Mitsubishi Pajero 3,5 V6

Mitsubishi Pajero 3,5 V6

 
 
11.11. 2000

Pajero se na jaře 2000 začalo prodávat už ve své třetí generaci, která do řady vnesla doslova revoluční změny. Nadále jde o těžký plnohodnotní terénní vůz a svému již charakteristickému luxusu nezůstal nic dlužen.

Pajero se na jaře 2000 začalo prodávat už ve své třetí generaci, která do řady vnesla doslova revoluční změny. Nadále jde o těžký plnohodnotní terénní vůz a svému již charakteristickému luxusu nezůstal nic dlužen.

Zvenčí jde stále o totéž - na první patrný luxus a velikost. Kromě ostatních změn jsou pro nové Pajero charakteristické hlavně výrazně zaoblené mohutné blatníky, které svými tvary modelují i část přední kapoty. Prolisy nad zadními koly, mohutná stříbrná zrcátka a nezvyklá výška pak potvrzují charakteristiku typického "fullsize offroad".

Nejpodstatnější změny se ale odehrály v konstrukci karosérie. Konstruktéři Mitsubishi zvolili kombinaci pro automobil kategorie off-road velmi ojedinělou: samonosnou karosérii s výztužným rámem a nezávislým zavěšením všech kol. Předností této koncepce je výrazně nižší hmotnost v případě modelu Pajero Wagon asi o 100 kg a také nižší těžiště při vyšší světlosti podvozku. Současně s tím se několikanásobně zvýšila odolnost karosérie v ohybu a krutu. Kombinace nezávisle zavěšených kol s lichoběžníkovými rameny (vpředu) s vícebodovou nápravou typu Multilink (vzadu) pak ve spojení s širším rozchodem kol umožňuje dobrou kontrolu vozu v zatáčkách, bezpečnější a pohodlnější průjezd terénem.

V námi testovaném voze byl osazen vůbec nejvýkonnější možný motor. 24ventilový šestiválec GDI se v tabulkách vyznačuje plošší výkonovou křivkou, která umožňuje využívat téměř plný výkon již od nejnižších otáček. V kombinaci s automatickou pětistupňovou převodovkou můžeme tyto údaje jen potvrdit. Motor se sice díky automatu projevuje na jízdě při výrazném zrychlení s menším zpožděním, jeho síla je však cítit i při nízkých otáčkách. Výrobce udává, že osmdesát procent točivého momentu (270 Nm) je k dispozici již od 1500 otáček za minutu. I pokud svítí kontrolka GDI, která signalizuje úsporný režim spalování, neklesne okamžitá spotřeba pod 10 litrů, což lze vzhledem ke hmotnosti vozu a objemu motoru akceptovat.

Kombinace automatické převodovky a systému Super Select umožňuje řidiči zvolit v každé situaci optimální způsob pohonu. U převodovky je možnost ručního přiřazování převodů, přičemž zvolený stupeň je signalizován kontrolkou na přístrojové desce. Rovněž různé stupně zapojení pohonu zadních kol a uzávěrek mezinápravového a zadního diferenciálu jsou přehledně uspořádány do světelného schématu pohonu u hlavních přístrojů.

Interiér testoveného nejluxusnějšího Pajera je poměrně avantgardní, například centrálnímu panelu vévodí lichoběžníkové tvary. Kombinace kůže a dřeva pak podtrhuje skutečně maximalisticky pojatou celkovou výbavu. Na všech kůží potažených sedadlech je dostatek místa pro hlavu i pro nohy, pouze dvousedadlo ve třetí řadě je použitelné spíše jen pro děti. Zadní sedačky se ale dají i s opěradly složit pod podlahu, čímž vzniká rozměrný zavazadlový prostor.

Jízda s takto rozměrným vozem byla i v úzkých pražských poměrech překvapivě příjemná. Parkování usnadňují rozměrná boční zrcátka, poloměr otáčení je spíše průměrný. Naše obavy o výhled vpřed přes vystouplé blatníky byly zbytečné. Výrazné "boule" na bocích nám naopak spíše pomáhaly při určování největší šířky auta při projíždění mezi jinými vozy...

Na silnicích nás kromě velké stability překvapila i automatická převodovka, která reagovala velmi citlivě na styl jízdy - a měla sklony spíše k úspornému režimu.

V terénujsme jízdní vlastnosti testovali jen omezeně - i při šplhání do strmého kopce na motocyklové trati jsme ani na chvíli neztratili jistotu, že i těžké a dlouhé Pajero obstojí. Terénní boule a náspy jsme i přes dlouhý rozvor přejížděli bez problémů, hluk motoru k nám doléhal i při velké námaze jen minimálně. Při ztrátě kontaktu některého kola s povrchem se nám osvědčilo rovnou zařadit uzávěrku zadního diferenciálu (samostatné tlačítko na středovém panelu) a vůz bez problémů vyjel.

Námi dosaženou průměrnou spotřebu 15,8 litru nelze brát za absolutní - s vozem jsme jezdili z 95 procent ve městě nebo do strmých svahů. Devadesátilitrová nádrž ale tuto nevýhodu alespoň opticky potlačuje - na jedno natankování se dá takto s Pajerem najet až 600 kilometrů...

