Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo vs. Škoda Karoq 1.5 TSI – Dva pohledy na módní vlnu

Leoš Káňa
Diskuze (133)
Škoda Karoq přebrala otěže nejprodávanějšího SUV u nás, když v únoru a březnu přeskočila i větší kodiaq. Výrazný díl trhu si ale chce uzmout také atraktivní Mitsubishi Eclipse Cross. Který model nás oslovil více?


Prodejní statistiky za první tři letošní měsíce mluví jasnou řečí. Segment C-SUV postupně posiluje a v březnu se s podílem 20,18 % vyškrábal do pozice neprodávanějších vozů u nás. S 1764 registracemi mu vévodí Škoda Karoq. Z tohoto počtu jich 992 poháněl zážehový motor a 1182 od dealerů odjelo s pohonem předních kol. Eclipse Cross s jiným než benzinovým agregátem zatím ani koupit nemůžete a podíl předokolek tvoří 57 %. Náš výběr je tedy naprosto logický. Pokud proti sobě chceme postavit tato dvě kompaktní SUV, musí mít zážehové agregáty a pohon přední nápravy, což splňují přeplňované patnáctistovky.

Dojem, cena a výbava, prostor


Jako oheň a voda

Japonská novinka působí atraktivně a dynamicky zejména díky klínovitému profi lu, vysokým bokům, úzkému prosklení nebo zkosenému zadnímu

oknu. Výrazným a nezaměnitelným prvkem je prolis v úrovni klik dveří obepínající celou zadní část, který opticky odděluje vrchní polovinu od spodní.

Originálně pojaté zádi dominují svisle orientovaná světla, jež spojuje lišta rozdělující zadní okno na dvě části. Design přídě navazuje na poslední modernizace modelů Outlander a ASX. Chromované bumerangy po stranách nárazníku vytvářejí prostor pro obří mlhovky a směrové blikače. V případě eclipse jsou však tvary i detaily ostřeji řezané a sportovnější. Karoq vypadá jako zmenšený a uhlazenější kodiaq. Rozeznat oba modely na delší vzdálenost není jednoduché. Charakteristická maska, rozdělené přední světlomety, hranaté výřezy blatníků, navlas shodné prolisy na kapotě i bocích nás utvrzují v tom, že designéři tentokrát při navrhování příliš originality neprojevili. Tedy snad až na uspořádání zadních světel s ocáskem na víku kufru. Na druhou stranu musíme přiznat, že jako celek působí příjemně a solidně.

Tradice a moderna

Stejný pocit máme i z interiéru škodovky. Přístrojový štít, volant nebo středový panel s klimatizací známe z většího mladoboleslavského SUV. Jen palubní deska je jednodušší a není tak nabubřená. Invence sice minimální, ale z ergonomického hlediska nemůžeme karoqu nic vytknout. Také materiály a zpracování jsou na prvotřídní úrovni, výhrady máme jen k výplním dveří z tvrdého plastu.

Eclipse Cross je i uvnitř odvázanější. Moderní palubka tvarově navazuje na výplně dveří a stříbrná lišta ohraničující středový panel rozděluje masu plastu před spolujezdcem na menší zóny. Co nejvýše umístěný modul s multimediálním systémem nebo navigací je v lepším zorném poli řidiče. K ergonomii ovládacích prvků ale máme pár výtek. Tlačítka počítače schovaná za volantem a ta na stahování oken za dveřním madlem nejsou zrovna komfortní. Také obří zadní sloupek omezuje výhled dozadu více než ten v karoqu.

