná geometrie rozváděcích lopatek turbíny turbodmychadla.

U modelu E 270 CDI dává pětiválec výkon 125 kW a již od 1800 ot/min disponuje točivým momentem 370 Nm. To je asi o 23 procent více než u dosavadního pětiválcového vznětového motoru. Obdobně příkladná je i normovaná spotřeba - pouhých 6,9 l/100 km.

S ještě větším točivým momentem pracuje další nový šestiválec v modelu E 320 CDI. Od 1800 ot/min vykazuje tento motor o výkonu 145 kW jeho nejvyšší hodnotu 470 Nm, kterou drží až do 2600 1/min. Dostal se tak o více než 42 procent nad nejvyšší točivý moment dosavadního vznětového šestiválce ve třídě E. V evropském jízdním cyklu se tento šestiválec spokojí se spotřebou 7,8 l/100 km.

Také oba čtyřválce CDI, které Mercedes-Benz ve třídě E od července 1998 nabízí, dostaly nové variabilní turbodmychadlo. To zvyšuje výkon těchto vznětových agregátů až o 14 procent: Model E 200 CDI tak dává 85 kW (115 k) a model E 220 CDI pak 105 kW (143 k). Zároveň došlo ke zlepšení točivého momentu obou čtyřválců o 15 procent a sice na 250 Nm resp. 315 Nm.

Do modelového programu třídy E patří i nadále zážehové motory se čtyřmi, šesti a osmi válci. Kromě modelů E 280 a E 320 je nyní k dostání na přání také osmiválec v modelu E 430 (limuzína, kombi) s inovovaným pohonem všech kol 4MATIC. Celkem je v této modelové řadě výběr deseti motorů ve výkonovém spektru od 85 kW do 260 kW (115 k - 354 k).

Šestistupňová převodovka - přednosti v komfortu a spotřebě

Pro vznětové a zážehové motory do objemu 2,8 l vyvinul Mercedes-Benz novou šestistupňovou převodovku, která je součástí sériové výbavy. Šestý stupeň je jako "ekonomický" a při jízdě po dálnici výrazně snižuje otáčky motoru. Řidič tak může podle svého způsobu jízdy, charakteru vozovky a typu motoru ušetřit až 0,5 l paliva na 100 km.

Nákladnou vícekuželovou synchronizací rychlostních stupňů jedna až čtyři se dále zvýšil komfort řazení nové převodovky. Síly potřebné pro změnu převodového stupně se oproti dosavadní pětistupňové převodovce snížily o více než 25 procent.

Samočinná pětistupňová převodovka je nyní vybavena elektronicky kontrolovaným postupným řazením, které zvyšuje komfort při ručních změnách převodových stupňů.

Seriová výbava: okenní airbagy, ESP a nová koncepce ovládání

Všechny výbavy vycházejí ze značně rozšířené sériové výbavy, která nyní mimo nové bezpečnostní systémy jako ESP (elektronický program stability) a okenní airbagy obsahuje také multifunkční volant ze třídy S, který zjednodušuje ovládání autoradia a autotelefonu.

K nové koncepci ovládání a indikace u třídy E patří také přehledný centrální displej v kombinovaném přístroji. Ten informuje řidiče nejen o funkcích sériově dodávaného radia, autotelefonu a ostatních systémů, ale prostřednictvím tlačítek na volantu mu umožňuje také jejich individuální programování.

Na přání je možno dodat další inovace používané v modelech třídy S: aktivně odvětraná sedadla pro řidiče a spolujezdce, dynamický navigační systém (DynAPS) nebo moderní systém COMAND určený pro ovládání a zobrazování řady funkcí včetně televizního přijímače, radia nebo měniče CD.

Ceny a technické údaje inovovaného Mercedesu E najdete v našem katalogu automobilů.



Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov

Protipožárním testům v Anglii dosud nevyhovělo 60…

Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války

Vyhlídkové kolo London Eye bylo dnes krátce evakuováno…

Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci

Končící aerosalon v Paříži se nesl především v duchu…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

 






 
The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

Včera

Monstrum z posledního dílu Mad Maxe nápadně připomíná americké trucky. Cisternový náklaďák však nevznikl ze žádného peterbiltu nebo kenworthu, nýbrž z Tatry 815.




Blesk.cz

Účtenkovou loterii chce hrát jen 15 % Čechů. Auto je nezajímá, chtějí peníze

Účtenkovou loterii chce hrát jen 15 % Čechů. Auto je…

Ministerstvo financí se chystá spustit účtenkovou loterii, od které si slibuje, že se více lidí bude dožadovat…

Před rokem Británie vyšlápla z EU. Rozvod je pomalý, říkají politici

Před rokem Británie vyšlápla z EU. Rozvod je pomalý,…

Přesně před rokem Britové v referendu rozhodli o odchodu z Evropské unie. Od té doby má za sebou Velká Británie…

 

iSport.cz

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují Německo a Chile

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují…

Fotbalisté Německa a Chile postoupili na Poháru FIFA do semifinále. Němci vyhráli skupinu B po vítězství 3:1 nad…

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v Birminghamu a slaví titul

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v…

Petra Kvitová při druhém turnajovém startu po zranění ruky získala titul na trávě v Birminghamu. Sedmá nasazená…

 

Reflex.cz

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový trůn ženě?

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový…

Třiaosmdesátiletý japonský císař Akihito na konci příštího roku ze zdravotních důvodů odstoupí ze své funkce.…