reklama


Mercedes Benz SLK 350 a CLK 350 – Nesnadná volba

Mercedes Benz SLK 350 a CLK 350 – Nesnadná volba

 
 

Dva otevřené vozy, stejný výrobce, téměř stejný motor a podobná cena. Je lepší pořídit sportovnější roadster, nebo pohodovější kabriolet? Odpověď není tak snadná, jak by se mohlo zdát.

V československých filmech pro pamětníky se to vždy jen hemžilo otevřenými auty, a já jako vášnivý milovník tohoto typu vozů lituji, že doba, kdy byla za luxus považována pevná střecha a ne plátěná, už jsou nenávratně pryč a kabrioletů a roadsterů je teď v nabídce automobilek jak šafránu. Takže srovnávací test dvou aut tohoto typu považuji za trestuhodné mrhání, tím spíš, že nejde ani o konkurenty. Ale pokud o otevřeném Mercedesu přemýšlíte a nemůžete se rozhodnout, třeba můžeme pomoci.

Přitahovači pohledů

Ačkoli se mě osobně líbí více kompaktní sportovní tvary SLK, na ulici uděláte více parády s kabrioletem CLK. Možná za to může jeho výrazný bílý lak, možná dlouhá silueta pontonu karoserie a dost možná obojí, ale hlavy kolemjdoucích se prostě otáčely více za kabrioletem, zatímco dravě působící SLK s přídí ve stylu supersportu SLR (a monopostů F1) si muselo k získání pozornosti pomoci občasným podřazením…

obrázek [555 x 259]

Pohled do kabiny neomylně prozradí, že jde o auto s trojcípou hvězdou ve znaku, i kdyby byla na volantu přelepená páskou. Palubní desky mají svůj charakter, i když je fakt, že sportovně laděný kokpit SLK by někoho možná zmást mohl, volant o rozměrech kormidelního kola však ukazuje, že tam té DNA trojcípé hvězdy zbylo ještě docela dost. Posaz je v roadsteru velmi nízký a nad pontonem karoserie vykukuje pouze hlava řidiče, kaplička s přístroji ukrytými v masivních tubusech a volant s třemi rameny lehce rozbuší srdce, ale sedadla s nedůsledným bočním vedením a volič automatu na středovém tunelu nával emocí trochu otupí.

Ovšem CLK si na sport nehraje už vůbec. Posaz za volantem je docela vysoký, čtyřramenný volant je stará dobrá klasika a opěradla sedadel jsou ještě mělčí. Jsou tu ale ještě zadní sedadla, která nejsou kdovíjak velkorysá, ale na menší vzdálenosti odvezou i skromnějšího dospělého. Navíc jako otec téměř patnáctiměsíčního mrňouse musím ocenit i to, že se při stažené střeše do kufru vešel kočárek typu golfky.

Ergonomie obou aut je zcela v pořádku, uvítal bych však o něco výš umístěné ovladače ventilace a klimatizace a nějak si ani po více než dekádě novinaření příliš nerozumím s pouze jedinou páčkou pod volantem.

Není tříapůllitr jako tříapůllitr

obrázek [300 x 446] Obě auta jsou vybavena vidlicovým šestiválcem o objemu 3,5 l, CLK však z něj dostalo výkon 200 kW (272 k) a točivý moment 350 Nm, zatímco SLK má o 24 kW a 10 Nm více. V obou případech na zadní kola přenáší sílu motoru V6 sedmistupňový automat. Přesto je mezi oběma vozy větší rozdíl, než by se dalo čekat. Vliv na to má i dobře dvěstěkilový rozdíl mezi už tak dost vážícím SLK a obtloustlým kabrioletem. Že bude roadster o poznání rychlejší (na stovku o více než sekundu), se celkem dalo očekávat, ovšem odlišné je i nastavení převodovek obou aut. SLK, jenž má i pádla pod volantem, nejen že mění rychlosti o trochu rychleji, ale spontánněji reaguje i na kickdown a přechody jednotlivých kvaltů jsou jemnější a bez cukání, zatímco SLK v tomto ohledu občas trochu rebelsky zazlobí.

