Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německo schválilo nový zákon o Volkswagenu, hrozí mu soud

redakce AUTO.CZ
Diskuze (23)
Německá vláda dnes schválila revidovanou verzi 48 let starého zákona o Volkswagenu, který má automobilku chránit před nepřátelským převzetím.

Německo bylo nuceno zákon změnit, protože Evropský soudní dvůr loni dospěl k závěru, že zákon brání volnému pohybu kapitálu, a porušuje tak pravidla Evropské unie. Ani nová verze však zřejmě neodstranila všechny sporné body, přičemž Brusel již pohrozil dalším soudem.

Německá ministryně spravedlnosti Brigitte Zypriesová v prohlášení potvrdila, že i v nové legislativě zůstala podmínka, že velká strategická rozhodnutí v automobilce musí být schválena více než 80procentní většinou. Spolková země Dolní Sasko tak bude mít stále hlavní vliv nad automobilkou, protože vlastní více než 20 procent akcií VW.

Evropská komise dnes zopakovala své varování, že podnikne další právní akce proti Berlínu, pokud bude nová verze zákona neuspokojivá. "Jestli to bude tak, jak to v současnosti vypadá, nebudeme mít jinou možnost než jít znovu s celou věcí před soud," řekl dnes novinářům mluvčí Evropské komise. "Jinými slovy to znamená, že jakmile bude zákon schválen, komise by na to měla nahlížet jako na nerespektování soudního rozhodnutí," dodal.

V současnosti se na převzetí automobilového koncernu chystá největší akcionář VW německá automobilka Porsche, která dnes oznámila, že podala žalobu, v níž usiluje o zrušení zákona.

Spekulace o tom, že výrobce legendárního sportovního vozu 911 Carrera získá ve VW majoritu, nabraly na síle loni v říjnu, právě po vynesení rozsudku u nejvyššího soudu EU v Lucemburku. Dozorčí rada Porsche nakonec zmocnila představenstvo k získání majoritního podílu ve Volkswagenu začátkem března.

Porsche předpokládá, že získá většinu ve VW na podzim. Jakmile obdrží povolení Evropské komise, jejíž stanovisko bude známé 18. června, a dalších 15 antimonopolních úřadů, zvýší svůj podíl ve Volkswagenu z téměř 31 procent na více než 50 procent.

Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě. Firma by chtěla do roku 2011 dosáhnout celosvětového prodeje osmi milionů vozů ročně. Loni prodala celkem 6,2 milionu automobilů. Automobilka minulý měsíc oznámila, že v prvním čtvrtletí zvýšila čistý zisk o 26 procent na 929 milionů eur (přes 23 miliard Kč).

redakce AUTO.CZ
Diskuze (23)
28. 5. 2008 10:52
státní podnik
To ve mě jen tak evokuje vzpomínky na minulost, co třeba název: Volkswagen, národní podnik, Vlkohrad :-)

Automobilku založil stát, pořád v ni má většinový podíl. To je klasický příklad státního podniku.

Klobouk dolů před tím jak i státní podnik dokáže být úspěšný. U nás snad poslední národní podnik je Budějovický Budvar a myslím, že je velmi úspěšný.
28. 5. 2008 08:46
Re: Co urobi Porsche s VW
Já bych spíš řekl, že ty modelu se v rámci koncernu doplňují. Nemám pocit, že by potencionální kupec Lamborghini považoval za alternativu Audi, byť by mohlo být sebelepší a seberychlejší. A stejně tak Bentley a Phaeton.
Avatar - Onyx
27. 5. 2008 23:40
Re: Porsche group :-)
Panove, jsem prekvapenej, ze nevidim ani jeden nazor, kterej vystihuje proc se tohle vsechno deje... Asi velci prispevovatele nejsou zaujati timto megakoncernem, ktery se tu pred nami rysuje. Nicmene v "top tri" (pokud ne TOP TOP) duvodech na Porsche-priority-listu je:

ANO, emise CO2!!! (respektive recept na preziti..)

Podivejte se na rocni prodeje Porsche v Evrope, podivejte se na jejich prumerne emise.. Hned vedle si dejte hodnotu, jez musi automobilky prodavajici v Evrope dosahnout prumerem emisi svych prodanych aut a tam vam to dojde. Aby Porsche v tomhle boji neprohralo a neskoncilo v propadlisti dejin, musi se spojit s vyrobcem vozu, ktery ma sanci dosahnout prumernych 140g CO2 na kilometr. To je prvni krok. Druhy je pak ten, ze musi mit takovy vliv, aby mohlo ovlivnit prodejni plany jednotlivych modelu tak, aby mohlo zakomponovat svoje modely s vysokym CO2 do celkoveho vyrobniho planu koncernu..

Az Porsche proleze VW skrz na skrz a najde jednotlivy diry, uvidime, jaky modely budou bez nastupce. Phaetona bych tipoval na kandidata cislo jedna..

BRAVO Porsche! :yes: Jen se ale drzte od VW dal a nezacnete si davat jejich kolebkovy prepinac svetel na palubni desku.. :yes:
27. 5. 2008 22:24
Re: Neuveriteľné
Neurážaj Matelka, ten vedel myslieť. ;-)
27. 5. 2008 20:26
Re: Porsche group :-)
tak pochopitelne jsem si delal vice mene srandu :-) na druhou stranu i kdyz neznam zadny cisla tak bych se vsadil ze skoda auto je profitabilnejsi nez VW. (Naklady/zisk) a s vyvojem to nema nic spolecnyho..pocitacum a lidem je fuk jestli sedi v Nemecku nb V Mlade Boleslavi. U porsche ale jde asi o neco jinyho..