Mitsubishi Pajero 3,5 V6

Mitsubishi Pajero 3,5 V6

 
 

Pajero se na jaře 2000 začalo prodávat už ve své třetí generaci, která do řady vnesla doslova revoluční změny. Nadále jde o těžký plnohodnotní terénní vůz a svému již charakteristickému luxusu nezůstal nic dlužen.

Pajero se na jaře 2000 začalo prodávat už ve své třetí generaci, která do řady vnesla doslova revoluční změny. Nadále jde o těžký plnohodnotní terénní vůz a svému již charakteristickému luxusu nezůstal nic dlužen.

Zvenčí jde stále o totéž - na první patrný luxus a velikost. Kromě ostatních změn jsou pro nové Pajero charakteristické hlavně výrazně zaoblené mohutné blatníky, které svými tvary modelují i část přední kapoty. Prolisy nad zadními koly, mohutná stříbrná zrcátka a nezvyklá výška pak potvrzují charakteristiku typického "fullsize offroad".

Nejpodstatnější změny se ale odehrály v konstrukci karosérie. Konstruktéři Mitsubishi zvolili kombinaci pro automobil kategorie off-road velmi ojedinělou: samonosnou karosérii s výztužným rámem a nezávislým zavěšením všech kol. Předností této koncepce je výrazně nižší hmotnost v případě modelu Pajero Wagon asi o 100 kg a také nižší těžiště při vyšší světlosti podvozku. Současně s tím se několikanásobně zvýšila odolnost karosérie v ohybu a krutu. Kombinace nezávisle zavěšených kol s lichoběžníkovými rameny (vpředu) s vícebodovou nápravou typu Multilink (vzadu) pak ve spojení s širším rozchodem kol umožňuje dobrou kontrolu vozu v zatáčkách, bezpečnější a pohodlnější průjezd terénem.

V námi testovaném voze byl osazen vůbec nejvýkonnější možný motor. 24ventilový šestiválec GDI se v tabulkách vyznačuje plošší výkonovou křivkou, která umožňuje využívat téměř plný výkon již od nejnižších otáček. V kombinaci s automatickou pětistupňovou převodovkou můžeme tyto údaje jen potvrdit. Motor se sice díky automatu projevuje na jízdě při výrazném zrychlení s menším zpožděním, jeho síla je však cítit i při nízkých otáčkách. Výrobce udává, že osmdesát procent točivého momentu (270 Nm) je k dispozici již od 1500 otáček za minutu. I pokud svítí kontrolka GDI, která signalizuje úsporný režim spalování, neklesne okamžitá spotřeba pod 10 litrů, což lze vzhledem ke hmotnosti vozu a objemu motoru akceptovat.

Kombinace automatické převodovky a systému Super Select umožňuje řidiči zvolit v každé situaci optimální způsob pohonu. U převodovky je možnost ručního přiřazování převodů, přičemž zvolený stupeň je signalizován kontrolkou na přístrojové desce. Rovněž různé stupně zapojení pohonu zadních kol a uzávěrek mezinápravového a zadního diferenciálu jsou přehledně uspořádány do světelného schématu pohonu u hlavních přístrojů.

Interiér testoveného nejluxusnějšího Pajera je poměrně avantgardní, například centrálnímu panelu vévodí lichoběžníkové tvary. Kombinace kůže a dřeva pak podtrhuje skutečně maximalisticky pojatou celkovou výbavu. Na všech kůží potažených sedadlech je dostatek místa pro hlavu i pro nohy, pouze dvousedadlo ve třetí řadě je použitelné spíše jen pro děti. Zadní sedačky se ale dají i s opěradly složit pod podlahu, čímž vzniká rozměrný zavazadlový prostor.

Jízda s takto rozměrným vozem byla i v úzkých pražských poměrech překvapivě příjemná. Parkování usnadňují rozměrná boční zrcátka, poloměr otáčení je spíše průměrný. Naše obavy o výhled vpřed přes vystouplé blatníky byly zbytečné. Výrazné "boule" na bocích nám naopak spíše pomáhaly při určování největší šířky auta při projíždění mezi jinými vozy...

Na silnicích nás kromě velké stability překvapila i automatická převodovka, která reagovala velmi citlivě na styl jízdy - a měla sklony spíše k úspornému režimu.

V terénujsme jízdní vlastnosti testovali jen omezeně - i při šplhání do strmého kopce na motocyklové trati jsme ani na chvíli neztratili jistotu, že i těžké a dlouhé Pajero obstojí. Terénní boule a náspy jsme i přes dlouhý rozvor přejížděli bez problémů, hluk motoru k nám doléhal i při velké námaze jen minimálně. Při ztrátě kontaktu některého kola s povrchem se nám osvědčilo rovnou zařadit uzávěrku zadního diferenciálu (samostatné tlačítko na středovém panelu) a vůz bez problémů vyjel.

Námi dosaženou průměrnou spotřebu 15,8 litru nelze brát za absolutní - s vozem jsme jezdili z 95 procent ve městě nebo do strmých svahů. Devadesátilitrová nádrž ale tuto nevýhodu alespoň opticky potlačuje - na jedno natankování se dá takto s Pajerem najet až 600 kilometrů...