Jak už bylo zmíněno výše, roadster se dožaduje pozornosti okolí sympaticky laděným výfukem, jenž lze při vytočeném motoru slyšet i na pár set metrů daleko, zatímco motor samotný se chová v obou autech jako pravý gentleman a jen decentně hučí. CLK tovární tuning výfuku neprodělalo, tak se musíte spokojit s tichým proplouváním krajinou. A také s omezovačem pod 6500 otáčkami, zatímco elektronika v roadsteru umožňuje podívat se téměř k 7000 ot/min. Že mají oba vozy dostatek síly a výkonu k předjíždění asi netřeba zmiňovat, ovšem tento typ manévrů zvládá o poznání lépe lehčí SLK. S SLK se dá dosáhnout snáze nižší spotřeby, její sportovnější charakter ale zase více vybízí ke svezení a tak jsme nakonec test u obou vozů zakončili s údajem 11,3 l na 100 km. Při cestování ustálenou stovkou se staženou střechou si roadster žádá 8,6 l benzinu a kabrio 9,0 l, při 130km/h rychlosti už CLK spořádá o více než litr více než SLK, jenž si řekne o 11,3 l.

Spíše rychlé, než zábavné

obrázek [300 x 413] Pokud hledáte sportovní svezení, s největší pravděpodobností nebude zrovna Mercedes-Benz tou značkou, kam by zamířily vaše kroky jako první a ani atraktivní SLK na tom asi nic nezmění. Ano, je rychlý a výkonný, ale nedokáže vtáhnout řidiče do děje. Do zatáček se nechá přemlouvat, v řízení není takový cit, jaký by měl být a jeho strmost a ostrost také vyhoví spíše jízdnímu stylu prošedivělého padesátníka nebo vaší drahé polovičky. Navíc trochu překvapí kroucení karoserie na nerovnostech, které je větší, než by se u podobného auta na konci první dekády 21. století dalo očekávat. Ale nerozumějte mi špatně – jízda s SLK rozhodně není nuda, svezení si určitě užijete, jen není tak zábavné, jak by mohlo u tohoto typu vozu být. Na druhou stranu se ale sluší dodat, že ani v pomalejších zatáčkách těžký šestiválec nezpůsobuje nedotáčivost, na výjezdech ze zatáček si lze dovolit lehké smýknutí zádí a jeho karoserie se naklání jen minimálně.

Naproti tomu CLK asi považuje slovo sport za hodně neslušný výraz. K mému překvapení se sice vrhá do zatáček ochotněji, ale v řízení je citu ještě méně a zcela chybí přehled o tom, co se děje nejen s předními, ale i zadními koly. Konstruktéři si toho asi byli vědomi a nastavili systém jízdní stability tak, aby se výskyt krizových situací smrsknul na minimum, při ostřejší jízdě tak v zatáčkách symbol ESP spíš svítí, než problikává. To by mělo být dostatečným impulzem k tomu, aby řidič zvolil klidný jízdní styl, k němuž bylo CLK s hodně měkkou karoserií stvořeno. Ani kabriolet se ale v zatáčkách nenaklání nijak dramaticky a k silným stránkám obou aut patří velmi dobrý jízdní komfort a schopnost pohlcovat rázy od nerovností, v čemž vyniká (i navzdory kroucení karoserie) otevřené CLK. Hůř se ale vypořádává s obtékajícím vzduchem, turbulence pronikají do kabiny poměrně výrazně, vzadu se při jízdě rychlostmi nad 80 km/h prakticky nedá sedět a i se štítkem za předními sedadly je za chladnějšího počasí problém kabinu vytopit. To v SLK je vytápění bez problémů a za možnost ohřívat zadní část krku teplým vzduchem bych udělil konstruktérům nějakou automobilovou Nobelovu cenu.

Nebe nad hlavou za 1,3 mega

SLK stojí 1 237 000 korun a CLK 1 399 000 Kč. To už není takový rozdíl, aby nestálo za to zamyslet se nad tím, který vůz by vám šel lépe k pleti. Přestože ani jedno z aut nelze považovat za kdovíjaký sporťák, já osobně bych bez přemýšlení nasedl do SLK, které mi více vyhovuje svým charakterem. CLK nabídne řidičských zážitků méně, ale řidiči přidá na prestiži a noblese. Nelze sice předpokládat, že by tenhle typ aut byl jediným vozem v rodině, ale k dobru kabrioletu lze přičíst i jeho praktičnost, která umožňuje vyrazit vstříc krásnému dni i v jiném složení, než dvě osoby + jedna taška. Z hlediska nepřejících a nenechavých sousedů se však jeví vhodnější pořízení SLK vybaveného tuhou sklápěcí střechou, céelkáčko je klasický kabriolet s plátěnou střechou, která ale zabírá méně místa v kufru.

