Mercedes-Benz G urazil na cestě kolem světa skoro 900.000 kilometrů!

 

Vydáte-li se na cestu kolem světa, může vám to trvat různě dlouho. Třeba 26 let jako Güntheru Holtorfovi.

Světoběžník Holtorf už není žádný mladík, je mu 76 let. To znamená, že na cestu vyrazil těsně po padesátce. Psal se rok 1988 a s tehdy novým Mercedesem G na ni nevyjel sám, doprovázela jej třetí manželka. S tou se však v roce 1990 rozešel a přes inzerát našel novou přítelkyni Christine. Ta už se z definitivního návratu do vlasti však radovat nemohla, zemřela před čtyřmi lety na rakovinu, měla nádor lícního nervu. Stačili se ještě vzít dva týdny před jejím odchodem. Původně plánoval jen přejet Afriku, ale nakonec se z toho vyklubala jízda kolem světa. První část skutečně vedla přes černý kontinent, Holtorf opustil svoje zaměstnání u letecké společnosti Lufthansa a z Alžírska projel postupně s oběma ženami po svém boku celou Saharu, do Nigeru a Mali.

Tehdy ještě nebyli na toulkách pořád, v následujících letech se vraceli vždy na několik měsíců, aby mohli ve svém dobrodružství pokračovat. Podívali se i do střední a západní Afriky, Jihoafrické republiky, Keni, Zimbabwe, Súdánu, Etiopie a Eritrey. V roce 1995 se se svým vozem přeplavili na lodi do Jižní Ameriky, konkrétně do uruguayské metropole Montevidea. Podívali se do všech států na jih od Amazonky, v devadesátém osmém už počitadlo kilometrů ukazovalo 200.000. Následovala Střední Amerika, Spojené státy i Kanada. Z Aljašky se vydal pár do Austrálie, poté do Asie. V Kazachstánu překonal 500.000 km, projel Sýrii, Kazachstán, Afghánistán a Turecko, aby si odskočil do Karibiku včetně Kuby a nakonec zpět do Evropy, konkrétně na Britské ostrovy.

Po Christinině smrti v červnu 2010 uskutečnil Günther ambiciózní cestu do Číny a dokonce i Severní Koreje (!), kterou jí slíbil. Dostal se tam za pomoci samotného Mercedesu. Ten se k němu i k jeho ambicím pochopitelně přihlásil. Pojišťovnu Axa se podařilo přesvědčit, aby nabídla komplexní celosvětové pojištění odpovědnosti, což u tohoto giganta rozhodně nebývá zvykem. V Říši středu strávil celkem čtvrt roku a najel zde 30 tisíc kilometrů. Následovaly výlety do Kambodži a Vietnamu. Také zvláštní, protože do Vietnamu se vlastním autem normálně nedostanete, musíte si udělat tamní řidičák a jezdíte po místních silnicích maximálně na skútru.

Zajímavost představoval prakticky bezporuchový provoz. Pro jistotu s sebou ještě oba manželé vezli 400 náhradních dílů v hliníkových schránkách na střeše, pokud už se závada vyskytla, Günther si s ní poradil. Jinak doléval pouze provozní kapaliny a prováděl preventivní údržbu. Po šestnácti letech se na motoru měnilo pouze těsnění pod hlavou! Cestovatel také řekl, že nikdy nejel rychleji než 80 km/h, což ke spolehlivosti jistě přispělo. V Andách v pětitisícové výšce musel vyměnit ložiska náprav, což bylo vzhledem k řídkému vzduchu opravdu náročné. Největší problém potkal vůz na Madagaskaru. Na rozbahněné cestě při předjíždění jiného auta začalo géčko klouzat a skončilo v příkopu, což se bohužel podepsalo na karoserii. Nesmrtelný hranatý německý teréňák byl tak poslán domů na její výměnu. Zajímavé je, že k jejímu odmontování stačí uvolnit pouze šest šroubů.

