Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motor AMG V8 biturbo je moc velký, Mercedes bude downsizovat

Michal Fokt
Diskuze (38)
Zbrusu nový Mercerdes-Benz S 63 AMG bude posledním autem značky, které použije motor V8 o objemu 5,5 l se dvěma turby. Downsizing dorazil i do divize AMG a chystá se osmiválec o pěkný kus menší.

Opravdu to není zase tak dávno, co Mercedes-Benz u svých nevýkonnějších AMG modelů částečně přešel z atmosféricky plněného V8 6,2 l na V8 5,5 l se dvěma turby. Rozhodnutí to nebylo zase tak nelogické. Kubatura se snížila jen minimálně, zato drasticky narostl točivý moment, tak důležitý zejména u těch prostorově výraznějších Mercedesů, kde je zátah přece jen důležitější, než akurátnost atmosféry.

Osmiválec 5,5 l se v Mercedesech objevuje od roku 2011 a dalo se předpokládat, že jako nová jednotka v nabídce nějaký ten pátek vydrží. Jenže... není tomu tak. Vše zatím nasvědčuje tomu, že S 63 AMG je posledním autem s třícípou hvězdou na chladiči, které tuhle V8 dostane a motor 5,5 l tak má před sebou už jen nějakých pět, maximálně šest let života. Pokud jej tedy před pádem do propadliště dějin nezachrání zájem Aston Martinu nebo jiného malovýrobce.

V Affalterbachu se totiž údajně vyvíjí nový V8, jenž vznikne prostým spojením dvou řadových dvoulitrových čtyřválců z ostrých Mecedesů A 45 AMG a CLA 45 AMG. Tím pádem je jasné, že půjde o V8 4,0 l se dvěma turby, jenž by měl mít více než dostatek potenciálu, aby nahradil 5,5litr i v největších rychlých mercedesech a zaslouží ti tak nést tradiční označení S 63 AMG i nadále.

A pokud vás zajímá, co se stane s atmosférou V8 6,2 l, která stále v řadě menších sportovních meďáků, o ní zatím žádné informace nekolují. Takže jak se říká: žádné zprávy, dobré zprávy...

Michal Fokt
Diskuze (38)
19. 9. 2013 17:59
Re: Ach jo...
Jde o rovnováhu. V relativních číslech to nemusí být nic závratného, ale může to krásně stačit na to, aby byl systém narušen. Samozřejmě, že tu nejsou faktorem jen továrny a stroje, ale také přelidnění, zemědělství atd. Jsou druhy, kterým na CO2 bohatá atmosféra vyhovuje. Stejně tak jsou druhy, kterým nevadí kyselejší oceány. Zkrátka některé vymizí, jiné se rozšíří.

Zdaleka to není to nejhorší, co vypouštíme, ale ani nemá smysl to bagatelizovat. Bohužel naše porozumění planetě je omezené.
19. 9. 2013 16:03
Re: <b class="smile05"><b>:-(</b></b>
Možnosti jsou dnes ohromné. Ale nejsou ekonomické. Málokdo dělá projekty jen proto, že mohou.

Technicky vzato, energie se nikam neztrácí, jen se přemění v něco, co už nedokážeme využít (aby to dávalo smysl z ekonomického hlediska).
19. 9. 2013 12:24
Re: LOGICKÝ VÝVOJ, NEJSEM PROTI
to chce klid a nohy v teple, nebyla vůbec řeč o čem píšete (motory jsou přeplnované již dnes), tak to zkuste ještě jednou, možná, že se vám to podaří pochopit PS: kdysi platilo, že s foukaným benzínem se dá jezdit výrazně úsporněji, pokud si hlídáte spínání turba
19. 9. 2013 10:15
Re: LOGICKÝ VÝVOJ, NEJSEM PROTI
Protože ten "foukaný" znamená s kompresorem, který nikdy palivo nešetří, ale naopak zvyšuje spotřebu.
19. 9. 2013 09:01
Re: LOGICKÝ VÝVOJ, NEJSEM PROTI
A co je spatneho na osmivalci oproti stejne vykonemu ctyrvalci? Hlavne prosim neargumentovat nizsi spotrebou, protoze ty prebuzene ctyrvalce nejsou nic usporneho. Ona treba takova ctyrvalcova prebuzena benzinova japonska turbina umi jezdi za 35 litru na sto zadny problem.
Vybornou ukazkou "uspesnosti" downsizingu je treba nahrazeni puvodniho 4.2FSI v Audi A6 novejsim pry modernejsim 3.0TFSI. Misto osmivalce foukany sestivalec, vykon nizsi o patnact procent, skutecna uspora paliva zavratna tri procenta.
Nebo treba takove 1.8TSI v Superbu se kterym drsnejsi ridici jezdi s o zavratny litr mensi spotrebou nez ma 3.6V6 pricemz vykon je mene nez dvoutretinovy a zivotnost motoru sto tisic kilometru.