Jako vejce vejci

Pokud toužíte po kompaktním SUV, připravte si více než půl milionu korun. Platí to také pro testovanou dvojici. Mitsubishi nabízí Eclipse Cross pouze

s jedním zážehovým motorem 1.5 Turbo 120 kW, takže je jeho ceník velmi jednoduchý. Provedení s pohonem předních kol a manuální převodovkou

startuje na částce 549.650 Kč. Již v první výbavě Inform sice dostanete řadu komfortních prvků nebo například hlídání jízdních pruhů a autonomní

brzdění s detekcí chodců, ale rádio s bluetooth v ní chybí. Proto jsme museli sáhnout po druhém stupni Invite za 569.650 Kč, což je určitě lepší volba. Za pouhých dvacet tisíc navíc dostanete nejen rádio s dotykovou obrazovkou a bluetooth, ale i šest reproduktorů, kůží obšitý multifunkční volant, parkovací kameru, vyhřívaná přední sedadla a přední mlhová světla. Stále je přitom o pár korun levnější než Škoda Karoq. Její ceník sice začíná na 529.900 Kč, ale jde o zážehový litrový tříválec. Testovaný agregát 1.5 TSI 110 kW v základním provedení Ambition se prodává za 574.900 Kč. A také nejde o žádného chudáčka. V jeho seznamu najdete i dvouzónovou klimatizaci, zadní čidla nebo elektronickou parkovací brzdu. Cenově a výbavově jsou si oba vozy velmi podobné. Mladoboleslavský karoq má velkou výhodu v tom, že si ho můžete díky dlouhému seznamu příplatkových prvků nakonfigurovat podle vlastního vkusu. U Mitsubishi si zákazník může vybrat jen barvu laku nebo zvolit vyšší stupeň výbavy. Jenže vrcholný Instyle je pro předokolku s manuálem zapovězen. I proto testovaná motorizace nemůže mít řadu bezpečnostních prvků, nejvyšší audiosystém, elektronickou parkovací brzdu, průhledový displej nebo světlomety LED. Slabou individualizaci a vyšší ceny náhradních dílů dohání Eclipse

Cross prodlouženou zárukou na pět let s omezením nájezdu 100.000 km.

Pořizovací náklady Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet 103 kW (etalon) Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo 120 kW Škoda Karoq 1.5 TSI ACT 110 kW
Základní cena 469 900 Kč (Premium) 549 650 Kč (Inform) 574 900 Kč (Ambition)
Cena verze Světa motorů 469 900 Kč (Premium) 569 650 Kč (Invite) 574 900 Kč (Ambition)
Výbava verze Světa motorů Čelní, boční a hlavové airbagy, rádio s bluetooth handsfree, připojení USB nebo SD, výškově a podélně stavitelný volant, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken a vnějších zrcátek, palubní počítač.
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Kolenní airbag řidiče Ano Ano Ano
Automatická klimatizace/dvouzónová Ano/Ano Ano/Ne Ano/Ano
Asistent rozjezdu do kopce Ano Ano Ano
Bezklíčové odemykání a startování Ano Ne 10 300 Kč
Denní svícení LED Ano Ano Ano
Světlomety LED/xenon Ano/Ne Ne/Ne 15 000 Kč/Ne
Dešťový/světelný senzor Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ano
Elektrické ovládání zadních oken Ano Ano Ano
Kola z lehkých slitin Ano (17“) Ano (16“) Ano (16“)
Kožený/multifunkční volant Ano/Ano Ano/Ano Ano/Ano
Metalíza 13 000 Kč 15 000 Kč 15 300 Kč
Navigace Ne 28 990 Kč 11 100 Kč
Parkovací čidla vzadu/vpředu Ne/Ne 10 420 Kč/7489 Kč Ano/8200 Kč
Zadní parkovací kamera Ano Ano 8100 Kč
Přední mlhová světla Ano Ano Ano
Rezervní kolo Ne Ne 3000 Kč
Tempomat Ano Ano Ano
Vyhřívaná přední sedadla Ano Ano Ano
Porovnání cen 469 900 Kč (100 %) 569 650 Kč (o 21 % horší) 574 900 Kč (o 22 % horší)
Známka 1,00 2,00 2,00
Pořadí 1.-2. 1.-2.