Mercedes-Benz SLK 350

První cena vozu992 000,-Kč (SLK 200 K, 135 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1 237 000,-Kč (SLK 350, 224 kW)
Základní cena testovaného vozu1 237 000,-Kč (SLK 350, 224 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1 577 460,-Kč (SLK 350, 224 kW)

Plusy

  • Poměrně rychlé řazení automatu
  • Jízdní dynamika
  • Potlačení turbulencí v kabině
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Lehké boční vedení sedadel
  • Funkce ohřívání krku teplým vzduchem
  • Nižší reálná spotřeba

Minusy

  • Lehké kroucení karoserie
  • Málo komunikativní řízení
  • Menší zábavnost, než by se dalo čekat

Mercedes-Benz CLK 350 Cabrio

První cena vozu1 133 000,-Kč (CLK 200 K, 120 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1 399 000,-Kč (CLK 350, 200 kW)
Základní cena testovaného vozu1 399 000,-Kč (CLK 350, 200 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1 693 088,-Kč (CLK 350, 200 kW)

Plusy

  • Relativně velký kufr
  • Dobré tlumení nerovností
  • Pohodlná sedadla
  • Rozumný komfort na zadních sedadlech

Minusy

  • Kroucení karoserie
  • Nekomunikativní řízení
  • Turbulence v kabině
  • Vyšší spotřeba paliva při běžné jízdě
  • Pomalejší řazení automatu
  • Vyšší posaz
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz SLK 350

Cena v základní výbavě: 1 237 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 577 460 Kč

Základní výbava:Analogové hodiny, boční výztuhy karoserie, čalounění černá látka (dle vzorníku), čidlo pro rozpoznání dětské sedačky (MB) na sedadle spolujezdce (automatické), čidlo zatížení sedadla spolujezdce, design klíček (klíček k vozidlu s chromovou aplikací), elektrické ovládání oken, 2x, s komfortním ovládáním a ochranou proti přivření, indikace nízkého stavu oleje a chladicí kapaliny, kapsy ve dveřích, klimatizace THERMATIC s prachovým filtrem/filtrem s aktivním uhlím, kontrolka servisních intervalů »ASSYST PLUS včetně stavu km do inspekce, lampička na čtení ve stropní ovládací jednotce, multifunkční kožený volant, ocelové kryty prahů s nápisem »Mercedes-Benz«, ochranné oblouky řidiče a spolujezdce, otáčkoměr, ozdobné výplně interiéru, stříbrné, palubní počítač v multifunkčním displeji, posilovač řízení s bezpečnostním sloupkem (mechanicky a podélně nastavitelným), předepínače s omezovači upínací síly a vodítky bezpečnostních pásů na sedadlech řidiče a spolujezdce, přístrojová deska s centrálním displejem, rádio Audio 20 CD, síťová kapsa u nohou spolujezdce, síťová kapsa za opěradlem řidiče na zadní stěně, sklopná loketní opěrka se schránkou, směrová světla s komfortním zapnutím, sportovní ocelové pedály s protiskluzovou úpravou, sportovní řadící/volící páka se stříbrnou hlavicí. Sportovní sedadla s viditelným magnesiovým rámem a integrovanými výškově nastavitelnými opěrkami hlavy (sklopná opěradla) TEMPOMAT s variabilním omezovačem rychlosti »SPEEDTRONIC«, topení s využíváním zbytkového tepla motoru,dělené, s prachovým filtrem, spínačem recirkulace vč.automatického zavření oken, ukazatel opotřebení brzdového opotřebení, ukazatel venkovní teploty, úložná schránka v zadní stěně mezi sedadly, úložná schránka s víkem a zásuvkou, varovný bzučák při zapnutých světlech při opuštění vozu a zatažené park. brzdě při rozjezdu, vícestupňové čelní airbagy a boční airbagy Head/Thorax s ochranou hlavy pro řidiče a spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce Zásuvka 12V v prostoru nohou spolujezdce, asistent dálkových světel (automatická aktivace světel), brzdový asistent (BAS), centrální dálkové zamykání s autom.aretací při rozjezdu (programovatelnou), nouzovým odblokováním při nehodě a vnitřním spínačem Čiré směrovky ve vnějších zrcátkách, dálkové otevírání víka zavazadlového prostoru klíčkem, determální skla-zelená, s bezpečnostním jednovrstvým zadním oknem, elektronický imobilizér s plovoucím kódem integrovaný do dálkového ovladače centrálního zamykání a optickým potvrzením zamknutí, elektronický program stability (ESP), kliky dveří lakované v barvě vozu, kompresor, zvedák a sada na opravu pneu »TIREFIT«, koncová a brzdová světla v LED technice, mechanická 6stupňová převodovka, obě vnější zrcátka vyhřívaná, el. ovládaná, v barvě vozu, s asférickým sklem, na straně spolujezdce s parkovací funkcí, ABS, přední mlhovky a zadní mlhovka, přední, boční prahové a zadní spoilery lakované v barvě vozidla, rádioanténa na zadním nárazníku, kabeláž pro rádio reproduktory a 9 reproduktorů včetně jejich krytů, reflektory s čirými skly a projektorovou technikou s H7 žárovkou, vario střecha v barvě vozu, elektrohydraulicky skládací, s vyhřívaným otočným zadním oknem, výfukové potrubí se dvěma chromovými koncovkami, alu disky 5loukoť., 4x vředu: 7,5 J x 17 ET 36 pneu 225/45R17,vzadu: 8,5 J x 17 ET 30, pneu 245/40R17, baterie se zvýšenou kapacitou, sada vnitřního osvětlení, sportovní vzduchový filtr, zesílená brzdová soustava, vpředu děrované kotouče

