13.7. 2018 Leoš Káňa

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo vs. Škoda Karoq 1.5 TSI – Dva pohledy na módní vlnu

 

Škoda Karoq přebrala otěže nejprodávanějšího SUV u nás, když v únoru a březnu přeskočila i větší kodiaq. Výrazný díl trhu si ale chce uzmout také atraktivní Mitsubishi Eclipse Cross. Který model nás oslovil více?

Jako oheň a voda

Japonská novinka působí atraktivně a dynamicky zejména díky klínovitému profi lu, vysokým bokům, úzkému prosklení nebo zkosenému zadnímu oknu. Výrazným a nezaměnitelným prvkem je prolis v úrovni klik dveří obepínající celou zadní část, který opticky odděluje vrchní polovinu od spodní. Originálně pojaté zádi dominují svisle orientovaná světla, jež spojuje lišta rozdělující zadní okno na dvě části. Design přídě navazuje na poslední modernizace modelů Outlander a ASX. Chromované bumerangy po stranách nárazníku vytvářejí prostor pro obří mlhovky a směrové blikače. V případě eclipse jsou však tvary i detaily ostřeji řezané a sportovnější. Karoq vypadá jako zmenšený a uhlazenější kodiaq. Rozeznat oba modely na delší vzdálenost není jednoduché. Charakteristická maska, rozdělené přední světlomety, hranaté výřezy blatníků, navlas shodné prolisy na kapotě i bocích nás utvrzují v tom, že designéři tentokrát při navrhování příliš originality neprojevili. Tedy snad až na uspořádání zadních světel s ocáskem na víku kufru. Na druhou stranu musíme přiznat, že jako celek působí příjemně a solidně.

Tradice a moderna

Stejný pocit máme i z interiéru škodovky. Přístrojový štít, volant nebo středový panel s klimatizací známe z většího mladoboleslavského SUV. Jen palubní deska je jednodušší a není tak nabubřená. Invence sice minimální, ale z ergonomického hlediska nemůžeme karoqu nic vytknout. Také materiály a zpracování jsou na prvotřídní úrovni, výhrady máme jen k výplním dveří z tvrdého plastu.

TEST 2018: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo 2WD Intense – Svatokrádež, nebo pocta?

Eclipse Cross je i uvnitř odvázanější. Moderní palubka tvarově navazuje na výplně dveří a stříbrná lišta ohraničující středový panel rozděluje masu plastu před spolujezdcem na menší zóny. Co nejvýše umístěný modul s multimediálním systémem nebo navigací je v lepším zorném poli řidiče. K ergonomii ovládacích prvků ale máme pár výtek. Tlačítka počítače schovaná za volantem a ta na stahování oken za dveřním madlem nejsou zrovna komfortní. Také obří zadní sloupek omezuje výhled dozadu více než ten v karoqu.