Maximální využití

Kompaktní SUV by měla prostorově vyhovět i rodinným nárokům. Jako bonus přidávají výše ukotvená sedadla, takže se do nich lépe nastupuje – nezapadnete někam k podlaze, odkud se jen těžko při vystupování vydrápete. Karoq má přední křesla ukotvená 62 cm a zadní 67 cm nad zemí. Jenže mitsubishi jde v tomto směru ještě dále. Vpředu jsme naměřili 68 a vzadu dokonce 76 cm. U Japonce oceňujeme i úhly otevírání dveří – zejména zadní mají téměř 90°. Všechna tahle paráda má ale i jeden, vlastně dva háčky. Když úplně otevřete přední dveře, ze sedadla jen stěží dosáhnete na madlo, které je přibližně uprostřed výplní. Příliš vysoko situovaná zadní sedadla zase zmenšují prostor nad nimi. A když k tomu připočtete svažující se profi l střechy, je nutné při nastupování dozadu hodně sklonit hlavu.

Prostorově mitsubishi patří do průměru segmentu. Vyniká jedině v podélném směru. Figurantovi s výškou 174 cm zbývá na zadních sedadlech před koleny ještě 15 cm. Oceňujeme spoustu místa pod předními křesly, kam lze pohodlně zasunout nohy. Výše situovaná sedadla ale zmenšují kabinu ve vertikálním směru. V přední části je na tom řidič ještě relativně dobře, vzadu si však kolegové s výškou nad 180 cm opírají hlavy o strop.

Jenže na prostorové limity naráží také karoq, který má navíc o 32 mm kratší rozvor náprav. Na délku se tento nedostatek projevuje o 4 cm menším místem pro kolena cestujících ve druhé řadě. Navíc je o chloupek užší, a dokonce jsme změřili, že je kabina nižší. Jenže škodovka byla vybavena příplatkovým střešním oknem, které několik centimetrů ubírá – v karoqu bez prosklené střechy jsme měli nad hlavou o 5 cm více místa. Pokud budeme brát v úvahu využití zastavěné plochu, můžeme říci, že o půl bodu prostornější je mladoboleslavské SUV. Má navíc kvalitnější sedadla, v našem případě nadstandardní kožená. Vyznačují se tužší výplní a přední mají výraznější boční oporu. Vzadu ale příplatkový VarioFlex tolik pohodlí nepřináší. Lavice je rozdělena na tři samostatná křesla, která sice zajišťují nebývalou variabilitu kabiny, ale rozměrově jsou skromnější. Zejména opěradla by mohla být delší a prostřední místo je spíše nouzové.

Eclipse Cross má naopak křesla až příliš měkká. První pocit po zaboření se do nich je výborný. Jenže během delší jízdy najednou zjišťujeme, že moc velkou oporu tělu neposkytují a přední mají minimální boční vedení.

Praktické příplatky

Při prvním setkání s japonským SUV jsme si stěžovali na malou přepravní kapacitu. Standardní kufr o objemu 341 litrů je pro kompaktní SUV hodně podprůměrný. A když se posunutím zadní lavice dopředu zvětší na 448 l, zase se ve druhé řadě nedá sedět. České zastoupení Mitsubishi za příplatek 2279 Kč nabízí paket pro zvětšení zavazadelníku, kterým byl vybaven i testovaný Eclipse Cross. Odstraní zbytečně vysoký plastový organizér pod podlahou a vybaví ho novým čalouněním. Tím objem vzroste o 83 litrů na 424 až 531 l. A to už je celkem slušné číslo, i když brašničku

s povinnou výbavou nebo sadu na rychlou opravu pneumatik musíte mít v kufru volně, nebo je zastrčit pod přední sedadla.

