17.6. 2015 ČTK

Německá vláda hledá způsob, jak podpořit rozvoj elektromobilů

Německá vláda hledá způsob, jak podpořit rozvoj elektromobilů

Po německých silnicích jezdí desítky tisíc elektromobilů a přes 100.000 hybridů, kabinet by jich chtěl mít do roku 2020 desetinásobek. Zavedení prémie za nákup, které navrhují některé spolkové země, však vláda odmítá.

Podle německého sdružení automobilového průmyslu VDA je v současnosti v Německu přihlášeno zhruba 25.000 aut s čistě elektrickým pohonem a 108.000 hybridních vozů. To je pouze zlomek z celkem 44,4 milionu všech v Německu registrovaných aut. Vláda si v minulosti stanovila cíl, aby v roce 2020 jezdilo v zemi nejméně milion elektromobilů, podle VDA se však při současném tempu jejich rozvoje podaří ve stanoveném termínu dosáhnout nanejvýš polovičního počtu.

Majitelé vozů na elektrický pohon nyní neplatí daň z vlastnictví motorového vozidla a nebudou muset platit ani dálniční známky, které budou zavedeny v roce 2016. Vláda ale hledá i další způsoby, jak jejich rozvoj podpořit. Zvažuje zavedení zvýhodnění na dani z příjmu pro majitele elektromobilů, firmy by měly mít možnost rychleji tyto vozy odepisovat. Vláda se však staví odmítavě k návrhu spolkové země Severní Porýní-Vestfálsko, která doporučuje, aby lidé při nákupu elektromobilu získali od státu jednorázovou prémii 5000 eur (cca 136.000 Kč).

Kabinet chce také v příštích třech letech poskytnout 160 milionů eur (zhruba 4,4 miliardy korun) na vývoj nových baterií, které by umožnily zvýšit dojezd elektromobilů. Elektromobily také mají získat právo jezdit v pruzích vyhrazených pro autobusy a měla by pro ně vzniknout bezplatná parkovací místa v centrech měst.

Průzkumy ale ukazují, že většina Němců koupi vozu s hybridním nebo čistě elektrickým pohonem vůbec nezvažuje. Zájem o tato auta navíc meziročně klesl - zatímco loni si umělo koupi elektrického auta v příštích pěti letech představit asi 45 procent řidičů, nyní je to jen jedna třetina. Nejsou přitom žádné výrazné rozdíly mezi mladšími a staršími řidiči.

Od nákupu elektrických vozidel Němce odrazuje především vysoká pořizovací cena aut. Například model Volkswagen Up! s čistě elektrickým motorem stojí 27.000 eur (740.000 Kč), zatímco v benzinové verzi je jeho cena třetinová.

Řidičům vadí i malá dojezdová vzdálenost elektrických aut, baterie vydrží v průměru na 150 kilometrů jízdy. V zemi navíc není dostatečně hustá síť dobíjecích stanic, problematická je situace zejména mimo velká města. V Německu se v současnosti nachází jenom stovka rychlonabíjecích míst pro elektrické vozy, kde je možné nabít akumulátory do jedné hodiny. Dalších zhruba 4800 nabíjecích stanic v zemi umožňuje výrazně pomalejší nabití baterií.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa) Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu…

Volkswagen Up! GTI: Třetí do party „rychlíků“ už za rok! Volkswagen Up! GTI: Třetí do party „rychlíků“ už za rok!

Nejmenší současný volkswagen nově dostal potentní motor…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a lidovci kývli Starostům

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a…

Vicepremiér Pavel Bělobrádek s přehledem zvítězil v souboji o křeslo předsedy lidovců, když získal 84 procent…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

VIDEO: Teplice - Dukla 0:1. Zmar domácích. Poháry se na Stínadlech hrát nebudou

VIDEO: Teplice - Dukla 0:1. Zmar domácích. Poháry se…

Fotbalisté Teplic předkolo Evropské ligy hrát nebudou. I když měli svůj osud ve vlastních rukou, poslední ligový…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…