Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz: Tříválce v třídě C? Nic není nemožné

Diskuze (63)
Mercedes-Benz představil na tiskové konferenci své současné i plánované aktivity ke snižování závislosti na ropných palivech. Jednou z cest je i downsizing, který nejspíše povede k uvedení dříve nepředstavitelných modelů.

Tříválcový motor v Mercedesu třídy C nebo čtyřválcový turbodiesel v třídě S? Proč ne… říká Dr. Thomas Weber z německé automobilky a dodává: „dokážeme si představit, že třída S nemusí mít nutně čtyřlitrový motor“. Dvakrát přeplňovaný 250 CDI má v současnosti nejvyšší točivý moment mezi čtyřválcovými turbodiesely (500 Nm z objemu 2,1 litru), a to podle Webera k pohonu třídy S stačí. Ze stejného důvodu považuje tříválcové agregáty v sedanu střední třídy za pravděpodobnou variantu pro blízkou budoucnost.

Otázkou nejbližších měsíců je ale uvádění úsporných opatření BlueEfficiency do stávajících modelů. Do konce letošního roku jich bude Mercedes nabízet 58, do konce roku 2010 už 76. Letos na podzim se navíc v Evropě dočkáme uvedení motorů BlueTec v třídách GL, ML a R, které vyhovují emisní normě Euro 6. Ta bude závazná až od roku 2014. Už nyní ale Mercedes nabízí 116 modelů, které splňují alespoň Euro 5.

Mercedes-Benz pracuje i na vývoji svého modulárního hybridního pohonu. Jeho hlavním rysem má být univerzální konstrukce – elektromotor bude možné kombinovat se čtyř- i šestiválcovými motory, a to jak benzinovými, tak dieselovými. Podmínkou bude ve všech případech převodovka 7G-Tronic, ovšem kombinací různých variant hybridních modulů bude možné vytvořit tzv. mild hybrid, full hybrid schopný čistě elektrického provozu i plug-in hybrid s možností dobíjení baterií z rozvodné sítě.

I na poli plně elektrického pohonu se Mercedes věnuje vývoji nových modelů. Od roku 2007 probíhá testování elektromobilu Smart, který se má letos začít malosériově vyrábět. Ještě letos začne také malosériová výroba vozu F-Cell, který si elektřinu pro svůj provoz vyrábí v palivových článcích z vodíku. Příští rok pak přijde třída A s elektrickým pohonem na baterie.

Diskuze (63)
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2009 21:47
Re: Milý Klaudie!
Pokud vím na motoru se INTENZIVNĚ pracuje a firma Ilmor má snad už funkční prototypy...
PS: Mně se (teoreticky) docela LÍBÍ a třeba/snad se ho opravdu dočkáme (rozhodně LEPŠí než "obyč" tříválec - např. do MB bych si představovala "alespoň" PRÁVĚ TAKový ... ;-)
PPS: Ano - třeba to mazání může být trochu problém, ale jinak je myšeňka skoro "geniální" - dva "normální" válce pracují v běžném 4taktním režimu a "posílají" spal každou DRUHOU otáčku klikové hřídele - ten 3tí "velký" válec (na ně "napojený") pracuje JEN v dvoutaktním režimu.
Výfuk každého z 2 malých válců je roven plnění a expanzi v onom "velkém" válci v kterém následuje (finální) VÝFUK = 5tá fáze.
Když to "vyjde" - myslím že to je BUDOUCNOST malých motorů (ale "teoreticky" STEJNĚ "nadějně" vypadal kdysi "geniálně" jednoduchý WANKELův motor a ... ale přes všechny "trable" BENZÍNových verzí nyní asi/snad najde (konečně) UPLATNĚNí s VODÍKem - jako palivem - prý funguje MNOHEM "líp"
Rozhodně "obyč" tříválce mne NEbaví a i když mercedes i bmw-PSA "slibují" že budoucí tříválce budou ÚPLNĚ "jiné" než... 1.2 HTP ;-) tak NEvím/NEvím
Pěkný den :-)
24. 7. 2009 21:20
Re: Milý Klaudie!
Nič netreba preháňať. Opísaný motor by bol dosť podivný, a nie som si istý, či by podobné riešenie robilo dobrotu. Dvojtakt má iný systém mazania, iné teploté pomery, inú celkovú charakteristiku. Takáto kombinácia podľa mňa nemá reálnu šancu na realizáciu. Podobne ako dnes už nenachádza uplatnenie vpodstate ani samotný dvojtakt.
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2009 23:48
Re: zastavte to někdo!!!
Jsme pro (zastavení) milý JoeDiMaggio, ale vidím to BLEDĚ :no: 8-s
Tříválce nepřipravuje jen Mercedes, ale i bmw a PSA a "veřejně" hlásají, že kdo jezdil V12 má přejít na V8 a z V8 na V6 a z V6 na R4 ... a ti jezdívali ČTYŘválci (vlastně "skoro" VŠICHNi), tak během příštích pár let přejdou na TŘI VÁLCE :no: ;-\
PS: Oni budou samozřejmě LEPŠí než ten ve fobii (to je už dnes třeba ten v kolínských trojčatech), ale stejně .. :-|
Pěkný den (s něčím VÍCEválcovým - dokud to JDE!)
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2009 20:22
Re: Milý Klaudie!
Mně kdysi IDEÁLně "vyhovovaly" motory se shodným vrtání/zdvih(em), ale poslední dobou nějak "vymizely" ;-\
PS: Jsem zvědava která automobilka se "odhodlá" a jako první příjde s tím 3válcem v "pětitaktovém rytmu" :yes:
Pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2009 20:11
Re: Milý Klaudie!
"Malý" 6ti válec 1.8 býval v mazdě a byl SKVĚLÝ (toho se už ale asi NEdočkáme ;-\ )
PS: "Móda" downsizingu by mohla mít řešení v tříválcovém pětitaktu - tedy spojení dvou "normálních" válců s třetím VĚTŠÍM pracujícím v "dvoutaktním" režimu - vyýsledkem je VYŠŠí účinnost než "kovnenční" řešení a přitom bude motor LEHČí (ale ten 6ti válec by byl JEŠTĚ "lepší" :yes: ;-)
Pěkný den :-)