Český trh v říjnu 2008: Méně Roomsterů, úspěch Zafiry a návrat dodávek mezi velkými MPV

Český trh v říjnu 2008: Méně Roomsterů, úspěch Zafiry a návrat dodávek mezi velkými MPV

 
 

Desátý měsíc nepřinesl ve třídě MPV nic nového, mezi malými bylo pouze zaregistrováno méně Roomsterů, než je obvyklé.

Ve střední třídě minivanů doplnil Logan MCV a C4 Picasso na bronzovém stupínku Opel Zafira. V té největší se po minulém triumfu Fordu S-Max vrátilo vše do starých kolejí – nadále vládnou dodávky. Ale pěkně popořadě…

Malá MPV: Méně Roomsterů

První pozice Roomsteru v nejmenší třídě je neotřesitelná, v říjnu si jej odvezlo ovšem pouze 473 nových majitelů, což znamená podíl 69,8 %, a to je oproti běžným výsledkům o 10 nebo i 15 procent méně. Druhý skončil opět Hyundai Matrix, tentokrát s 85 nově zaregistrovanými vozy. Třetí místo připadlo Opelu Meriva s 61 kusy, čtvrtý skončil Renault Modus (42 kusů) a pátý Mercedes-Benz třídy A se 17 vozy. Luxusní Lancia Musa má opět na kontě nulu.

Ve srovnání s předchozím rokem si Roomster pohoršil o 34,8 % (loni 726 vozů), to dokazuje, jak byl říjen 2008 pro domácího zástupce v této kategorii slabý. Hyundai Matrix si naopak polepšil o rovných 400 % (v loňském roce pouhých 17 automobilů), třetí Meriva pak o 79,4 % (loni 34 vozů).

V celkovém pořadí po deseti měsících vede samozřejmě Roomster (5.827 kusů, podíl 79,4 %) před Matrixem (683, 9,3 %) a Modusem (324, 4,4 %). Na čtvrtém místě je Meriva s 266 kusy a podílem 3,6 %, áčko spadlo na pátou příčku s 235 kusy, jeho podíl činí + 3,2 %. Suverénně poslední je Lancia Musa s pouhými třemi vozy.

Za prvních 10 měsíců loňského roku bylo nově zaregistrováno 5.564 Roomsterů, polepšil si tedy o 4,7 %. Matrix měl loni 212 registrací (letos + 222,2 %), Modus pouhých 45 (letos + 620 %), Meriva měla na kontě 227 vozů (letos + 17,2 %), Mercedes A pak 155 kusů (letos + 51,6 %). Zástupce Lancie se loni ještě na českém trhu neprodával.

Třída malých MPV, registrace na českém trhu v říjnu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období10/20081-10/200810/20081-10/2008
1.Škoda ROOMSTER473582769,8%79,4%
2.Hyundai MATRIX8568312,5%9,3%
3.Opel MERIVA612669,0%3,6%
4.Renault MODUS423246,2%4,4%
5.Mercedes-Benz A172352,5%3,2%
-Lancia MUSA030,0%0,0%
-CELKEM6787338100,0%100,0%

Vznětové pohonné jednotky tvoří méně významnou část registrací, například u vedoucího Roomsteru činily v říjnu jen 17,1 % (81 vozů), u Hyundaie Matrix to bylo 22,4 %, celkem devatenáct mělo dieselový motor.

Podíl užitkových automobilů kategorie N1 mezi malými MPV je u všech vozů kromě Roomsteru zanedbatelný. Domácích minivanů v užitkovém provedení bylo v říjnu zaregistrováno celkem 157 kusů, což je přesně 33,2 %. Nutno dodat, že Sdružení dovozců automobilů nevede samostatně dodávkovou verzi Praktik, která je tak zahrnuta v tomto počtu.

Na snižování cen zareagovala i domácí Škoda, takže základní verze Roomsteru klesla těsně pod hranici 300 tisíc korun.

