Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz řeší problémy s kvalitou

Libor Zezulka
Diskuze (56)
Mercedes-Benz se nechce spokojit s nepříznivými výsledky v anketách spolehlivosti a začíná intenzivně pracovat na zlepšení kvality. Pod tlakem budou především dodavatelé.

Je téměř nemožné nepostřehnout, že Mercedes-Benz sestoupil z prvních příček v anketách hodnocení spolehlivosti na méně lichotivá místa. Nejedná se totiž o výjimku, ale v posledních měsících spíše o pravidlo, které dokazuje několik podobných anket na celém světě. Tak například ve Spojených státech se třída E v anketě JD Power propadla až na 28. příčku, v Německu sice skončila jedenáctá, ale úspěch vypadá v případě technologické špičky v oboru jinak.

Motoristická média samozřejmě o nelichotivých výsledcích informují, prodeje v Americe se propadají, a tak není divu, že stuttgartští bijí na poplach. Kvalita se musí zlepšit a vozy s třícípou hvězdou ve znaku se musí znovu stát synonymem kvality a spolehlivosti. Jelikož Mercedes vidí příčinu problémů většinou v dodavatelích, rozhodl se pro intenzivnější kontroly dodávaných dílů. Pokud odhalí nějakou chybu, bude požadovat denní kontrolu kvality všech dílů a doložení historie každého dílu.

Někteří dodavatelé, například společnost Bosch, ovšem poukazují na jiný možný nedostatek ve výrobě. Pokud totiž Bosch dodá díl, který bude ovládat software, jenž Mercedes-Benz změní těsně před zahájením výroby, může se i původně bezchybný produkt prostě pokazit.

Libor Zezulka
Diskuze (56)
5. 5. 2005 20:03
Re: SPOLEHLIVOST
To si nemyslím. Čtu nadpis, pod kterým diskutujem a zase mi napadlo, že sem někdo poprvé vejde a zahledí se na nápis - Tepláky noname Přemýšlel jsem o tom Éčku, jestli má opravdu problém, zajímalo by mě to konkrétně, víš. Prostě jaké ty závady se objevují... Takové krásné auto.
5. 5. 2005 19:35
Re: SPOLEHLIVOST
Hele, bejku, nevím cos mi chtěl naznačit tím, že manažerův čas je vzácný, ale věř, že nikdo z nich nedělá víc, než 4 hodiny. Manažer, rozumíme tím řídícího pracovníka je buďto schopný a řídí to levou rukou, nebo je neschopný a brzy to zjistí nejen on. Manažerování je především o inteligenci, o schopnostech, o znalostech. Zpoceného manažéra jsem ještě neviděl. Mimochodem, jak ty víš, že já nejsem manažer
5. 5. 2005 19:13
Re: SPOLEHLIVOST
Né Jen to možná posuzuji více prakticky. Já zažíval roky s kleštěma v kapse, protože to bylo rychlejší, než je dolovat z kufru. A to byly závady - permanentně měněné termostaty, kabely na svíčky (byly zelené a červené - všechno podpulťák, ne, že sis šel koupit kabel) palce do rozdělovače, prasklá víčka od rozdělovače, cívka v háji - tak to jsou podle mě závady, které tě oddělaj. Dnes? - hele dnes jedeš, zabliká ti kontrolka abys jel do servisu, že se něco děje - zajedeš tam, oni vyměněj čidlo teploty vody, mezitím si u nich dáš kafe, mrkneš na nový káry a jedeš dál, to je vlastně parádička. Dnes se prostě už nebojíš, že zůstaneš trčet na silnici, a to je to, proč mě poruchovost nechává chladným. A pro ilustraci historka z 1988 - nabíhal Favorit - dělo na úrovni dnes tady éčkového MB, bez legrace. 14dnů před mototechnou v Ml. Boleslavi začali první čekatelé stanovat! Pak když začali prodávat, zjistilo se, že zadní blinkry nemaj gumové těsnění, prostě ho nestačil někdo vyrobit. Přesto to lidi kupovali. Něco šíleného. Co, šíleného, komunismus v přímém přenosu . Nebo stěrače - roky! nebyly gumičky na stěrače (až si z toho Kaisr a Lábus udělali geniální srandu ... Hyvris, přišli už gumičky?, ne, tak udělej čulibrka... pamatuje to někdo?, a víš jak se ten problém řešil? - kradly se stěrače. Takže jsi šel do kina a když jsi si sebou zapoměl vzít stěrače - působivé, tak byla tutovka, tutovka, že ti je někdo ukradne. A byl jsi nahranej. Fakt. Běžně se jezdilo s jedním stěračem... Takže téma poruchovosti aut je pro mě okrajová záležitost...
5. 5. 2005 18:47
Re: SPOLEHLIVOST
Mrkni na Passata. Tam jsem spíš nasertivní, než asertivní