Jako vejce vejci

Pokud toužíte po kompaktním SUV, připravte si více než půl milionu korun. Platí to také pro testovanou dvojici. Mitsubishi nabízí Eclipse Cross pouze s jedním zážehovým motorem 1.5 Turbo 120 kW, takže je jeho ceník velmi jednoduchý. Provedení s pohonem předních kol a manuální převodovkou startuje na částce 549.650 Kč. Již v první výbavě Inform sice dostanete řadu komfortních prvků nebo například hlídání jízdních pruhů a autonomní brzdění s detekcí chodců, ale rádio s bluetooth v ní chybí. Proto jsme museli sáhnout po druhém stupni Invite za 569.650 Kč, což je určitě lepší volba. Za pouhých dvacet tisíc navíc dostanete nejen rádio s dotykovou obrazovkou a bluetooth, ale i šest reproduktorů, kůží obšitý multifunkční volant, parkovací kameru, vyhřívaná přední sedadla a přední mlhová světla. Stále je přitom o pár korun levnější než Škoda Karoq. Její ceník sice začíná na 529.900 Kč, ale jde o zážehový litrový tříválec. Testovaný agregát 1.5 TSI 110 kW v základním provedení Ambition se prodává za 574.900 Kč. A také nejde o žádného chudáčka. V jeho seznamu najdete i dvouzónovou klimatizaci, zadní čidla nebo elektronickou parkovací brzdu. Cenově a výbavově jsou si oba vozy velmi podobné. Mladoboleslavský karoq má velkou výhodu v tom, že si ho můžete díky dlouhému seznamu příplatkových prvků nakonfigurovat podle vlastního vkusu. U Mitsubishi si zákazník může vybrat jen barvu laku nebo zvolit vyšší stupeň výbavy. Jenže vrcholný Instyle je pro předokolku s manuálem zapovězen. I proto testovaná motorizace nemůže mít řadu bezpečnostních prvků, nejvyšší audiosystém, elektronickou parkovací brzdu, průhledový displej nebo světlomety LED. Slabou individualizaci a vyšší ceny náhradních dílů dohání Eclipse Cross prodlouženou zárukou na pět let s omezením nájezdu 100.000 km.

Pořizovací náklady Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet 103 kW (etalon) Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo 120 kW Škoda Karoq 1.5 TSI ACT 110 kW
Základní cena 469 900 Kč (Premium) 549 650 Kč (Inform) 574 900 Kč (Ambition)
Cena verze Světa motorů 469 900 Kč (Premium) 569 650 Kč (Invite) 574 900 Kč (Ambition)
Výbava verze Světa motorů Čelní, boční a hlavové airbagy, rádio s bluetooth handsfree, připojení USB nebo SD, výškově a podélně stavitelný volant, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken a vnějších zrcátek, palubní počítač.
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Kolenní airbag řidiče Ano Ano Ano
Automatická klimatizace/dvouzónová Ano/Ano Ano/Ne Ano/Ano
Asistent rozjezdu do kopce Ano Ano Ano
Bezklíčové odemykání a startování Ano Ne 10 300 Kč
Denní svícení LED Ano Ano Ano
Světlomety LED/xenon Ano/Ne Ne/Ne 15 000 Kč/Ne
Dešťový/světelný senzor Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ano
Elektrické ovládání zadních oken Ano Ano Ano
Kola z lehkých slitin Ano (17“) Ano (16“) Ano (16“)
Kožený/multifunkční volant Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ano
Metalíza 13 000 Kč 15 000 Kč 15 300 Kč
Navigace Ne 28 990 Kč 11 100 Kč
Parkovací čidla vzadu/vpředu Ne/Ne 10 420 Kč/7489 Kč Ano/8200 Kč
Zadní parkovací kamera Ano Ano 8100 Kč
Přední mlhová světla Ano Ano Ano
Rezervní kolo Ne Ne 3000 Kč
Tempomat Ano Ano Ano
Vyhřívaná přední sedadla Ano Ano Ano
Porovnání cen 469 900 Kč (100 %) 569 650 Kč (o 21 % horší) 574 900 Kč (o 22 % horší)
Známka 1,00 2,00 2,00
Pořadí 1.-2. 1.-2.

Maximální využití

Kompaktní SUV by měla prostorově vyhovět i rodinným nárokům. Jako bonus přidávají výše ukotvená sedadla, takže se do nich lépe nastupuje – nezapadnete někam k podlaze, odkud se jen těžko při vystupování vydrápete. Karoq má přední křesla ukotvená 62 cm a zadní 67 cm nad zemí. Jenže mitsubishi jde v tomto směru ještě dále. Vpředu jsme naměřili 68 a vzadu dokonce 76 cm. U Japonce oceňujeme i úhly otevírání dveří – zejména zadní mají téměř 90°. Všechna tahle paráda má ale i jeden, vlastně dva háčky. Když úplně otevřete přední dveře, ze sedadla jen stěží dosáhnete na madlo, které je přibližně uprostřed výplní. Příliš vysoko situovaná zadní sedadla zase zmenšují prostor nad nimi. A když k tomu připočtete svažující se profi l střechy, je nutné při nastupování dozadu hodně sklonit hlavu.

