Mercedes-Benz: Jak funguje systém naklánění auta v zatáčkách?

 

Moderní elektronika umožňuje dříve netušené možnosti. Mercedes-Benz odhaluje další technické podrobnosti o novém kupé třídy S.

Stuttgartská automobilka se o bezpečnost svých vozů stará. V novém kupé třídy S nabízí funkci, která při průjezdu zatáčkou auto na jedné straně nakloní, aby jí snáze projelo. Tzv. „curve titlitng function“ je spojena s odpružením ABC (Active Body Control), které kromě klasické pružiny a tlumiče sestává ještě z hydraulického válce (pístku) pro jedno každé kolo. Ten se stará o potřebný tlak v každém tlumiči a čerpadlo dodává potřebnou kapalinu. Mercedes jej představil poprvé už v roce 1998 u tehdejší třídy CL. Vzhledem ke své konstrukci nepotřebuje příčné zkrutné stabilizátory. Při vysokých rychlostech klesne díky němu světlá výška až o 15 mm, na nezpevněném povrchu jde naopak nahoru o 30-40 mm. Sama nová funkce pak zvyšuje základní body ocelových pružin na straně jedné a snižuje na straně druhé. Prostě a jednoduše je zvedne nebo sníží, ovšem jen tak, jak je momentálně třeba. Jistě, ony to umí v zatáčkách samy od sebe, ale tady se chytré krabičky starají o to, aby to nepřehnaly.

Celá operace probíhá ve zlomcích sekundy a stupeň sklonu je určen, jak jinak, poloměrem zatáčky a závisí i na aktuální rychlosti auta. Proto potřebuje vidět dopředu, stereokamera umístěná za předním sklem to zvládne zatím jen 15 m. Systém, který je aktivní v rychlosti 15-180 km/h, má zaručit kupé třídy S náklony a mrštnost hodné sjezdového lyžaře, případně motorkáře. Pochopitelně s nadsázkou, tiskové materiály automobilky jej k nim ale připodobňují. Neuvádí se v činnost sám, je nutné stisknout tlačítko „Curve“.

Díky ABC se vlastně vůz méně naklání, snižují se odstředivé síly a nepotřebuje natáčecí zadní nápravu. Nová nadstavbová funkce nazývaná také „curve control“ pak nezabezpečí ani tak rychlejší průjezd zatáčkami, ale podle samotné automobilky „elegantnější“. Prostě ještě větší požitek z jízdy a také komfort. Cestující sedí přitom pevněji na svých místech. Systém bude nabízen pouze u větších Mercedesů s pohonem zadních kol a Magic Body Control, který hlídá pohyby karoserie do stran, zepředu dozadu a svislým směrem a monitoruje pozici celého odpružení ABC. Skenuje také vozovku před autem (stejnou kamerou, je multifunkční) a podle jejího povrchu podvozek neustále nastavuje, a to až do 130 km/h. ABC samotné je vybaveno také snímačem bočního zrychlení a hlídá stabilitu rovněž při poryvech větru.

Zákazníci u kupé třídy S se „curve control“ dočkají 14. července, pochopitelně za příplatek. Auta s pohonem všech kol 4Matic ji nedostanou, mají totiž jiné vzduchové odpružení Airmatic s adaptivními tlumiči ADS Plus.

Psali jsme: Mercedes-Benz S Coupé oficiálně: Dvojice dveří a 503 centimetrů

Spolupracujeme s TipCars.com
Českému filmu chybí koncepce a odvaha, říká producent Konečný Českému filmu chybí koncepce a odvaha, říká producent Konečný

Končící filmový rok 2017 v Česku patří podle recenzentů…

Antimonopolní úřad trestá Globus rekordní pokutou Antimonopolní úřad trestá Globus rekordní pokutou

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže potrestal obchodní…

Poplatky za platby bitcoinem vzrostly ještě více než jeho cena Poplatky za platby bitcoinem vzrostly ještě více než jeho cena

Rostoucí obliba bitcoinu paradoxně zkomplikovala možnost…

 
Zdroj: Daimler, WorldCarFans

Štítky Mercedes-Benz Luxusní třída Kupé

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 






 
Na Auto.cz rozšiřujeme obsah: Startujeme exkluzivní spolupráci s Auto Bildem!

Na Auto.cz rozšiřujeme obsah: Startujeme exkluzivní spolupráci s Auto Bildem!

Dnes 09:57

Na stránkách Auto.cz se můžete díky nové licenční smlouvě těšit na exkluzivní materiály z internetové verze německého Auto Bildu.




Blesk.cz

Maciuchová jako náhrada za zesnulou Fialovou (†88)! Převezme její slavnou roli

Maciuchová jako náhrada za zesnulou Fialovou (†88)!…

Květa Fialová (†88), která zemřela letos v září, byla vskutku jedinečná bytost a její herectví bylo tím pádem…

750 porcí milované i nenáviděné rybí polévky: Starostka Prahy 3 ji bude rozlévat na Jiřáku

750 porcí milované i nenáviděné rybí polévky:…

Zajděte v sobotu 16. prosince dopoledne na rybí polévku na náměstí Jiřího z Poděbrad. Nalije vám ji sama…

 

iSport.cz

Češi zářili v duelu Bostonu s Capitals. Gól dal i Frolík, Jágr nehrál

Češi zářili v duelu Bostonu s Capitals. Gól dal i…

SOUHRN | Hokejisté Washingtonu zvítězili v bostonské TD Garden 5:3 a ukončili domácím sérii tří výher v řadě.…

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo vyhodit bráchu

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo…

Jako hráč vyhrál Nagano, mistrovství světa i extraligový titul. Dovede řídit klub z pozice majitele a…

 

Reflex.cz

Malá sonda do duše české hospody aneb co je skutečně zabíjí?

Malá sonda do duše české hospody aneb co je skutečně zabíjí?

Často se hovoří o krizi českých hospod a pivnic. Prý je brzy zabije zákaz kouření a EET. No nevím, zákaz kouření…

Kultovní The Chemical Brothers budou hvězdou Metronome Festivalu Prague 2018

Kultovní The Chemical Brothers budou hvězdou…

Britští The Chemical Brothers je další ohlášenou hvězdou třetího ročníku Metronome Festivalu Prague, který se…