7.11. 2017 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Mercedes-Benz třídy G Limited Edition: Do důchodu v nejlepší formě!

 

Mercedes-Benz třídy G je z pohledu automobilové produkce již takřka veteránem. Přesto se stále vyrábí. Jeho dny jsou však již sečteny. Limitovaná edice modelu je tak vlastně jakousi labutí písní této slavné řady. V čem spočívá?

Už od roku 1979 se vyrábí Mercedes-Benz třídy G. Za ta léta prodělal samozřejmě dílčí inovace, kdy třeba v roce 1990 vyjela modernizovaná osobní varianta W463. Do té doby vůz existoval coby řada W460 a W461. Z dříve strohého pracanta se tak postupem času stalo luxusní zboží. Jak léta plynule, dostával tento vůz stále více techniky v souladu s dobou. To platí nejen o výstroji a výbavě, ale samozřejmě také o pohonných jednotkách či převodovkách. Důležité je, že základní koncepce s rámovou karoserií zůstala zachována až do dnešních dnů. To platí také o kvalitě zpracování.

Asi se na nás nebudete zlobit, když napíšeme, že Mercedes-Benz třídy G je jedním z nejkvalitnějších automobilů současnosti. Zatímco na ostatních stuttgartských vozech musel výrobce chtě nechtě začít také trochu šetřit, třída G jakoby se tomuto světovému trendu zdárně vyhýbala. Možná i proto, že se dodnes vyrábí v rakouském Štýrském Hradci (Grazu), nikoliv ve Stuttgartu-Sindedlfingenu, jako některé jiné modely značky.

Znáte horu Schöckl?

Schöckl je se svými 1445 metry nadmořské výšky takovým alpským kopcem v porovnání třeba s Grossglocknerem neřku-li Mont Blancem. Je to však nejvyšší hora v okolí Štýrského Hradce (Grazu). A protože Mercedes-Benz si u třídy G zakládal na testování v horském terénu, najdete emblém hory Schöckl na popisované limitované edici tohoto vozu. Konkrétně se nachází na střední loketní opěrce v kabině. Emblém hory Schöckl je dále doplněn o slogan znamenající něco jako „že za terénními dovednostmi stojí testování v horách“ a dále je zde pořadové číslo exempláře dané edice. V plánu je vyrobit 463 kusů, což koresponduje s interním označením tohoto modelu. Dalším logo, které tuto limitovanou edici odlišuje navenek od zbytku, se nachází na sloupku A případně také na prazích vozu.

Tři verze, každá jiná

Kupující varianty Limited Edition může vybírat ze tří variant vozu. Každá se liší mimo jiné barvou karoserie či řešením kabiny. Základem je G 350 d Limited Edition, poháněná vznětovým vidlicovým šestiválcem o objemu 2987 cm3 a výkonu 180 kW. Oděna je do černé metalízy na bocích doplněné o stříbrné lišty. V kabině najdete hnědé kožené čalounění, jakož i části palubní desky potaženou panely se vzhledem broušeného hliníku. Standardem je paket Sport zahrnující 19palcová pěti paprsková lehká kola od AMG v titanově-šedém odstínu. Dále je zde vyhřívané čelní sklo, skla zadních bočních dveří a víka kufru jsou tónovaná a jízdu v létě zpříjemňuje elektricky otevírané střešní okno. Dále nechybí třeba prémiový audio systém od Harman Kardon Logic 7, či různé asistenční systémy, zvyšující pohodlí řidiče i bezpečnost posádky.

Druhou, a vlastně nejlevnější variantou je G 350 d Professional Limited Edition. Jak už název napovídá, jedná se auto určené pro jízdu mimo zpevněné cesty. Za tímto účelem je vybaveno dodatečnými ochrannými prvky karoserie. Dále tady najdete střešní nosiče či vzadu umístěný „žebřík“, s jehož pomocí lze předměty na střechu upevnit.

Mercedes-Benz G 350d Professional – Život se špunty v podlaze

Kabina Professionalu není tak luxusní, jako u zbylých verzí. Sází spíše na účelovost. Třeba sedadla jsou čalouněná látkou, ovšem ve velice efektním vzoru, kdy střední část sedáků a opěradel je tvořena kostkovým vzorem. Že motor této verze je shodný s výchozí variantou G 350 d je už z označení jasné.

