7.11. 2017 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Mercedes-Benz třídy G Limited Edition: Do důchodu v nejlepší formě!

 

Mercedes-Benz třídy G je z pohledu automobilové produkce již takřka veteránem. Přesto se stále vyrábí. Jeho dny jsou však již sečteny. Limitovaná edice modelu je tak vlastně jakousi labutí písní této slavné řady. V čem spočívá?

Už od roku 1979 se vyrábí Mercedes-Benz třídy G. Za ta léta prodělal samozřejmě dílčí inovace, kdy třeba v roce 1990 vyjela modernizovaná osobní varianta W463. Do té doby vůz existoval coby řada W460 a W461. Z dříve strohého pracanta se tak postupem času stalo luxusní zboží. Jak léta plynule, dostával tento vůz stále více techniky v souladu s dobou. To platí nejen o výstroji a výbavě, ale samozřejmě také o pohonných jednotkách či převodovkách. Důležité je, že základní koncepce s rámovou karoserií zůstala zachována až do dnešních dnů. To platí také o kvalitě zpracování.

Asi se na nás nebudete zlobit, když napíšeme, že Mercedes-Benz třídy G je jedním z nejkvalitnějších automobilů současnosti. Zatímco na ostatních stuttgartských vozech musel výrobce chtě nechtě začít také trochu šetřit, třída G jakoby se tomuto světovému trendu zdárně vyhýbala. Možná i proto, že se dodnes vyrábí v rakouském Štýrském Hradci (Grazu), nikoliv ve Stuttgartu-Sindedlfingenu, jako některé jiné modely značky.

Znáte horu Schöckl?

Schöckl je se svými 1445 metry nadmořské výšky takovým alpským kopcem v porovnání třeba s Grossglocknerem neřku-li Mont Blancem. Je to však nejvyšší hora v okolí Štýrského Hradce (Grazu). A protože Mercedes-Benz si u třídy G zakládal na testování v horském terénu, najdete emblém hory Schöckl na popisované limitované edici tohoto vozu. Konkrétně se nachází na střední loketní opěrce v kabině. Emblém hory Schöckl je dále doplněn o slogan znamenající něco jako „že za terénními dovednostmi stojí testování v horách“ a dále je zde pořadové číslo exempláře dané edice. V plánu je vyrobit 463 kusů, což koresponduje s interním označením tohoto modelu. Dalším logo, které tuto limitovanou edici odlišuje navenek od zbytku, se nachází na sloupku A případně také na prazích vozu.

Tři verze, každá jiná

Kupující varianty Limited Edition může vybírat ze tří variant vozu. Každá se liší mimo jiné barvou karoserie či řešením kabiny. Základem je G 350 d Limited Edition, poháněná vznětovým vidlicovým šestiválcem o objemu 2987 cm3 a výkonu 180 kW. Oděna je do černé metalízy na bocích doplněné o stříbrné lišty. V kabině najdete hnědé kožené čalounění, jakož i části palubní desky potaženou panely se vzhledem broušeného hliníku. Standardem je paket Sport zahrnující 19palcová pěti paprsková lehká kola od AMG v titanově-šedém odstínu. Dále je zde vyhřívané čelní sklo, skla zadních bočních dveří a víka kufru jsou tónovaná a jízdu v létě zpříjemňuje elektricky otevírané střešní okno. Dále nechybí třeba prémiový audio systém od Harman Kardon Logic 7, či různé asistenční systémy, zvyšující pohodlí řidiče i bezpečnost posádky.

Druhou, a vlastně nejlevnější variantou je G 350 d Professional Limited Edition. Jak už název napovídá, jedná se auto určené pro jízdu mimo zpevněné cesty. Za tímto účelem je vybaveno dodatečnými ochrannými prvky karoserie. Dále tady najdete střešní nosiče či vzadu umístěný „žebřík“, s jehož pomocí lze předměty na střechu upevnit.

Mercedes-Benz G 350d Professional – Život se špunty v podlaze

Kabina Professionalu není tak luxusní, jako u zbylých verzí. Sází spíše na účelovost. Třeba sedadla jsou čalouněná látkou, ovšem ve velice efektním vzoru, kdy střední část sedáků a opěradel je tvořena kostkovým vzorem. Že motor této verze je shodný s výchozí variantou G 350 d je už z označení jasné.

