21.1. 2019 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nádherný Ford Shelby GR-1 přece jen míří do výroby! Po 15 letech od premiéry

 

Zatímco koncept z roku 2004 byl poháněn vidlicovým desetiválcem, produkční varianta se spolehne na osmiválec. Vyloučen ale není ani elektrický pohon!

Ford Shelby GR-1 debutoval v roce 2004 ve formě hliněného modelu na tehdejší přehlídce automobilové krásy v americkém Pebble Beach. Vzbudil tolik pozornosti, že se o půlroku později představil na detroitském autosalonu v lednu 2005 ve formě pojízdného konceptu. I přes množství fanoušků se moderní interpretace Shelby Cobra z šedesátých let výroby nedočkala. Po 15 letech od premiéry se to ale změní!

Americký specialista na výrobu replik, firma Superformance, se totiž dohodla s Fordem a Shelby na tom, že může stavět sériovou variantu tohoto krásného konceptu. Podmínkou je splnění amerického pravidla pro malovýrobce automobilů, které umožňuje postavit maximálně 325 kusů daného auta. To bude ale Superformance stačit, firma proslavená replikami Fordu GT40 nebo AC Cobra, plánuje postavit 100 až 200 exemplářů Fordu Shelby GR-1.

Superformance již potvrdilo i jednu zásadní změnu proti konceptu. Jestliže pojízdný koncept, poprvé představený v lednu 2005, poháněl vidlicový desetiválec o objemu 6,4 litru, který využíval vybrané komponenty z 5,4litrového osmiválce tehdejšího Fordu GT, novinka se spolehne na kompresorem přeplňovaný osmiválcový agregát.

Video

„Bohužel nepoužijeme vidlicový desetiválec. Ford dnes nemá žádnou V10, kromě té používané v nákladních vozidlech, a my chceme, aby GR-1 byla produkční auto s produkčním motorem, s kompletní technikou od Fordu,“ vysvětluje tento krok generální ředitel Superformance Lance Stander.

Detaily o použitém agregátu neprozradil, náznak o kompresorovém osmiválci ale naznačuje použití jednotky z nedávno uvedeného Fordu Shelby GT500. Ten by pro potřeby moderní reinkarnace Shelby Cobra mohl být dále vyladěn, ono ale ani těch „více než 700 koní“ (515 kW) Shelby GT500 není vůbec málo.

Motor bude zřejmě spárován s dvouspojkovou převodovkou Tremac, stejně jako v Shelby GT500, Superformance ale plánuje také nabídnutí šestistupňového manuálu. Firma se navíc nebrání ani elektrickému nebo hybridnímu pohonu. „Nemůžeme ignorovat posun trhu k elektrickému pohonu,“ říká šéf Superformance, zároveň však jedním dechem dodává, že zákazníci firmy jsou stejně jako on spíše fanoušci spalovacích motorů.

Superformance už pracuje na sériovém autě, k dispozici má dokonce i originální koncept, zapůjčený od Fordu. Zájem o GR-1 je obrovský, se spuštěním objednávek ale společnost zatím vyčkává. Auto totiž musí získat ještě poslední razítko od americké Národní správy bezpečnosti silničního provozu (NHTSA), které schválí veškeré náležitosti k homologaci vozu, získané od příslušných úřadů již dříve. Výrobě by nemělo nic bránit, mělo by jít jen o formalitu, kterou však současný shutdown (rozpočtová nouze americké vlády) může pozdržet. Kvůli zastavení financování federálních úřadů mnohé z nich fungují v omezeném režimu. Snad čekání nebude trvat dlouho, protože sériového GR-1 se nemůžeme dočkat!

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Pavce: Brutální láska Zápisník Jana Pavce: Brutální láska

I ty sebeošklivější stavby si vždycky nakonec najdou své…

Metro D se Praze prodraží téměř o polovinu Metro D se Praze prodraží téměř o polovinu

Do klíčové dopravní stavby bude muset pražský magistrát…

Bohemia Energy prosazuje větší ochranu spotřebitelů Bohemia Energy prosazuje větší ochranu spotřebitelů

Etický kodex podle doporučení Energetického regulačního…

 
Zdroj: Robb Report

Štítky Ford Sportovní Kupé Video

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu? Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom…

Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Ještě před oficiální premiérou v Ženevě nám SsangYong…

 





 
Kia v Ženevě rozšíří nabídku modelu Ceed. Tohle je první nákres crossoveru Xceed

Kia v Ženevě rozšíří nabídku modelu Ceed. Tohle je první nákres crossoveru Xceed

Včera

Modelová řada Ceed se ještě letos rozšíří o čtvrtou karosářskou verzi. Pětidveřový hatchback, kombi a shooting brake doplní crossover.




Blesk.cz

Smutná dohra Výměny manželek: Potrat kvůli stresu a stěhování!

Smutná dohra Výměny manželek: Potrat kvůli stresu a…

V premiérové Výměně manželek se představila rodina z Liberce, kterou tvoří Andrea (30), Arne (47), Roman (12),…

Pornoherečka Tarra White: Souložit před kamerou nebudu kvůli hrozbě HIV ještě měsíc

Pornoherečka Tarra White: Souložit před kamerou…

Je zvyklá souložit před kamerou ostošest, ale nyní má utrum. Česká pornoherečka Tarra White (31) alias Martina…

 

iSport.cz

Všechno na Gulaše! S pěti góly útočil na rekord: Takový zápas nepamatuji

Všechno na Gulaše! S pěti góly útočil na rekord:…

Všechno hrát na Guliho! Rozkazy na plzeňské střídačce v posledních minutách zněly jasně. V dohrávce 46. kola…

SESTŘIHY LM: Atlético porazilo Juventus 2:0, Schalke - City 2:3

SESTŘIHY LM: Atlético porazilo Juventus 2:0, Schalke…

Fotbalisté Atlétika Madrid v úvodním osmifinále Ligy mistrů porazili doma Juventus Turín 2:0 a sahají po postupu…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Otec a matka končí, bude jen očíslovný rodič. Říká se tomu pokrok!

Marek Stoniš: Otec a matka končí, bude jen očíslovný…

Pod nátlakem politické korektnosti, homosexuální lobby, všech možných i méně možných moderních politických…

Proměny měny aneb 10 zajímavostí, které možná nevíte o našich bankovkách

Proměny měny aneb 10 zajímavostí, které možná nevíte…

Právě před sto lety začali naši předkové platit díky nezlomné vůli prvního československého ministra financí…