Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi zastavuje výrobu elektromobilů pro PSA

David Bureš
Diskuze (9)
Důvodem zastavení výroby Peugeotu iOn a Citroënu C-Zero je malý zájem o tyto vozy.

Mitsubishi přestalo vyrábět modely Peugeot iOn a Citroën C-Zero pro francouzský koncern PSA Peugeot-Citroën. Tyto vozy jsou jen přeznačkovanými verzemi elektromobilu Mitsubishi i-MiEV.

Mluvčí Mitsubishi a koncernu PSA oznámili, že výroba těchto elektromobilů je pouze přerušena. Kdy však bude znovu spuštěna, už neuvedli.

Přerušení (nebo ukončení) výroby Peugeotu iOn a Citroënu C-Zero je následkem nízké poptávky po těchto automobilech. Podle výzkumné společnosti JATO Dynamics PSA na evropských trzích během prvního pololetí letošního roku prodalo jen 935 exemplářů C-Zera a 852 exemplářů iOnu.

Mitsubishi dodávalo elektromobily francouzskému koncernu od roku 2010. Automobilky se dohodly, že Mitsubishi dodá PSA 100.000 automobilů. Těchto plánů však výrobci nedosáhli, Mitsubishi totiž zatím vyrobilo pouze 28.000 kusů těchto tří elektromobilů se stejným základem.

Mluvčí japonské automobilky přiznal, že se počítalo s větším počtem vyrobených exemplářů. Mitsubishi i-MiEV se začalo v japonské továrně Mizushima vyrábět v roce 2009, produkce Peugeotu iOn a Citroënu C-Zero zde byla zahájena o rok později.

Pozastavení výroby elektrických hatchbacků pro PSA podle mluvčího Mitsubishi neovlivní společný vývoj elektrických variant dodávek Peugeot Partner a Citroën Berlingo.

David Bureš
Diskuze (9)
9. 8. 2012 23:08
Elektromobil musí mít jinou konstrukci
než auto se spalovacím motorem. Hlavně musí být co nejlehčí. Každé kilo navíc znamená potřebu baterek s větší kapacitou a tím pádem násobný růst ceny. CHce to prostě nové přístupy, jako třeba je Qbeak s karoserií z divných tlustých ale lehkých panelů. Dojezd super, předpokládaná cena díky nízké hmotnosti taky, vejde se tam snad až 6 lidí.

[odkaz]
9. 8. 2012 21:35
Re: Prečo francúzska inovácia=prepadák?
Tak já tě opravím - tohle auto neuvedlo na trh PSA, ale Mitsu. A jak je napsáno v článku, Mitsubishi zatím vyrobilo pouze 28.000 kusů těchto tří elektromobilů se stejným základem, takže tady nejde primárně o PSA (francouze), ale o to auto. (Samozřejmě jde i o finanční problémy PSA). Prostě jak píšou ostatní - za tyhle prachy je to auto v podstatě neprodejné (a na značce moc nezáleží). Těch pár kousků mají víceméně jen státní organizace nebo firmy a pár zarytých ekobláznů......
A co se týká francouzských inovací, přečti si někde, kolik technických inovací přinesl zrovna třeba ten Citroen nebo Peugeot...... To, že se u nás francouzská auta jaksi moc nenosí ještě neznamená, že jsou apriori špatná.....
9. 8. 2012 20:31
Re: Není divu !
A to je přesně ten důvod, proč jsou elektromobily pro běžné použití v podstatě nepoužitelné :no: >:D
9. 8. 2012 19:22
Fakt neuveriteľné : ).
Tí tupí zákazníci nie a nie pochopiť čo má budúcnosť ;-)
Avatar - jozephko
9. 8. 2012 17:00
Prečo francúzska inovácia=prepadák?
Už prestávam veriť, že Francúzi dokážu na trh uviesť nejakú významnú inováciu. Už si ani nespomínam, kedy sa nejaká novinka z Francúzska uchytila na trhu - že by to bol prvý Espace v roku 1984? Nie, ešte o pár rokov neskôr zabodoval prvý Scenic. Ale to je asi všetko. Ak nie,prosím opravte ma niekto.