Střední MPV: Bronzový stupínek pro Opel Zafira

V čele střední kategorie se také nic nemění: vévodí stále rumunská lidovka Logan MCV, její registrace dosáhly 164 kusů. Druhé místo patří Citroënu C4 Picasso (61 kusů), třetí skončila v úvodu článku i v titulcích zmíněná Zafira (49 vozů), čtvrtou příčku tentokrát obsadil Renault Scénic (45) a první pětku uzavírá se 43 kusy Volkswagen Touran.

Ve srovnání s předchozím rokem si vedoucí Logan polepšil o 72,6 % (95 kusů), C4 Picasso si o jeden vůz pohoršil (- 1,6 %, loni v říjnu tedy 62 kusů), Zafira zaznamenala o 48,5 % lepší výsledek (loni 33 kusů), Scénic si pohoršil o 21 % (loni 57), Touran je na tom naopak o 34,4 % lépe (loni 32 kusů).

Celkově vede kříženec kombi a MPV od Dacie s 1.495 kusy (podíl 26,3 %), druhý je Citroën C4 Picasso (654, 11,5 %), třetího Scénicu se od ledna prodalo 545 kusů (9,6 %), čtvrté místo patří Xsaře Picasso (449 kusů, podíl 7,9 %) a pátý je Seat Altea s 392 registracemi (6,9 %).

První pětka si vede v meziročním srovnání takto: Logan je na tom o 37,2 % lépe (loni za stejné období 1.090 kusů), C4 Picasso si polepšilo o 32,1 % (495 kusů), registrace Scénicu naopak o 5,2 % klesly (575), stejný směr nabraly i u historické Xsary Picasso, a to o razantních 32,6 %, loni se od ledna do října jejich počet zastavil na ďábelských 666 kusech. Seat Altea je na tom velmi podobně jako loni, kdy jich zákazníci koupili 390. Tento výsledek znamená půlprocentní nárůst.

Třída středních MPV, registrace na českém trhu v říjnu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období10/20081-10/200810/20081-10/2008
1.Dacia LOGAN MCV164149529,2%26,3%
2.Citroën C4 PICASSO6165410,9%11,5%
3.Opel ZAFIRA492478,7%4,3%
4.Renault SCENIC455458,0%9,6%
5.Volkswagen TOURAN433127,7%5,5%
6.Toyota COROLLA VERSO372796,6%4,9%
7.Seat ALTEA333925,9%6,9%
8.Mercedes-Benz B313125,5%5,5%
9.Citroën XSARA PICASSO274494,8%7,9%
10.Kia CARENS221883,9%3,3%
11.Ford C-MAX163222,9%5,7%
12.Ford TOURNEO CONNECT141552,5%2,7%
13.Mazda 5132642,3%4,6%
14.Honda FR-V4460,7%0,8%
15.Fiat MULTIPLA2300,4%0,5%
-Chrysler PT010,0%0,0%
-CELKEM5615691100,0%100,0%

Jak je na tom první trojka ve statistice vznětových motorizací? Ceny low-endového Loganu s dieselovými motory jsou podstatně vyšší než se zážehovými, tudíž se jich prodá méně – v říjnu to bylo pouze 22 vozů, tedy 13,4 %. Dvojka v této třídě C4 Picasso je na tom v tomto ohledu zcela jinak, u něj činí podíl 72,1 % (44 ks), přičemž en-jedničky neměly zážehový motor pod kapotou vůbec. Zafir bylo v říjnu naftových 17 ze 49, tedy 34,7 %.

Nejvíce en-jedniček co do počtu má za desátý měsíc na kontě Logan MCV, 33 kusů (20,1 % z celkových registrací), následuje C4 Picasso (24 kusů, 39,3 %) a třetí je Mercedes-Benz B (16 kusů, 51,6 %). Vedoucím modelem podílové statistiky je ovšem Ford Tourneo Connect, MPV na bázi malé dodávky si koupilo celkem 14 zákazníků, pouze čtyři se ovšem rozhodli pro verzi bez přepážky, zbylých deset vozů je v kategorii N1, což je 71,4 % z celkového počtu.

