Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Lancer EVO: speciální edice FQ360

Dan Vořechovský
Diskuze (57)
Finální verze sportovního modelu Lancer EVO IX, kterou dostaly na starost tuningové firmy Ralliart a HKS, nabízí vynikajících 273 kW.

Poslední verzi současné generace vozu Lancer Evolution představila tento týden britská pobočka Mitsubishi Motors. K dispozici bude jediná verze modelu Evolution IX MR (Mitsubishi Racing) a bude označena dodatkem FQ-360. Tato speciální edice pod kapotou ukrývá vylepšený přeplňovaný dvoulitr, který podává výkon 273 kW (366 k). U britských prodejců je nyní k dostání prvních 200 kusů. Cena byla stanovena na 34,5 tisíce liber (cca 1,5 milionu Kč).

Lancer EVO IX MR je poslední verzí vozu, jehož kořeny najdeme v původním modelu Lancer Evolution z roku 1992. Úpravy, které na zážehovém přeplňovaném dvoulitru „nového“ Lanceru provedli japonští inženýři, zvýšily výkonové parametry motoru. Změny se dotkly zejména turbodmychadla. Po příjezdu vozů do Velké Británie došlo k dalším úpravám, které prováděly tuningové firmy Ralliart a HKS. Po úpravách firmy HKS podává motor maximální výkon 273 kW (366 k) při 6 887 ot./min. a maximální točivý moment 492 Nm při 3 200 ot./min. Technologie proměnného časování ventilů MIVEC navíc kromě lepších reakcí motoru snížila spotřebu paliva o 3 %. Lancer EVO FQ360 zrychlí z nuly na 97 km/h (60 mph) za 3,9 s, maximální rychlost byla elektronicky omezena na 253 km/h.

Úpravy motoru byly doprovázeny úpravami podvozku, který vpředu využívá klasické vzpěry McPherson a víceprvkového zavěšení zadních kol. Tlumiče Bilstein byly doplněny o pružiny Eibach, které umožnily snížení světlé výšky vozu o 10 mm vpředu a o 5 mm vzadu. Došlo tím ke zlepšení stability vozu ve vysokých rychlostech a efektivnějšímu využití aktivního zadního diferenciálu. Změny se nedotkly sytému pohonu všech kol 4WD.

Estetické změny byly minimální a především funkční. Přidán byl přední spoiler z uhlíkových vláken. Nová jsou také jedenáctipaprsková kola z lehkých slitin obutá do pneumatik Yokohama ADVAN o rozměrech 235/45 ZR17. Pro brzdění využívá Lancer brzdy Brembo. Změny v interiéru jsou minimální a týkají se zatmavení skel, vyšívaných motivů „IX MR“, černé „Piano“ barvy palubní desky a hliníkových chráničů rámů dveří. Zachovány zůstaly sportovní sedadla Recaro a populární volant Momo.

Na verzi FQ-360 je standardně poskytována tříletá záruka bez omezení počtu najetých kilometrů, celoevropská odtahová služba na tři roky a šestiletá záruka na prorezavění.

Dan Vořechovský
Diskuze (57)
16. 1. 2007 15:38
Re: kilowatáže
cely odkaz je tuna - [odkaz] a inak to nie je zrychlenie ale pruznost motora.. zrychlenie ma z 0-100= 4s takze die o pruznost zaradeny stupennizke otacky a ako to pridave... je logicke ze takto to nema sancu je tam citelny turboefekt... ale to je dan za to vsetko preda takyto vykon z 2-oj litra...
15. 1. 2007 21:30
test IX
este nieco ak mozem... tuna zverejneny text eva IX [odkaz] sa mi docela pacil, vravel som si ze to prezival ako ja... skoda ze pod testom nie je diskusia... tak to pisem sem .. test bol fak SUPER ;)
15. 1. 2007 21:25
Re: hmmm
no to hej... ja som strasne zvedavy na X... dufam ze jazdne vlastnosti ostanu aspon tam kde ich mala IX ;) vykon bude 300koni co je postacujuci :D ale je tu teraz mala dilema hoc si ju ani neuvedomujem.. kupi posledny stary dobry lancer IX alebo ist do novej X ... to je otazka... osobne uz dva roky rozpravam ze ak pride X na trh hned si ju kupim ale teraz neviem neviem? uvidime ked bude na nasich cestach ;) tesim sa na nu :D ako male decko.. no co dodat???
15. 1. 2007 18:08
Re: OK
posli mi tvoj email.. tam ti to poslem ;)
15. 1. 2007 16:39
Re: .CZ
ale ma pravdu, dneska nas tu je >:D >:D >:D