Prostorově mitsubishi patří do průměru segmentu. Vyniká jedině v podélném směru. Figurantovi s výškou 174 cm zbývá na zadních sedadlech před koleny ještě 15 cm. Oceňujeme spoustu místa pod předními křesly, kam lze pohodlně zasunout nohy. Výše situovaná sedadla ale zmenšují kabinu ve vertikálním směru. V přední části je na tom řidič ještě relativně dobře, vzadu si však kolegové s výškou nad 180 cm opírají hlavy o strop.

Škoda Karoq má český ceník! Současný základ se nevejde pod 500.000 Kč

Jenže na prostorové limity naráží také karoq, který má navíc o 32 mm kratší rozvor náprav. Na délku se tento nedostatek projevuje o 4 cm menším místem pro kolena cestujících ve druhé řadě. Navíc je o chloupek užší, a dokonce jsme změřili, že je kabina nižší. Jenže škodovka byla vybavena příplatkovým střešním oknem, které několik centimetrů ubírá – v karoqu bez prosklené střechy jsme měli nad hlavou o 5 cm více místa. Pokud budeme brát v úvahu využití zastavěné plochu, můžeme říci, že o půl bodu prostornější je mladoboleslavské SUV. Má navíc kvalitnější sedadla, v našem případě nadstandardní kožená. Vyznačují se tužší výplní a přední mají výraznější boční oporu. Vzadu ale příplatkový VarioFlex tolik pohodlí nepřináší. Lavice je rozdělena na tři samostatná křesla, která sice zajišťují nebývalou variabilitu kabiny, ale rozměrově jsou skromnější. Zejména opěradla by mohla být delší a prostřední místo je spíše nouzové.

Eclipse Cross má naopak křesla až příliš měkká. První pocit po zaboření se do nich je výborný. Jenže během delší jízdy najednou zjišťujeme, že moc velkou oporu tělu neposkytují a přední mají minimální boční vedení.

Praktické příplatky

Při prvním setkání s japonským SUV jsme si stěžovali na malou přepravní kapacitu. Standardní kufr o objemu 341 litrů je pro kompaktní SUV hodně podprůměrný. A když se posunutím zadní lavice dopředu zvětší na 448 l, zase se ve druhé řadě nedá sedět. České zastoupení Mitsubishi za příplatek 2279 Kč nabízí paket pro zvětšení zavazadelníku, kterým byl vybaven i testovaný Eclipse Cross. Odstraní zbytečně vysoký plastový organizér pod podlahou a vybaví ho novým čalouněním. Tím objem vzroste o 83 litrů na 424 až 531 l. A to už je celkem slušné číslo, i když brašničku s povinnou výbavou nebo sadu na rychlou opravu pneumatik musíte mít v kufru volně, nebo je zastrčit pod přední sedadla.