Výbava testovaného vozu:Koberečky (2222,-), metalický lak (17 186,-), kožené čalounění (81 485,-), parkovací systém (20 445,-), zrcátka se stmívací funkcí (9186,-), dešťový senzor (2963,-), bixenony (24 742,-), osvětlení interiéru (4000,-), látkový větrný štítek (2074,-), 7stupňový automat s pádly (63 114,-), s autorádio s integrovaným DVD měničem pro 6 DVD (71 411,-), audiosystém Harman-Kardon (20 742,-), systém proudění vzduchu Airscarf (11 704,-), vyhřívání sedadel (9186,-)

Mercedes-Benz CLK 350 Cabrio

Cena v základní výbavě: 1 399 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 693 088 Kč

Základní výbava:Analogové hodiny, automatická klimatizace THERMATIC s vyhřívanou poličkou vpředu, prachovým filtrem, filtrem s aktivním uhlím a vnitřní cirkulací s komfortní funkcí, automatické osvětlení interiéru při odemknutí vozidla, bezpečnostní pásy v barvě výbavy, vpředu včetně komfortní automatiky,čalounění látka >Tampere< (dle vzorníku), dálkové odemknutí víka zavazadlového prostoru, dělená zadní sedadla, DIRECT CONTROL - řízení s posilovačem a bezpečnostním sloupkem, elektrické ovládání oken, 4x, s komfortním ovládáním a ochranou proti přivření vpředu, identifikace obsazení sedadla s čidlem hmotnosti v sedadle spolujezdce, indikace nízkého stavu kapaliny v vstřikovačích, indikace nízkého stavu oleje a chladicí kapaliny, integrované synchronizované ovládání 4 bočních oken do ovladače sklápění střechy, kapsy na opěradlech, kryty prahů s nápisem Mercedes-Benz, loketní opěrka s dvojitou schránkou, multifunkční volant. odvětrání vzadu s jednotlivě nastavitelnými výdechy, opěrky hlavy NECK PRO vpředu nastavitelné, opěrky hlavy vzadu sklopné a nastavitelné, osvětlení zavazadlového prostoru, otáčkoměr, ozdobné výplně interiéru: dřevo >tmavý dub<, palubní počítač, podavač bezpečnostních pásů s omezovačem upínací síly vpředu, předepínače bezpečnostních pásů a omezovače napínací síly vzadu, přístrojová deska s chromovanými rámečky, velkým displejem a počítačem údržby, rádio >Audio 20 s CD přehrávačem<, zdířkou AUX-IN, 6 reproduktory a integrovanou anténou, sklopná střední loketní opěrka vzadu, sloupek řízení mechanicky podélně a výškově nastavitelný, sluneční clony s osvětleným make-up zrcátkem, směrová světla s komfortním zapnutím Štítek v řadicí páce s nápisem >ELEGANCE<, tempomat s variabilním omezovačem rychlosti, ukazatel opotřebení brzdového obložení, ukazatel servisních intervalů ASSYST, ukazatel venkovní teploty, ukotvení dětských sedaček ISOFIX vzadu, úložná schránka s víkem a zásuvkou, varovný bzučák při zapnutých světlech při opuštění vozu a zatažené park. brzdě při rozjezdu, vícestupňové čelní airbagy a boční airbagy Head/Thorax s ochranou hlavy, vyhřívané zadní okno s časovým relé, výsuvná úložná schránka s tlumením, vedle