Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Americe sestavili žebříček aut s nejspolehlivější elektronikou. Vyhrála známá jména

Tomáš Dusil
Diskuze (22)
Společnost CarMD je v USA předním dodavatel automobilové diagnostiky. Každoročně dělá průzkum spolehlivosti aut, který se zaměřuje na problémy s elektronikou motoru.

Ve světě ale i v Evropě najdete celou řadu žebříčků spolehlivosti osobních vozidel. Ačkoliv se jejich tvůrci pokaždé ohánějí kredibilitou, ve skutečnosti to má vždy jistá omezení. Stejně jako u jiných anket i tady záleží hodně na tom, jakým způsobem se průzkum provádí. Vždyť jen jinak položená otázka týkající se určité věci může v konečném důsledku zvrátit celkový výsledek.

Třeba známá německá anketa spolehlivosti TÜV je ve skutečnosti anketou úspěšnosti konkrétního modelu vozidla na německých stanicích technické kontroly (obdoba naší STK). Zda v ní auto bez problémů projde, nebo v našem případě nálepku nedostane, záleží více na připravenosti jeho majitele, respektive vozidla, než na samotném vozidle. Se skutečnou spolehlivostí nemá toto v zásadě mnoho společného.

To Američané, konkrétně společnost CarMD, jdou na celou věc jinak. Místo toho, aby se chvástali tím, že našli nejspolehlivější auto na severoamerických silnicích, se omezují „pouze“ na sestavení žebříčku značek aut, která měla za uplynulé období, a sice od 1. října minulého roku do 30. září aktuálního roku (tedy v našem případě 2018), nejméně problémů s elektronikou pohonné jednotky.

Prostě sledují, kterým automobilovým značkám (nikoliv tedy konkrétním modelům) nejčastěji svítí na palubní desce symbol „pečícího se kuřete“ nebo také „vrtulníčku“. Nebo prostě hláška „check engine“.

Takže jak to dopadlo? Na nejvyšší příčce se umístila Toyota s indexem četnosti rozsvícení elektroniky motoru 0,58. Druhá skončila značka Acura s 0,59. Následovalo Hyundai s 0,64. Stejný výsledek měla také Honda. Dále se umístilo Mitsubishi s 0,65, Subaru s 0,73, Buick s 0,73, Mercedes-Benz vykázal 0,78, Lexus 0,79 a desátá příčka patřila Nissanu s 0,80. Jak je vidět, z celkem deseti automobilových značek jsou pouze dvě neasijské. Zbytek jsou japonští a korejští výrobci, byť třeba u takové Acury je to sporné. Sice se jedná o Hondu, ale vyráběnou v USA pro severní Ameriku.

Společnost CarMD ale také sleduje výši nákladů na opravu elektroniky motoru. V této anketě vyhrála Mazda, jejíž majitelé zaplatili za opravu závady motoru spojenou s elektronikou průměrně částku ve výši 286 dolarů (přes 7.000 korun). Následovala Kia s průměrnou cenou 320 dolarů (asi 8.000 korun). Dalšími byly značky Dodge (326 dolarů), Hyundai (328 dolarů) a Chrysler (329 dolarů).

Žebříček četnosti výskytu svítící kontrolky elektroniky motoru CarMD se sestavuje každoročně už od roku 1996. V letošním ročníku se průzkumu zúčastnilo přes 5,6 milionů automobilů.

Co nám to říká

Svítící kontrolka elektroniky motoru má obecně velmi často návaznost na problémy s emisním systémem vozidla. Právě emise jsou v USA u provozovaných aut velmi ožehavým tématem. Zatímco můžete jezdit třeba s prasklým čelním sklem a nikomu to nevadí, pokud má vaše auto nadměrné emise, na silnici vás úřady nepustí, dokud problém neodstraníte. V případě svítící elektroniky motoru ale nejde jen o katalyzátor čí snímač množství zbytkového kyslíku ve spalinách lambda, ale také o zapalování, vstřikování paliva a samozřejmě četné snímače a akční členy používané pro řízení motoru.

Tomáš Dusil
Diskuze (22)
17. 12. 2018 07:22
Re: ...
Tentokrat musim s Karlem souhlasit, statistiky jsou k nicemu. Na druhou stranu se motory neposerou ve vetsi mire jako treba prave ty veci okolo a o tom ta statistika zde je. Protoze motory vetsinou vydrzi pri spravne udrzbe neskutecne moc, ale horsi jsou komponenty jako Lambdy, EGR atd...Problem nekterych statistik je ten, ze treba u navstevy servisu se povazuje i vymena zarovek, pneumatik atd...za servisni praci do statistiky. Takze pak clovek, co si to opravuje doma, se do toho nedostane, naopak treba tam pak bude ,,toyota,, jako nespolehliva, protoze majitel tam jede s prasklou zarovkou, pak 2x na prezuti, pravidelny servis, pak se mu zda, ze tam neco klepe a pritom to je neco v nakladovem prostoru, takze se do toho davaji i zbytecne veci. Nerikam, ze zrovna v tehle, ale vetsinou to tak je, bohuzel.
Avatar - _Karel_
16. 12. 2018 18:36
Re: ...
Vím to na základě statistik spolehlivosti aut. Ne kontrolek motoru.
Kdyby v téhle statistice skončili na prvních místech VW, Audi, AR, Fiat - začal bys je považovat za vzory spolehlivosti? Těžko. Kdyby tomu tak bylo a já napsal, co jsem napsal, zřejmě by někteří náhle měli stejný názor jako já.
16. 12. 2018 16:03
Re: 13 let
Řídící jednotku jsem měl už v Nissanu Silvia RS-X z roku 1988! Bože, to byla kára. Sice jsem se pod 12 litrů na sto nedostal, ale driftoval jsem kdykoliv. Jako víkendovka super.
16. 12. 2018 15:37
Re: ...
No na zaklade ceho to vis?

Treba na zaklade obdobnych pruzkumu..
Protoze se tezko dostava k presnejsi statistice.

Kazdopadne za tu prvni vetu o Japoncich :yes:
Avatar - _Karel_
16. 12. 2018 10:59
Re: ...
Samozřejmě, že na čele jsou Japonci. Já s tím nemám problém a nezpochybňuju to. Ale když se dozvíš, že kontrolka se jednou rozsvítí kvůli zásadní poruše motoru a jednou kvůli ucpanému filtru DPF, jakou to má vypovídací hodnotu? Samozřejmě je možno dělat a vydávat statistiky třeba poruch zavěšení kol, úniků chladící kapaliny, tachometru.....
K čemu? Víme, které značky jsou spolehlivé, které míň a které ještě míň.
Rád se dozvím (velmi rád) na který motor si dát pozor, ale dozvědět se, komu se o kousek častěji ucpe filtr pevných částic.... z toho vím houno. Je to proto, že je mizerně navržený? Nebo proto, že majitel si koupil diesel a jezdí s ním jen ve městě?
Prostě k ničemu.