Tady je svět ještě v pořádku

Kdo chce z limitované edice třídy G vytěžit úplné maximu, a samozřejmě má-li dostatek finančních prostředků, může zvolit G 500 Limited Edition. Místo šestiválce bude pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru a výkonu 310 kW. Výkonem zážehový osmiválec šestiválcový přeplňovaný diesel výrazně překonává. Vrcholem točivého momentu 610 N.m má však náskok oproti verzi 350d o pouhých 10 N.m, samozřejmě při rozdílných otáčkách.

Verze G 500 je rozeznatelná podle šedého laku karoserie, s nímž úžasně ladí černá kabina, samozřejmě čalouněná vybranou kůží. Zbytek výbavy odpovídá verze G 350 d, včetně vyspělého a výše zmíněného audio systému.

Limited Edition zatím nemá stanoveny české ceny. V Německu vyjde verze G 350 d Limited Edition na 122.919 euro (3.072.000 korun) včetně daně. Professional stojí 103.940 euro (cca 2.600.000 korun) a konečně osmiválec G 500 140.164 euro (3.504.000 korun). Všechny ceny zahrnují daň s přidané hodnoty ve výši 19 procent.

Spolupracujeme s TipCars.com
Konec spekulací. Nejvyšší správní soud povede Mazanec Konec spekulací. Nejvyšší správní soud povede Mazanec

Po několika měsících skončily spekulace o tom, kdo…

Babiš: Minimální mzda by neměla vzrůst o více než tisícovku Babiš: Minimální mzda by neměla vzrůst o více než tisícovku

Minimální mzda v Česku by se podle premiéra…

Sleva za bydlení. Jurečka chce udržet zaměstnance v malých obcích nižšími odvody Sleva za bydlení. Jurečka chce udržet zaměstnance v malých obcích nižšími odvody

Až pět set korun by měli na sociálním pojištění ušetřit…

Ministerstvo financí USA rozšíří protiruské sankce, dotknou se i firmy ze Slovenska Ministerstvo financí USA rozšíří protiruské sankce, dotknou se i firmy ze Slovenska

Americké ministerstvo financí dnes rozšířilo seznam firem…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S

Francouzi nabízí v Paříži prohlídky města či „prostý“…

Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

 






 
Škoda už vyrobila milion SUV. Který model vede v počtu kusů?

Škoda už vyrobila milion SUV. Který model vede v počtu kusů?

Dnes 18:43

Mladoboleslavská automobilka dnes nabízí tři SUV, v Evropě známý Karoq a Kodiaq doplňuje v Číně Kamiq. A chystají se další takové vozy.




Blesk.cz

Tomáš Plekanec po rozchodu s Vondráčkovou: Přiznal vztah se Šafářovou!

Tomáš Plekanec po rozchodu s Vondráčkovou: Přiznal…

Hokejista Tomáš Plekanec (35) vydal 15 dnů po rozchodu s Lucií Vondráčkovou (38) druhé prohlášení, kde přiznal,…

Fotky, které rvou člověku srdce: Hyena svázala fenku do kozelce a pohodila pod mostem, na smrt čekala čtyři dny

Fotky, které rvou člověku srdce: Hyena svázala fenku…

Otřesný případ lidského hyenismu v pondělí šokoval Slovensko. Neznámý člověk zde pod mostem pohodil fenku…

 

iSport.cz

Mladý hráč Ajaxu po roce v kómatu: Jeho bratr přinesl zprávy o pokroku

Mladý hráč Ajaxu po roce v kómatu: Jeho bratr…

Po dlouhé době nejistoty! Bratr mladého fotbalisty Abdelhaka Nouriho promluvil o tom, jaké dělá pokroky jeho…

Plekanec přiznal vztah s Šafářovou. Vondráčková: Žila jsem s dvojníkem?!

Plekanec přiznal vztah s Šafářovou. Vondráčková:…

Hokejista Tomáš Plekanec se poprvé vyjádřil ke svému rozchodu s manželkou Lucií Vondráčkovou. „Rozchod je čistě…

 

Reflex.cz

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte si ujít návštěvu muzea slavného klubu

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte…

Rok 1899 je zapsán v historii Barcelony výrazným písmem. Tehdy vznikl slavný FC Barcelona, který je dodneška…

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je výmluvný dostatečně

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je…

V oknech visí červené trenky, mluvčí prezidenta Ovčáček je terčem všeobecného posměchu na sociálních sítích.…