Mercedes-Benz: Třída B s palivovými články absolvovala zimní testy ve Švédsku

Mercedes-Benz: Třída B s palivovými články absolvovala zimní testy ve Švédsku

 
 

Mercedes-Benz třídy B s palivovými články úspěšně absolvoval první zimní testování v severním Švédsku. Při dvouciferných teplotách pod nulou se jeho bezemisní pohon v obsáhlém testovacím programu osvědčil. Pozornost byla věnována mj. studenému startu.

Zatímco inženýři z vývoje Mercedesu již schopnosti startování palivových článků do teplot -25°C technicky vyřešili, do centra zájmu se dostala souhra různých komponentů v reálných zimních podmínkách. V programu zimních zkoušek byly také testy dynamiky jízdy. Patřilo k nim například přizpůsobení systému stability směru jízdy (ESP) speciálním požadavkům v automobilu poháněném palivovými články.

První malá série od roku 2010
V létě 2010 přijde Mercedes-Benz na trh s prvním sériovým automobilem s lokálně bezemisním pohonem palivovými články. Výroba malé série modelu třídy B F-CELL bude zahájena počátkem roku 2010. Tento vůz bude vybaven novou generací pohonu palivovými články, který je podstatně kompaktnější a zároveň výkonnější a plně schopný běžného provozu.

Technický základ tvoří optimalizovaný systém palivových článků, který Mercedes-Benz představil v roce 2005 u výzkumného vozu F 600 HYGENIUS. Inovovaný, ještě kompaktnější palivový článek pracuje podstatně efektivněji než jeho minulá generace. Nově koncipovaný modul s palivovými články, je ve voze F600 asi o 40 procent menší, má ale o 30 procent větší výkon při 16 procentním snížením spotřeby v porovnání s modelem Třídy A F-CELL, představeném před několika lety. Kromě toho se tento systém vyznačuje schopností spolehlivého studeného startu. K tomu slouží inovace jakou je elektrické turbodmychadlo pro dodávku vzduchu a nový zvlhčovací a vysoušecí systém.

Ve voze F-CELL třídy B je použit dále zdokonalený, ještě kompaktnější a zároveň výkonnější systém pohonu nežli byl u vozu F-CELL Třídy A. Například výkon elektromotoru je nyní 100 kW a jeho maximální točivý moment 320 Nm. F-CELL třídy B tak splňuje vysoké nároky na jízdní dynamiku, které přesahují úroveň dvoulitrového benzinového motoru. Přesto spotřeba tohoto vozu odpovídá pouhým 2,9 litrům paliva (naftový ekvivalent) na 100 kilometrů – a přitom s nulovými emisemi.

Daimler AG má k dispozici kolem stovky vozů s pohonem palivovými články, což představuje vozový park jaký nemá žádná jiná automobilka na světě. Jedná se o koncepční automobily, osobní vozy, dodávky a městské autobusy Citaro, které testují zákazníci v běžném provozu. Při ujetí asi 3,8 milionů kilometrů v bezemisním provozu získal Daimler AG údaje, know-how a zkušenosti odpovídající jeho mimořádné aktivitě v oblasti pohonu blízké budoucnosti.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Mercedes-Benz B F-Cell: Voda je v Death Valley vzácná Mercedes-Benz B F-Cell: Voda je v Death Valley vzácná

Mercedes-Benz se nevzdává svých projektů aut s palivovými…

Mercedes-Benz zkouší neviditelné auto (video) Mercedes-Benz zkouší neviditelné auto (video)

Mercedes-Benz v rámci propagace svých automobilů s…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…