22.2. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Modernizovaný Ford Edge: Nabídne až osmistupňovou převodovku!

 

Druhá generace SUV Edge se vyrábí od roku 2015. Pro letošní ženevský autosalon připravil Ford modernizaci. Pod mírnými tvarovými retušemi se budou ukrývat technické změny na poli pohonných jednotek a bezpečnostní výbavy.

Druhá generace Fordu Edge se na rozdíl od té původní představila oficiálně také na evropském trhu. Po necelých třech letech nastal čas na modernizaci, kterou ford avizoval už v lednu letošního roku.

Pokud začneme vnějším vzhledem, pak se na první pohled změnila přední část vozu, která dostala novou masku chladiče a jiné, poněkud užší přední světlomety. Standardem budou svítilny LED, stejně LED pro denní svícení. Odlišný je samozřejmě také přední nárazník a kapota motoru.

Spíše než to ocení noví kupující posílení bezpečnostní výbavy. Nový Edge tak nabídne balíček elektronických systémů, zvyšujících aktivní bezpečnost vozidla. Jejich základem je přední kamera a samozřejmě další snímače. Poprvé tak nabídne Ford v Evropě systém Post-Collision Braking. Jedná se o zařízení, které zastaví vozidlo po prvním nárazu. Je to vlastně to stejné, co známe u VW po označením multikolizní brzda. Další systémy jsou asistent pro jízdu v pruzích (Lane Centring Assist), adaptivní tempomat s funkcí stop and go a dále systém, usnadňující vyhýbání se překážce (Evasive Steering Assist).

Dvě turba pro diesel

Coby vrcholná pohonná jednotka Fordu Edge se v Evropě objeví vznětový motor 2.0 EcoBlue bi-turbo. Tedy jak název napovídá, vybavený dvojicí turbodmychadel. Splňovat bude poslední emisní standard Euro 6b, přičemž nabídne nejvyšší výkon 175 kW. Pojit se tento motor bude standardně s pohonem všech kol.

TEST 2016: Ford Edge – Americký kus crossoveru

Přeplňování by mělo využívat dvojici kaskádovitě řazených turbodmychadel. To znamená použití menšího vysokotlakého, které se uplatní v nižších otáčkách a zároveň většího turbodmychadla s nižším tlakem. To se ke slovu dostane při vyšších otáčkách motoru. Přeplňování turbodmychadly si z důvodu zvýšeného ohřevu výfuku až 860 stupňů Celsia vyžádalo použití výfukových svodů s 30procentní přísadou niklu. Navíc je nízkotlaké turbodmychadlo zařazeno do okruhu chlazení motoru, což není u přeplňovaných dieselů úplně běžné.

Kromě bi-turba budou v nabídce rovněž slabší verze motoru 2.0 EcoBlue pouze s jedním turbodmychadlem. Varianta se 140 kW se bude nabízet ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol, nejslabší verze se 110 kW má být k dispozici pouze s poháněnou přední nápravou, ale pozor současně s osmistupňovou samočinnou převodovkou!

Vrcholem bude ST-Line

S příchodem modernizovaného Edge dorazí také sportovní verze ST-Line zaměřená na dynamicky orientované zákazníky vozů SUV. Zvenku bude rozeznatelná podle odlišného barevného odstínu spodní části dveří, spoilerů a bočních lišt karoserie. Naopak maska nabídne sytě černý odstín pro podélné lamely, stejně jako pro vnější rámeček.

Standardem dále budou 20palcová slitinová kola, za příplatek je bude možná nahradit 21palcovými. Součástí ST-Line je dále dvojité vyústění koncovky výfuku s chromovaným efektem.

V kabině posádku uvítají částečně perforovanou kůží čalouněná sedadla s elektrickým nastavováním v deseti směrech. Stejnou kůží bude obšit také věnec volantu a hlava řadicí páky. Chybět nebudou hliníkové pedály, či matný koberec podlahy kabiny.

