Mercedes-Benz: Tříválce v třídě C? Nic není nemožné
Tříválcový motor v Mercedesu třídy C nebo čtyřválcový turbodiesel v třídě S? Proč ne… říká Dr. Thomas Weber z německé automobilky a dodává: „dokážeme si představit, že třída S nemusí mít nutně čtyřlitrový motor“. Dvakrát přeplňovaný 250 CDI má v současnosti nejvyšší točivý moment mezi čtyřválcovými turbodiesely (500 Nm z objemu 2,1 litru), a to podle Webera k pohonu třídy S stačí. Ze stejného důvodu považuje tříválcové agregáty v sedanu střední třídy za pravděpodobnou variantu pro blízkou budoucnost.
Otázkou nejbližších měsíců je ale uvádění úsporných opatření BlueEfficiency do stávajících modelů. Do konce letošního roku jich bude Mercedes nabízet 58, do konce roku 2010 už 76. Letos na podzim se navíc v Evropě dočkáme uvedení motorů BlueTec v třídách GL, ML a R, které vyhovují emisní normě Euro 6. Ta bude závazná až od roku 2014. Už nyní ale Mercedes nabízí 116 modelů, které splňují alespoň Euro 5.
Mercedes-Benz pracuje i na vývoji svého modulárního hybridního pohonu. Jeho hlavním rysem má být univerzální konstrukce – elektromotor bude možné kombinovat se čtyř- i šestiválcovými motory, a to jak benzinovými, tak dieselovými. Podmínkou bude ve všech případech převodovka 7G-Tronic, ovšem kombinací různých variant hybridních modulů bude možné vytvořit tzv. mild hybrid, full hybrid schopný čistě elektrického provozu i plug-in hybrid s možností dobíjení baterií z rozvodné sítě.
I na poli plně elektrického pohonu se Mercedes věnuje vývoji nových modelů. Od roku 2007 probíhá testování elektromobilu Smart, který se má letos začít malosériově vyrábět. Ještě letos začne také malosériová výroba vozu F-Cell, který si elektřinu pro svůj provoz vyrábí v palivových článcích z vodíku. Příští rok pak přijde třída A s elektrickým pohonem na baterie.