Pajero představuje ve všech ohledech vlajkovou loď automobilky a do jisté míry i vévodí své třídě. Sportovní úspěchy v pouštních soutěžích pak napovídají, že odvážná koncepce s nezávisle zavěšenými koly je správná cesta. Za více než milion a půl korun tak potenciální majitel dostane důstojný silniční křižník, se kterým se nemusí bát onu silnici opustit...

pětistupňová automatická převodovka, posilovač řízení, ABS, 4x airbag, systém pohonu Super Select, uzávěrka zadního diferenciálu, tempomat, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, el. stahování oken, přední mlhovky, vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, el. nastavitelné sedadlo řidiče, volant kůže/dřevo, rádio s CD přehrávačem, 6x repro, multifunkční display, boční stupátka

základní

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 694 100 Kč Cena v testované výbavě: 1 694 100 Kč

Základní výbava:pětistupňová automatická převodovka, posilovač řízení, ABS, 4x airbag, systém pohonu Super Select, uzávěrka zadního diferenciálu, tempomat, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, el. stahování oken, přední mlhovky, vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, el. nastavitelné sedadlo řidiče, volant kůže/dřevo, rádio s CD přehrávačem, 6x repro, multifunkční display, boční stupátka

Výbava testovaného vozu:základní

Útok na letišti v Istanbulu si vyžádal nejméně 28 mrtvých Útok na letišti v Istanbulu si vyžádal nejméně 28 mrtvých

Nejméně 28 mrtvých a kolem 60 zraněných si vyžádal…

Sněmovna zřídila vyšetřovací komisi k reformě policie Sněmovna zřídila vyšetřovací komisi k reformě policie

Sněmovna zřídila vyšetřovací komisi k reorganizaci…

Evropské a britské akcie prudce oživují, mažou ztráty předchozích dní Evropské a britské akcie prudce oživují, mažou ztráty předchozích dní

Akcie v Británii i na západoevropských kontinentálních…

Známý profesor Prymula musel odejít z rodinné firmy, kvůli penězům od výrobců vakcín Známý profesor Prymula musel odejít z rodinné firmy, kvůli penězům od výrobců vakcín

Ministr Němeček přiměl ředitele Fakultní nemocnice Hradec…

 

Štítky SUV Mitsubishi Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3497
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 149 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 318 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 13.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 215 / 1700
Objem nádrže (l):90
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2135 / 625
Rozměr pneu:265
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4795
b) šířka (mm): 1875
c) výška (mm): 1855
d) rozvor (mm): 2780
e) rozchod vpředu (mm): 1560
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1030
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 500
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 






Doporučujeme
Legendy východního bloku: Rychle a zběsile Legendy východního bloku: Rychle a zběsile

Sportovní automobil byl podle mnohých komunistů buržoasní…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Seat Ibiza Cupra: Vstupenka do světa radosti a rychlosti Test Seat Ibiza Cupra: Vstupenka do světa radosti a rychlosti

Seat z povzdálí útočí na přední příčky mezi rychlými…

Škoda Fabia Kofola: Nová limitovaná edice zahrnuje 99 exemplářů Škoda Fabia Kofola: Nová limitovaná edice zahrnuje 99 exemplářů

Škoda představila limitovanou edici Kofola určenou pro…

 



Autoslevy


Mitsubishi Pajero: Nová generace přijde do Evropy ještě letos Mitsubishi Pajero: Nová generace přijde do Evropy ještě letos

Nástupce současného Pajera se nedočkáme za dva roky, jak…

Mitsubishi Pajero zůstane i v nové generaci drsným off-roadem Mitsubishi Pajero zůstane i v nové generaci drsným off-roadem

Nové Pajero nechce být módním autem pro rozvoz dětí do…

 

Související články
Mitsubishi Ground Tourer: První ukázka konceptu pro Paříž Mitsubishi Ground Tourer: První ukázka konceptu pro Paříž

Chystaný koncept má být velice schopný v terénu. O jeho…

Mitsubishi ASX a L200: Šedooranžové koncepty pro Ženevu Mitsubishi ASX a L200: Šedooranžové koncepty pro Ženevu

Tři diamanty se žádnou zásadní novinkou pro Evropu…

 



 
Porsche Panamera: Druhá generace fastbacku oficiálně

Porsche Panamera: Druhá generace fastbacku oficiálně

Včera

Netrpělivě očekávaná Panamera se oficiálně představila v německé metropoli. Je určitě hezčí než předchůdce.




Blesk.cz

Nejstarší školák světa: Nepálský děda (68) se vrhl na studia. S teenagery hraje volejbal

Nejstarší školák světa: Nepálský děda (68) se vrhl…

Věk není překážkou! To není jen otřepaná fráze, ale fakt! A osminásobný dědeček Durga Kami (68) toho budiž…

Brno městem penisů: Brněnské genitálie zaujaly zahraniční média

Brno městem penisů: Brněnské genitálie zaujaly…

Britský The Guardian láká čtenáře na cestu do Brna na „penisové sochy“. Město se tak dostalo do redakčního…

 

iSport.cz

Odvážná Šafářová! Oblékla kontroverzní šaty, schválil je i přítel

Odvážná Šafářová! Oblékla kontroverzní šaty,…

PŘÍMO Z LONDÝNA | Mám? Nemám? Lucie Šafářová nepatří mezi fintivé tenistky, tentokrát však před zrcadlem…

Reprezentace? O mně určitě neuvažují, to je jistota, tvrdí Ivan Hašek

Reprezentace? O mně určitě neuvažují, to je jistota,…

Jeho jméno se znovu objevilo mezi kandidáty na místo reprezentačního trenéra. Ivan Hašek, který již národní tým…

 

Reflex.cz

Hody šarlatánů: O důsledcích brexitu všichni hovoří, ale nikdo o nich nic neví

Hody šarlatánů: O důsledcích brexitu všichni hovoří,…

Jsou to největší hody šarlatánů a příznivců virtuální reality, jaké jsme za posledních několik desetiletí…

Extrémní saxofonisté: Zkuste hrát při fotbale, depilaci nebo na tři sága naráz

Extrémní saxofonisté: Zkuste hrát při fotbale,…

Před 170 lety si Belgičan Alphonse Sax nechal patentovat novinku. Snažil se vyvinout nástroj, který se bude…