Pajero představuje ve všech ohledech vlajkovou loď automobilky a do jisté míry i vévodí své třídě. Sportovní úspěchy v pouštních soutěžích pak napovídají, že odvážná koncepce s nezávisle zavěšenými koly je správná cesta. Za více než milion a půl korun tak potenciální majitel dostane důstojný silniční křižník, se kterým se nemusí bát onu silnici opustit...

pětistupňová automatická převodovka, posilovač řízení, ABS, 4x airbag, systém pohonu Super Select, uzávěrka zadního diferenciálu, tempomat, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, el. stahování oken, přední mlhovky, vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, el. nastavitelné sedadlo řidiče, volant kůže/dřevo, rádio s CD přehrávačem, 6x repro, multifunkční display, boční stupátka

základní

Spolupracujeme s Tipcars.com
Soutěž Nej ridic

Cena v základní výbavě: 1 694 100 Kč Cena v testované výbavě: 1 694 100 Kč

Základní výbava:pětistupňová automatická převodovka, posilovač řízení, ABS, 4x airbag, systém pohonu Super Select, uzávěrka zadního diferenciálu, tempomat, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, el. stahování oken, přední mlhovky, vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, el. nastavitelné sedadlo řidiče, volant kůže/dřevo, rádio s CD přehrávačem, 6x repro, multifunkční display, boční stupátka

Výbava testovaného vozu:základní

Štítky SUV Mitsubishi Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru:zážehový
Válce / ventily:6 / 4
Zdvihový objem (ccm):3497
Nejvyšší výkon (kW / ot/min):149 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):318 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h):190
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km):- / - / 13.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l):215 / 1700
Objem nádrže (l):90
Pohotovostní hm. / nosnost (kg):2135 / 625
Rozměr pneu:265
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm):4795
b) šířka (mm):1875
c) výška (mm):1855
d) rozvor (mm):2780
e) rozchod vpředu (mm):1560
f) rozchod vzadu (mm):1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm):870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm):670 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm):1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1030
k) šířka vpředu (mm):1510
l) šířka vzadu (mm):1500
délka sedáku vpředu (mm):510
délka sedáku vzadu (mm):490
výška opěradla vpředu (mm):580
výška opěradla vzadu (mm):500
místo vzadu pod předním sedadlem:ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 









Doporučujeme
Škoda Fabia III: V základu s litrovým tříválcem i pro kombi Škoda Fabia III: S litrovým tříválcem i pro kombi

Přinášíme nové detaily o Škodě Fabia III, která bude…

Česká silniční budoucnost? Třeba jižní alternativa k D1 Česká silniční budoucnost? Jižní verze k D1

Plánovaná silnice S13 by měla ulehčit některým úsekům…

 




Autoslevy


Mitsubishi Pajero: Legenda prošla modernizací, zatím jen pro Japonsko Mitsubishi Pajero: Legenda prošla modernizací, zatím jen pro Japonsko

Mitsubishi Pajero se vyrábí již 32 let. Aktuální čtvrtá…

Mitsubishi XR-PHEV Evolution Vision GT: Virtuální závoďák od tří diamantů Mitsubishi XR-PHEV Evolution Vision GT: Virtuální závoďák od tří diamantů

S virtuálními závodními auty pro Gran Turismo 6 se…

 

Související články
Mitsubishi Outlander PHEV: V Česku od 1.250.000 Kč Mitsubishi Outlander PHEV: V Česku od 1.250.000 Kč

Plug-in hybridní Mitsubishi Outlander vstoupilo na náš…

Mitsubishi Evolution: Příští generace může být SUV Mitsubishi Evolution: Příští generace může být SUV

Není tomu tak dávno, co se nesly poplašné zprávy, že…

 




 
Nissan Qashqai 1.6 dCi – Hodně povedená forma

TEST: Nissan Qashqai 1.6 dCi – Hodně povedená forma

Dnes 08:25

Minulou generaci Nissanu Qashqai si koupily více než dva miliony zákazníků. Nové vydání modelu na úspěchy předchůdce navazuje a bere si příklad z dosavadních neduhů.




Blesk.cz

V psím hotelu nám Frankieho doslova uvařili zaživa, tvrdí majitelé psa! Hotel to popírá

V psím hotelu nám Frankieho doslova uvařili zaživa,…

Na čtyři dny potřebovali pohlídat pejska, který byl po útoku pitbulky na antibiotikách, a tak ho dali do psího…

Těla obětí letu MH17 překládají do letadla: Ve vlacích bylo jen 200 těl!

Těla obětí letu MH17 překládají do letadla: Ve…

Při katastrofě letu MH17 zemřelo na Ukrajině 298 lidí. První rakve s ostatky byly dnes dopoledne opustily…

 

iSport.cz

HOTOVO. Kanonýr Ton podepsal s Kometou roční smlouvu

HOTOVO. Kanonýr Ton podepsal s Kometou roční smlouvu

Nejproduktivnější hráč uplynulého ročníku hokejové extraligy Petr Ton bude v příští sezoně hráčem Komety Brno.…

Dopingový hříšník Bystroň: Spadl jsem na hubu, chci se vydrápat

Dopingový hříšník Bystroň: Spadl jsem na hubu, chci…

Ještě si ani pořádně nekopl do míče a už kolem něj byl rozruch. David Bystroň (31 let), který se po dvouletém…

 

Reflex.cz

Polemika o Ukrajině: překrucováním historie si nepomůžeme

Polemika o Ukrajině: překrucováním historie si nepomůžeme

Web Reflexu dal prostor vášnivé a dlouhodobé polemice o Ukrajině a příčinách její dnešní krize. Naposledy to byl…

Kauza poslance Stanislava Humla: Co s tím uděláme, soudruhu řidiči?

Kauza poslance Stanislava Humla: Co s tím uděláme,…

Naposledy na sebe upozornil, když jako třídně nenávistný socialista dostal kanára od tenistky Petry Kvitové.…