Mitsubishi Pajero 3,5 V6

Mitsubishi Pajero 3,5 V6

 
 
11.11. 2000

Pajero se na jaře 2000 začalo prodávat už ve své třetí generaci, která do řady vnesla doslova revoluční změny. Nadále jde o těžký plnohodnotní terénní vůz a svému již charakteristickému luxusu nezůstal nic dlužen.

Pajero se na jaře 2000 začalo prodávat už ve své třetí generaci, která do řady vnesla doslova revoluční změny. Nadále jde o těžký plnohodnotní terénní vůz a svému již charakteristickému luxusu nezůstal nic dlužen.

Zvenčí jde stále o totéž - na první patrný luxus a velikost. Kromě ostatních změn jsou pro nové Pajero charakteristické hlavně výrazně zaoblené mohutné blatníky, které svými tvary modelují i část přední kapoty. Prolisy nad zadními koly, mohutná stříbrná zrcátka a nezvyklá výška pak potvrzují charakteristiku typického "fullsize offroad".

Nejpodstatnější změny se ale odehrály v konstrukci karosérie. Konstruktéři Mitsubishi zvolili kombinaci pro automobil kategorie off-road velmi ojedinělou: samonosnou karosérii s výztužným rámem a nezávislým zavěšením všech kol. Předností této koncepce je výrazně nižší hmotnost v případě modelu Pajero Wagon asi o 100 kg a také nižší těžiště při vyšší světlosti podvozku. Současně s tím se několikanásobně zvýšila odolnost karosérie v ohybu a krutu. Kombinace nezávisle zavěšených kol s lichoběžníkovými rameny (vpředu) s vícebodovou nápravou typu Multilink (vzadu) pak ve spojení s širším rozchodem kol umožňuje dobrou kontrolu vozu v zatáčkách, bezpečnější a pohodlnější průjezd terénem.

V námi testovaném voze byl osazen vůbec nejvýkonnější možný motor. 24ventilový šestiválec GDI se v tabulkách vyznačuje plošší výkonovou křivkou, která umožňuje využívat téměř plný výkon již od nejnižších otáček. V kombinaci s automatickou pětistupňovou převodovkou můžeme tyto údaje jen potvrdit. Motor se sice díky automatu projevuje na jízdě při výrazném zrychlení s menším zpožděním, jeho síla je však cítit i při nízkých otáčkách. Výrobce udává, že osmdesát procent točivého momentu (270 Nm) je k dispozici již od 1500 otáček za minutu. I pokud svítí kontrolka GDI, která signalizuje úsporný režim spalování, neklesne okamžitá spotřeba pod 10 litrů, což lze vzhledem ke hmotnosti vozu a objemu motoru akceptovat.

Kombinace automatické převodovky a systému Super Select umožňuje řidiči zvolit v každé situaci optimální způsob pohonu. U převodovky je možnost ručního přiřazování převodů, přičemž zvolený stupeň je signalizován kontrolkou na přístrojové desce. Rovněž různé stupně zapojení pohonu zadních kol a uzávěrek mezinápravového a zadního diferenciálu jsou přehledně uspořádány do světelného schématu pohonu u hlavních přístrojů.

Interiér testoveného nejluxusnějšího Pajera je poměrně avantgardní, například centrálnímu panelu vévodí lichoběžníkové tvary. Kombinace kůže a dřeva pak podtrhuje skutečně maximalisticky pojatou celkovou výbavu. Na všech kůží potažených sedadlech je dostatek místa pro hlavu i pro nohy, pouze dvousedadlo ve třetí řadě je použitelné spíše jen pro děti. Zadní sedačky se ale dají i s opěradly složit pod podlahu, čímž vzniká rozměrný zavazadlový prostor.

Jízda s takto rozměrným vozem byla i v úzkých pražských poměrech překvapivě příjemná. Parkování usnadňují rozměrná boční zrcátka, poloměr otáčení je spíše průměrný. Naše obavy o výhled vpřed přes vystouplé blatníky byly zbytečné. Výrazné "boule" na bocích nám naopak spíše pomáhaly při určování největší šířky auta při projíždění mezi jinými vozy...

Na silnicích nás kromě velké stability překvapila i automatická převodovka, která reagovala velmi citlivě na styl jízdy - a měla sklony spíše k úspornému režimu.

V terénujsme jízdní vlastnosti testovali jen omezeně - i při šplhání do strmého kopce na motocyklové trati jsme ani na chvíli neztratili jistotu, že i těžké a dlouhé Pajero obstojí. Terénní boule a náspy jsme i přes dlouhý rozvor přejížděli bez problémů, hluk motoru k nám doléhal i při velké námaze jen minimálně. Při ztrátě kontaktu některého kola s povrchem se nám osvědčilo rovnou zařadit uzávěrku zadního diferenciálu (samostatné tlačítko na středovém panelu) a vůz bez problémů vyjel.

Námi dosaženou průměrnou spotřebu 15,8 litru nelze brát za absolutní - s vozem jsme jezdili z 95 procent ve městě nebo do strmých svahů. Devadesátilitrová nádrž ale tuto nevýhodu alespoň opticky potlačuje - na jedno natankování se dá takto s Pajerem najet až 600 kilometrů...

Pajero představuje ve všech ohledech vlajkovou loď automobilky a do jisté míry i vévodí své třídě. Sportovní úspěchy v pouštních soutěžích pak napovídají, že odvážná koncepce s nezávisle zavěšenými koly je správná cesta. Za více než milion a půl korun tak potenciální majitel dostane důstojný silniční křižník, se kterým se nemusí bát onu silnici opustit...

pětistupňová automatická převodovka, posilovač řízení, ABS, 4x airbag, systém pohonu Super Select, uzávěrka zadního diferenciálu, tempomat, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, el. stahování oken, přední mlhovky, vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, el. nastavitelné sedadlo řidiče, volant kůže/dřevo, rádio s CD přehrávačem, 6x repro, multifunkční display, boční stupátka

základní

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 694 100 Kč Cena v testované výbavě: 1 694 100 Kč

Základní výbava:pětistupňová automatická převodovka, posilovač řízení, ABS, 4x airbag, systém pohonu Super Select, uzávěrka zadního diferenciálu, tempomat, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, el. stahování oken, přední mlhovky, vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, el. nastavitelné sedadlo řidiče, volant kůže/dřevo, rádio s CD přehrávačem, 6x repro, multifunkční display, boční stupátka

Výbava testovaného vozu:základní

Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně

Každý, komu se daří na poli internetového prodeje, vám…

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

 

Štítky SUV Mitsubishi Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3497
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 149 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 318 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 13.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 215 / 1700
Objem nádrže (l):90
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2135 / 625
Rozměr pneu:265
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4795
b) šířka (mm): 1875
c) výška (mm): 1855
d) rozvor (mm): 2780
e) rozchod vpředu (mm): 1560
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1030
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 500
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

 



Mitsubishi Pajero Evolution: Zapomenutý homologační speciál, který kraloval na Dakaru! Mitsubishi Pajero Evolution: Zapomenutý homologační speciál, který kraloval na Dakaru!

V letech 1997 až 1999 vyrobilo Mitsubishi sérii 2500 kusů…

Další legenda končí. Mitsubishi Pajero se přímého nástupce nedočká Další legenda končí. Mitsubishi Pajero se přímého nástupce nedočká

Důvodem konce legendárního offroadu japonské značky jsou…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…