Mladoboleslavská značka si na obřích zavazadelnících zakládá image. Také karoq patří s objemem 521 litrů k elitě třídy. Ale to bylo pro Škodovku asi málo, a tak pro zákazníky připravila lahůdku v podobě zadní variabilní lavice VarioFlex, skládající se ze tří samostatných, posuvných, a dokonce vyjímatelných křesel. Základní objem se sice lehce zmenší na 479 l, ale s kabinou lze dělat téměř divy. Stačí sedadla posunout, a máte 588 l. Když

je složíte a překlopíte dopředu, naložíte dovnitř 1506 l. V případě jejich vyndání se maximální kapacita zvětší na úctyhodných 1810 l. Takovou variabilitu žádný z aktuálních škodováckých modelů ani nikdo z konkurence nenabídne. Jednoduchým vynásobením naměřených hodnot jsme zjistili, že výrobcem udávaných 479 l odpovídá realitě. U kufru škodovky obdivujeme i množství háčků a přihrádek. S variabilními sedadly dostanete dokonce vyjímatelnou svítilnu LED, za niž si jinak u základní výbavy Ambition připlatíte 600 Kč. Nevýhodou VarioFlexu je ukotvení bezpečnostního pásu pro prostřední sedadlo do stropu, u běžné verze je integrován do opěradla. Ale mitsubishi na tom není líp, u něj ho musíte vytahovat z bočního sloupku.

Navíc se musíte spokojit s úzkým nakládacím otvorem a vysokou hranou. Jednička pro karoq, který sbírá kladné body i za množství praktických odkládacích schránek po celé kabině, a dvojka pro eclipse jsou naprosto zasloužené.

Údaje o testovaných vozidlech Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo Škoda Karoq 1.5 TSI ACT
Místo podélné/před koleny zadního cestujícího (cm) 153-173/0-15 153-169/0-11
Výška interiéru nad sedákem P/Z (cm) 93-99/92 90-98/92*
Místo nad hlavou cestujícího P/Z (cm) 7-13/7 4-12/6*
Šířka interiéru v loktech P/Z (cm) 148/146 151/146
Šířka interiéru v ramenou P/Z (cm) 143/138 141/136
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm) 50 x 47/45 x 51 51 x 50/49 x 47
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm) 60 x 47 61 x 50
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm) 93 x 97 85 x 113
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm) 77/184 69/193

Motor a zpřevodování, jízda


Benzinový trend

Aktuální zatracování vznětových motorů je živou vodou pro benzinové agregáty, které i díky nízké pořizovací ceně dávají u kompaktních SUV smysl.

Mitsubishi vsadilo pouze na přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru s přímým i nepřímým vstřikováním paliva, sběrným výfukovým potrubím

integrovaným do hlavy válců nebo systémem proměnného časování sacích i výfukových ventilů. Poslední dvě technologie najdete také ve stejně objemném škodováckém agregátu, který v portfoliu nahrazuje předchozí čtrnáctistovku. Dostal i nové vstřikovače pracující s tlakem až 350 barů a ponechal si systém vypínání válců ACT při nízké zátěži.

Výkonově jsou si oba motory blízké: mitsubishi dává 120 kW, škoda 110 kW. Maximální točivý moment 250 Nm je dokonce shodný. Líbí se nám kultivovanost, odhlučnění a sametový chod. Ani jednomu nedělá problémy pohybovat se na hranici volnoběhu. Už od tisíce otáček mají dostatek síly pro pozvolné zrychlování, navíc bez nepříjemného dunění. S příchodem 1500 min-1 se charakteristika lehce změní. Škodovka ožije a plynule přidává. Nástup výkonu je pozvolný a zrychlování až do 5000 otáček prakticky totožné. Potom mu lehce dochází dech a v 6400 min-1 zasáhne omezovač. To na výraznější zatlačení do sedadel si u Japonce musíte počkat až do 1700 otáček. Turboefekt je znatelnější a pohonné jednotce také o chvilku déle trvá, než zareaguje na sešlápnutí plynového pedálu. Potom nám připadá živější a až do zásahu omezovače v 6200 otáčkách neztrácí elán.

