Mitsubishi Lancer EVO: speciální edice FQ360
Poslední verzi současné generace vozu Lancer Evolution představila tento týden britská pobočka Mitsubishi Motors. K dispozici bude jediná verze modelu Evolution IX MR (Mitsubishi Racing) a bude označena dodatkem FQ-360. Tato speciální edice pod kapotou ukrývá vylepšený přeplňovaný dvoulitr, který podává výkon 273 kW (366 k). U britských prodejců je nyní k dostání prvních 200 kusů. Cena byla stanovena na 34,5 tisíce liber (cca 1,5 milionu Kč).
Lancer EVO IX MR je poslední verzí vozu, jehož kořeny najdeme v původním modelu Lancer Evolution z roku 1992. Úpravy, které na zážehovém přeplňovaném dvoulitru „nového“ Lanceru provedli japonští inženýři, zvýšily výkonové parametry motoru. Změny se dotkly zejména turbodmychadla. Po příjezdu vozů do Velké Británie došlo k dalším úpravám, které prováděly tuningové firmy Ralliart a HKS. Po úpravách firmy HKS podává motor maximální výkon 273 kW (366 k) při 6 887 ot./min. a maximální točivý moment 492 Nm při 3 200 ot./min. Technologie proměnného časování ventilů MIVEC navíc kromě lepších reakcí motoru snížila spotřebu paliva o 3 %. Lancer EVO FQ360 zrychlí z nuly na 97 km/h (60 mph) za 3,9 s, maximální rychlost byla elektronicky omezena na 253 km/h.
Úpravy motoru byly doprovázeny úpravami podvozku, který vpředu využívá klasické vzpěry McPherson a víceprvkového zavěšení zadních kol. Tlumiče Bilstein byly doplněny o pružiny Eibach, které umožnily snížení světlé výšky vozu o 10 mm vpředu a o 5 mm vzadu. Došlo tím ke zlepšení stability vozu ve vysokých rychlostech a efektivnějšímu využití aktivního zadního diferenciálu. Změny se nedotkly sytému pohonu všech kol 4WD.
Estetické změny byly minimální a především funkční. Přidán byl přední spoiler z uhlíkových vláken. Nová jsou také jedenáctipaprsková kola z lehkých slitin obutá do pneumatik Yokohama ADVAN o rozměrech 235/45 ZR17. Pro brzdění využívá Lancer brzdy Brembo. Změny v interiéru jsou minimální a týkají se zatmavení skel, vyšívaných motivů „IX MR“, černé „Piano“ barvy palubní desky a hliníkových chráničů rámů dveří. Zachovány zůstaly sportovní sedadla Recaro a populární volant Momo.
Na verzi FQ-360 je standardně poskytována tříletá záruka bez omezení počtu najetých kilometrů, celoevropská odtahová služba na tři roky a šestiletá záruka na prorezavění.