Mitsubishi Colt CZC: Za neúspěch malého kabrioletu zaplatí automobilka 19 milionů euro
Mitsubishi Colt CZC je malý kupé-kabriolet postavený na základě městského hatchbacku, který japonská automobilka nabízela mezi lety 2006 a 2008. Na výběr byly motory 1,5 MPI (80 kW) a 1,5 Turbo (110 kW). Po faceliftu hatchbacku byl kabriolet CZC z nabídky modelu Colt vyřazen.
Za uvedené období se vyrobilo 16.695 kusů – ani ne třetina z původně zamýšlených 60 tisíc.
Výroba Coltu CZC byla navíc logisticky poměrně náročná. První část výrobního procesu se odehrávala v nizozemské továrně NedCar, tak jako v případě ostatních verzí Coltu. Další část montáže prováděl Pininfarina, který je zodpovědný i za design auta, v Turíně. Dvoudílnou skládací střechu dodávala německá firma Oasys, dceřiná společnost specialisty na střešní systémy Webasto.
S malým kabrioletem se pojí finanční tahanice prakticky od samotného počátku. Nejprve evropská pobočka Mitsubishi požadovala po Pininfarinovi 43,4 milionů Euro jako náhradu za opožděné zahájení výroby, způsobené problémy s kvalitou. Pininfarina naopak požadoval kompenzaci 100 milionů Euro za ztráty a náklady spojené s nízkým objemem produkce.
Celá záležitost se dostala před arbitrážní soud v Paříži, který konečně ve věci rozhodl. Uznal nárok Pininfariny na odškodnění 37,9 milionů Euro a úroky za zmařené investice. Zároveň přiřkl Mitsubishi odškodnění 20,5 milionů Euro za opoždění počátku výroby.
Výsledek je tedy konečně po letech vzájemných dohadů jasný: Mitsubishi zaplatí Pininfarinovi za neúspěch Coltu CZC kompenzaci 19,2 milionů Euro.
Mluvčí společnosti Pininfarina neúspěch Coltu CZC přikládá zcela Mitsubishi: „Nedostačující marketingové aktivity a nadhodnocený tržní potenciál modelu byly příčinou problémů.“ Zároveň připomněl, že i hatchback Colt se v NedCar vyrábí zhruba v třetinových počtech proti původnímu záměru.
Japonská automobilka naopak odmítla celou záležitost komentovat.
Mitsubishi Colt CZC – stoprocentní pomeranč |