Jednoduše to lze shrnout tak, že motor v karoqu je pohodovější a eclipse nabídne větší jiskru, i když jsou rozdíly minimální. Přestože má mitsubishi

10 kW k dobru, při měření pružného zrychlení jsme u obou vozů zaznamenali podobné hodnoty. Japonec je totiž o 122 kg těžší a na kolech měl i širší pneumatiky. Rozdíly mezi 60-100 a 80-120 km/h vidíme v rozdílném zpřevodování. Dvojka, trojka a čtyřka jsou totiž u eclipse o malinko kratší, pětka a šestka naopak lehce delší. Při dálniční rychlosti 130 km/h točí na nejvyšší stupeň 2600, karoq 2800 min-1. Obě převodovky musíme pochválit za přesně vymezené a krátké dráhy. Přesnější chod jsme zaznamenali u škodovky.

Dynamicky můžeme testovanou dvojici postavit na stejnou úroveň, ale pro spoustu zákazníků bude důležitý také apetit. Něco mohou napovědět údaje výrobců. Škoda slibuje spotřebu 5,4 l/100 km, Mitsubishi reálnějších 6,6 l. U obou zapínáme mód Eco. Eclipse ho má ve standardu, jenže z motoru se potom stane líný beránek. Za volbu jízdního režimu si u karoqu připlatíte 2200 Kč a rozdíl v síle agregátu je nepatrný. Zato se o slovo častěji hlásí vypínání dvojice válců ACT, o jehož aktivitě se dozvídáme jen prostřednictvím nápisu na palubním počítači. Přechod mezi jednotlivými režimy je jemný a naprosto neznatelný. Přibližně dvousetkilometrový okruh s většinovým podílem dálnice uzavírá škoda s průměrem 6,9 l, palubní počítač mitsubishi ukazuje 7,4 l. Konečný rozdíl tedy není tak velký, takže původní rozestup jednoho bodu za spotřebu měníme na půl.

Údaje o testovaných vozidlech Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo Škoda Karoq 1.5 TSI ACT
Motor, ventilový rozvod přeplňovaný benzin R4, DOHC přeplňovaný benzin R4, DOHC
Zdvihový objem (cm3) 1499 1498
Největší výkon (kW/min-1) 120/5500 110/5000-6000
Největší točivý moment (Nm/min-1) 250/1800-4500 250/1500-3500
Převodovka 6° manuální 6° manuální
Délka x šířka x výška (mm) 4405 x 1805 x 1685 4382 x 1841 x 1603
Rozvor náprav, rozchod kol P/Z (mm) 2670, 1545/1545 2638, 1576/1541
Světlá výška (mm) 183 172
Standardní pneumatiky 215/70 R16 215/60 R16
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1500/625 1378/612
Nejvyšší hmotnost nebrzděného/brzděného přívěsu (kg) 750/1600 680/1700
Objem zavazadlového prostoru základní/maximální (l) 424-531/1312* 479-588/1810**
Objem nádrže paliva (l) 63 50
Nejvyšší rychlost (km/h) 205 204
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 10,3 8,4
Emise CO2 (g/km) 151 122
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) 8,2/5,7/6,6 6,6/4,7/5,4
* S příplatkovou sadou na zvětšení kufru, ** s příplatkovými sedadly VarioFlex
NAMĚŘENÉ HODNOTY
Pružnost na 4. rychlostní stupeň (60-100 km/h) (s) 7,6 8,1
Pružnost na 5./6. rychlostní stupeň (80-120 km/h) (s) 12,4/14,9 11,1/14,0
Otáčky na nejvyšší rychl. stupeň při 130 km/h podle GPS (min-1) 2600 2800
Skutečná rychlost při 50/90/130 km/h (km/h) 46,6/84,3/123,5 47,9/86,7/126,5
Naměřená kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 7,4 6,9

Různé konstrukce

Kompaktní SUV s poháněnou přední nápravou nikdy nezavítají do opravdu těžkého terénu. Suplují běžné rodinné hatchbacky a kombíky nižší střední

třídy, takže bychom od nich očekávali hlavně pohodlné svezení. Eclipse Cross do tohoto souboje vstupuje se zadní víceprvkovou nápravou, karoq se musí spokojit s vlečenými rameny, protože složitější a dražší zavěšení je vyhrazeno jen verzím 4x4.