schránky před spolujezdcem, zavření s automatickým zamknutím a nouzovým otevřením, alu disky, 9loukoť., 4x, vpředu: 7Jx16, rozměr pneumatik 205/55 R 16 vzadu: 8Jx16, rozměr pneumatik 225/50 R 16, asistent dálkových světel (včetně automatického rozsvěcení světel), automatické ovládání plátěné střechy včetně dálkového, boční ochranné lišty s nápisem >ELEGANCE<, boční ochranné lišty v kombinaci chrom-Hämatit Brzdový asistent (BAS), centrální dálkové zamykání s vnitřním ovládáním a nárazovým senzorem, dešťový senzor stěračů, determální skla zelená, čelní sklo se slunečním pruhem a bezpečnostní sklo v zadním okně, DIRECT CONTROL - 6stupňová mechanická převodovka, DIRECT CONTROL – podvozek, elektronický imobilizér s plovoucím kódem ELCODE integrovaný do infračerveného dálkového ovladače centrálního zamykání a optickým potvrzením zamknutí, elektronický program stability (ESP), filtr pevných částic (CLK 320 CDI), indikace poklesu tlaku v pneu, kliky dveří lakované s chromovými vložkami, koncová světla s brilantní optikou ve světlém kontrastním poli, maska chladiče lakovaná šedá Atlas s chromovými pásky a integrovanou MB hvězdou, nárazníky, ochranné lišty a madla dveří v barvě vozu s chromovými pásky, obě vnější zrcátka vyhřívaná, el. ovládaná, v barvě vozu, s asférickým sklem, na straně spolujezdce s parkovací funkcí, ochranný oblouk s nárazovým senzorem a automatickou aktivací, osvětlení pro vystupování ve dveřích, ABS, přední mlhovky a zadní mlhovka, přídavné směrovky ve vnějších zrcátkách, rámy bočních oken v kombinaci chrom-hematit, stěrače s dotekovou funkcí aktivace, vyhřívané trysky vstřikovačů, čalounění kombinace >látka GöteborgAVANTGARDE<, alu disky, 5dvouloukoť., 4x, vpředu: 7,5Jx17, rozměr pneumatik 225/45 R 17 vzadu: 8,5Jx17, rozměr pneumatik 245/40 R 17, koncová světla s brilantní optikou ve tmavém kontrastním poli, maska chladiče lakovaná černá, s chromovými pásky a integrovanou MB hvězdou, nápis „Avantgarde“ na boční ochranné liště

Výbava testovaného vozu:Lak designo - bílá Mystic 2 (79 263,-), automat 7st. (56 299,-), kožené čalounění (49 484,-), parkovací systém (20 445,-), autorádio s navigací (45 039,-), audiosystém Harman-Kardon (19 556,-), vyhřívání předních sedadel (9 186,-), měnič na 6 CD (12 297,-), koberečky (2519,-)

Za Stalina! Podívejte se, jak se volalo k volbám v Sovětském svazu Za Stalina! Podívejte se, jak se volalo k volbám v Sovětském svazu

Při devětadevadesátiprocentních volebních úspěších nebyly…

Jihomoravská ČSSD se staví proti Chovancovi. Chce místo něj Tejce Jihomoravská ČSSD se staví proti Chovancovi. Chce místo něj Tejce

Jihomoravská ČSSD dnes na krajské konferenci v Brně…

Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“? Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“?

