reklama


Mercedes-Benz: Tříválce v třídě C? Nic není nemožné

Mercedes-Benz: Tříválce v třídě C? Nic není nemožné

 

Mercedes-Benz představil na tiskové konferenci své současné i plánované aktivity ke snižování závislosti na ropných palivech. Jednou z cest je i downsizing, který nejspíše povede k uvedení dříve nepředstavitelných modelů.

Tříválcový motor v Mercedesu třídy C nebo čtyřválcový turbodiesel v třídě S? Proč ne… říká Dr. Thomas Weber z německé automobilky a dodává: „dokážeme si představit, že třída S nemusí mít nutně čtyřlitrový motor“. Dvakrát přeplňovaný 250 CDI má v současnosti nejvyšší točivý moment mezi čtyřválcovými turbodiesely (500 Nm z objemu 2,1 litru), a to podle Webera k pohonu třídy S stačí. Ze stejného důvodu považuje tříválcové agregáty v sedanu střední třídy za pravděpodobnou variantu pro blízkou budoucnost.

Otázkou nejbližších měsíců je ale uvádění úsporných opatření BlueEfficiency do stávajících modelů. Do konce letošního roku jich bude Mercedes nabízet 58, do konce roku 2010 už 76. Letos na podzim se navíc v Evropě dočkáme uvedení motorů BlueTec v třídách GL, ML a R, které vyhovují emisní normě Euro 6. Ta bude závazná až od roku 2014. Už nyní ale Mercedes nabízí 116 modelů, které splňují alespoň Euro 5.

Mercedes-Benz pracuje i na vývoji svého modulárního hybridního pohonu. Jeho hlavním rysem má být univerzální konstrukce – elektromotor bude možné kombinovat se čtyř- i šestiválcovými motory, a to jak benzinovými, tak dieselovými. Podmínkou bude ve všech případech převodovka 7G-Tronic, ovšem kombinací různých variant hybridních modulů bude možné vytvořit tzv. mild hybrid, full hybrid schopný čistě elektrického provozu i plug-in hybrid s možností dobíjení baterií z rozvodné sítě.

I na poli plně elektrického pohonu se Mercedes věnuje vývoji nových modelů. Od roku 2007 probíhá testování elektromobilu Smart, který se má letos začít malosériově vyrábět. Ještě letos začne také malosériová výroba vozu F-Cell, který si elektřinu pro svůj provoz vyrábí v palivových článcích z vodíku. Příští rok pak přijde třída A s elektrickým pohonem na baterie.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz: Tříválce v třídě C? Nic…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama