22.2. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Modernizovaný Ford Edge: Nabídne až osmistupňovou převodovku!

 

Druhá generace SUV Edge se vyrábí od roku 2015. Pro letošní ženevský autosalon připravil Ford modernizaci. Pod mírnými tvarovými retušemi se budou ukrývat technické změny na poli pohonných jednotek a bezpečnostní výbavy.

Druhá generace Fordu Edge se na rozdíl od té původní představila oficiálně také na evropském trhu. Po necelých třech letech nastal čas na modernizaci, kterou ford avizoval už v lednu letošního roku.

Pokud začneme vnějším vzhledem, pak se na první pohled změnila přední část vozu, která dostala novou masku chladiče a jiné, poněkud užší přední světlomety. Standardem budou svítilny LED, stejně LED pro denní svícení. Odlišný je samozřejmě také přední nárazník a kapota motoru.

Spíše než to ocení noví kupující posílení bezpečnostní výbavy. Nový Edge tak nabídne balíček elektronických systémů, zvyšujících aktivní bezpečnost vozidla. Jejich základem je přední kamera a samozřejmě další snímače. Poprvé tak nabídne Ford v Evropě systém Post-Collision Braking. Jedná se o zařízení, které zastaví vozidlo po prvním nárazu. Je to vlastně to stejné, co známe u VW po označením multikolizní brzda. Další systémy jsou asistent pro jízdu v pruzích (Lane Centring Assist), adaptivní tempomat s funkcí stop and go a dále systém, usnadňující vyhýbání se překážce (Evasive Steering Assist).

Dvě turba pro diesel

Coby vrcholná pohonná jednotka Fordu Edge se v Evropě objeví vznětový motor 2.0 EcoBlue bi-turbo. Tedy jak název napovídá, vybavený dvojicí turbodmychadel. Splňovat bude poslední emisní standard Euro 6b, přičemž nabídne nejvyšší výkon 175 kW. Pojit se tento motor bude standardně s pohonem všech kol.

TEST 2016: Ford Edge – Americký kus crossoveru

Přeplňování by mělo využívat dvojici kaskádovitě řazených turbodmychadel. To znamená použití menšího vysokotlakého, které se uplatní v nižších otáčkách a zároveň většího turbodmychadla s nižším tlakem. To se ke slovu dostane při vyšších otáčkách motoru. Přeplňování turbodmychadly si z důvodu zvýšeného ohřevu výfuku až 860 stupňů Celsia vyžádalo použití výfukových svodů s 30procentní přísadou niklu. Navíc je nízkotlaké turbodmychadlo zařazeno do okruhu chlazení motoru, což není u přeplňovaných dieselů úplně běžné.

Kromě bi-turba budou v nabídce rovněž slabší verze motoru 2.0 EcoBlue pouze s jedním turbodmychadlem. Varianta se 140 kW se bude nabízet ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol, nejslabší verze se 110 kW má být k dispozici pouze s poháněnou přední nápravou, ale pozor současně s osmistupňovou samočinnou převodovkou!

Vrcholem bude ST-Line

S příchodem modernizovaného Edge dorazí také sportovní verze ST-Line zaměřená na dynamicky orientované zákazníky vozů SUV. Zvenku bude rozeznatelná podle odlišného barevného odstínu spodní části dveří, spoilerů a bočních lišt karoserie. Naopak maska nabídne sytě černý odstín pro podélné lamely, stejně jako pro vnější rámeček.

Standardem dále budou 20palcová slitinová kola, za příplatek je bude možná nahradit 21palcovými. Součástí ST-Line je dále dvojité vyústění koncovky výfuku s chromovaným efektem.

V kabině posádku uvítají částečně perforovanou kůží čalouněná sedadla s elektrickým nastavováním v deseti směrech. Stejnou kůží bude obšit také věnec volantu a hlava řadicí páky. Chybět nebudou hliníkové pedály, či matný koberec podlahy kabiny.

