Mitsubishi Pajero 3,5 V6

Mitsubishi Pajero 3,5 V6

 
 
11.11. 2000

Pajero se na jaře 2000 začalo prodávat už ve své třetí generaci, která do řady vnesla doslova revoluční změny. Nadále jde o těžký plnohodnotní terénní vůz a svému již charakteristickému luxusu nezůstal nic dlužen.

Pajero se na jaře 2000 začalo prodávat už ve své třetí generaci, která do řady vnesla doslova revoluční změny. Nadále jde o těžký plnohodnotní terénní vůz a svému již charakteristickému luxusu nezůstal nic dlužen.

Zvenčí jde stále o totéž - na první patrný luxus a velikost. Kromě ostatních změn jsou pro nové Pajero charakteristické hlavně výrazně zaoblené mohutné blatníky, které svými tvary modelují i část přední kapoty. Prolisy nad zadními koly, mohutná stříbrná zrcátka a nezvyklá výška pak potvrzují charakteristiku typického "fullsize offroad".

Nejpodstatnější změny se ale odehrály v konstrukci karosérie. Konstruktéři Mitsubishi zvolili kombinaci pro automobil kategorie off-road velmi ojedinělou: samonosnou karosérii s výztužným rámem a nezávislým zavěšením všech kol. Předností této koncepce je výrazně nižší hmotnost v případě modelu Pajero Wagon asi o 100 kg a také nižší těžiště při vyšší světlosti podvozku. Současně s tím se několikanásobně zvýšila odolnost karosérie v ohybu a krutu. Kombinace nezávisle zavěšených kol s lichoběžníkovými rameny (vpředu) s vícebodovou nápravou typu Multilink (vzadu) pak ve spojení s širším rozchodem kol umožňuje dobrou kontrolu vozu v zatáčkách, bezpečnější a pohodlnější průjezd terénem.

V námi testovaném voze byl osazen vůbec nejvýkonnější možný motor. 24ventilový šestiválec GDI se v tabulkách vyznačuje plošší výkonovou křivkou, která umožňuje využívat téměř plný výkon již od nejnižších otáček. V kombinaci s automatickou pětistupňovou převodovkou můžeme tyto údaje jen potvrdit. Motor se sice díky automatu projevuje na jízdě při výrazném zrychlení s menším zpožděním, jeho síla je však cítit i při nízkých otáčkách. Výrobce udává, že osmdesát procent točivého momentu (270 Nm) je k dispozici již od 1500 otáček za minutu. I pokud svítí kontrolka GDI, která signalizuje úsporný režim spalování, neklesne okamžitá spotřeba pod 10 litrů, což lze vzhledem ke hmotnosti vozu a objemu motoru akceptovat.

Kombinace automatické převodovky a systému Super Select umožňuje řidiči zvolit v každé situaci optimální způsob pohonu. U převodovky je možnost ručního přiřazování převodů, přičemž zvolený stupeň je signalizován kontrolkou na přístrojové desce. Rovněž různé stupně zapojení pohonu zadních kol a uzávěrek mezinápravového a zadního diferenciálu jsou přehledně uspořádány do světelného schématu pohonu u hlavních přístrojů.

Interiér testoveného nejluxusnějšího Pajera je poměrně avantgardní, například centrálnímu panelu vévodí lichoběžníkové tvary. Kombinace kůže a dřeva pak podtrhuje skutečně maximalisticky pojatou celkovou výbavu. Na všech kůží potažených sedadlech je dostatek místa pro hlavu i pro nohy, pouze dvousedadlo ve třetí řadě je použitelné spíše jen pro děti. Zadní sedačky se ale dají i s opěradly složit pod podlahu, čímž vzniká rozměrný zavazadlový prostor.

Jízda s takto rozměrným vozem byla i v úzkých pražských poměrech překvapivě příjemná. Parkování usnadňují rozměrná boční zrcátka, poloměr otáčení je spíše průměrný. Naše obavy o výhled vpřed přes vystouplé blatníky byly zbytečné. Výrazné "boule" na bocích nám naopak spíše pomáhaly při určování největší šířky auta při projíždění mezi jinými vozy...

Na silnicích nás kromě velké stability překvapila i automatická převodovka, která reagovala velmi citlivě na styl jízdy - a měla sklony spíše k úspornému režimu.

V terénujsme jízdní vlastnosti testovali jen omezeně - i při šplhání do strmého kopce na motocyklové trati jsme ani na chvíli neztratili jistotu, že i těžké a dlouhé Pajero obstojí. Terénní boule a náspy jsme i přes dlouhý rozvor přejížděli bez problémů, hluk motoru k nám doléhal i při velké námaze jen minimálně. Při ztrátě kontaktu některého kola s povrchem se nám osvědčilo rovnou zařadit uzávěrku zadního diferenciálu (samostatné tlačítko na středovém panelu) a vůz bez problémů vyjel.

Námi dosaženou průměrnou spotřebu 15,8 litru nelze brát za absolutní - s vozem jsme jezdili z 95 procent ve městě nebo do strmých svahů. Devadesátilitrová nádrž ale tuto nevýhodu alespoň opticky potlačuje - na jedno natankování se dá takto s Pajerem najet až 600 kilometrů...

