Mercedes-Benz SLR McLaren: velká premiéra se blíží

Mercedes-Benz SLR McLaren: velká premiéra se blíží

 
 

Právě v den, kdy byly zveřejněny první informace o BMW 6 Coupé, klasický rival Mercedes-Benz přebil bavorskou novinku a strhává pozornost světové motoristické veřejnosti na své superauto, schopné zrychlit na 100 km/h za 3,9 s.

Napětí graduje. Na počátku června vypustil Mercedes-Benz fotografie přední části sériového SLR McLaren spolu s jeho historickým předchůdcem. Úplný boční profil, záď a interiér však nebyly vidět. Právě v den, kdy se na svět dostaly první informace o BMW 6 Coupé, přebil klasický rival Mercedes-Benz bavorskou novinku a strhává pozornost světové motoristické veřejnosti na své superauto, schopné zrychlit na 100 km/h za 3,9 s.

Prezentace Mercedesu SLR McLaren se zřejmě zapíše do historie uvádění nových automobilů na trh. DaimlerChrysler má nyní po dlouhých letech od uvedení prvního konceptu supersportu SLR správně nažhavenou veřejnost, zvědavou na sériovou verzi Mercedesu SLR McLaren. Domácí automobilová výstava IAA ve Frankfurtu nad Mohanem je ideální příležitostí jak vyzískat ze světové premiéry nejvíce bodů, procent, přízně a dalšího zlepšení vnímání značky s třícípou hvězdou ve znaku.

Oficiálně byla novinka představena vypuštěním několika fotografií, které vám přinášíme a dále tiskovou zprávou, která neobsahuje popis techniky nebo detaily konstrukce, ale spíše komentář k designu Mercedesu-Benz SLR McLaren.

Protože příď byla již dříve známa, v tuto chvíli je nejzajímavější částí vozu vše od dveří dále dozadu. Křídlové vzhůru výklopné dveře nejsou vykrojeny hluboko do střechy, jako tomu bylo u původního originálu z 50. let. Za předními dveřmi je jen miniaturní trojúhelníkové boční okénko, hrající spíše estetickou než funkční roli. Z profilu zádě je zřejmá snaha o příkladnou aerodynamiku, která hraje při vysokých rychlostech podstatnou roli. V odtrhové hraně na zádi je výsuvný spoiler, který v závislosti na rychlosti zvyšuje přítlak na zadní nápravě a při brzdění z vysokých rychlostí účinkuje jako přídavná aerodynamická brzda. Podobně funkční je design 19 palcových kol, jejichž paprsky připomínají lopatky turbíny. Za předními koly jsou mohutná žebra, kterými je odváděn chladící vzduch z motorového prostoru a ještě níže pod nimi jsou dva výfuky na každé straně. Neuvěřitelně dlouhá kapota se odklápí netradičně vpřed a obsahuje opět žebrovaný motiv pod čelním sklem. Velký nápis SLR je na zádi i na středové konzole v interiéru.

Pod kapotou bude kompresorový osmiválec V8 o zdvihovém objemu 5,4 l. Výkon 454 kW (618 k) je přenášen prostřednictvím 5 stupňového automatu na zadní kola. 1600 kg těžkému automobilu dodává razantní zrychlení na stovku za 3,9 s a nejvyšší rychlost 340 km/h. 4,67 m dlouhý sporťák se bude vyrábět v omezeném množství 500 ks/rok a prodejní cena činí 375.000 euro (11,7 miliónu Kč).

Nemáte-li 12 miliónů a podanou objednávku v kapse, těšte se s námi alespoň na frankfurtský autosalon, kde krasavce uvidíme.

Spolupracujeme s TipCars.com
Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student

U maturity z češtiny i matematiky uspělo letos méně…

Největšího českého výrobce pražců kupují Němci Největšího českého výrobce pražců kupují Němci

Český výrobce pražců ŽPSV z Uherského Ostrohu na…

Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu

Německý růst se začátkem roku sesunul k italskému tempu.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 



Kupte si vzácný Mercedes SLR Stirling Moss. Je jako nový, ale stojí ranec Kupte si vzácný Mercedes SLR Stirling Moss. Je jako nový, ale stojí ranec

V nabídce prodejní společnosti se objevil skutečný…

Řepkův Mercedes-Benz SLR McLaren tiše umírá na policejním parkovišti Řepkův Mercedes-Benz SLR McLaren tiše umírá na policejním parkovišti

Luxusní supersport fotbalisty Tomáše Řepky už stojí…

 



 
Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

TEST: Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

Dnes 13:03

Vlajkovou lodí Renaultu je od roku 2015 model Talisman. Po vrcholných verzích Initiale Paris s motorem dCi 160 jsme po určité době usedli za volant verze dCi 130 Intens.




Blesk.cz

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku (†90) nahradila neteř a ornamenty kreslí jinak

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku…

Sláva, unikátní tradice nezaniká! Kapličku v Louce zdobí po padesáti letech o něco jiné vzory než obvykle.…

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy nebude stejná!

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy…

Bolestné chvíle prožívají Dáda Patrasová (62) s dcerou Annou Slováčkovou (22). Přišly o milovaného člena jejich…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka z Kladna!

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga zná šampiona, sestupující, i nováčky, a začínají vycházet na povrch nové…

 

Reflex.cz

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci definitivně, nebo ne?

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci…

Slyšel o něm každý, ale nikdo ho neviděl. Alespoň ne tak, aby věrohodně potvrdil jeho existenci. Jaký tajemný…

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra jsme v troubě

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra…

Civilizaci žene kupředu energie. Kdyby došly cenově přijatelné a únosné zdroje energie, tak se naše civilizace…