Modernizovaný 1,6 HDi: Snížení spotřeby o 6 %
Pod kapotou vozů francouzského koncernu PSA Peugeot Citroën se již brzy objeví modernizovaná verze turbodieselu 1,6 HDI. Jeho hlavní předností je nižší spotřeba paliva a méně vypouštěných emisí CO2.
Spotřeba nafty a vypouštěné emise CO2 podle francouzského koncernu klesnou o zhruba šest procent, a to díky nové technice. Ta zahrnuje nové olejové čerpadlo s proměnným průtokem, lepší těsnění klikové hřídele, přepracovanou řemenici, snižující napnutí řemene, nebo vakuovou pumpu s nízkým třením.
Použity byly také oleje s nízkou viskozitou, které snižují třecí ztráty.
Modernizovaný turbodiesel 1,6 HDI bude nabízen ve dvou výkonových verzích s 68 a 84 kW (v současnosti existuje i 55kW a 82kW varianta). Modernizovaná jednotka se postupně objeví v mnoha vozech koncernu, PSA slibuje, že bude mimo jiné k dispozici pro Citroëny C4 Picasso a C3 nebo Peugeot 208.
Z osobních vozů koncernu může 1,6 HDI v současnosti pohánět také Peugeoty 308, 3008, 508, 5008 nebo Partner Tepee a Citroëny DS3, C3 Picasso, C4, DS4, C4 Aircross, Grand C4 Picasso, C5, DS5 či Berlingo.
O výrobu agregátu se postará francouzská továrna Trémery.