Mitsubishi Pajero 3,5 V6

Mitsubishi Pajero 3,5 V6

 
 
11.11. 2000

Pajero se na jaře 2000 začalo prodávat už ve své třetí generaci, která do řady vnesla doslova revoluční změny. Nadále jde o těžký plnohodnotní terénní vůz a svému již charakteristickému luxusu nezůstal nic dlužen.

Pajero se na jaře 2000 začalo prodávat už ve své třetí generaci, která do řady vnesla doslova revoluční změny. Nadále jde o těžký plnohodnotní terénní vůz a svému již charakteristickému luxusu nezůstal nic dlužen.

Zvenčí jde stále o totéž - na první patrný luxus a velikost. Kromě ostatních změn jsou pro nové Pajero charakteristické hlavně výrazně zaoblené mohutné blatníky, které svými tvary modelují i část přední kapoty. Prolisy nad zadními koly, mohutná stříbrná zrcátka a nezvyklá výška pak potvrzují charakteristiku typického "fullsize offroad".

Nejpodstatnější změny se ale odehrály v konstrukci karosérie. Konstruktéři Mitsubishi zvolili kombinaci pro automobil kategorie off-road velmi ojedinělou: samonosnou karosérii s výztužným rámem a nezávislým zavěšením všech kol. Předností této koncepce je výrazně nižší hmotnost v případě modelu Pajero Wagon asi o 100 kg a také nižší těžiště při vyšší světlosti podvozku. Současně s tím se několikanásobně zvýšila odolnost karosérie v ohybu a krutu. Kombinace nezávisle zavěšených kol s lichoběžníkovými rameny (vpředu) s vícebodovou nápravou typu Multilink (vzadu) pak ve spojení s širším rozchodem kol umožňuje dobrou kontrolu vozu v zatáčkách, bezpečnější a pohodlnější průjezd terénem.

V námi testovaném voze byl osazen vůbec nejvýkonnější možný motor. 24ventilový šestiválec GDI se v tabulkách vyznačuje plošší výkonovou křivkou, která umožňuje využívat téměř plný výkon již od nejnižších otáček. V kombinaci s automatickou pětistupňovou převodovkou můžeme tyto údaje jen potvrdit. Motor se sice díky automatu projevuje na jízdě při výrazném zrychlení s menším zpožděním, jeho síla je však cítit i při nízkých otáčkách. Výrobce udává, že osmdesát procent točivého momentu (270 Nm) je k dispozici již od 1500 otáček za minutu. I pokud svítí kontrolka GDI, která signalizuje úsporný režim spalování, neklesne okamžitá spotřeba pod 10 litrů, což lze vzhledem ke hmotnosti vozu a objemu motoru akceptovat.

Kombinace automatické převodovky a systému Super Select umožňuje řidiči zvolit v každé situaci optimální způsob pohonu. U převodovky je možnost ručního přiřazování převodů, přičemž zvolený stupeň je signalizován kontrolkou na přístrojové desce. Rovněž různé stupně zapojení pohonu zadních kol a uzávěrek mezinápravového a zadního diferenciálu jsou přehledně uspořádány do světelného schématu pohonu u hlavních přístrojů.

Interiér testoveného nejluxusnějšího Pajera je poměrně avantgardní, například centrálnímu panelu vévodí lichoběžníkové tvary. Kombinace kůže a dřeva pak podtrhuje skutečně maximalisticky pojatou celkovou výbavu. Na všech kůží potažených sedadlech je dostatek místa pro hlavu i pro nohy, pouze dvousedadlo ve třetí řadě je použitelné spíše jen pro děti. Zadní sedačky se ale dají i s opěradly složit pod podlahu, čímž vzniká rozměrný zavazadlový prostor.

Jízda s takto rozměrným vozem byla i v úzkých pražských poměrech překvapivě příjemná. Parkování usnadňují rozměrná boční zrcátka, poloměr otáčení je spíše průměrný. Naše obavy o výhled vpřed přes vystouplé blatníky byly zbytečné. Výrazné "boule" na bocích nám naopak spíše pomáhaly při určování největší šířky auta při projíždění mezi jinými vozy...

Na silnicích nás kromě velké stability překvapila i automatická převodovka, která reagovala velmi citlivě na styl jízdy - a měla sklony spíše k úspornému režimu.

V terénujsme jízdní vlastnosti testovali jen omezeně - i při šplhání do strmého kopce na motocyklové trati jsme ani na chvíli neztratili jistotu, že i těžké a dlouhé Pajero obstojí. Terénní boule a náspy jsme i přes dlouhý rozvor přejížděli bez problémů, hluk motoru k nám doléhal i při velké námaze jen minimálně. Při ztrátě kontaktu některého kola s povrchem se nám osvědčilo rovnou zařadit uzávěrku zadního diferenciálu (samostatné tlačítko na středovém panelu) a vůz bez problémů vyjel.

Námi dosaženou průměrnou spotřebu 15,8 litru nelze brát za absolutní - s vozem jsme jezdili z 95 procent ve městě nebo do strmých svahů. Devadesátilitrová nádrž ale tuto nevýhodu alespoň opticky potlačuje - na jedno natankování se dá takto s Pajerem najet až 600 kilometrů...

