7.11. 2017 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Mercedes-Benz třídy G Limited Edition: Do důchodu v nejlepší formě!

 

Mercedes-Benz třídy G je z pohledu automobilové produkce již takřka veteránem. Přesto se stále vyrábí. Jeho dny jsou však již sečteny. Limitovaná edice modelu je tak vlastně jakousi labutí písní této slavné řady. V čem spočívá?

Už od roku 1979 se vyrábí Mercedes-Benz třídy G. Za ta léta prodělal samozřejmě dílčí inovace, kdy třeba v roce 1990 vyjela modernizovaná osobní varianta W463. Do té doby vůz existoval coby řada W460 a W461. Z dříve strohého pracanta se tak postupem času stalo luxusní zboží. Jak léta plynule, dostával tento vůz stále více techniky v souladu s dobou. To platí nejen o výstroji a výbavě, ale samozřejmě také o pohonných jednotkách či převodovkách. Důležité je, že základní koncepce s rámovou karoserií zůstala zachována až do dnešních dnů. To platí také o kvalitě zpracování.

Asi se na nás nebudete zlobit, když napíšeme, že Mercedes-Benz třídy G je jedním z nejkvalitnějších automobilů současnosti. Zatímco na ostatních stuttgartských vozech musel výrobce chtě nechtě začít také trochu šetřit, třída G jakoby se tomuto světovému trendu zdárně vyhýbala. Možná i proto, že se dodnes vyrábí v rakouském Štýrském Hradci (Grazu), nikoliv ve Stuttgartu-Sindedlfingenu, jako některé jiné modely značky.

Znáte horu Schöckl?

Schöckl je se svými 1445 metry nadmořské výšky takovým alpským kopcem v porovnání třeba s Grossglocknerem neřku-li Mont Blancem. Je to však nejvyšší hora v okolí Štýrského Hradce (Grazu). A protože Mercedes-Benz si u třídy G zakládal na testování v horském terénu, najdete emblém hory Schöckl na popisované limitované edici tohoto vozu. Konkrétně se nachází na střední loketní opěrce v kabině. Emblém hory Schöckl je dále doplněn o slogan znamenající něco jako „že za terénními dovednostmi stojí testování v horách“ a dále je zde pořadové číslo exempláře dané edice. V plánu je vyrobit 463 kusů, což koresponduje s interním označením tohoto modelu. Dalším logo, které tuto limitovanou edici odlišuje navenek od zbytku, se nachází na sloupku A případně také na prazích vozu.

Tři verze, každá jiná

Kupující varianty Limited Edition může vybírat ze tří variant vozu. Každá se liší mimo jiné barvou karoserie či řešením kabiny. Základem je G 350 d Limited Edition, poháněná vznětovým vidlicovým šestiválcem o objemu 2987 cm3 a výkonu 180 kW. Oděna je do černé metalízy na bocích doplněné o stříbrné lišty. V kabině najdete hnědé kožené čalounění, jakož i části palubní desky potaženou panely se vzhledem broušeného hliníku. Standardem je paket Sport zahrnující 19palcová pěti paprsková lehká kola od AMG v titanově-šedém odstínu. Dále je zde vyhřívané čelní sklo, skla zadních bočních dveří a víka kufru jsou tónovaná a jízdu v létě zpříjemňuje elektricky otevírané střešní okno. Dále nechybí třeba prémiový audio systém od Harman Kardon Logic 7, či různé asistenční systémy, zvyšující pohodlí řidiče i bezpečnost posádky.

Druhou, a vlastně nejlevnější variantou je G 350 d Professional Limited Edition. Jak už název napovídá, jedná se auto určené pro jízdu mimo zpevněné cesty. Za tímto účelem je vybaveno dodatečnými ochrannými prvky karoserie. Dále tady najdete střešní nosiče či vzadu umístěný „žebřík“, s jehož pomocí lze předměty na střechu upevnit.

Mercedes-Benz G 350d Professional – Život se špunty v podlaze

Kabina Professionalu není tak luxusní, jako u zbylých verzí. Sází spíše na účelovost. Třeba sedadla jsou čalouněná látkou, ovšem ve velice efektním vzoru, kdy střední část sedáků a opěradel je tvořena kostkovým vzorem. Že motor této verze je shodný s výchozí variantou G 350 d je už z označení jasné.

