Německé automobilky vrátí ADACu zfalšovaná ocenění
Německým autoklubem ADAC teď hýbe skandál s falšováním výsledků kdysi prestižní ankety Gelber Engel, který bude mít dalekosáhlé následky nejen pro autoklub jako takový, ale dost možná i pro často diskutovanou objektivnost německých médií.
S anketou o nejoblíbenější auto německých řidičů nyní nechce mít nic společného pochopitelně Volkswagen, jehož Golf se stal letošním vítězem, ale ruce od ADACu dávají i automobilky BMW a Mercedes-Benz, které získaly ocenění Žlutý anděl v předchozích letech, protože není známo, jak dlouho si topmanažer autoklubu Michael Ramstetter s výsledky "hrál". Všechny tři značky se rozhodly ADACu získaná ocenění vrátit, aby nevznikl sebemenší stín podezření, že byly získány podvodem.
ADAC si nyní nechává zpracovat audit ankety firmou Deloitte zpětně od roku 2005, kdy se začínají objevovat podobné podezřelé náznaky manipulace jako u loňské volby, kdy bylo 3271 hlasů pro Golf nafouknuto na nestydatých 34.299. Zdroje zatím nehovoří zcela jasně o tom, zda byly zmanipulovány "jen" počty hlasů nebo i výsledné pořadí, objevují se zatím pouze zprávy, že docházelo k navyšování počtu hlasů, aby měla anketa větší punc důležitosti.