Auta v průběhu desetiletí ztloustla. Vyrostla nejen…

Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený

Zdrženlivě až kriticky přistupuje ruský tisk k inauguraci…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz SLK 350Mercedes-Benz CLK 350 Cabrio
Typ motoru: zážehovýzážehový
Válce / ventily: 6 / 46 / 4
Zdvihový objem (ccm): 34983498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 224 / 6500200 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 4900350 / 2400 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.46.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13.1 / 7 / 9.214.5 / 7.6 / 10.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 208 / 300435 / -
Objem nádrže (l):7062
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1465 / 3151735 / 455
Rozměr pneu:225/45 R17, 245/40 R17225/45 R17, 245/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 41034652
b) šířka (mm): 17771740
c) výška (mm): 12961413
d) rozvor (mm): 24302715
e) rozchod vpředu (mm): 15301493
f) rozchod vzadu (mm): 15411474
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 990 / 1070910 / 1180
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9801030
k) šířka vpředu (mm): 14101400
délka sedáku vpředu (mm): 530530
výška opěradla vpředu (mm): 660620
místo vzadu pod předním sedadlem: NEANO
Hodnocení Mercedes-Benz SLK 350 Mercedes-Benz CLK 350 Cabrio
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0 9
Odkládací plochy: 8 8
Dojem z řízení: 7 6
Výhled vpřed: 8 8
Výhled vzad: 8 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9 9
Tah v nižších otáčkách: 8 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7 9
Spotřeba: 8 7
Odstupňování převodovky: 10 10
Snadnost řazení: 0 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9 7
Účinnost brzd: 9 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 0 0
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,09 7,75
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Mercedes-Benz SLK: automobilka oslavuje 500.000 prodaných vozů Mercedes-Benz SLK: automobilka oslavuje 500.000 prodaných vozů

V roce 1996 automobilka Mercedes-Benz uvedla sériové…

Video: Mercedes-Benz SLK – projížďka s modelem roku 2008 Video: Mercedes-Benz SLK – projížďka s modelem roku 2008

Automobilka Mercedes-Benz modernizovala svůj malý…

 



 
U BMW končí šéfdesignér. Kam se vydá?

U BMW končí šéfdesignér. Kam se vydá?

Dnes 15:15

Šéfdesignér BMW prý odchází ze své funkce a míří zřejmě na obdobný post u konkurence!




Blesk.cz

Zloděj Pavel, kterého postřelil Milan Kňažko: Hrozila mu amputace!

Zloděj Pavel, kterého postřelil Milan Kňažko:…

Svůj zločin si určitě bude vyčítat až do konce života. Čech Pavel Novotný (49), který se minulý týden vloupal do…

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a Galaxy X1 Plus

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a…

Každý bude něčím osobitý, něčím jiný. Samsung podle jihokorejského zdroje připravuje na příští rok hned dvojici…

 

iSport.cz

Reprezentant Droppa mění klub. Z Ruska jde hrát druhou ligu v Turecku

Reprezentant Droppa mění klub. Z Ruska jde hrát…

Fotbalový reprezentant Lukáš Droppa po konci angažmá v Tomsku zamířil do tureckého Bandirmasporu. Druholigový…

Senzační obrat! Plíšková vyhrála ztracený zápas, dál jde i Strýcová

Senzační obrat! Plíšková vyhrála ztracený zápas, dál…

Tenistka Karolína Plíšková a Barbora Strýcová postoupily do osmifinále Australian Open. Zatímco turnajová…

 

Reflex.cz

Komiksová modrovlasá holčička Hilda se vrací!

Komiksová modrovlasá holčička Hilda se vrací!

Hilda je přemoudřelá holčička odkudsi od trolů. Tedy ze Skandinávie. A protože život na venkově kdesi na dalekém…

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh tygra kaspického

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh…

Jednalo se o jedny z největších kočkovitých šelem, jaké kdy kráčely po zemi. Samci dorůstali délky takřka tří…

 
 
reklama