Tady je svět ještě v pořádku

Kdo chce z limitované edice třídy G vytěžit úplné maximu, a samozřejmě má-li dostatek finančních prostředků, může zvolit G 500 Limited Edition. Místo šestiválce bude pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru a výkonu 310 kW. Výkonem zážehový osmiválec šestiválcový přeplňovaný diesel výrazně překonává. Vrcholem točivého momentu 610 N.m má však náskok oproti verzi 350d o pouhých 10 N.m, samozřejmě při rozdílných otáčkách.

Verze G 500 je rozeznatelná podle šedého laku karoserie, s nímž úžasně ladí černá kabina, samozřejmě čalouněná vybranou kůží. Zbytek výbavy odpovídá verze G 350 d, včetně vyspělého a výše zmíněného audio systému.

Limited Edition zatím nemá stanoveny české ceny. V Německu vyjde verze G 350 d Limited Edition na 122.919 euro (3.072.000 korun) včetně daně. Professional stojí 103.940 euro (cca 2.600.000 korun) a konečně osmiválec G 500 140.164 euro (3.504.000 korun). Všechny ceny zahrnují daň s přidané hodnoty ve výši 19 procent.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Michala Noska: Kdo ctí Palachův týden Zápisník Michala Noska: Kdo ctí Palachův týden

Komunista Zdeněk Ondráček, který se aktivně účastnil…

Zeman dá Babišovi druhou šanci. Ten zahájil rozhovory o podobě nové exekutivy Zeman dá Babišovi druhou šanci. Ten zahájil rozhovory o podobě nové exekutivy

Kabinet bez důvěry by se měl zdržet zásadních…

Spojené státy si v Sýrii ponechají vojáky, nechtějí podpořit Asada a Írán Spojené státy si v Sýrii ponechají vojáky, nechtějí podpořit Asada a Írán

Spojené státy si v rámci své nové strategie ponechají v…

Britští poslanci schválili odluku od práva Evropské unie Britští poslanci schválili odluku od práva Evropské unie

Poslanci Dolní sněmovny britského parlamentu v…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí

O více než šest procent navýšila v roce 2017, oproti tomu…

Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

 






 
Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Včera

Britská automobilka postaví 150 exemplářů speciálního osmiválcového Defenderu. Bude se jednat o vůbec nejsilnější „defík“ historie.




Blesk.cz

Bitva „prvních dam“: Drahošová vyráží na kampaň do regionů, co podnikne Zemanová?

Bitva „prvních dam“: Drahošová vyráží na kampaň do…

Nebude to jen souboj Miloše Zemana a Jiřího Drahoše, ale také někdejší knihovnice a bývalé sekretářky. V prvním…

Drahoš udělá Kalouska premiérem, tvrdí nový útok. A Zemanovi se zle vysmál kritik

Drahoš udělá Kalouska premiérem, tvrdí nový útok. A…

Finalista prezidentské volby Jiří Drahoš musí čelit další dezinformaci. Proruské webové stránky vytáhly těžký…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Suárez si vzpomněl na zkrat z MS. Děsil se, že přestup do Barcy padne

Suárez si vzpomněl na zkrat z MS. Děsil se, že…

Luis Suárez je dnes neodmyslitelnou součástí základní sestavy Barcelony. Po incidentu během zápasu Uruguaye…

 

Reflex.cz

Sundejte kalhoty, vyhrňte tričko a točte se před zrcadlem! To není vtip, ale šikana dopingových komisařů

Sundejte kalhoty, vyhrňte tričko a točte se před…

V rubrice Never More se časopis Reflex už 25 let ptá na to, co známým tvářím zkazilo v poslední době náladu.…

Největší dezinformátoři voleb: Své místo mezi nimi má i prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček

Největší dezinformátoři voleb: Své místo mezi nimi…

Neúspěšná politička spojená s paramilitární Národní domobranou. Mladý komunista, který chodí řečnit s…