Mercedes-Benz Sprinter nabídne sedmistupňovou automatiku
Sprinter se stane první dodávkou na světě, která bude na přání k dispozici se sedmistupňovou automatickou převodovkou. K snížení spotřeby paliva přispěje paket BlueEFFICIENCY a delší stálý převod.
Všechny úpravy Sprinteru byly otestovány v blízkosti polárního kruhu ve švédském Arjeplog. Při teplotách – 30° C a nižších podstupovaly vozy s paketem BlueEFFICIENCY testy studených startů. Sedmistupňová automatická převodovka při těchto extrémních teplotách musela předvést bezchybné fungování, stejně jako řada asistenčních systémů, jimiž bude Sprinter vybaven.
V rámci modernizace techniky bude Sprinter vybaven novou generací Adaptive ESP vybaveného dvojicí nových funkcí. První z nich Brake Disk Wipe udržuje brzdové kotouče suché i při jízdě na mokru a to vytvářením opakovaného a velmi lehkého tlaku brzdovými destičkami na kotouče.
Druhá s označením Electronic Brake Prefill přispívá ke zkrácení reakční doby při náhlém brzdění. Tato funkce v okamžiku, kdy řidič sundá prudce nohu z plynového pedálu přisune brzdové destičky ke kotouči, aby vznikla nulová mezera, ale nedocházelo přitom k brzdění. Jakmile řidič šlápne na brzdový pedál, přitisknou se destičky ke kotouči.
Mercedes-Benz Sprinter se v letošním roce stane první dodávkou na světě, kterou bude možné objednat se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Ta je odvozena z převodovky používané v osobních automobilech značky.
Krátký první stupeň má i naloženému Sprinteru zajistit dostatečně dynamickou akceleraci, zatímco delší stupně mají snižovat otáčky při vyšších rychlostech a přispívat tak ke zvýšení cestovního komfortu posádky a snížení provozních nákladů.
V kombinaci s paketem BlueEFFICIENCY má Sprinter s celkovou povolenou hmotnosti 3,5 tuny vybavený čtyřválcovým vznětovým motorem ve spojení se sedmistupňovou automatickou převodovkou dosahovat v kombinovaném provozu průměrné spotřeby paliva 7,6 litru nafty na 100 km.
Paket BlueEFFICIENCY obsahuje mimo jiné start-stop systém, pneumatiky s nízkým valivým odporem, upravený alternátor, posilovač řízení a elektricky ovládané palivové čerpadlo. Podle automobilky může mít Sprinter s manuální převodovkou vybavený tímto paketem až o 0,5 litru nižší spotřebu než bez něj.
Mercedes-Benz uvádí, že Sprinter s celkovou povolenou hmotnosti 3,5 tuny vybavený manuální převodovkou a paketem BlueEFFICIENCY dosahuje v kombinovaném provozu průměrné spotřeby paliva 7,4 litru nafty na 100 km.
V případě, že bude Sprinter s manuální převodovkou objednán se stálým převodem i = 3.692 bude mít zhruba o 6 % nižší otáčky motoru a v kombinovaném cyklu má spotřebovat 7,0 litru nafty na 100 km.