Komfort odpružení mitsubishi můžeme v kontextu segmentu hodnotit jako lepší průměr. Drobné nerovnosti pohltí vyšší profi l pneumatik, ale na větších hrbolech při pomalé jízdě poskakuje a docela nás natřásá – je však pravdou, že většina konkurentů se na stejném rozbitém úseku chovala podobně. S přibývající rychlostí se uklidní a výmoly v silnici překonává se slušnou noblesou. Líbí se mu kvalitní vozovka na dálnici. Na ní a táhlých vlnách nám ukazuje i svou plavnost. Karoq je na první pohled tvrdší, což ještě umocňují 18palcová kola s nízkými bočnicemi pneumatik. Na vlastní kůži tak cítíme i drobnější porušení asfaltu, na druhou stranu větší výmoly zvládá s větší grácií než Japonec. Ani jednou se nám nestalo, že by velká díra byla příčinou rázu do karoserie, což u eclipse tvrdit nemůžeme.

Větší rozdíl ale vidíme v ovladatelnosti. Přestože novinka Mitsubishi nosí jméno Eclipse, které máme spojené se čtyřmístnými americkými kupátky, rozhodně nemůžeme považovat za sportovní náčiní. Ostřejší průjezdy zatáčkami znamenají výraznější náklony karoserie. Ani se uvnitř necítíme příliš jistě, na čemž se podepisuje také odtažité řízení. I proto Japonec při vyhýbacím manévru pomalu reaguje na natočení volantu a jen těžkopádně se přesunuje z jednoho směru na druhý. Navíc při rychlé jízdě po dálnici máme pocit, že musíme neustále korigovat směr.

To u škodovky neznáme. V přímém směru je stabilní a nikam nám neujíždí. Ani není tolik náchylná na poryvy větru. Díky přesnému řízení máme vůz dokonale pod kontrolou – na natočení volantu reaguje téměř okamžitě. Pokud máte sportovnějšího ducha, bude pro vás karoq jasnou volbou, protože s ním je řízení radost. Mezi kužely se vrhá po hlavě a snaží se držet ideální stopu. Proto nás také překvapilo, že elektronická stabilizace do jízdy zasáhla nečekaně brzy.

Závěr


Závěr

Z testované dvojice nás více oslovila Škoda Karoq, zejména díky vyváženějším jízdním vlastnostem, přesnějšímu řízení a nižší spotřebě. Také se nám zamlouvá velký zavazadelník a variabilita kabiny díky druhé řadě sedadel VarioFlex. Mitsubishi Eclipse Cross nás zaujalo atraktivním designem, velmi dobrým dílenským zpracováním a malinko živějším motorem. V souboji s mladoboleslavským kompaktním SUV je to však málo.

Hodnocení Za testované oblasti se uděluje známka od 1 do 5 ve vztahu ke konkurentům.
 Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo Škoda Karoq 1.5 TSI ACT
DOJEM
Design 1,00 1,50
Dílenské zpracování 1,50 1,50
PROSTOR A POHODLÍ
Prostornost 2,00 1,50
Sedadla 2,00 1,50
Zavazadelník a variabilita 2,00 1,00
Ovládací prvky 2,00 1,00
MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ
Dynamika 2,00 1,50
Pružnost 1,50 1,50
Spotřeba 2,00 1,50
JÍZDA
Řazení 2,00 1,50
Řízení 2,50 1,50
Brzdy 1,50 1,50
Ovladatelnost 2,50 1,50
Jízdní komfort 2,00 1,50
CELKEM
Výsledná známka 1,89 1,43
Závěrečné pořadí 2. 1.