Ford Edge: První jízdní dojmy z Německa

Po technické stránce by se verze ST-Line měla odlišovat sportovně odladěným podvozkem v kombinaci s technologií adaptivního řízení. Jedná se řízení s proměnným převodem v závislosti na rychlosti jízdy. Toto již ale Ford Edge nabízí od roku 2016 ve verzi Sport a Titanium. Dokonce s možností nastavit si řízení do běžného nebo sportovního režimu.

Přístroje ve 3D

Změny se ovšem odehrají také v kabině. Ford Edge tak nabídne rozhraní SYNC 3, která má být kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto. Zájemcům o hudbu se jistě bude líbit audio systém B&O PLAY, který se ladil speciálně pro Edge. Využívá 10kanálový zesilovač se zvukem DSP (Digital Sound Processor), který umožňuje ovládat každý reproduktor samostatně. Novinkou ve výstroji bude elektronický přístrojový štít s 3D efektem. Nový Ford Edge se na evropském trhu objeví později v letošním roce

Spolupracujeme s TipCars.com
Vítkovice sníží základní kapitál z téměř čtyř miliard na 132 milionů Vítkovice sníží základní kapitál z téměř čtyř miliard na 132 milionů

Společnost Vítkovice, a. s., sníží svůj základní kapitál…

Bílinská kyselka bude vyrábět energetické nápoje pro sportovní značku Head Bílinská kyselka bude vyrábět energetické nápoje pro sportovní značku Head

Po kompletní rekonstrukci historických stáčíren léčivých…

Na obou pólech Měsíce je led, potvrdili vědci z NASA Na obou pólech Měsíce je led, potvrdili vědci z NASA

Na povrchu Měsíce je definitivně potvrzena přítomnost…

 

Štítky SUV Ford Ženeva 2018

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S

Francouzi nabízí v Paříži prohlídky města či „prostý“…

Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

 



Ženeva 2018: Prozkoumali jsme Ford Edge, i když je to pečlivě střežené zboží Ženeva 2018: Prozkoumali jsme Ford Edge, i když je to pečlivě střežené zboží

Druhá generace SUV Ford Edge dorazila na ženevský…

Akcelerace na sněhu: O kolik se prodlouží čas oproti zrychlení na asfaltu? Akcelerace na sněhu: O kolik se prodlouží čas oproti zrychlení na asfaltu?

Napadlo vás někdy, o kolik se prodlouží akcelerace vozu z…

 



 
Mercedes-Benz EQC je už za dveřmi. Co všechno o elektrickém SUV už víme?

Mercedes-Benz EQC je už za dveřmi. Co všechno o elektrickém SUV už víme?

Dnes 15:53

Premiéra elektrického SUV s trojcípou hvězdou na přídi je za dveřmi. Mercedes tak již testuje jeho předsériová auta.




Blesk.cz

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na pláž s vnoučaty a letní sídlo prezidentů

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na…

I první dámy mají nárok na dovolenou. Ta francouzská - Brigitte Macronová (65) - zamířila jako správná patriotka…

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

Legenda Havel: o okupaci, Rusácích, přelepených hvězdách i zakázané NHL

Legenda Havel: o okupaci, Rusácích, přelepených…

Byl jedním z pěti hokejistů, kteří si na mistrovství světa 1969 při druhém zápase proti tehdejšímu Sovětskému…

Plekanec přiznal vztah s Šafářovou. Vondráčková: Žila jsem s dvojníkem?!

Plekanec přiznal vztah s Šafářovou. Vondráčková:…

Hokejista Tomáš Plekanec se poprvé vyjádřil ke svému rozchodu s manželkou Lucií Vondráčkovou. „Rozchod je čistě…

 

Reflex.cz

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je výmluvný dostatečně

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je…

V oknech visí červené trenky, mluvčí prezidenta Ovčáček je terčem všeobecného posměchu na sociálních sítích.…

Rozpadající se krása: Opuštěné paláce, vrakoviště i kostely na jedinečných fotografiích

Rozpadající se krása: Opuštěné paláce, vrakoviště i…

Ukrývají se hluboko v lesích i uprostřed moderních metropolí. Řeč je o chátrajících objektech, které byly svými…