Holtorf nakonec absolvoval skoro 900 tisíc km, konkrétně 884 tisíc a neprojel pouze šestnáct zemí světa, těch opravdu nebezpečných, případně mu do nich byl zakázán vstup. Nejvíce se mu líbilo překvapivě v africké Ghaně a v Austrálii. Celá cesta jej vyšla v dnešních cenách na 450 tisíc eur (12,4 milionu korun), jen za náhradní díly zaplatil 85 tisíc eur (přes 2,3 mil. Kč). Přebrodil dvě stovky řek, stokrát využil k další cestě zaoceánské lodi či trajektu a potřeboval 41 přepravních kontejnerů. Zajímavá byla průměrná spotřeba, která dosahovala 12 l nafty na 100 km, šlo o verzi 300 GD.

Domů nejdříve dorazil „Otto“, jak vozu jeho vlastně už bývalý majitel říká, do Berlína před Braniborskou bránu. 11. října ráno přijel do Stuttgartu. Za více než čtvrtstoletí projel 215 zemí (jak uvádí oficiální facebooková stránka Mercedesu G, lze také nalézt údaj nižší údaj 177). Samotná automobilka si takovou vizitku spolehlivosti klasického géčka pochopitelně může zarámovat, takže blankytně modrý exemplář vystaví ve svém firemním muzeu. Už napořád. Cestovatel se vrátí do svého rodného Horního Bavorska a pochopitelně nechce zahálet, bude se věnovat restaurování veteránů.

Slavný „Geländewagen“ se narodil 10. února 1979 a jeho historie dosud neskončila. Během roku 2017 se dočká radikální odtučňovací kůry a podle spekulací, které se nedávno objevily, vydrží ve výrobě ještě další dekádu. Zkrátka nezmar.

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz G (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
První velký český kryptoměnový průšvih v podání Cryptela se prozatím odkládá První velký český kryptoměnový průšvih v podání Cryptela se prozatím odkládá

Počátkem února soud zamítl insolvenční návrh na tuzemskou…

Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů

Americký prezident Donald Trump v noci na neděli v…

Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek

Premiér Andrej Babiš (ANO) byl podle očekávání znovu…

ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří

Dvě tváře má podle Občanské demokratické strany (ODS)…

 
Zdroj: GTSpirit, Abendblatt.de

Štítky SUV Mercedes-Benz

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda…

 



Ruský TopCar si vzal do parády nový Mercedes-Benz G a výsledkem je Inferno Ruský TopCar si vzal do parády nový Mercedes-Benz G a výsledkem je Inferno

Moskevská společnost TopCar opět dokazuje, že patří mezi…

Lorinser nádherně omladil staré armádní „géčko“ ze Švýcarska Lorinser nádherně omladil staré armádní „géčko“ ze Švýcarska

Mercedes-Benz G mířil do služeb švýcarské armády pod…

 



 
Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Včera

Estonský pilot Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) vyhrál Švédskou rallye 2019, druhý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích.




Blesk.cz

Do divadla chodí „sťatí pod obraz“ i s řízkem ke svačině: Co na to mistr etikety Špaček?

Do divadla chodí „sťatí pod obraz“ i s řízkem ke…

Dokážete si představit, že byste si v hledišti divadla otevřeli láhev piva a při sledování činohry nebo muzikálu…

Čech odpracuje za život o 9 let víc než Němec. Zkrátí se pracovní doba a přibude dovolené?

Čech odpracuje za život o 9 let víc než Němec.…

Je to až k nevíře. Češi odpracují až o devět let víc než Němci. Tedy pokud sečteme roční pracovní dobu. Lépe na…

 

iSport.cz

Kodýtek drtil Pardubice a učí se od Kováře: Sleduju ho. Nejančí

Kodýtek drtil Pardubice a učí se od Kováře: Sleduju…

Děsí celou extraligu, stoprocentně. Na to si můžete vsadit. Jan Kovář a Milan Gulaš? Plzeňská atomovka. „Máme…

Real nestačil na Gironu, Vaclík dostal tři góly na hřišti Villarrealu

Real nestačil na Gironu, Vaclík dostal tři góly na…

Tomáš Vaclík dostal v brance Sevilly tři góly a čtvrtý tým tabulky španělské fotbalové ligy podlehl na hřišti…

 

Reflex.cz

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor na splašené koně

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor…

Dopravní nehody nemívaly před staletími tolik obětí jako dnes, ale bývaly neméně tragické. I jízda na koni či na…

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme stále frajeři

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme…

Andrej Babiš byl zvolen předsedou hnutí ANO. Tuto větu píšu zhruba hodinu před jeho zvolením, ale myslím, že se…