Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Moto Guzzi hlásí obrovský zájem o nové cestovní enduro V85 TT

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Moto Guzzi teprve rozjíždí výrobu netrpělivě očekávaného modelu V85 TT, ale jen od svých zákazníků v Evropě již eviduje 8000 rezervací na testovací jízdu s tímto atraktivním cestovním endurem.

Moto Guzzi na mezinárodní výstavě motocyklů EICMA, pořádané v první polovině listopadu roku 2017 v Miláně, překvapila konceptem V85, představujícím moderní cestovní enduro.

Tento koncept byl již tehdy v oficiálních materiálech značky Moto Guzzi představován jako výchozí bod pro novou modelovou řadu, jejíž první zástupce má být na trh uveden v roce 2019. Tímto zástupcem je nyní sériové provedení V85 TT, které přímo vychází ze stejnojmenného konceptu, jehož prezentace během akce Moto Guzzi Open House Days v září 2018 vyvolala enormně velký zájem zákazníků.

Mezinárodní výstava motocyklů EICMA, pořádána v listopadu roku 2018 v Miláně se pak stala místem, kde bylo představeno definitivní provedení modelu V85 TT. Od té doby, během několika měsíců, navštívilo webové stránky www.discoverv85.motoguzzi.com mnoho tisíc zájemců o podrobnější informace o novém modelu V85 TT a rezervaci zkušební jízdy.

Moto Guzzi ovšem zahájila výrobu modelu V85 TT ve svém závodu Mandello del Lario teprve 6. února roku 2019. Cestovní enduro přitom představuje jeden z nejvíce očekávaných modelů pro letošní sezónu, který je výjimečným zástupcem segmentu cestovních endur a zároveň také symbolem budoucnosti této značky.

Moto Guzzi eviduje skutečně velký zájem o svou novinku a uvádí, že o zkušební jízdu projevilo vážný zájem již více než 8000 zákazníků z celé Evropy. Společnost Faber Moto s.r.o., výhradní dovozce jednostopých vozidel značek Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa do České republiky, pak registruje enormní poptávku po novém cestovním enduru i na českém trhu.

První motocykly V85 TT předají čeští prodejci značky Moto Guzzi zákazníkům v dubnu. Nové enduro pak bude také připraveno k testovacím jízdám.

„Moto Guzzi V85 TT vyvolává obrovský zájem a emoce již před příchodem na trh,“ říká Adam Žert, country manažer společnosti Faber Moto. „Stejně jako na ostatních trzích je poptávka po zcela novém enduru z Mandella mimořádná i v České republice. Na první motocykly V85 TT jsme již přijali předběžné objednávky, a to i přesto, že ještě nikdo neměl u nás příležitost ke zkušební jízdě a výstavní česká premiéra se uskuteční až koncem února na Motosalonu v Praze, kam bych všechny ještě jednou rád srdečně pozval.“

Moto Guzzi V85 TT je prvním a jediným klasickým cestovním endurem na trhu a navíc jediným modelem v segmentu endur, poháněných motorem středního zdvihového objemu, který používá k přenosu hnací „kardan“.

Základ konstrukce tvoří moderní trubkový páteřový rám modelu V85 TT, který je první v historii značky Moto Guzzi. Zcela nový je také motor, který spolupracuje se šestistupňovou převodovkou. Inovativní a pro Moto Guzzi typicky podélně uložený, vzduchem chlazený dvouválec do V s úhlem rozevření válců 90° poskytuje z objemu 853 cm3 nejvyšší výkon 59 kW (80 k) při 7750 min-1 a točivý moment 80 N.m při 5000 min-1.

Moto Guzzi V85 TT se sedlem ve výšce 830 mm a pohotovostní hmotností 229 kg se navíc vyznačuje rozsáhlou standardní výbavou, která splní požadavky i nejnáročnějších zákazníků, ať se jedná o každodenní cestování do zaměstnání, nebo o velkou dobrodružnou výpravu, vedoucí po silnicích i terénem.

Model V85 TT je na všechny provozní situace dokonale připraven díky elektronicky řízenému ovládání škrticí klapky (systém „Ride-by-Wire“), asistenčním systémům, zahrnujícím ABS a protiprokluzový systém s několika různými provozními režimy a osvětlovací technice LED vpředu i vzadu.

Na přání dodávaná komunikační platforma Moto Guzzi MIA umožňuje připojit chytrý telefon k elektronickému systému motocyklu. Systém nabízí mnoho zajímavých a praktických funkcí od telefonování až po navigaci. Pro další individualizaci nabízí Moto Guzzi široký sortiment originálního příslušenství, které dokonale ladí s designem modelu V85 TT.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - mariov8
20. 2. 2019 10:24
Slava novemu small-blocku
Hurá a šup s novým motorem do dalších motocyklů. Starý smallblock končící z objemu 744cm3 na 37kW už potřeboval refresh...

A to se prý chystá i nová 750 s výkonem 50kW.

Ještě z 1400cm3 bigblocku odvodit něco kolem litru-1200 a mají to komplet pokrytý.
Avatar - kari.laz
20. 2. 2019 08:18
dobrý zpráva
Mohlo by jim to pomoci k rozvoji a vydat ještě většího brášku, něco okolo 1200ccm. Protože ten retro vzhled mi k tomu náramně pasuje. Krasavice