V cenovém žebříčku této kategorie patří i nadále prvenství Loganu MCV. Staré provedení se prodává za 179.900 Kč, nový faceliftovaný model, který je v nabídce od listopadu, je o 20 tisíc dražší.

Velká MPV: Návrat dodávek na čelní pozice, Kia Carnival třetí

Mezi největšími MPV se vrátilo vše do starých kolejí. Opět dominovaly luxusní dodávky, první příčka patří Mercedesu Viano se 24 registracemi, následuje Volkswagen Multivan s rovnou dvacítkou kusů. Třetí místo patří za říjen korejské Kii Carnival se 14 kusy, o čtvrtou příčku se shodně podělily Ford S-Max a Volkswagen Sharan s 12 kusy.

Viano si z loňských 21 kusů polepšilo o 14,3 %, Multivan naopak zaznamenal poloviční propad (40 vozů), Carnival si o jeden vůz polepšil (loni 13, tedy + 7,7 %), Ford S-Max ovšem zaznamenal pád takřka o dvě třetiny z 35 kusů na 12, tedy - 65,7 %. Sharanů bylo loni také více, 19 kusů, pro něj to znamená pokles o 36,8 %.

V celkovém pořadí dál neohroženě dominuje Viano (282 vozů) před Multivanem (259), S-Max je třetí (219), čtvrtý Sharan (153), na pátou příčku poskočil Carnival s 96 vozy.

Loni mělo Viano na svém kontě za stejné období 301 vozů, letošní výsledek tedy zní - 6,3 %, I Multivan na tom byl lépe (351, letos - 26,6 %), o Fordu S-Max nemluvě, ten se propadl z 348 registrací o 37,1 %. Sharan má naopak letos lepší výsledek o 7,7 % (loni 142). Zbývá Carnival, ten si mírně pohoršil o 6,8 % (loni 103).

Třída velkých MPV, registrace na českém trhu v říjnu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období10/20081-10/200810/20081-10/2008
1.Mercedes-Benz VIANO2429221,6%21,4%
2.Volkswagen MULTIVAN2025918,0%19,0%
3.Kia CARNIVAL149612,6%7,0%
4.Ford S-MAX1221910,8%16,1%
4.Volkswagen SHARAN1215510,8%11,4%
6.Chrysler VOYAGER9658,1%4,8%
6.Seat ALHAMBRA7596,3%4,3%
8.Ford GALAXY3502,7%3,7%
8.Peugeot 8073272,7%2,0%
10.Citroën C82201,8%1,5%
10.Ford TOURNEO2111,8%0,8%
10.Renault ESPACE2901,8%6,6%
13.Ssangyong RODIUS150,9%0,4%
-Volkswagen CALIFORNIA030,0%0,2%
-Mitsubishi GRANDIS080,0%0,6%
-Lancia PHEDRA030,0%0,2%
-Fiat ULYSSE020,0%0,1%
-CELKEM1111364100,0%100,0%

V podílu vznětových motorů v první říjnové trojce není vůbec co řešit – všechny nově zaregistrované Mercedesy Viano, Volkswageny Multivan i Kie Carnival byly vybaveny agregáty spalujícími naftu. Až čtvrtý S-Max nemá stoprocentní podíl dieselů, ale jen 75 %, do tří vozů z dvanácti totiž jejich noví majitelé čerpají benzin.

Nejvíce minivanů s přepážkou si odvezli zákazníci od Mercedesu – 18 Vian (podíl 75 %), druhý je VW Multivan (11 kusů, 55 %) a třetí Ford S-Max (5 ks, podíl 41,7 %). Mercedes-Benz Viano také zvítězil v procentní statistice.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
Zdroj: Data SDA
 

Přidat názorDiskuse: Český trh v říjnu 2008: Méně Roomsterů,…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 




Opel Meriva: Vyroben vůz s pořadovým číslem 1.000.000 Opel Meriva: Vyroben vůz s pořadovým číslem 1.000.000

15. července vyjel z továrny ve španělské Zaragoze…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…