Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz SLR McLaren: velká premiéra se blíží

Ondřej Láník
Diskuze (63)
Právě v den, kdy byly zveřejněny první informace o BMW 6 Coupé, klasický rival Mercedes-Benz přebil bavorskou novinku a strhává pozornost světové motoristické veřejnosti na své superauto, schopné zrychlit na 100 km/h za 3,9 s.

Napětí graduje. Na počátku června vypustil Mercedes-Benz fotografie přední části sériového SLR McLaren spolu s jeho historickým předchůdcem. Úplný boční profil, záď a interiér však nebyly vidět. Právě v den, kdy se na svět dostaly první informace o BMW 6 Coupé, přebil klasický rival Mercedes-Benz bavorskou novinku a strhává pozornost světové motoristické veřejnosti na své superauto, schopné zrychlit na 100 km/h za 3,9 s.

Prezentace Mercedesu SLR McLaren se zřejmě zapíše do historie uvádění nových automobilů na trh. DaimlerChrysler má nyní po dlouhých letech od uvedení prvního konceptu supersportu SLR správně nažhavenou veřejnost, zvědavou na sériovou verzi Mercedesu SLR McLaren. Domácí automobilová výstava IAA ve Frankfurtu nad Mohanem je ideální příležitostí jak vyzískat ze světové premiéry nejvíce bodů, procent, přízně a dalšího zlepšení vnímání značky s třícípou hvězdou ve znaku.

Oficiálně byla novinka představena vypuštěním několika fotografií, které vám přinášíme a dále tiskovou zprávou, která neobsahuje popis techniky nebo detaily konstrukce, ale spíše komentář k designu Mercedesu-Benz SLR McLaren.

Protože příď byla již dříve známa, v tuto chvíli je nejzajímavější částí vozu vše od dveří dále dozadu. Křídlové vzhůru výklopné dveře nejsou vykrojeny hluboko do střechy, jako tomu bylo u původního originálu z 50. let. Za předními dveřmi je jen miniaturní trojúhelníkové boční okénko, hrající spíše estetickou než funkční roli. Z profilu zádě je zřejmá snaha o příkladnou aerodynamiku, která hraje při vysokých rychlostech podstatnou roli. V odtrhové hraně na zádi je výsuvný spoiler, který v závislosti na rychlosti zvyšuje přítlak na zadní nápravě a při brzdění z vysokých rychlostí účinkuje jako přídavná aerodynamická brzda. Podobně funkční je design 19 palcových kol, jejichž paprsky připomínají lopatky turbíny. Za předními koly jsou mohutná žebra, kterými je odváděn chladící vzduch z motorového prostoru a ještě níže pod nimi jsou dva výfuky na každé straně. Neuvěřitelně dlouhá kapota se odklápí netradičně vpřed a obsahuje opět žebrovaný motiv pod čelním sklem. Velký nápis SLR je na zádi i na středové konzole v interiéru.

Pod kapotou bude kompresorový osmiválec V8 o zdvihovém objemu 5,4 l. Výkon 454 kW (618 k) je přenášen prostřednictvím 5 stupňového automatu na zadní kola. 1600 kg těžkému automobilu dodává razantní zrychlení na stovku za 3,9 s a nejvyšší rychlost 340 km/h. 4,67 m dlouhý sporťák se bude vyrábět v omezeném množství 500 ks/rok a prodejní cena činí 375.000 euro (11,7 miliónu Kč).

Nemáte-li 12 miliónů a podanou objednávku v kapse, těšte se s námi alespoň na frankfurtský autosalon, kde krasavce uvidíme.

Ondřej Láník
Diskuze (63)