reklama


Mercedes-Benz G urazil na cestě kolem světa skoro 900.000 kilometrů!

 

Vydáte-li se na cestu kolem světa, může vám to trvat různě dlouho. Třeba 26 let jako Güntheru Holtorfovi.

Světoběžník Holtorf už není žádný mladík, je mu 76 let. To znamená, že na cestu vyrazil těsně po padesátce. Psal se rok 1988 a s tehdy novým Mercedesem G na ni nevyjel sám, doprovázela jej třetí manželka. S tou se však v roce 1990 rozešel a přes inzerát našel novou přítelkyni Christine. Ta už se z definitivního návratu do vlasti však radovat nemohla, zemřela před čtyřmi lety na rakovinu, měla nádor lícního nervu. Stačili se ještě vzít dva týdny před jejím odchodem. Původně plánoval jen přejet Afriku, ale nakonec se z toho vyklubala jízda kolem světa. První část skutečně vedla přes černý kontinent, Holtorf opustil svoje zaměstnání u letecké společnosti Lufthansa a z Alžírska projel postupně s oběma ženami po svém boku celou Saharu, do Nigeru a Mali.

Tehdy ještě nebyli na toulkách pořád, v následujících letech se vraceli vždy na několik měsíců, aby mohli ve svém dobrodružství pokračovat. Podívali se i do střední a západní Afriky, Jihoafrické republiky, Keni, Zimbabwe, Súdánu, Etiopie a Eritrey. V roce 1995 se se svým vozem přeplavili na lodi do Jižní Ameriky, konkrétně do uruguayské metropole Montevidea. Podívali se do všech států na jih od Amazonky, v devadesátém osmém už počitadlo kilometrů ukazovalo 200.000. Následovala Střední Amerika, Spojené státy i Kanada. Z Aljašky se vydal pár do Austrálie, poté do Asie. V Kazachstánu překonal 500.000 km, projel Sýrii, Kazachstán, Afghánistán a Turecko, aby si odskočil do Karibiku včetně Kuby a nakonec zpět do Evropy, konkrétně na Britské ostrovy.

Po Christinině smrti v červnu 2010 uskutečnil Günther ambiciózní cestu do Číny a dokonce i Severní Koreje (!), kterou jí slíbil. Dostal se tam za pomoci samotného Mercedesu. Ten se k němu i k jeho ambicím pochopitelně přihlásil. Pojišťovnu Axa se podařilo přesvědčit, aby nabídla komplexní celosvětové pojištění odpovědnosti, což u tohoto giganta rozhodně nebývá zvykem. V Říši středu strávil celkem čtvrt roku a najel zde 30 tisíc kilometrů. Následovaly výlety do Kambodži a Vietnamu. Také zvláštní, protože do Vietnamu se vlastním autem normálně nedostanete, musíte si udělat tamní řidičák a jezdíte po místních silnicích maximálně na skútru.

Zajímavost představoval prakticky bezporuchový provoz. Pro jistotu s sebou ještě oba manželé vezli 400 náhradních dílů v hliníkových schránkách na střeše, pokud už se závada vyskytla, Günther si s ní poradil. Jinak doléval pouze provozní kapaliny a prováděl preventivní údržbu. Po šestnácti letech se na motoru měnilo pouze těsnění pod hlavou! Cestovatel také řekl, že nikdy nejel rychleji než 80 km/h, což ke spolehlivosti jistě přispělo. V Andách v pětitisícové výšce musel vyměnit ložiska náprav, což bylo vzhledem k řídkému vzduchu opravdu náročné. Největší problém potkal vůz na Madagaskaru. Na rozbahněné cestě při předjíždění jiného auta začalo géčko klouzat a skončilo v příkopu, což se bohužel podepsalo na karoserii. Nesmrtelný hranatý německý teréňák byl tak poslán domů na její výměnu. Zajímavé je, že k jejímu odmontování stačí uvolnit pouze šest šroubů.

Holtorf nakonec absolvoval skoro 900 tisíc km, konkrétně 884 tisíc a neprojel pouze šestnáct zemí světa, těch opravdu nebezpečných, případně mu do nich byl zakázán vstup. Nejvíce se mu líbilo překvapivě v africké Ghaně a v Austrálii. Celá cesta jej vyšla v dnešních cenách na 450 tisíc eur (12,4 milionu korun), jen za náhradní díly zaplatil 85 tisíc eur (přes 2,3 mil. Kč). Přebrodil dvě stovky řek, stokrát využil k další cestě zaoceánské lodi či trajektu a potřeboval 41 přepravních kontejnerů. Zajímavá byla průměrná spotřeba, která dosahovala 12 l nafty na 100 km, šlo o verzi 300 GD.

