Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi a rally? Že by návrat ve velkém?

David Bureš
Diskuze (1)
Japonská značka Mitsubishi se ze světa rallye postupně vytratila. Mnoho jejích fanoušků si myslí, že je to škoda, a pokouší se to napravit.

Mitsubishi, to je jedna z legend rallye. Model Lancer Evo v červené karoserii a jezdci Gigi Galli nebo Tommi Mäkinen jsou dodnes pojmy. Z mezinárodní scény rallye se však značka bohužel postupně ztratila, což se nyní snaží změnit konstruktérské týmy z Polska a Švédska.

Polský tým závodníka Pawla Dytka a švédská společnost Mpart se nyní snaží legendární rallyeový status Mitsubishi oživit. Obě firmy si jako základ pro nový speciál vybraly malý hatchback Space Star (známý též jako Mirage), každá z nich jej ale upravila po svém.

Mpart upravila Space Star podle specifikace R5. To znamená, že se pod kapotu usadila zážehová čtrnáctistovka přeplňovaná turbodmychadlem Garrett původem z Lanceru X. Spolupracuje s pětistupňovou sekvenční převodovkou Sadev a je naladěna na zhruba 206 kW a 450 N.m. Poháněná jsou bez bližších podrobností všechna kola.

Podvozek tvoří vzpěry MacPherson vpředu i vzadu, o odpružení se starají tlumiče Öhlins. Brzdový systém s ventilovanými kotouči a čtyřpístkovými třmeny dodala společnost AP.

Space Star od Mpartu byl homologován v loňském roce, letos prošel modernizací, která znamenala vzhledové úpravy ve stylu faceliftovaného Space Staru. Širší maska navíc není jen optický, ale také praktický prvek, zlepšuje totiž chlazení motoru. Vedle toho byly lehce vylepšeny i další prvky, aby auto reagovalo na konkurenci. Specialitou pro britské závodníky je pak možnost pořízení Space Staru R5 nejen s levostranným , ale také pravostranným řízením.

Také dílo Dytko Sport (ve fotogalerii ten modrý „myšák“) vzniklo loni, v tomto případě je vůz postaven dle pravidel Open N. V jeho případě tak pracuje v útrobách přeplňovaný dvoulitr naladěný na výkon 243 kW a točivý moment 500 N.m, který spolupracuje se sekvenční převodovkou Samsonas.

Motor umožní 1.320 kilogramů těžkého vozu zrychlit z 0-100 km/h za 3,9 sekundy a jet rychlostí 190 až 215 km/h v závislosti na zvolené převodovce. Také v jeho případě jsou poháněná všechna kola, ústrojí bylo převzato z většího Lanceru Evo X.

Úspěšnější je zatím myšák od Mpartu. Ten letos vyhrál Národní rallyový pohár v britském rallye šampionátu. Z titulu se radoval Robert Blomberg se svým spolujezdcem Larsem Anderssonem.

David Bureš
Diskuze (1)
Avatar - Zetti
5. 10. 2016 12:56
Udelejte proboha neco s tema strankama
Je to pomale [odkaz] a
(in)validni [odkaz]
Nemuzete vsechno vcetne reklam nacpat na titulku