Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motor AMG V8 biturbo je moc velký, Mercedes bude downsizovat

Motor AMG V8 biturbo je moc velký, Mercedes bude downsizovat

Motor AMG V8 biturbo je moc velký, Mercedes bude downsizovat Zdroj: acz

Diskuze (38)
Zbrusu nový Mercerdes-Benz S 63 AMG bude posledním autem značky, které použije motor V8 o objemu 5,5 l se dvěma turby. Downsizing dorazil i do divize AMG a chystá se osmiválec o pěkný kus menší.

Opravdu to není zase tak dávno, co Mercedes-Benz u svých nevýkonnějších AMG modelů částečně přešel z atmosféricky plněného V8 6,2 l na V8 5,5 l se dvěma turby. Rozhodnutí to nebylo zase tak nelogické. Kubatura se snížila jen minimálně, zato drasticky narostl točivý moment, tak důležitý zejména u těch prostorově výraznějších Mercedesů, kde je zátah přece jen důležitější, než akurátnost atmosféry.

Osmiválec 5,5 l se v Mercedesech objevuje od roku 2011 a dalo se předpokládat, že jako nová jednotka v nabídce nějaký ten pátek vydrží. Jenže... není tomu tak. Vše zatím nasvědčuje tomu, že S 63 AMG je posledním autem s třícípou hvězdou na chladiči, které tuhle V8 dostane a motor 5,5 l tak má před sebou už jen nějakých pět, maximálně šest let života. Pokud jej tedy před pádem do propadliště dějin nezachrání zájem Aston Martinu nebo jiného malovýrobce.

V Affalterbachu se totiž údajně vyvíjí nový V8, jenž vznikne prostým spojením dvou řadových dvoulitrových čtyřválců z ostrých Mecedesů A 45 AMG a CLA 45 AMG. Tím pádem je jasné, že půjde o V8 4,0 l se dvěma turby, jenž by měl mít více než dostatek potenciálu, aby nahradil 5,5litr i v největších rychlých mercedesech a zaslouží ti tak nést tradiční označení S 63 AMG i nadále.

A pokud vás zajímá, co se stane s atmosférou V8 6,2 l, která stále v řadě menších sportovních meďáků, o ní zatím žádné informace nekolují. Takže jak se říká: žádné zprávy, dobré zprávy...

Vstoupit do diskuze (38)