Pajero představuje ve všech ohledech vlajkovou loď automobilky a do jisté míry i vévodí své třídě. Sportovní úspěchy v pouštních soutěžích pak napovídají, že odvážná koncepce s nezávisle zavěšenými koly je správná cesta. Za více než milion a půl korun tak potenciální majitel dostane důstojný silniční křižník, se kterým se nemusí bát onu silnici opustit...

pětistupňová automatická převodovka, posilovač řízení, ABS, 4x airbag, systém pohonu Super Select, uzávěrka zadního diferenciálu, tempomat, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, el. stahování oken, přední mlhovky, vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, el. nastavitelné sedadlo řidiče, volant kůže/dřevo, rádio s CD přehrávačem, 6x repro, multifunkční display, boční stupátka

základní

Spolupracujeme s Tipcars.com

Cena v základní výbavě: 1 694 100 Kč Cena v testované výbavě: 1 694 100 Kč

Základní výbava:pětistupňová automatická převodovka, posilovač řízení, ABS, 4x airbag, systém pohonu Super Select, uzávěrka zadního diferenciálu, tempomat, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, el. stahování oken, přední mlhovky, vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, el. nastavitelné sedadlo řidiče, volant kůže/dřevo, rádio s CD přehrávačem, 6x repro, multifunkční display, boční stupátka

Výbava testovaného vozu:základní

Štítky SUV Mitsubishi Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3497
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 149 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 318 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 13.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 215 / 1700
Objem nádrže (l):90
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2135 / 625
Rozměr pneu:265
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4795
b) šířka (mm): 1875
c) výška (mm): 1855
d) rozvor (mm): 2780
e) rozchod vpředu (mm): 1560
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1030
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 500
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 









Doporučujeme
10 nejlepších kombi za posledních 60 let 10 nejlepších kombi za posledních 60 let

Představujeme kombi, které můžeme považovat za obzvlášť…

Škoda A Plus: Konkurent pro Sorento a Santa Fe za cenu Superbu Škoda A Plus: Konkurent pro Sorento/Santa Fe

Sedmimístné SUV nabídne velkou užitnou hodnotu za dobré peníze.

 




Autoslevy


Mitsubishi Pajero: Legenda prošla modernizací, zatím jen pro Japonsko Mitsubishi Pajero: Legenda prošla modernizací, zatím jen pro Japonsko

Mitsubishi Pajero se vyrábí již 32 let. Aktuální čtvrtá…

Mitsubishi XR-PHEV Evolution Vision GT: Virtuální závoďák od tří diamantů Mitsubishi XR-PHEV Evolution Vision GT: Virtuální závoďák od tří diamantů

S virtuálními závodními auty pro Gran Turismo 6 se…

 

Související články
Mitsubishi chystá malé SUV a rozšíření nabídky plug-in hybridů Mitsubishi chystá malé SUV a rozšíření nabídky plug-in hybridů

Nabídka malých SUV se neustále rozšiřuje. Po oblíbeném…

Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S představen Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S představen

Mitsubishi Outlander prošlo nedávno faceliftem, japonská…

 




 
Opel Astra ST 1.6 CDTI – Povedená kombinace

TEST: Opel Astra ST 1.6 CDTI – Povedená kombinace

Dnes 08:41

Opel Astra Sports Tourer dostal novou výkonnou naftovou šestnáctistovku. Má tento vůz na sklonku svého života ještě co nabídnout?




Blesk.cz

Prokletý Dracula se vrací: Jeho největší hvězdy už jsou ale na věčnosti!

Prokletý Dracula se vrací: Jeho největší hvězdy už…

Nesmrtelný Dracula se po letech vrací na scénu. To samé se bohužel nedá říct o autorech nebo některých…

Miss Žídková starostkou Kravař? Blesk.cz prozradila, proč šla do politiky!

Miss Žídková starostkou Kravař? Blesk.cz prozradila,…

Slavná misska Monika Žídková (37) utkvěla všem v paměti jako Miss Europe 1995. Představila se i ve StarDance…

 

iSport.cz

Lafata po zkažené výhře: Děkovačka? Kouč nás poslal zatleskat

Lafata po zkažené výhře: Děkovačka? Kouč nás poslal…

Svou brankou rozhodl bitvu, doslova bitvu. Spartu poslal David Lafata do vedení ve druhém poločase, po tom, co…

Bývalý brankář Sparty a Liberce bojuje o rekord i Vůjtkovu nominaci

Bývalý brankář Sparty a Liberce bojuje o rekord i…

Slovenský brankář Marcel Melicherčík (27 let), který v předešlých sezonách hrával českou extraligu za Spartu a…

 

Reflex.cz

Štrougal slavil devadesátku, popřát přišla i šéfka Nadace Charty 77

Štrougal slavil devadesátku, popřát přišla i šéfka…

Na úterním večírku u příležitosti devadesátin někdejšího komunistického předsedy vlády Lubomíra Štrougala se…

Dvojčata aneb Když příprava snídaně trvá dvakrát tak dlouho

Dvojčata aneb Když příprava snídaně trvá dvakrát tak dlouho

Všichni rodiče dvojčat, nebo dokonce vícerčat, zaslouží hlubokou poklonu. Zvládnout výchovu několika stejně…