Mladoboleslavská značka si na obřích zavazadelnících zakládá image. Také karoq patří s objemem 521 litrů k elitě třídy. Ale to bylo pro Škodovku asi málo, a tak pro zákazníky připravila lahůdku v podobě zadní variabilní lavice VarioFlex, skládající se ze tří samostatných, posuvných, a dokonce vyjímatelných křesel. Základní objem se sice lehce zmenší na 479 l, ale s kabinou lze dělat téměř divy. Stačí sedadla posunout, a máte 588 l. Když je složíte a překlopíte dopředu, naložíte dovnitř 1506 l. V případě jejich vyndání se maximální kapacita zvětší na úctyhodných 1810 l. Takovou variabilitu žádný z aktuálních škodováckých modelů ani nikdo z konkurence nenabídne. Jednoduchým vynásobením naměřených hodnot jsme zjistili, že výrobcem udávaných 479 l odpovídá realitě. U kufru škodovky obdivujeme i množství háčků a přihrádek. S variabilními sedadly dostanete dokonce vyjímatelnou svítilnu LED, za niž si jinak u základní výbavy Ambition připlatíte 600 Kč. Nevýhodou VarioFlexu je ukotvení bezpečnostního pásu pro prostřední sedadlo do stropu, u běžné verze je integrován do opěradla. Ale mitsubishi na tom není líp, u něj ho musíte vytahovat z bočního sloupku. Navíc se musíte spokojit s úzkým nakládacím otvorem a vysokou hranou. Jednička pro karoq, který sbírá kladné body i za množství praktických odkládacích schránek po celé kabině, a dvojka pro eclipse jsou naprosto zasloužené.

Údaje o testovaných vozidlech Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo Škoda Karoq 1.5 TSI ACT
Místo podélné/před koleny zadního cestujícího (cm) 153-173/0-15 153-169/0-11
Výška interiéru nad sedákem P/Z (cm) 93-99/92 90-98/92*
Místo nad hlavou cestujícího P/Z (cm) 7-13/7 4-12/6*
Šířka interiéru v loktech P/Z (cm) 148/146 151/146
Šířka interiéru v ramenou P/Z (cm) 143/138 141/136
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 50 x 47/45 x 51 51 x 50/49 x 47
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 60 x 47 61 x 50
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 93 x 97 85 x 113
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 77/184 69/193

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím

Budoucnost letadlové dopravy se rozbíhá do nejrůznějších…

ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie

Sociální demokraté budou při jednáních o rozpočtu na…

Cestovky hlásí rekordní sezonu Cestovky hlásí rekordní sezonu

Růst platů, nízká nezaměstnanost a opadnutí strachu…

Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států

Americký prezident Donald Trump označil Evropskou unii za…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo vs.…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Ptačí trus, hromady mrtvého hmyzu, pyl či smůla ze…

Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart

Hlavní metropole Bádensko-Württemberska, kde sídlí firmy…

 






 
Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Dnes 18:10

Na okruhu v Mostě závodily vozy formule 1, které tvořily na přelomu 70. a 80. let minulého století dějiny. Poháněly je tehdy atmosférické třílitrové osmiválce.




Blesk.cz

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a spoustu drobných oprav

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a…

Google uvolnil třetí betu Androidu P, záhy následují také jednotliví výrobci. My jsme aktualizaci nainstalovali…

Summit Trumpa s Putinem se blíží. Na prezidenty v Helsinkách čeká i speciální pivo

Summit Trumpa s Putinem se blíží. Na prezidenty v…

Americký prezident Donald Trump se rok a půl po nástupu do funkce poprvé sejde se svým ruským protějškem…

 

iSport.cz

Opavský kouč Skuhravý: proč nevzal nabídku z ciziny a čím hodlá překvapit

Opavský kouč Skuhravý: proč nevzal nabídku z ciziny…

Našel si cestu, ze které neuhne. Cvičení podle učebnice? Nic takového, Roman Skuhravý si radši vymyslí své.…

Pussy Riot na hřišti při finále MS! Je to tu super, pusťte vězně, vzkázaly

Pussy Riot na hřišti při finále MS! Je to tu super,…

Pussy Riot v akci přímo před zraky ruského prezidenta Vladimira Putina? Finálové utkání mistrovství světa v…

 

Reflex.cz

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi, nejvíc tweetuje o Rusku a v schůzkách vede premiér Japonska

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi,…

Svět je fascinován neustálým tweetováním amerického prezidenta Donalda Trumpa, který si přes Twitter vyřizuje…

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava připomíná časy maršála Tita

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava…

Zlatá éra brutalistické architektury. I tak lze pojmenovat období od jugoslávsko-sovětské roztržky v roce 1948…