Domů nejdříve dorazil „Otto“, jak vozu jeho vlastně už bývalý majitel říká, do Berlína před Braniborskou bránu. 11. října ráno přijel do Stuttgartu. Za více než čtvrtstoletí projel 215 zemí (jak uvádí oficiální facebooková stránka Mercedesu G, lze také nalézt údaj nižší údaj 177). Samotná automobilka si takovou vizitku spolehlivosti klasického géčka pochopitelně může zarámovat, takže blankytně modrý exemplář vystaví ve svém firemním muzeu. Už napořád. Cestovatel se vrátí do svého rodného Horního Bavorska a pochopitelně nechce zahálet, bude se věnovat restaurování veteránů.

Slavný „Geländewagen“ se narodil 10. února 1979 a jeho historie dosud neskončila. Během roku 2017 se dočká radikální odtučňovací kůry a podle spekulací, které se nedávno objevily, vydrží ve výrobě ještě další dekádu. Zkrátka nezmar.

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz G (všechny testy a další články)

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Turecká policie zadržela podezřelého z atentátu v Istanbulu Turecká policie zadržela podezřelého z atentátu v Istanbulu

Turecká policie v pondělí skutečně zadržela muže…

Čína vyšetřuje aféru s falešnými omáčkami a dochucovadly Čína vyšetřuje aféru s falešnými omáčkami a dochucovadly

Čínské úřady vyšetřují rozsáhlý podvod při výrobě omáček…

OBRAZEM: Jak se zahušťují Letňany. Podívejte se na nové sídliště na polích OBRAZEM: Jak se zahušťují Letňany. Podívejte se na nové sídliště na polích

Zatímco u samotné konečné metro stanice linky C Letňany…

Německý ústavní soud odmítl zakázat krajně pravicovou NPD Německý ústavní soud odmítl zakázat krajně pravicovou NPD

Německý ústavní soud dnes odmítl zakázat krajně…

 
Zdroj: GTSpirit, Abendblatt.de
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Tohle není photoshop! Mercedes G s tváří S-Klasse skutečně vznikl. U AMG! Tohle není photoshop! Mercedes G s tváří S-Klasse skutečně vznikl. U AMG!

Luxusní auto schopné jízdy v terénu se silným motorem pod…

Mercedes nabízí pick-up už teď! Jenom trošku jiný... Mercedes nabízí pick-up už teď! Jenom trošku jiný...

Mercedes-Benz třídy G je v současnosti vnímán především…

 



 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

Dívka (6) si rozdrtila prsty v mlýnku na maso, hrozí jí ztráta celé ruky

Dívka (6) si rozdrtila prsty v mlýnku na maso, hrozí…

Zvědavost ji stála všechny prsty na pravé ruce. Čínská dívenka (6) si hrála ve městě Sia-men ve stánku s masem,…

Smutný konec pátrání: Tělo nalezené u Orlíku patří zmizelé Nikole

Smutný konec pátrání: Tělo nalezené u Orlíku patří…

V pondělí v podvečer se tragicky zakončilo pátrání po Nikole z Nymburska, kterou policisté bohužel našli mrtvou.…

 

iSport.cz

Otec Koukalové: Byla šikovná i na fotbal. Vždy se snažila vypadat dobře

Otec Koukalové: Byla šikovná i na fotbal. Vždy se…

Poslední víkend patřil opět Gabriele Koukalové. V obou individuálních závodech v Ruhpoldingu získala druhé místo…

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela. Postup má i Štěpánek

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela.…

AUSTRALIAN OPEN, 2. DEN |  Radek Štěpánek po úspěšně zvládnuté kvalifikaci porazil v 1. kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Obří asiat ovládl Prahu. Reklama na čínský telefon natáčená v Česku budí rozpaky

Obří asiat ovládl Prahu. Reklama na čínský telefon…

V kulisách staré Prahy či v historickém jádru Kolína se prochází obří asijský mladík. Zdobí historické dominanty…

MH370: Skončilo pátrání, záhada zmizelého malajsijského letadla nejpíš zůstane neobjasněna

MH370: Skončilo pátrání, záhada zmizelého…

Téměř po třech letech ukončily dnes Austrálie, Malajsie a Čína pátrání po zmizelém letadle společnosti Malaysia…

 
 
reklama