Tady je svět ještě v pořádku

Kdo chce z limitované edice třídy G vytěžit úplné maximu, a samozřejmě má-li dostatek finančních prostředků, může zvolit G 500 Limited Edition. Místo šestiválce bude pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru a výkonu 310 kW. Výkonem zážehový osmiválec šestiválcový přeplňovaný diesel výrazně překonává. Vrcholem točivého momentu 610 N.m má však náskok oproti verzi 350d o pouhých 10 N.m, samozřejmě při rozdílných otáčkách.

Verze G 500 je rozeznatelná podle šedého laku karoserie, s nímž úžasně ladí černá kabina, samozřejmě čalouněná vybranou kůží. Zbytek výbavy odpovídá verze G 350 d, včetně vyspělého a výše zmíněného audio systému.

Limited Edition zatím nemá stanoveny české ceny. V Německu vyjde verze G 350 d Limited Edition na 122.919 euro (3.072.000 korun) včetně daně. Professional stojí 103.940 euro (cca 2.600.000 korun) a konečně osmiválec G 500 140.164 euro (3.504.000 korun). Všechny ceny zahrnují daň s přidané hodnoty ve výši 19 procent.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vedení ČEZ chce odměny z loňského zisku, tři roky je nedostalo Vedení ČEZ chce odměny z loňského zisku, tři roky je nedostalo

Vedení energetické společnosti ČEZ navrhuje červnové…

Stát si bude více půjčovat od lidí. Ti budou moci kupovat dluhopisy kdykoliv Stát si bude více půjčovat od lidí. Ti budou moci kupovat dluhopisy kdykoliv

Úrok požadovaný velkými hráči za půjčku Česku začíná být…

Sony koupí kontrolní podíl ve vydavatelství EMI. Japonský gigant utratí miliardy dolarů Sony koupí kontrolní podíl ve vydavatelství EMI. Japonský gigant utratí miliardy dolarů

Japonský technologický a zábavní gigant Sony se dohodl na…

KLDR začne s likvidací své jaderné střelnice. Do země přijeli zahraniční novináři KLDR začne s likvidací své jaderné střelnice. Do země přijeli zahraniční novináři

Do Severní Koreje přicestovala malá skupina zahraničních…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 



Dosavadní Mercedes-Benz G ještě nekončí! Prodává se dál Dosavadní Mercedes-Benz G ještě nekončí! Prodává se dál

Ještě nedávno jste v showroomu Mercedesu potkali pohrobek…

Poprvé za volantem nového Mercedesu třídy G. Minusy odstraněny, vše dobré zůstalo! Poprvé za volantem nového Mercedesu třídy G. Minusy odstraněny, vše dobré zůstalo!

Po 39 letech se Mercedes-Benz G dočkal nové generace.…

 



 
Automobilová „černá skříňka“: Věděli jste, že ji má i vaše auto?

Automobilová „černá skříňka“: Věděli jste, že ji má i vaše auto?

Dnes 08:00

O černých skříňkách známých z letadel se stále častěji mluví i v souvislosti s auty. Věděli jste, že už se dnes používají?




Blesk.cz

Khamoro oslaví 20 let: Nabídne romskou módní přehlídku i koncerty

Khamoro oslaví 20 let: Nabídne romskou módní…

Romský festival Khamoro letos slaví jubilejní 20. rok působení v Česku. Letošní ročník nabídne jako každoročně…

Cyklistická sezona začíná. Nezapomeňte na správnou výbavu!

Cyklistická sezona začíná. Nezapomeňte na správnou výbavu!

Léto je už v podstatě opět tady. S jeho příchodem se můžeme těšit i na pohodové dlouhé večery a výlety plné…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Sledujte fotbalové přestupy, jednání i spekulace ONLINE na iSport.cz.

 

Reflex.cz

Jsme, jaké jsme: Fotografie stoletých žen, které promlouvají o vlastní kráse

Jsme, jaké jsme: Fotografie stoletých žen, které…

Ženy často touží splňovat standardy krásy, i když je jim více než 100 let. Dokumentární fotografka Arianne…

Pokračování filmu Avatar se bude točit i v Maďarsku a Estonsku. Film měl rekordní tržby 2,8 miliardy dolarů

Pokračování filmu Avatar se bude točit i v Maďarsku…

Avatar, jeden z nejpopulárnějších a nejnavštěvovanějších filmů posledních desetiletí, bude mít další čtyři…