Pajero představuje ve všech ohledech vlajkovou loď automobilky a do jisté míry i vévodí své třídě. Sportovní úspěchy v pouštních soutěžích pak napovídají, že odvážná koncepce s nezávisle zavěšenými koly je správná cesta. Za více než milion a půl korun tak potenciální majitel dostane důstojný silniční křižník, se kterým se nemusí bát onu silnici opustit...

pětistupňová automatická převodovka, posilovač řízení, ABS, 4x airbag, systém pohonu Super Select, uzávěrka zadního diferenciálu, tempomat, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, el. stahování oken, přední mlhovky, vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, el. nastavitelné sedadlo řidiče, volant kůže/dřevo, rádio s CD přehrávačem, 6x repro, multifunkční display, boční stupátka

základní

Spolupracujeme s Tipcars.com

Cena v základní výbavě: 1 694 100 Kč Cena v testované výbavě: 1 694 100 Kč

Základní výbava:pětistupňová automatická převodovka, posilovač řízení, ABS, 4x airbag, systém pohonu Super Select, uzávěrka zadního diferenciálu, tempomat, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, el. stahování oken, přední mlhovky, vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, el. nastavitelné sedadlo řidiče, volant kůže/dřevo, rádio s CD přehrávačem, 6x repro, multifunkční display, boční stupátka

Výbava testovaného vozu:základní

Štítky SUV Mitsubishi Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru:zážehový
Válce / ventily:6 / 4
Zdvihový objem (ccm):3497
Nejvyšší výkon (kW / ot/min):149 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min):318 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h):190
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km):- / - / 13.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l):215 / 1700
Objem nádrže (l):90
Pohotovostní hm. / nosnost (kg):2135 / 625
Rozměr pneu:265
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm):4795
b) šířka (mm):1875
c) výška (mm):1855
d) rozvor (mm):2780
e) rozchod vpředu (mm):1560
f) rozchod vzadu (mm):1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm):870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm):670 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm):1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1030
k) šířka vpředu (mm):1510
l) šířka vzadu (mm):1500
délka sedáku vpředu (mm):510
délka sedáku vzadu (mm):490
výška opěradla vpředu (mm):580
výška opěradla vzadu (mm):500
místo vzadu pod předním sedadlem:ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 









Doporučujeme
Škoda Fabia III: Předsériové jízdní dojmy Škoda Fabia III: Předsériové jízdní dojmy

Nová Fabia je největším hitem letošního podzimu.…

10 nejzajímavějších vozů střední třídy 10 nejlepších automobilů střední třídy

Střední třída bývá vnímána jako segment výhradně klasických aut.

 




Autoslevy


Mitsubishi Pajero: Legenda prošla modernizací, zatím jen pro Japonsko Mitsubishi Pajero: Legenda prošla modernizací, zatím jen pro Japonsko

Mitsubishi Pajero se vyrábí již 32 let. Aktuální čtvrtá…

Mitsubishi XR-PHEV Evolution Vision GT: Virtuální závoďák od tří diamantů Mitsubishi XR-PHEV Evolution Vision GT: Virtuální závoďák od tří diamantů

S virtuálními závodními auty pro Gran Turismo 6 se…

 

Související články
Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S: Hybrid od tří diamantů je sportovnější Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S: Hybrid od tří diamantů je sportovnější

Před třemi týdny odhalilo Mitsubishi první teaser…

Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S: Plug-in hybrid ve sportovním Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S: Plug-in hybrid ve sportovním

Plug-in hybrid Outlander měl svou výstavní premiéru v…

 




 
Volkswagen Passat GTE: Benzinoelektrický vítr

Volkswagen Passat GTE: Benzinoelektrický vítr

Včera

Již dlouho dopředu avizovaný Passat GTE se představuje těsně před autosalonem v Paříži. Volkswagen tak rozšiřuje svou nabídku hybridů na tři modely.




Blesk.cz

Kluci zkoušeli v obchodě ohnout iPhone 6 Plus: Rozbili ho!

Kluci zkoušeli v obchodě ohnout iPhone 6 Plus: Rozbili ho!

Dětská zvídavost je nepřeberná. Na vlastní součástky se o tom přesvědčil předváděcí iPhone 6 Plus. Dvojice…

NejHoubař 2014: Je dobojováno! Tohle jsou vítězové

NejHoubař 2014: Je dobojováno! Tohle jsou vítězové

Druhý ročník oblíbené soutěže skončil a letošní NejHoubař už mají svou vítězku. Poslední hodiny hlasování byly…

 

iSport.cz

Liga mistrů ONLINE: Bayern vede nad CSKA Moskva díky penaltě

Liga mistrů ONLINE: Bayern vede nad CSKA Moskva díky penaltě

Fotbalisté Barcelony budou ve šlágru dnešního programu Ligy mistrů hájit v souboji s Paris St. Germain…

Teplice i s Mahmutovičem vyhrály osmifinále poháru v Domažlicích 4:0

Teplice i s Mahmutovičem vyhrály osmifinále poháru v…

Fotbalisté Teplic vyhráli úvodní zápas osmifinále Poháru FAČR na hřišti Domažlic s přehledem 4:0. Dnešní…

 

Reflex.cz

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Nobelův výbor diskriminuje muslimy

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Nobelův výbor diskriminuje muslimy

Vedle soustavných útoků Izraele, křesťanů, jazídů, buddhistů a cyklistů na muslimy se nám podařilo dohledat…

Švýcaři v referendu odmítli jednotné socialistické zdravotní pojištění

Švýcaři v referendu odmítli jednotné socialistické…

Voliči ve Švýcarsku v nedělním referendu odmítli již třetí pokus levicových stran nahradit švýcarský systém…