Pořadí1. Škoda Karoq 1.5 TSI ACT2. Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo
PlusyVelký kufrAtraktivní vzhled
 Rozměrově vyvážená kabinaVelmi dobré dílenské zpracování
 Ergonomie ovládacích prvkůSíla a pružnost zážehové patnáctistovky
 Variabilita interiéru 
MínusyNepříliš výrazný vzhledOdtažité řízení
 Plastové výplně dvěříMéně jisté chování na silnici
  Nízká kabina
Průměr celkem1,431,89

Jak známkujeme

Známky se odvíjejí od nejlepšího auta v dané kategorii a hodnoceném parametru. Měřitelné veličiny známkujeme podle odstupu od lídra. Nově hodnotíme po půl stupních. Do 5 % ztráty přidělujeme ještě známku 1,00, dále je stupnice po 10 %. Za odstup 5 až 15 % dáváme 1,50, za 15 až 25 % 2,00 atd. Příklad: Nejlevnějším kompaktním SUV s benzinovým motorem o výkonu mezi 100 až 140 kW, pohonem předních kol, manuální převodovkou a výbavou dle Světa motorů je Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet 103 kW Premium za 469.900 Kč. Dostává tedy jedničku, stejně jako auta s cenou do 493.395 Kč. Za cenu od 493.396 Kč do 540.385 Kč udělíme známku 1,50 atd. Podobně postupujeme i při subjektivním hodnocení (vzhled, zpracování), vždy vyčíslujeme odstup od nejlepšího. Známku můžeme dále upravit, pokud chceme zohlednit například extrémně bohatou výbavu, nadstandardní záruku a podobně. Známka za oddíl Cena a výbava není součástí celkového hodnocení! Jedná se o samostatnou disciplínu.

Zobrazit celý článek
Leoš Káňa
Diskuze (133)
18. 7. 2018 16:18
Škodovka
Škodovku zkrátka nebrat. Už několik let nevymysleli nic nového, je to pořád to samé dokola. Předražený kus šrotu. Za to Eclipse bych si nechal libit :-)
18. 7. 2018 10:52
Re: Ve Stuttgartu končí 2019 všechny germánský TDI DÍZLMLDKY
Stuttgart - hlavní město spolkové země Bádensko-Württembersko na jihozápadě Německa SE"r"E NA MAMAMERKL = TA PUDE VOE TA PUDE a oznámilo, že ZAKAZUJE VJEZD od 1. ledna 2019 do města všem dízlpopelnicím [odkaz] BEZ DPF včetně normy Euro 2004 !!!!!!!!!! [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Jopino
16. 7. 2018 13:13
Re: Zkušenost
Omyl. Ne 6, ale 7 míst nabídne CR-V 5. generace

[odkaz]
Avatar - Emel
16. 7. 2018 10:31
Re: Zkušenost
Karoq se mi fakt hodně líbí interiér... seděl jsem v nějaké salónní verzi s alcantarou a byl jsem docela nadšený - sedačky, budíky, loketka... mně tenhle styl sedí.

Zvenku nemusím zadní světla, celkově bych dal asi přednost Atece... ale Karoq taky fajn, jako šedivé auto mi nepřijde, proporčně je to bez výhrad a předek se mi líbí... krom té Atecy asi nemám moc aut, kterým bych dal ve třídě přednost (co do designu).

PS: Asi jsem si docela zvyknul na tu CX-5 a už mě tolik nedráždí ten zub u světel :-)
15. 7. 2018 11:43
Re: Suzuki S-Cross
No velikostí je tak napůl cesty mezi Aronou a Atecou, takže porovnávat se dá asi s oběma.