Ford Edge: První jízdní dojmy z Německa

Po technické stránce by se verze ST-Line měla odlišovat sportovně odladěným podvozkem v kombinaci s technologií adaptivního řízení. Jedná se řízení s proměnným převodem v závislosti na rychlosti jízdy. Toto již ale Ford Edge nabízí od roku 2016 ve verzi Sport a Titanium. Dokonce s možností nastavit si řízení do běžného nebo sportovního režimu.

Přístroje ve 3D

Změny se ovšem odehrají také v kabině. Ford Edge tak nabídne rozhraní SYNC 3, která má být kompatibilní s Apple CarPlay a Android Auto. Zájemcům o hudbu se jistě bude líbit audio systém B&O PLAY, který se ladil speciálně pro Edge. Využívá 10kanálový zesilovač se zvukem DSP (Digital Sound Processor), který umožňuje ovládat každý reproduktor samostatně. Novinkou ve výstroji bude elektronický přístrojový štít s 3D efektem. Nový Ford Edge se na evropském trhu objeví později v letošním roce

Spolupracujeme s TipCars.com
OPEC by mohl brzy rozhodnout o zvýšení produkce ropy OPEC by mohl brzy rozhodnout o zvýšení produkce ropy

Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) by se mohla už v…

Rakouská pojišťovna Vienna Insurance zvýšila zisk. Pomohlo jí i Česko Rakouská pojišťovna Vienna Insurance zvýšila zisk. Pomohlo jí i Česko

Rakouská pojišťovna Vienna Insurance Group (VIG) v…

 

Štítky SUV Ford Ženeva 2018

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč

Ke zlevnění modernizované Škody Fabia došlo pouze v…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 



Ženeva 2018: Prozkoumali jsme Ford Edge, i když je to pečlivě střežené zboží Ženeva 2018: Prozkoumali jsme Ford Edge, i když je to pečlivě střežené zboží

Druhá generace SUV Ford Edge dorazila na ženevský…

Akcelerace na sněhu: O kolik se prodlouží čas oproti zrychlení na asfaltu? Akcelerace na sněhu: O kolik se prodlouží čas oproti zrychlení na asfaltu?

Napadlo vás někdy, o kolik se prodlouží akcelerace vozu z…

 



 
Kdo může za boom malých SUV? Ford to ví a vyvrací jeden zásadní omyl

Kdo může za boom malých SUV? Ford to ví a vyvrací jeden zásadní omyl

Dnes 09:54

Automobilky už nestaví jen velká rodinná SUV, stále více dostávají prostor i malé sportovně-užitkové vozy do města. Průzkum odhaluje, proč tomu tak je.




Blesk.cz

Železnice mezi Dejvicemi a Ruzyní má jít pod zem. Občané místo ní chtějí pěšinu pro maminky nebo zahrádky

Železnice mezi Dejvicemi a Ruzyní má jít pod zem.…

Rychlodráha, metro, nebo modernizace železnice? Zvažované alternativy propojení hlavního města s Letištěm…

Díky výhře 43 milionů ve Sportce plánuje muž nákup snů

Díky výhře 43 milionů ve Sportce plánuje muž nákup snů

Vlastní šťastná čísla a tiket na dvě losování za který zaplatil 40 korun, dopomohly muži z Plzně ve středním…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Machovský o Detroitu: Ztracený rok! Marně chodil také za Fischerem

Machovský o Detroitu: Ztracený rok! Marně chodil…

Za oceán odlétal plný nadějí a snů o nejlepší hokejové lize světa. Realita však byla pro brankáře Matěje…

 

Reflex.cz

Dobré ráno, Vary! Na festival přijede oscarový Barry Levinson, režisér filmů Rain Man či Vrtěti psem

Dobré ráno, Vary! Na festival přijede oscarový Barry…

Karlovarský festival pokračuje v odhalování střípků programu 53. ročníku.  Jedním z hostů bude americký režisér…

Třetí pražská defenestrace vedla ke strašlivé třicetileté válce. Proč letěli Martinic a Bořita z okna?

Třetí pražská defenestrace vedla ke strašlivé…

V předvečer třicetileté války se v Evropě formovala protihabsburská unie řízená velice obratným a chytrým…