Mercedes-Benz GLK 200 CDI: Nový základ se 105 kW s manuální převodovkou, ale bez 4Maticu
Když BMW X1 loni vstoupilo na trh, překvapilo dvěma motorizacemi v Evropě nevídanými – verze sDrive18d a sDrive20d kombinují karoserii SUV s pohonem pouze zadních kol. Mercedes během několika měsíců kontroval: jeho GLK se začalo prodávat s motorem 220 CDI a také pohonem zadních kol (GLK 220 CDI má 125 kW a BMW X1 sDrive20d 130 kW).
Nyní přichází další odpověď a má jméno GLK 200 CDI. Opět bez 4Maticu a dvoulitrový turbodiesel je tentokrát naladěn na 105 kW (X1 sDrive18d má také 105 kW), to je o 5 kW více, než má stejný agregát ve třídách C a E. Tak jako u 220 CDI je i u 200 CDI standardem šestistupňová manuální převodovka. Volbou nového základního motoru přitom zákazník ušetří 66 tisíc Kč.
Sériová výbava je přitom u všech čtyřválcových GLK shodná. Obsahuje mimo jiné 7 airbagů, dvouzónovou klimatizaci Thermatic, látkové čalounění, stahování předních i zadních oken, rádio s podporou MP3 a připojením Aux-in, Bluetooth hands-free a 17palcová litá kola.
Verze 4Matic mají navíc i pohon všech kol, sedmistupňovou automatickou převodovku 7G-Tronic a tempomat s omezovačem rychlosti. Šestiválcové motory mají také parametrické řízení a objem palivové nádrže zvětšený z 59 na 66 litrů.
Pro motory 200 CDI a 220 CDI se navíc nabízí zvýhodněná Edice 2010 s rozšířenou výbavou. Přidává zadní parkovací senzory, kůží potažený volant, lepší audio, vyhřívání předních sedadel a přední mlhovky.
Mercedes-Benz třída GLK - ceny dieselových motorů (srpen 2010) | |||||
Motor | GLK 200 CDI | GLK 220 CDI | GLK 220 CDI 4Matic | GLK 250 CDI 4Matic | GLK 350 CDI 4Matic |
Převodovka | 6M (7A) | 6M (7A) | 7A | 7A | 7A |
Zdvihový objem [cm3] | 2143 | 2143 | 2143 | 2143 | 2987 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 105/3200 | 125/3200-4800 | 125/3200-4800 | 150/4200 | 165/3800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 350/1200-2800 | 400/1400-2800 | 400/1400-2800 | 500/1600-1800 | 510/1600-2400 |
Max. rychlost [km/h] | 195 (190) | 205 (205) | 205 | 210 | 220 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,3 (10,8) | 8,5 (8,7) | 8,8 | 7,9 | 7,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,0 (6,3) | 6,0 (6,3) | 6,7 | 6,7 | 7,9 |
Cena [Kč] | 888.000,- | 944.400,- | 1.056.000,- | 1.107.600,- | 1.224.000,- |
Cena Edice 2010 [Kč] | 890.400,- | 946.800,- | 1.062.000,- | - | - |
Paket Sport exteriér (+47 tisíc Kč) se skládá z 19palcových kol, sportovního podvozku sníženého o 20 mm, sady chromovaných doplňků karoserie a spoilerů v barvě auta. Sport interiér (+26 tisíc Kč) přidává čalounění v kombinaci látka/umělá kůže Artico, hliníkový dekor, sportovní pedály, sportovní design přístrojového štítu, multifunkční volant s pádly pro řazení a sadu vnitřního osvětlení.
V nabídce je také sada spoilerů Styling Offroad (+27 tisíc Kč), která naopak ladí design do „terénního“ stylu. Má prahy a nárazníky v barvě karoserie s černými ochrannými díly, optický ochranný kryt vpředu i vzadu, 17palcová kola a masku chladiče se dvěma lamelami. Offroad Technik (+18 tisíc Kč) má funkční přední a zadní kryt karoserie, displej Comand APS s offroad funkcemi, kožený volant s pádly pro řazení offroad režim ESP.
AMG paket s 20palcovými koly a bodykitem vyjde na 103 tisíc Kč.
Automatická převodovka a tempomat je pro motory GLK 200 CDI a GLK 220 CDI za příplatek 61 tisíc Kč.
Majitel získá při nákupu u českých autorizovaných prodejců bezplatné servisní prohlídky po dobu 6 let nebo 120 tisíc km.
Mercedes-Benz třída GLK - ceny benzinových motorů (srpen 2010) | ||
Motor | GLK 300 4Matic | GLK 350 4Matic |
Převodovka | 7A | 7A |
Zdvihový objem [cm3] | 2996 | 3498 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 170/6000 | 200/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 300/2500-5000 | 350/2400-5000 |
Max. rychlost [km/h] | 210 | 230 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,6 | 6,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 10,2 | 10,4 |
Cena [Kč] | 1.159.200,- | 1.224.000,- |